PDA

View Full Version : Mg100dfx



rudolfb
24 februari 2008, 23:20
Hej, ik wil een nieuwe versterker kopen (MG100DFX), ik denk dat ik heb gewoon in de guitarbox in meppel kom, wel een te vertrouwe winkel. Maar weet iemadn nog een grote internet site ofzo waar alles goedkoop is :p

Iceman
24 februari 2008, 23:37
Op itnernet vint je je best veel, als je goedt zoekt, maar mischien dat je eige winkel ook garansie biedt.

Suuk6!

AART
24 februari 2008, 23:44
Hehe, mooie voldoende voor Nederlands zal ie wel op z'n rapport hebben.
Maar OT: er zijn zeker goedkopere sites, maar voor de nieuwprijs van zo'n ding heb je IMO veel betere amps.

2ehands een mooie JCM 900 SL-X of Mesa Caliber bijvoorbeeld.

happynjitram
24 februari 2008, 23:45
Ik verkoop vanwege aanschaf buizenversterker. Hij is in goede staat. Als je intresse hebt moet je me even een persoonlijk bericht sturen.

MichaelSS
25 februari 2008, 09:41
Sp@/\/\

Ik heb hem getest in de gitaarbox. Fair price en een lekker geluidje!

Luke-wannabe
25 februari 2008, 10:47
Sp@/\/\

Ik heb hem getest in de gitaarbox. Fair price en een lekker geluidje!
Ja maar niet half zo goed als een buizenamp!

humbucker
25 februari 2008, 12:03
vaagste topic ooit!!

caliban
25 februari 2008, 12:28
Vreselijk vaak, maar voor de topicstarter, koop dat ding niet. Koop gewoon occasie een goede buizenversterker. De logo marshall op die mg-series heeft al zo veel mensen op het verkeerde pad gezet. Wat vragen ze voor die krengen.

rudolfb
25 februari 2008, 12:50
Wat is er dan zo slecht aan dat ding? Zelf speelde ik er altijd op de muziekschool mee en vond hem tog aardig geluid hebben. Zelf heb ik nu de mg15 en klinkt ook aardig (alhoewel hij is niet echt groot :P)

pannekoek
25 februari 2008, 13:05
Wat is er dan zo slecht aan dat ding? Zelf speelde ik er altijd op de muziekschool mee en vond hem tog aardig geluid hebben. Zelf heb ik nu de mg15 en klinkt ook aardig (alhoewel hij is niet echt groot :P)

hij klinkt niet (goed) als een marshall, voor hetzelfde geld kan je een veel betere amp kopen (er zijn meer merken dan marshall)

andere marshalls klinken vele malen beter.

zowieso is de mg (denk aan de series een budget amp voor gitaristen die gitaar willen leren spelen, de mg100 is een vergote ''oefen'' amp, t zou zonde zijn als je zo een grote/dure amp koopt terwijl hij niet eens heel goed klinkt

Kaïn
25 februari 2008, 13:06
Wat is er dan zo slecht aan dat ding? Zelf speelde ik er altijd op de muziekschool mee en vond hem tog aardig geluid hebben. Zelf heb ik nu de mg15 en klinkt ook aardig (alhoewel hij is niet echt groot :P)
Je moet een referentiekader hebben. Als je nooit echt een goede amp hebt gehoort vind je een MG prima klinken. Als je alleen een ENGL powerball een keer goed gehoort hebt, of een andere dikke bak snap je wat het verschil is. Test die maar eens, of een andere droomamp van je, niet om te kopen, maar om te weten hoe een échte goede amp klinkt. Dan snap je het;)

pannekoek
25 februari 2008, 13:10
Je moet een referentiekader hebben. Als je nooit echt een goede amp hebt gehoort vind je een MG prima klinken. Als je alleen een ENGL powerball een keer goed gehoort hebt, of een andere dikke bak snap je wat het verschil is. Test die maar eens, of een andere droomamp van je, niet om te kopen, maar om te weten hoe een échte goede amp klinkt. Dan snap je het;)


+1 (tientekens)

rudolfb
25 februari 2008, 14:32
Hoe duur zijn die eerder genoemde (buizen) versterkers?

caliban
25 februari 2008, 14:46
Wat is er dan zo slecht aan dat ding? Zelf speelde ik er altijd op de muziekschool mee en vond hem tog aardig geluid hebben. Zelf heb ik nu de mg15 en klinkt ook aardig (alhoewel hij is niet echt groot :P)
Tenzij je rijk bent, vind ik dat belachelijk om te doen eigenlijk. Die vijftienwatter zal wel goed zijn om mee te oefenen, maar nogmaals dezelfde oefenamp met wat meer vermogen kopen vind ik dom. Geweldig dat je hem wel goed klinken vindt, maar ik vrees dat je smaak nog hard gaat veranderen. In een band gaat zo een mg zeer slecht uitkomen. En een 100 watt versterker kopen doe je toch met bandwerk in het achterhoofd denk ik. Als je voor een solidstate marshall gaat is het beter van eens naar een oudere valvestate te kijken. Klinken sowieso al een pak beter.
Ik zou als ik jou was sowieso eens heel wat amps testen. Weet je wat voor merken de winkel dealt waar je wilde gaan.

Jellyfish00
25 februari 2008, 14:51
Precies. Kijk bijvoorbeeld eens naar een Vox Valvetronix (XL?), een Peavey Valveking, en een oudere valvestate idd..

caliban
25 februari 2008, 15:03
Buizenamps variëren tussen 500 en 3000 euro nieuw ruwweg geschat. Aan de twee kanten wat uitschieters. Bugera ofzo gaat tot 350 en sommige boutique zaken gaan wel boven 3000 euro.
Sowieso zou ik als ik jou was voor tweedehands kiezen.
De genoemde amps even een prijsje op plakken (nieuw weliswaar).
ENGL powerball 1500 euro, Peavey Valveking 450 euro. (Beide voor de head)
Als je nieuw toch wil zoeken, zou ik eens voor bugera zien. Peavey klonen, verschrikkelijk goedkoop (voor zover het ooit goedkoop genoeg kan zijn), en naar de reviews te kijken heel cool.

