PDA

View Full Version : Humbucker strat vervangen



Damster
25 februari 2008, 01:03
Ik heb vandaag de orginele humbucker van me strat vervangen door een
seymour duncan sh-8 invader.
Ik heb gewoon alle draden 1 op 1 vervangen dus..

wit op wit
groen op groen
zwart op zwart
rood op rood

Ik heb hier thuis niet de mogelijkheid om het te testen,
maar moet goed komen zo toch?

iWishmaster
25 februari 2008, 05:41
Lijkt me wel.

Maar de site van seymour duncan heeft zover ik weet eigenlijk altijd netjes schema's enzo staan, heb je daar al gekeken?

jerome
25 februari 2008, 08:24
Wil niet zeggen dat ie nu goed zit.
Er zitten gek genoeg best wel verschillen tussen de gebruikte kleurcodes tussen de merken ondering dus je moet echt even op hun site kijken

Bij Dimarzio bijvoorbeeld gaan in humbucker-stand wit en zwart aan elkaar , groen naar massa en rood is signaal maar bij sommige anderen merken gaan wit en groen aan alkaar en gaat zwart naar massa...

no 1 hops
25 februari 2008, 09:21
probeer de code van het origineel te pakken te krijgen en dan kun je evt zien of draden anders moeten
wat bij het origineel hot en GND/massa zijn , daar horen dan ook die van de nieuwe aan ook al hebben ze misschien een andere kleur

minas
25 februari 2008, 09:31
Heb lang geleden, ook een invader in mijn strat gezet en toen klopte de kleuren van de Fender precies met die van de Invader. Weet niet of dit bij alle strats zo is. Maar ik denk dat het dus wel moet kloppen.

Damster
25 februari 2008, 09:32
Wil niet zeggen dat ie nu goed zit.
Er zitten gek genoeg best wel verschillen tussen de gebruikte kleurcodes tussen de merken ondering dus je moet echt even op hun site kijken

Bij Dimarzio bijvoorbeeld gaan in humbucker-stand wit en zwart aan elkaar , groen naar massa en rood is signaal maar bij sommige anderen merken gaan wit en groen aan alkaar en gaat zwart naar massa...
hmm, ja idd.
ik heb ff gekeken, en er zijn idd verschillen tussen fender en semour duncan
kan het kwaad om 'm toch eerst uit te proberen?
http://fileserver6.jpghosting.com/images/fender_semourduncan_59bfbc3398be55d2554e6217686a48 4a.jpg

bass blom
25 februari 2008, 09:56
kan geen kwaad, hoogstens hoor je dikke brom.

Damster
25 februari 2008, 12:31
Ik heb 'm geprobeerd, en heb een goeie sound!
Geen brom of gekkigheid.
Wel vreemd, ik weet zeker dat ie wel verkeerd aangesloten is.

Denk dat ik 'm vanavond toch maar goed ga aansluiten,
en kijken wat de sound dan is :)

bass blom
25 februari 2008, 12:33
wellicht hoor je verschil in de tussenstand, als je 2 pups tegelijk aan hebt staan.. als je het fout gedaan hebt.