PDA

View Full Version : USB-Recording Digitech RP250??



Jim Haagmans
25 februari 2008, 10:40
Hallo,

ik heb sinds kort een digitech RP250 voor thuis, hartstikke leuk ding effecten en modeling klinkt erg goed en de drumloops zijn ook heel erg leuk om thuis wat te jammen. Je kan hem ook via USB aansluiten op de computer, wat ik gedaan heb en ik kan nu de presets aanpassen met mijn computer. Werkt prima niks aan de hand. Je zou echter ook moeten kunnen opnemen via USB en ik kom er maar niet achter hoe dat moet, paar keer de handleiding nog eens doorgespit, readme van het computerprogramma doorgelezen maar ik vind het gewoon niet. Ik kan wel de mix aanpassen tussen 'computer playback' en de usb input. Moment dat ik met een programma dat ik heb op mijn computer begin op te nemen gebruikt mijn computer de microfoon die erin gebouwd zit (oftewel een kutopname) inplaats van het signaal dat via de USB zou moeten binnenkomen..

heeft iemand misschien deze of een vergelijkbaar digitech pedaal en ervaring met usb-opnames? Ik kom er namelijk niet uit en das klote!

HuMon
25 februari 2008, 22:30
Hallo,

Ik heb de digitech RP250 een paar maanden, en toen ik hem pas had heb ik er ook enkele opnamen mee gemaakt (via de USB dus). Ik zit nu even achter een andere pc, dus ik kan even niet exact aangeven wat de instelling is, maar heb je de opname eigenschappen in Windows al nagekeken?
Volumeregeling > Opties > Eigenschappen > Opnemen.
En dan de juiste input selecteren.

Mocht je er niet uitkomen, dan zoek ik het voor je uit op de pc die bij m'n gitaar staat...

Jim Haagmans
26 februari 2008, 22:46
Hey je had groot gelijk, ik moest het gewoon ff daar aanklikken.

zal altijd een ramp met computers blijven ben ik bang :sssh:
Die opnames klinken trouwens wel super!
bedankt he!! :soul:

HuMon
27 februari 2008, 22:11
Mooi dat het werkt! De opnames zijn inderdaad perfect!
Ik wil zelf ook weer eens gaan opnemen, helaas ben ik handiger met computers dan met de gitaar...

Trunks1979
7 maart 2008, 12:27
Met welk programma kun je bijvoorbeeld opnemen?
Is cooledit bijvoorbeeld wat?

HuMon
7 maart 2008, 16:06
Zelf gebruik ik Audicity: http://audacity.sourceforge.net/

Ik probeer altijd freeware programma's te vinden, en vaak lukt dat ook nog :satisfie:

Cooledit ken ik niet, maar zo te zien is dat een trial versie, de officiële versie kost 299 dollar. Of je moet gaan klooien met cracks en zo, doe mij dan maar Audicity!


Met welk programma kun je bijvoorbeeld opnemen?
Is cooledit bijvoorbeeld wat?