PDA

View Full Version : Paul lenders cab of bogner cab?



Nocki
24 februari 2008, 23:56
Hoi,

Ik sta op het punt om een nieuwe cab te kopen. hij moet 2x12 zijn en gruwelijk goed klinken! Ik heb nu 1 2x12 mesa recto v30 cab (de andere is vandaag verkocht) en ik wil beter!

welke zou ik kopen? PL cab of bogner? en welke speakers? Governor of V30

Ik speel voornamelijk heel gevarieerd. veel clean maar ook regelmatig acdc achtige dingen en metallica riffs en vai achtige solos.

iemand een idee waar ik goed aan doe?

Sj03rd
25 februari 2008, 04:18
hoor veel goeie dingen over PL cabs....maar zien er minder uit (voorzover dat belangrijk is)....bogner is sowieso waardevast en ik vind het super klinken dus daar heb je nooit een miskoop aan....

johantipker
25 februari 2008, 07:56
waarom bouw jezelf geen cab?

-zelf speakers uikiezen?
-varieren met kast afmetingen, open / closed back
jeweetwel

AART
25 februari 2008, 08:05
waarom bouw jezelf geen cab?

-zelf speakers uikiezen?
-varieren met kast afmetingen, open / closed back
jeweetwel

Niet waardevast, en in Nocki's geval zou ik het daarom dus ook niet doen.

Bernd Veenema
25 februari 2008, 09:49
Het is misschien niet zo waardevast, maar ik ga een bogner OS-achtige kast bouwen met (waarschijnlijk) een Eminence Governor en een Eminence 'the Wizard' en ik heb uitgerekend dat ik voor ongeveer 300 euro klaar ben. Dan heb ik ook nog goede kwaliteit Berken Multiplex (B/BB). Een Bogner kast kost al 500 euro meer, dus het lijkt mij het overwegen waard.

Bernd Veenema
25 februari 2008, 09:52
En ik heb trouwens ook gelezen dat je een Governor het best met een andere speaker in 1 cab kunt gebruiken. Dan zou hij op zijn best klinken. De combinatie Governor en Wizard ben ik vrij vaak tegen gekomen op fora en ik geloof zelfs dat Hook deze speakerconfiguratie een tijdje heeft gebruikt in 2x12 cabs.

Nocki
25 februari 2008, 09:59
Ik heb in het verleden al een paar cabinetjes gemaakt en ondanks dat de resultaten goed waren en het lek was om te doen ga ik me niet boven mensen plaatsen met meer ervaring dan ik.
Het moet gewoon een goede cab zijn. Het gaat me er niet om een 2x12 te hebben maar het gaat me erom een goede 2x12 te hebben. Er zit gewoon veel verschil in en als het niet had uitgemaakt had ik lekker mn mesa recto 2x12 gehouden. Het gaat me juist om de sound. looks maken me weinig uit net als waardevastheid.

Rewind
25 februari 2008, 13:17
Het is misschien niet zo waardevast, maar ik ga een bogner OS-achtige kast bouwen met (waarschijnlijk) een Eminence Governor en een Eminence 'the Wizard' en ik heb uitgerekend dat ik voor ongeveer 300 euro klaar ben. Dan heb ik ook nog goede kwaliteit Berken Multiplex (B/BB). Een Bogner kast kost al 500 euro meer, dus het lijkt mij het overwegen waard.

Voel ik daar een topic opkomen??

(of is deze er al en heb ik hier overheen gekeken?:nervous:)

AART
25 februari 2008, 16:27
Het is misschien niet zo waardevast, maar ik ga een bogner OS-achtige kast bouwen met (waarschijnlijk) een Eminence Governor en een Eminence 'the Wizard' en ik heb uitgerekend dat ik voor ongeveer 300 euro klaar ben. Dan heb ik ook nog goede kwaliteit Berken Multiplex (B/BB). Een Bogner kast kost al 500 euro meer, dus het lijkt mij het overwegen waard.

Dat gaat je voor 300 euro net lukken.
Ik heb zelf ook een cab gebouwd, en ik kwam met goede tolex en grill en andere hardware op 350 euro. Speakers waren 2ehands Black Shadow 50's(Mesa/Boogie).

Die cab ben ik nu aan het renoveren(klaar medio augustus).

Het maken is erg leuk en leerzaam.

