PDA

View Full Version : Losse volumeknop Jackson



BartS
25 februari 2008, 15:00
Hey, mijn volumeknop zit al een paar weekjes losser op m'n dxmg, maar de laatste paar dagen wordt het wel erg extreem (bij een hogere positie hoor je het ding door de versterker rammelen als je er met je vingers tegenaan komt.

Wat moet ik doen? Mijn gitaar achter open maken en dan de boel aandraaien?
Ik heb er totaal geen verstand van verder, dus misschien kan ik 'm beter naar de winkel brengen. Maar dan ben ik 'm een paar dagen kwijt, en daar heb ik geen zin in :p Dus misschien kunnen jullie vertellen waar ik op moet letten?

Hier even een plaatje van 't soort materiaal e.d.
http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/images/Jackson-DXMG-Black_2.jpg

G.G.
25 februari 2008, 15:05
Knop eraf halen door het kleine schroefje los te draaien, dan het plaatje aan de achterkant eraf. Potmeter vasthouden vanaf de achterkant en met een ring/steeksleuteltje het moertje aan de voorzijde (zit onder de knop) aandraaien.

BartS
25 februari 2008, 15:12
Bedankt, ik ga er zodadelijk meteen werk van maken! :)

Luke-wannabe
25 februari 2008, 15:19
:seriousf: Wat dacht je van aandraaien?

BartS
25 februari 2008, 15:25
Dat gaat dus niet 123 grapjurk. ;)

Luke-wannabe
25 februari 2008, 15:44
Knopje er af halen, backplate eraf en schroeven maar! :D

BartS
25 februari 2008, 17:24
Ja hoor, heb ik alles mooi aangedraaid zit ie wéér los. :p
En ik maar denken dat met de hand aandraaien genoeg was.. niet dus. Achja, nu houdt ie het wel weer een paar weekjes uit.

pannekoek
25 februari 2008, 18:07
een goede vriend van me heeft diezelfde dinky, en hij heeft er ook last van, egt een dinky kwaal neem ik aan :P

Arvoitus
25 februari 2008, 18:09
een goede vriend van me heeft diezelfde dinky, en hij heeft er ook last van, egt een dinky kwaal neem ik aan :P
Mijn jackson had er ook last van ^^

pannekoek
25 februari 2008, 18:20
Mijn jackson had er ook last van ^^

^^ ik zat net met een goede schoolvriend te praten die ook een dinky heeft, en hij blijkt er ook al last van te hebben :)

zo blijkt maar weer: de rr series ownen de dinky's :hippie:

Luke-wannabe
25 februari 2008, 18:45
Als iedereen nou gewoon z'n knoppen goed aandraait, en niet met de hand zou dat gerucht ook weer uit de wereld zijn verholpen.

BartS
25 februari 2008, 18:52
zo blijkt maar weer: de rr series ownen de dinky's :hippie:

Weldra zal ik dat proefondervindelijk waarnemen... :rockon: