PDA

View Full Version : welke gitaar



becarta
25 februari 2008, 00:50
Hallo allemaal,

Ik ben vanplan om een gitaar te kopen (elektrisch) maar ik zou niet weten wat voor.
Ook weet ik niet waar ik op moet letten.

ik ben maar een arme student :P dus niet al te duur maar ook geen tweede handse. heeft iemand een idee ?

Ik heb zelf al een beetje op het internet gekeken en heb denk ik wel iets goeds gezien Deze (http://www.mainmusic.nl/mainmusic.asp?shopprodukt=26573).

En wat raden jullie me aan naar een winkel of gewoon via het internet ?

Ik hoop wat tehoren.
Vriendelijke Groet

Becarta :cooler:

Wausser
25 februari 2008, 12:35
Je hebt dit in de verkeerde sectie gepost....


maar OT:
Meestal zijn die setjes niet veel soeps, maar die richwood zou best wel eens redelijk kunnen zijn aangezien richwood in 't algemeen wel goede gitaren maakt. Meestal is het de versterker die bagger is.

HertogJanNL
25 februari 2008, 13:08
Meestal zijn die setjes niet veel soeps, maar die richwood zou best wel eens redelijk kunnen zijn aangezien richwood in 't algemeen wel goede gitaren maakt. Meestal is het de versterker die bagger is.

De versterker is meestal heel erg simpel. Prima als je helemaal clean wil spelen, maar verder is het poep. Heb zelf een Ibanez Jumpstart pakketje. Ben tevreden over de gitaar (en de tas + stemapparaat), maar ben wel op zoek naar een nieuwe versterker.

looneycooney
25 februari 2008, 20:13
Mja ik zou graag een epiphone aanraden , maar die prijsklasse ligt wat hoger .
Alhoewel ik toch veel mensen weet , waaronder ikzelf , die met een elektrische of semi-acoustic epiphone begonnen zijn.
Een goed instrument vormt ook een betere basis inzake gehoor , vingerzetting en speelvlotheid. Een tweedehands in misschien soms ook een oplossing...
Qua versterker en vooral voor thuis binnen nam ik net meestal toch gewoon een 25w versterkertje , nuja echt super zijn die idd niet...
Vraag ook eens na bij de mensen waar je les gaat volgen desnoods...

Mvg

Geoffrey