PDA

View Full Version : Django-gitaar misgelopen



SteveM
25 februari 2008, 13:15
Vrijdagavond een schitterende django-gitaar zien staan op marktplaats, te koop in een muziekwinkel in Groningen. Tweedehands, met een deugdelijk element ingebouwd. Zaterdagmorgen de hele familie in de auto gepakt en op weg naar mijn nieuwe gitaar. Kom ik daar de winkel binnengelopen, wordt 'ie net verkocht aan een andere gitarist die ook van ver kwam maar blijkbaar net even wat eerder opgestaan dan ik. Gefeliciteerd natuurlijk, maar voor mij een major bummer.
Iemand nog tips waar te kijken voor een mooie gypsy gitaar met element?

JanB
25 februari 2008, 15:47
Vrijdagavond een schitterende django-gitaar zien staan op marktplaats, te koop in een muziekwinkel in Groningen. Tweedehands, met een deugdelijk element ingebouwd. Zaterdagmorgen de hele familie in de auto gepakt en op weg naar mijn nieuwe gitaar. Kom ik daar de winkel binnengelopen, wordt 'ie net verkocht aan een andere gitarist die ook van ver kwam maar blijkbaar net even wat eerder opgestaan dan ik. Gefeliciteerd natuurlijk, maar voor mij een major bummer.
Iemand nog tips waar te kijken voor een mooie gypsy gitaar met element?
Volgende keer even bellen en een optie nemen.
IK kan je niet aan een gipsy gitaar helpen.
Succes, Jan

Mr.Fingers
25 februari 2008, 16:09
http://www.hosco.co.jp/japan/image/photo_data/d500.jpg

Een Selmer Maccaferri achtige gitaar waarschijnlijk

Niekj
25 februari 2008, 16:09
Mod-edit:

Beste Niekj,

ik heb je bericht hier verwijderd omdat het toch als spam beschouwt word. Ook al weet ik dat je het helemaal niet slecht bedoeld. Daarom heb ik me de moeite genomen om je bericht te kopieren in een email-bericht naar de topicstarter zodat deze toch de informatie krijgt waarnaar hij opzoek is. Ik hoop dat je daar vrede mee kan nemen, zoniet mag je me gerust een pm of emailtje sturen, maar ik denk dat het belangrijkste wel gezegd is. En de topicstarter heeft de nodige informatie.

Mvg,
Kenneth (hendrix2)

SteveM
25 februari 2008, 21:08
Klopt, een selmer achtige gitaar, maar zo'n D-hole vind ik niet mooi. Overigens was het niet mijn bedoeling met deze post om aanbiedingen binnen te halen. Ik wilde graag even mijn verhaal kwijt en bovendien weet ik niet waar ik moet zoeken naar soortgelijke gitaren. Ik vind ze niet of nauwelijks op de site van de bekende dealers en de gespecialiceerde sites hebben prachtige instrumenten die drie keer mijn budget te boven gaan.
Niekj, iig bedankt voor de tip, buiten de forumregels om, Mod, dank voor het doorsturen.

GunMetalBlue
25 februari 2008, 22:42
Klinkt op z'n minst als een bummerČ

Ook ik kan je geen gitaar aanraden, maar wel m'n medeleven :satisfie:

Succes in de zoektocht!

Javaca
25 februari 2008, 23:53
Me dunkt dat er wel een paar mooie op marktplaats staan.

Leo Eimers D-hole --> http://link.marktplaats.nl/148616850
Gitane --> http://link.marktplaats.nl/143982371
Gerrit van Berggeijk --> http://link.marktplaats.nl/143982371

Boom-chick-Franky
28 februari 2008, 18:22
Klopt, een selmer achtige gitaar, maar zo'n D-hole vind ik niet mooi. Overigens was het niet mijn bedoeling met deze post om aanbiedingen binnen te halen. Ik wilde graag even mijn verhaal kwijt en bovendien weet ik niet waar ik moet zoeken naar soortgelijke gitaren. Ik vind ze niet of nauwelijks op de site van de bekende dealers en de gespecialiceerde sites hebben prachtige instrumenten die drie keer mijn budget te boven gaan.
Niekj, iig bedankt voor de tip, buiten de forumregels om, Mod, dank voor het doorsturen.

http://www.moustache-guitars.nl/,het beste wat ik ooit heb gezien/gehoort!
Kost wel iets, maar dan heb je ook wat!
Succes Frank

SteveM
1 maart 2008, 13:29
Ik denk dat je zonder meer gelijk hebt, maar dit valt ernstig buiten mijn budget.

guitartub
1 maart 2008, 13:54
Kijk eens op de site van Palm guitars. Die heeft ze dacht ik in allerlei merken en prijsklassen. Deze is gevestigd in het centrum van Amsterdam dus wellicht met de trein goed te doen.

willemw
4 april 2008, 21:28
arie van spronssen uit alphen bouwt hele mooie django's. zie zijn site "van spronssen gitaarbouw". heeeleeemaaaaal met de hand gebouwd. je bent vrij in het kiezen van hout en hardware. daarna maak je een prijsafspraak en word je op de hoogte gehouden van de vorderingen middels foto's via email.

klinkt en ziet er beter uit dan de geassemleerde dell arte's (van music link) en fabrieksgitanes uit china.

SteveM
5 april 2008, 15:04
Ziet er fantatsisch uit. Maar ik wilde voor 1000 euri's klaar zijn, inclusief element. gaat me bij deze meneer vast niet lukken

isa1984
6 april 2008, 20:05
Nou, ik speel op een gitane, komt ook van westerhaven in Groningen.
Zit een fishman in, en klinkt te gek. Gebruik m zelfs voor akoestische popdingetjes enzo. Een gitaar als ik heb kost onder de 1000.
Op de website van het bandje waarin ik speel staan soundsamples.
www.swingingstrings.nl

SteveM
7 april 2008, 13:32
heb je die fishman zelf ingebouwd of laten inbouwen?

isa1984
7 april 2008, 16:13
Laten doen door Don (die gitaartech daar). Je kunt ook voor een bigtone gaan, heeft ie ook liggen, is meer de authentiekere hotclub sound.
Don heeft er veel verstand van, is een te gekke hotclub violist, en speelt ook fantastisch gitaar.

Pais
7 april 2008, 16:14
Hey isa ik had je een PM gestuurds over samois. Had je dat ontvangen?

isa1984
7 april 2008, 16:15
Die ga ik nu bekijken!

Lacoste
20 juni 2008, 13:26
Man wat zijn die dingen lelijk