Bernd Veenema
25 februari 2008, 19:00
Dat gaat je voor 300 euro net lukken.
Ik heb zelf ook een cab gebouwd, en ik kwam met goede tolex en grill en andere hardware op 350 euro. Speakers waren 2ehands Black Shadow 50's(Mesa/Boogie).

Die cab ben ik nu aan het renoveren(klaar medio augustus).

Het maken is erg leuk en leerzaam.

Waar kun je die betere tolex en grill kopen dan? De zaken die hier op het forum genoemd worden verkopen alleen die tolex van rond de 30 euro per strekkende meter.

AART
25 februari 2008, 19:08
Waar kun je die betere tolex en grill kopen dan? De zaken die hier op het forum genoemd worden verkopen alleen die tolex van rond de 30 euro per strekkende meter.

dat spul bedoel ik dus. en dat tikt aan...

Maar wel heel sterk en stevig.

Dude
25 februari 2008, 19:22
ik zou maar een paul lenders wandelwagen en een bogner loopwagentje gaan kopen bro,...

Nocki
25 februari 2008, 23:06
hah. ja inderdaad!

Bernd Veenema
25 februari 2008, 23:24
dat spul bedoel ik dus. en dat tikt aan...

Maar wel heel sterk en stevig.

Dan heb ik nog een vraagje voor je. Hoe krijg je dat spul goed op de kanten van de cab? Het lijkt me erg lelijk dat je allemaal naden ziet namelijk. De achterkant spreekt wat meer voor zich.

ieme
26 februari 2008, 08:48
ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen, ga testen.............

Nocki
26 februari 2008, 08:50
Helaas. testen gaat niet.
Ik kan elk mmomnet papa worden en kan wil niet zo ver vn uit, aangezien ik in een uitoek woon...
Ik koop het maar gewoon...

ieme
26 februari 2008, 08:57
Helaas. testen gaat niet.
Ik kan elk mmomnet papa worden en kan wil niet zo ver vn uit, aangezien ik in een uitoek woon...
Ik koop het maar gewoon...


ah, gewoon doen dus

Johannes
26 februari 2008, 09:12
...mn mesa recto 2x12 gehouden. Het gaat me juist om de sound. looks maken me weinig uit...

En dat is nou juist de reden om te testen. :S Ik zou willen zeggen bezint eer ge begint vanwaar de haast om zo snel alles in huis te hebben?






En als je dan toch overhaast een 2x12 koopt, een zwarte Bogner overersized graag, closed back, met v30's. Wees er zuinig op, ik hou van onbeschadigde spullen :D

Nocki
26 februari 2008, 14:13
haha... Tja.. Ik wil het NU! :-)

ojuist even gebabbeld met Paul Lenders. klinkt als een fijne knl die weet waar die het over heeft maar dat is natuurlijk allang bewezen.
Het wordt een 2x12 cab met governers... met dank aan Lord R voor de laatste duwtjes over de streep...

Nielsje
26 februari 2008, 14:16
Tja.. typisch..

Ik zou voor een dergelijke investering nooit iets bestellen zonder het eerst te horen.

Waarom trouwens zo 'beperkend' in de speakerkeuze?

Chiel
26 februari 2008, 14:16
Vette cabs. Veel gehoord maar niets klonk zo vet over mijn Hook als de ClubCab van Paul!

Kim Wilson
26 februari 2008, 14:19
Nocki, als je nou even rustig wacht totdat die kleine er goed en wel is, er komt echt wel een keer een mogelijkheid om die cabs te gaan testen. Leg nu vast het geld achteruit en ga op pad als je een keer tijd hebt. Je kunt straks het geld wel beter gebruiken dan je verkeerde keus voor veel te weinig geld weer te verkopen.

Chiel
26 februari 2008, 16:53
Of er staan straks weer allemaal mooie spulletjes op gitaarmarkt :).

Nocki
26 februari 2008, 17:22
Als er stras mooie spulletjes op het ent staan betekent dat alleen maar dat ik nog mooiere dingen op het oog heb.. :)

Als het goed is ben ik compleet voor mn nieuwe rackje...! I'll keep you posted!

AART
26 februari 2008, 17:24
Wacht ff met je Mark te koop zetten tot eind dit jaar, dan kan ik ff sparen!

