PDA

View Full Version : Boost/volume pedal



T-Man
25 februari 2008, 10:19
Hey,
Ik heb een nieuwe amp met één kanaal (de Epi Valve Junior Head, beste koop sinds lang). Machtige klank, probleem is alleen dat ik de solo's er niet kan laten uitknallen. Kan iemand me tips geven ivm een 'boost'-pedaaltje dat het volume ietsje verhoogt voor het soleerwerk ?

Riky
25 februari 2008, 10:23
Kijk even in het sub forum "Effecten", denk dat je daar wel wat vind.

wrc_46
25 februari 2008, 10:23
Een ZVEX Super Hard On is een zeer handige boost vind ik zelf, hier op het forum staan wel een paar interessante topic's ivm boosts, voornamelijk bij effectpedalen / overige randapparatuur of via de search. Mss dat dit topic daar eerder thuis hoort?

mvg

edit: Riky was me al voor

Kim Wilson
25 februari 2008, 10:24
Hoe heb je je amp nu staan? Laat je hem al flink oversturen? Zo ja, krijg je er met een boostpedaaltje niet meer volume uit. De boel compresst meer, wordt meer platgedrukt en gaat ongedefinieerd klinken.

T-Man
25 februari 2008, 10:31
Amp staat op 14u, begint net te oversturen. Heb al geprobeerd om mijn Tube Screamer in te stellen op hoger volume, maar dat geeft toch niet het gewenste resultaat.

Kim Wilson
25 februari 2008, 10:37
Nee, dan is ie dus al verzadigd. Er komt gewoon niet meer volume uit, hij draait dan al op (bijna) het maximale volume. Het enige wat je toevoegt, is nog meer oversturing.

Rutger
25 februari 2008, 10:38
Dan heb je naast je boost dus ook nog een fx-loop nodig... Wordt een dure grap

Row
25 februari 2008, 11:23
Dat probleem heb ik nou ook. Omdat ik op verschillende versterkers speel. Is een volume pedaal dan handig of een mxr micro amp?

taylor
25 februari 2008, 11:52
een volume pedaal werkt niet die gebruik je meestal voor volume swels opzich niet anders dan je gitaarvolumeknop maar dan doe je t op t pedaal.. er bestaan zeker wel booster die t signaal alleen versterken (en niet in vorm van overdrive) van oa custom audio heb je ze wel maar dat zal wel duur zijn..
een die gebruik je niet in de fx loop dat is voor digitale effecten zoals chorus, delay, reverb

misschien dat de serie zoals van xotic effects ook wel werkt de bb preamp of ac/rc booster maar die zijn ook alle boven de 200 euro..
heb zelf een ac booster maar die gebruik ik als overdrive/boost op t clean kanaal niet als solo booster.

Nobler
25 februari 2008, 13:04
Is de 'SRV-setup' iets voor je? Daarvoor heb je twéé tubescreamer achtige effecten nodig die je vooral als 'clean booster' gebruikt. Je stelt het geluid dan op je versterker 'zacht genoeg' in, zodat je nog speelruimte hebt. Met de ene TS schakel je dan van je 'zachte en cleane' begeleidingsgeluid naar je wat hardere en misschien wat scheurender slaggeluid, en met de tweede ga je nog een stap hoger naar je sologeluid. Hoewel een 5 watt versterker als een Epi VJ junior nog een behoorlijk volume kan produceren als je hem op 2x12 of 4x12 speakerkasten aansluit heb je wel, zoals anderen al opmerkten, vrij weinig speelruimte. SRV is er meen ik om bekend geworden dat hij juist met kleine versterkertjes (Fender Champs toch?) die hij op deze manier flink over de kop joeg een heel kenmerkend geluid kreeg (samen met vrij dikke snaren op zijn stratocasters).

Rude Perception
25 februari 2008, 13:14
een die gebruik je niet in de fx loop dat is voor digitale effecten zoals chorus, delay, reverb


2 fouten:
- Chorus, delay en reverb hoeven niet digitaal te zijn.
- Een boost in de fx-loop kan heel leuk werken. Je kan dan het volume na de pre-amp oppeppen. Zo kan je een volumeboost krijgen bij een overstuurde buizenamp. Als je die boost ervoor zou zetten, krijgt de pre-amp alleen maar veel meer op z'n donder en gaat het geheel harder oversturen.

omni
25 februari 2008, 13:18
de seymour duncan pickupbooster http://www.seymourduncan.com/products/effects-pedals/sfx01_pickup_bo/
staat heel goed bekend en je kan precies het aantal extra db's instellen zonder verlies. Ik heb hem zelf niet maar lees er steeds goede dingen over.

Kim Wilson
25 februari 2008, 13:21
Dat gaat bij onze TS niet werken. Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Je kunt wel harder insturen, maar daar wordt het eindvolume niet hoger van. Je voegt alleen maar meer gain toe. En minder definitie, waardoor je uiteindelijk nóg slechter te horen bent. De tip van Ibanez666 klinkt vooralsnog het beste, om een GE-7 in een omgekeerde V-vorm te zetten. Meer volume ga je niet halen. Oja, zorg dat je niet teveel bas hebt, want daardoor gaat zo'n VJ helemaal over de zeik.

taylor
26 februari 2008, 11:47
2 fouten:
- Chorus, delay en reverb hoeven niet digitaal te zijn.
- Een boost in de fx-loop kan heel leuk werken. Je kan dan het volume na de pre-amp oppeppen. Zo kan je een volumeboost krijgen bij een overstuurde buizenamp. Als je die boost ervoor zou zetten, krijgt de pre-amp alleen maar veel meer op z'n donder en gaat het geheel harder oversturen.

ja tuurlijk kun je van alles in fx loop prikken booster zelfs overdrive..
idd effecten(delay ect) kunnen ook analoog zijn maar die vind ik weer beter werken voorin geprikt vandaar mijn antwoord..

almarvk
26 februari 2008, 11:50
Deze gaat naar Effecten.

vulvasonic
27 februari 2008, 23:20
Een ZVEX Super Hard On is een zeer handige boost vind ik zelf, hier op het forum staan wel een paar interessante topic's ivm boosts, voornamelijk bij effectpedalen / overige randapparatuur of via de search. Mss dat dit topic daar eerder thuis hoort?

mvg

edit: Riky was me al voor

Dit is dezelfde, maar dan handiger (want aan te sluiten middels een adapter), een extra functie (voor een al dan niet strakker laag) en goedkoper (want gemaakt door een supergozer van hier).

Ik ben er zo trots op als een hond met 7 lullen en ik ben nog ieder optreden opnieuw verbaast over de effectiviteit en de geweldige kwaliteit van het ding.

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/Vulvasonic_Boost.jpg

Mitch
27 februari 2008, 23:41
Hartstikke leuk dat deze verplaatst is vanuit Versterkers, maar hij stond hier al. Crosspost dus....
In het eerder hier geplaatste topic staat het antwoord al genoeg beschreven dus twee goede redenen om te sluiten. En aldus geschiedde.