PDA

View Full Version : Recording King



nandito
25 februari 2008, 12:13
Ondertussen weet nu wel zo ongeveer iedereen dat Blueridge volgens de kenners een topmerk is.
Nu blijkt dat de ontwerper van de Blueridge's opgestapt is bij Saga en de Johnson gitaren ontworpen heeft. Veelvuldig te bezichtigen op ebay duitsland.
Johnson is ondertussen weer van naam veranderd en heet nu Recording King.
(www.recordingking.com)
De specificaties bekeken ( massieve sitka top, massieve pallisander bodem en zijkanten, een nek uit één stuk) van de rd 227 en voor die 675$ lijkt mij dit een fijn gitaartje.
Alleen jammer dat ze in Europa niet te vinden is. Import vanuit de states maakt ze toch al dadelijk een stuk duurder en blijft toch een risico.
Of kent misschien toch iemand een Nederlandse, Belgische of Duitse importeur?

G.G.
25 februari 2008, 12:17
In de Guitarist van Feb. 2008 (issue 299) waren ze behoorlijk positief over Recording King. Waar ze in Nl te vinden zijn? Geen idee, helaas.

greencharlie
25 februari 2008, 12:47
Blueridge is geen topmerk, geen enkel van die in China gemaakte gitaren is een topmerk. Dit omwille van hun bedenkelijke lak en gelakte hals/body connectie.
Ze lijken na assemblage in hun geheel in de lakpot zijn gestoken.
Als de hals er ooit af moet gahaald worden, wat gebeurd er dan met die lak?

nandito
25 februari 2008, 12:58
Ok, daar zijn de meningen dan over verdeeld.
Maar als de "topmerken" stoppen met de verkoop van gitaren die in China of bij uitbreiding in de lageloonlanden gemaakt zijn, wordt de spoeling wel heel erg dun en kan enkel de prof of de wel heel kapitaalkrachtige gitarist nog een goede gitaar kopen.
Trouwens, als Gerd De Meyer ( toch niet de eerste de beste) bijna lyrisch wordt van een "chinese" Breedlove, ga ik niet in twijfel trekken dat daar ook wel eens goede gitaren vandaan komen.

greencharlie
25 februari 2008, 13:04
tja die breedlove heb ik niet gezien.

Maar wel de Guilds, BRidge, fenders; ze lijken allemaal via hetzelfde procedé gelakt. Dit procedé zal de prijs ook wel drukken vermoed ik.

Ron Valeri
25 februari 2008, 13:22
**********

Otje
25 februari 2008, 15:31
Topmerk of niet je kunt voor een schappelijke prijs een bovengemiddelde gitaar kopen.Helemaal mee eens.

greencharlie
25 februari 2008, 23:26
inderdaad, er zullen een aantal spelers beter moeten worden als ze op het veld willen blijven staan