Angel
26 februari 2008, 18:45
haha... Tja.. Ik wil het NU! :-)

ojuist even gebabbeld met Paul Lenders. klinkt als een fijne knl die weet waar die het over heeft maar dat is natuurlijk allang bewezen.
Het wordt een 2x12 cab met governers... met dank aan Lord R voor de laatste duwtjes over de streep...

Goede keuze, heb hem ook. Ben er super tevreden over!!

vinni
2 februari 2009, 16:55
Vraagje....(ben ook nog steeds in de markt voor een 2X12)

Die PL is 39cm hoog.......is dat geen probleem als je er vlak voor staat?
Zoek een 2X12 die lekker kan spreiden (niet te ver richting publiek) en lekker kan douwen in het laag.

Alvast mijn dank.

Vinni

the sure thing
2 februari 2009, 17:30
... is het mode, oude topics weer nieuw leven in te blazen? Tsja, dat is het effect he, als de mods je in mekaar rammen als je niet eerst zoekt in ouwe topics :)

Als antwoord op je vraag Vinnie: lees dit draadje eens door... http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=117833

vinni
2 februari 2009, 17:53
AHAAAAHHH......kom er nu pas achter dat dit topic uit 2008 stamt.

:seriousf:

De vraag blijft staan......

Vinni

Hell's Engl
2 februari 2009, 21:14
Vinni,

Je had mijn Rivera Rake 2x12 moeten kopen....

Als ik 't geld niet nodig had voor de Bogner 4x12, had ik m zéker gehouden....


Joost

vinni
2 februari 2009, 22:26
Ik wist niet dat die te koop heeft gestaan.

Maarru....heb die Rivera's toch niet meer.
Je weet hoe dat gaat! :seriousf:

Vinni

Chiel
2 februari 2009, 22:29
Vraagje....(ben ook nog steeds in de markt voor een 2X12)

Die PL is 39cm hoog.......is dat geen probleem als je er vlak voor staat?
Zoek een 2X12 die lekker kan spreiden (niet te ver richting publiek) en lekker kan douwen in het laag.

Alvast mijn dank.

Vinni
Blijft natuurlijk altijd een probleem met een 2x12 (zijn allemaal relatief laag). Ik ben zuinig op mijn oortjes en speel in-ear dus ik kan er helaas weinig zinnigs over zeggen.

zeppo
3 februari 2009, 10:42
Het blad Gitarre&Bass heeft al een tijd lang een rubriek 'Boutique amps' waar ze (over het algemeen) vrij prijzige, en minder bekende versterkers testen. Denk aan Divided by 13, Fargen, Kendrick, Realtone

Een maatje van de reviewer was kortgeleden bezig met het samenstellen/kopen van een Paul Lenders cab, en bood die aan om te testen. De tester was zo onder de indruk van de cab, dat hij 'm een plaatsje gaf in de rubriek 'Boutique amps' Nogal een eer voor een 'eenvoudige' cab, zou ik zeggen.

vinni
3 februari 2009, 18:31
Hmm......ook op Racksrock is men ook zeer positief over deze cab.

Denk dat deze het wel wordt. wel twee natuurlijk......stapelen voor de grotere podia. Denk dat ik ga voor de Governors.....die heb ik nu ook in mn cab.....wellicht dat ik een lege clubcab koop.

Aanbiedingen van forumgenoten zijn ook welkom!

Groet,
Vinni

Nocki
3 februari 2009, 18:58
Kan je niet beter voor bagends gaan? dan neem ik die clubcab :)

vinni
3 februari 2009, 19:09
Denk niet dat die Bag Ends zo lekker klinken bij die TOL100 !:seriousf:

Vinni

Chiel
3 februari 2009, 20:16
wel twee natuurlijk......stapelen voor de grotere podia.
Je weet niet waar je aan begint man! M'n Hook staat zelden op 25% van zijn vermogen, een maandje of twee geleden toevallig in een feesttent met 4500man. En dat gaat echt absurd hard :( . . . Ik gun Paul zijn omzet, maar twee cabs is way to much.

vinni
3 februari 2009, 20:54
Staat leuk! :blast::blast::blast:

http://forum.racksrock.com/userpix/13_CIMG1717_1.jpg
Vinni

Chiel
3 februari 2009, 23:10
Alles is toch in principe mogelijk bij Paul? Waarom dan niet meteen een 4x12 :dance:.

