PDA

View Full Version : Boost/volume pedal



T-Man
25 februari 2008, 11:01
Hey,
Ik heb een nieuwe amp met één kanaal (de Epi Valve Junior Head, beste koop sinds lang). Machtige klank, probleem is alleen dat ik de solo's er niet kan laten uitknallen. Kan iemand me tips geven ivm een 'boost'-pedaaltje dat het volume ietsje verhoogt voor het soleerwerk ?

Kim Wilson
25 februari 2008, 11:04
Uit je andere topic:

Amp staat op 14u, begint net te oversturen. Heb al geprobeerd om mijn Tube Screamer in te stellen op hoger volume, maar dat geeft toch niet het gewenste resultaat.

Nee, dan is ie dus al verzadigd. Er komt gewoon niet meer volume uit, hij draait dan al op (bijna) het maximale volume. Het enige wat je toevoegt, is nog meer oversturing.

Ibanez666
25 februari 2008, 11:07
Hey,
Ik heb een nieuwe amp met één kanaal (de Epi Valve Junior Head, beste koop sinds lang). Machtige klank, probleem is alleen dat ik de solo's er niet kan laten uitknallen. Kan iemand me tips geven ivm een 'boost'-pedaaltje dat het volume ietsje verhoogt voor het soleerwerk ?

je kunt met een eq pedaaltje je volume wat verhogen. Als dat niet meer mogelijk is, zou ik dit eq. pedaaltje in een omgekeerde v zetten, om zo de mids te boosten. Dan snij je makkelijker door de mix heen

thomas_houdini
25 februari 2008, 11:24
MXR boost/linedrive..
Deze doet wat je wil

Row
25 februari 2008, 11:31
MXR boost/linedrive..
Deze doet wat je wil
Ook met aardig wat again?

EuroCinema
25 februari 2008, 12:10
Je zou een compromis kunnen doen in je slaggeluid. Stel je amp zo af dat je sologeluid perfect is met de booster AAN. Als je de booster uitzet, heb je dan minder overdrive, maar wel het gewenste volume en de gewenste sound voor je solo's.

Mitch
25 februari 2008, 19:41
De quotes van Kim W. zijn to the point. Als -ie al verzadigd is gaat er niet meer porrie uit komen. Een pedaaltje zou wel kunnen werken, maar pas als je bijvoorbeeld een voorbuis erin zit die wat meer headroom heeft.
Een EQ zou ook kunnen, haal je geen volume bij dan maak je je sound inderdaad misschien wel wat duidelijker. Een treble booster zou ook wel eens erg goed kunnen werken op die donkere Epi VJ's.

thomas_houdini
28 februari 2008, 09:42
Ook met aardig wat again?

Ik gebruik het pedaaltje over mijn clean en overdrive,
Pedaaltje zelf geeft geen gain/overdrive of andere ongewenste neveneffecten.
Het boost :-)

EuroCinema
28 februari 2008, 11:06
We hebben het over een 5(!) watt buizenamp he, Houdini? Ik vermoed dat de amp waar jij die MXR op gebruikt wat meer headroom heeft.

thomas_houdini
28 februari 2008, 21:51
true,
je hebt een punt..

vulvasonic
1 maart 2008, 18:13
Neem even contact op met Speeddemon en je kunt een pedaal krijgen dat grenst aan het ongeloflijke. Het ding is zelfs zo goed, dat ie bij mij gewoon voortdurend aan staat...

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/vulvaboos.jpg

Zooooooooooo goed! :cooler:

Hallie
3 maart 2008, 23:53
om even een vraag te stellen:

wat is het verschil tussen een booster en een treble booster?

Lexvandoef
4 maart 2008, 10:00
Een booster verhoogt het volume van allen frequenties min of meer in gelijke mate.

Een treble boost, naam zegt het eigenlijk al, verhoogt (boost) vooral de hoge (treble) frequentie.

Hallie
4 maart 2008, 18:17
oke bedankt:)

want newtone-online heeft een bouwpakketje
een treble booster. met een 3 standen schakelaar.
-Full boost
-treble boost
-en nog 1 :stop:

geen idee of het wat is