the sure thing
3 februari 2009, 23:17
alles is toch in principe mogelijk bij paul? Waarom dan niet meteen een 4x12 :dance:. lol ........... :)

srv-man
3 februari 2009, 23:48
Niks mis met 2 PL cabs....
http://home.casema.nl/kroon/PL+rack

Doc_Rock
4 februari 2009, 00:15
Bah, ik heb mij Lenders clubcab weggedaan na het horen en testen van een Freeqi cab.
Dat is voor mij de meest correcte gitaarcab anno 2009.
Die man heeft tenminste verstand van akoestiek en durft andere modernere speakers te gebruiken.
De blacktorn cab is de beste 2x12 die er vandaag de dag bestaat. No argument.
check zijn soundsamples maar op zijn site. Niks equalizing aan trouwens.
http://www.freeqi.be/FADcabinets/FADcabinets.html

LordRiffenstein
4 februari 2009, 08:07
2 PL-cabs maar? Bende MIETJES!!!

http://forum.racksrock.com/userpix/8_dsc_0027_1.jpg

Thijssie
4 februari 2009, 08:38
Bah, ik heb mij Lenders clubcab weggedaan na het horen en testen van een Freeqi cab.
Dat is voor mij de meest correcte gitaarcab anno 2009.
Die man heeft tenminste verstand van akoestiek en durft andere modernere speakers te gebruiken.
De blacktorn cab is de beste 2x12 die er vandaag de dag bestaat. No argument.
Als je geen argumenten aan kunt voeren, dan kom je niet echt overtuigend over :dontgeti:

Dweezman
4 februari 2009, 09:26
Bah, ik heb mij Lenders clubcab weggedaan na het horen en testen van een Freeqi cab.
Dat is voor mij de meest correcte gitaarcab anno 2009.
Die man heeft tenminste verstand van akoestiek en durft andere modernere speakers te gebruiken.
De blacktorn cab is de beste 2x12 die er vandaag de dag bestaat. No argument.
check zijn soundsamples maar op zijn site. Niks equalizing aan trouwens.
http://www.freeqi.be/FADcabinets/FADcabinets.html

ik ben om.

Chiel
4 februari 2009, 10:02
Bah, ik heb mij Lenders clubcab weggedaan na het horen en testen van een Freeqi cab.
Dat is voor mij de meest correcte gitaarcab anno 2009.
Zelf vond ik deze veel te veel kleuren bij mijn Hook top. Daardoor werd de klank te wollig en tegelijkertijd schel. Daarbij heb ik ondervonden dat een openback constructie live niet altijd even goed uit de verf komt. Maar zoals altijd; smaken verschillen.

vinni
4 februari 2009, 13:00
2 PL-cabs maar? Bende MIETJES!!!

http://forum.racksrock.com/userpix/8_dsc_0027_1.jpg

Ik bedoel maar.....:blast:

Over mietjes gesproken......jij had er zelf toch ook "maar" twee? :dance:

Vinni

Doc_Rock
4 februari 2009, 13:36
Zelf vond ik deze veel te veel kleuren bij mijn Hook top. Daardoor werd de klank te wollig en tegelijkertijd schel. Daarbij heb ik ondervonden dat een openback constructie live niet altijd even goed uit de verf komt.

Deze? Er zijn misschien wel 8 (1x12 /2x12) types die allemaal andere speakers hebben. Soundclips staan op site : paul lenders clips staan ernaast. Ik was ooggetuige en ze zijn exact hetzelfde opgenomen. Bewijs genoeg? PL cabs zijn aardig daar niet van en clean klinken ze heerlijk, maar beter is nu eenmaal beter.

AART
4 februari 2009, 13:38
Deze? Er zijn misschien wel 8 (1x12 /2x12) types die allemaal andere speakers hebben. Soundclips staan op site : paul lenders clips staan ernaast. Ik was ooggetuige en ze zijn exact hetzelfde opgenomen. Bewijs genoeg? PL cabs zijn aardig daar niet van en clean klinken ze heerlijk, maar beter is nu eenmaal beter.

Soms verschillen smaken he...

Lexvandoef
4 februari 2009, 13:39
Deze? Er zijn misschien wel 8 (1x12 /2x12) types die allemaal andere speakers hebben. Soundclips staan op site : paul lenders clips staan ernaast. Ik was ooggetuige en ze zijn exact hetzelfde opgenomen. Bewijs genoeg? PL cabs zijn aardig daar niet van en clean klinken ze heerlijk, maar beter is nu eenmaal beter.

Beauty is in the eye of the beholder he ;)

Volgens mij bestaat er, in die prijsklasse, niet beter, maar wel anders. En wat jij beter vindt hoeft voor iemand anders niet per se beter te zijn he ;).

AART
4 februari 2009, 13:42
Ik heb trouwens even zitten luisteren naar die clips, maar damn, die sound is ruk met elke cab zeg. sorry. Wollige ongearticuleerde bende.

MarkV
4 februari 2009, 14:15
Daarnaast wordt er eigenlijk maar raar getest (in die vergelijking met PL).
In de PL cab zitten namelijk Governors, maar die van FAD hebben helemaal geen Governors. Nogal wiedes dat er een verschil in zit. Governors zijn leuke speakers, maar klinken zeker niet op elke versterker lekker (doen we een beetje aan V30's denken)

Het zou beter zijn, als je echt de cabs wilt vergelijken (en niet speakers) om met gelijke speakers te testen.

Chiel
4 februari 2009, 14:35
....Wollige ongearticuleerde bende.
Een beetje wat ook mijn ervaring was. De cab liet dingen horen die ik niet speelde. De PL cab vond ik daarentegen lekker duidelijk, direct en eerlijk. En misschien ligt juist daar wel het grote smaakverschil.

LordRiffenstein
4 februari 2009, 14:46
Ik bedoel maar.....:blast:

Over mietjes gesproken......jij had er zelf toch ook "maar" twee? :dance:

Vinni

Ik had er 2, ik speel ondertussen wel weer met een 4x12.

Of 2 keer 1x12

Freeqi
4 februari 2009, 16:06
funny thread ;-) woordje uitleg ...

-Soundclips wollig, kan zijn maar die zijn ook bewust zo opgenomen:
1. NIET close miked maar op 50cm: omdat er cabs zijn met verschillende speaker combinaties, moeilijk weergeven anders. En als je close miked registreer je eigenlijk meer het verschil in spreidingspatroon van de speakers onderling hé
2. niks is ergens gefilterd of gecompresseerd. ook bewuste keuze

Uiteraard gebruik je zo'n manier van opnemen niet voor een mix. Je gaat closer miken, missch beetje compresseren en vooral wat laag-af gebruiken. Was een bewuste keuze om de verschillen tussen de cabs onderling weer te geven, ga daar aub niet op af om te besluiten dat dit of dat ... test zelf ?

Ik ben eigenlijk erg tégen soundclips maar na zoveel vraag van klanten ben ik toch gezwicht. Soundclips van amps of cabs is nogal irrelevant: stijl, akoestiek ruimte, mic, plaatsing, amp, gitaar, Pu's, speelwijze ... hoe kan je daar nu op afgaan voor je eigen keuze ? Wou enkel met de clips de verschillen onderling weergeven.

-Governor: Niet akkoord. Een cab is een geheel, ik pas bvb ook speakerbord aan per type speaker etc Zelfs de bevestiging van het bord varieert per type speaker Ken Governor niet en heb eigenlijk helemaal geen zin om daaraan te werken ? Ieder z'n principe en smaak + visie ? Niks mis mee. 'zomaar' speakers in eender welke cab duwen is niet correct.

Kom zelf gerust eens proberen en luisteren/vergelijken ? Ik doe regelmatig testdagen, dare to compare vind ik zelfs leuk, leer je veel van ;-)

Yek1
4 februari 2009, 17:27
+1 Aart, die clips klinken echt bagger, niet te zuinig. Ongetwijfeld zal het product in werkelijkheid beter klinken, maar ik zou ze heel snel weghalen ...

Freeqi
4 februari 2009, 22:10
Een beetje wat ook mijn ervaring was. De cab liet dingen horen die ik niet speelde. De PL cab vond ik daarentegen lekker duidelijk, direct en eerlijk. En misschien ligt juist daar wel het grote smaakverschil.

Chiel over welke cab heb je het eigenlijk ? Ik herinner me geen 212 facturen aan inwoners van gendt ...

signsofzodiac
5 februari 2009, 09:26
Het ligt vast niet aan mij als ik stel dat deze manier van forum voeren een beetje ongemakkelijk begint aan te voelen. Er komt een relatief nieuw forumlid vrij rabiaat een merk pluggen, daar komen (wat mij betreft) terechte replies op, en vervolgens komt de bouwer zelf nog even stelling nemen op de, alhoewel vast niet zo bedoeld, niet meest sympathieke wijze.
Dat hij zich wil verdedigen kan ik enigszins wel begrijpen (doch niet noodzakelijk, zo verschrikkelijk waren de replies niet), maar op deze manier verspeelt hij waarschijnlijk meer krediet dan hem lief is.
Als je als vakman in een zo ontzettend subjectieve business als muzikantenland wilt opereren zul je een dikke huid moeten hebben en moeten accepteren dat voor sommigen de solid state combo van wel 10 hele watts het meest briljante geluid van de wereld voortbrengt.
Het zou voorts wat zijn als Marshall of Fender hier op het forum openlijk het product van een ander aanvalt. Hoe Freeqi het ook bedoelt: het komt niet chique over.

Ik denk dat ie geweldige cabs bouwt, hij komt op de shortlist voor een toekomstige cab. Maar ik laat net zoals de afgelopen bijna 20 jaar ook mijn emoties en (misschien) irrationele gevoelens weer meespelen en ga eindelijk eens een Bogner checken. Omdat het kan. Omdat muziek emotie is en geen natuurkundige formule.

the sure thing
5 februari 2009, 10:49
Omdat muziek emotie is en geen natuurkundige formule. Geweldig! Die is sig waardig :)

Chiel
5 februari 2009, 17:14
Chiel over welke cab heb je het eigenlijk ? Ik herinner me geen 212 facturen aan inwoners van gendt ...

Geen idee welke cab. Was niet van mij maar van een collega gitarist waar ik toevallig thuis kwam toen ik een te koop staand gitaartje ging uitproberen. Hij had hem net een paar dagen ervoor gekocht van een Belg.

tnijland
6 februari 2009, 08:08
Ik snap niet wat de commotie is. Heb de clips beluisterd en vind het erg moeilijk om een waarde oordeel te geven over welke nou beter is. Natuurlijk klinken ze allemaal anders en dat is ook de bedoeling zodat er voor iedereen iets van zijn gading is. Opmerkingen die een cabinet van wie dan ook volledig afkraken vind ik een beetje zwak en doen niemand goed. Het probleem met dat soort reacties is namelijk dat mensen die potentieel een cabinet willen kopen onvoldoende informatie krijgen over details, verschillen in sounds etc. En ga a.u.b. persoonlijk niet te lang in discussie (daarvoor hebben we de soaps uitgevonden ;-)

Een cabinet moet je volgens mij wel beluisteren op een meter afstand omdat een opgenomen sound (ook gevoelsmatig) wel anders klinkt dan het directe geluid op je oren. Neemt niet weg dat het wel leuk is om een indruk te krijgen met wat soundclips. Ik had eigenlijk wel wat meer variatie in de clips willen hebben omdat het leuk is om goede gitaar demo's te horen.

Toevallig heb ik onlangs een 1e PL cab gekocht met 2 verschillende speakers en ben er overigens erg tevreden over. Er komt dus nu nog een 2e bij ;-) Ik zou de sound wat meer richting V30 meets BagEnd willen toeschrijven. De set speakers die ik erin heb zijn een delta 12 8 ohm en een v-12 8 ohm beide uit de pro serie. Ik heb de Bagends ooit een keertje thuis gehad en vond ze destijds te steriel (hifi-achtig), de V30 vond ik iets te week en de GT75 vond ik in het middengebied weer teveel kleuren (wel mooi overigens). Wat me wel opvalt is dat smaken af en toe veranderen; dat heb ik al bij het schakelen van 2 preamps, je moet echt even wennen aan het geluid en dat geldt ook voor speaker cabinets. Ook maakt een open vs gesloten cabinet een wereld van verschil uit. Voor jazz/blues zou ik sowiso altijd een open cabinet nemen (rondere/warmer) en voor rock+ zou ik een gesloten cabinet kiezen (meer druk/strakkere sound).

sjaak1990
1 april 2009, 23:27
*Bumpje* Nieuwsgierig hoe het afgelopen is!