Kim Wilson
25 februari 2008, 15:04
Wat kosten de Framus tops? Ik heb er dit weekend één gehoord, en die klonk toch wel erg goed.

caliban
25 februari 2008, 15:05
Die zijn al heel wat duurder, maar zijn ook superbakken. Ik dacht ergens iets tussen de 1500 en 2000 euro.

Kim Wilson
25 februari 2008, 15:06
Oei, ik dacht dat het zo'n Musicstore huismerk was of zo. Niet dus...

caliban
25 februari 2008, 15:09
Nee dat is Fame, die zijn ook best wel cheap. Hun tubeamps zijn bij mijn weten gewoon laboga's met ander omhulsel rond.

.Stax.
25 februari 2008, 15:52
Hallo rudolfb,

Ik heb je een PM gestuurd,

Groeten Stephan :speed:

rudolfb
25 februari 2008, 17:59
zou een Marshall Valvestate 8100 (2de hands) een betere keus zijn dan die 100 watter die ik eerst noemde? Op de marshall site kan ik hem niet vinden :stop:

pannekoek
25 februari 2008, 18:36
zou een Marshall Valvestate 8100 (2de hands) een betere keus zijn dan die 100 watter die ik eerst noemde? Op de marshall site kan ik hem niet vinden :stop:

tip: ga naar een muziekwinkel, ga ontzettend veel amps testen!!! maak desnoods van tervoren thuis een lijstje met wat je van je amp wilt verwachten, en schrijf tijdens het testen de resultaten op van je geteste amps met wat notities.

ga dan naar huis, slaap er een nacht over om te bedenken, test je favorite amps nog een x (als je twijfelt) en maak dan een keuze, mocht je er eventueel niet uitkomen of je wilt wat meningen weten over verschillende amps die je getest hebt, dan zullen wij van het forum je graag willen helpen! :hippie:

Bernd Veenema
25 februari 2008, 18:51
IK heb zelf ook zo'n marshall MG100DFX gehad en bij ons op de muziekschool stond een ROland Cube 30 en die was al veel beter. De marshall is echt geen goede koop. ZO'n stack kost nog 650 tot 700 euro volgens mij en daar kun je veel betere versterkers voor kopen.

rudolfb
25 februari 2008, 18:56
tip: ga naar een muziekwinkel, ga ontzettend veel amps testen!!! maak desnoods van tervoren thuis een lijstje met wat je van je amp wilt verwachten, en schrijf tijdens het testen de resultaten op van je geteste amps met wat notities.

ga dan naar huis, slaap er een nacht over om te bedenken, test je favorite amps nog een x (als je twijfelt) en maak dan een keuze, mocht je er eventueel niet uitkomen of je wilt wat meningen weten over verschillende amps die je getest hebt, dan zullen wij van het forum je graag willen helpen! :hippie:
oke dat ga ik dan maar even doen, bedankt allemaal!!

Kim Wilson
25 februari 2008, 19:02
De 8100 heb ik al eens in het echt gehoord, en ik vond dat eigenlijk best een leuke amp.

caliban
25 februari 2008, 19:28
Zeker redelijke leuke amps, maar voor het budget van zo een mg, kun je ook wel tweedehands wat beter hebben.

Kaïn
25 februari 2008, 20:40
Misschien een idee om naar een bugera te kijken? Niet te duren buizentops, en volgens mij helemaal niet onaardig.

The Mess
25 februari 2008, 21:41
Je moet een referentiekader hebben. Als je nooit echt een goede amp hebt gehoort vind je een MG prima klinken. Als je alleen een ENGL powerball een keer goed gehoort hebt, of een andere dikke bak snap je wat het verschil is. Test die maar eens, of een andere droomamp van je, niet om te kopen, maar om te weten hoe een échte goede amp klinkt. Dan snap je het;)

Ik heb er één en ik vind het toch echt wel leuke amps voor het geld.
Ook leuk als je geen zin/geld hebt om buizen te vervangen enzo
(héle arme muzikanten :D).
Ik heb overigens wel eens een gig over een powerball gespeeld, en dat was idd wel een moment waarop ik het licht gezien heb (geen PA, dus dat ding stond heerlijk te blazen).
Maar daar hangt uiteraard wel een prijskaartje aan vast...

hendrix2
25 februari 2008, 21:53
Ben zelf ook tevreden van mijn MG100dfx, maar da's hier wat vloeken in de kerk heb ik de indruk. Ik heb er vroeger (jaartje of 3 terug) heel wat optredens mee gedaan en altijd alleen maar positieve dingen gehoord over mijn geluid.

Maar ga gewoon eens wat uit proberen, je zal wel merken dat niet-buizenversterkers best ook goed kunnen klinken, en dikwijls zijn die nog veel leuker voor op kamervolume ook.

Ratdawg
25 februari 2008, 22:00
Lampen zijn niet heilig e. Maar er bestaan weldegelijk veel (betere) alternatieven voor een MG. De oudere valvestate reeks of H&K Vortex of attax, peavey transtube reeks zoals de bandit. Die dingen vindt je voor geen geld.

rudolfb
27 februari 2008, 16:52
Hallo!!

ik ben even naar de gb geweest, en heb 2 versterkers gezien.
--------------------------------------------------
Randall G2 series RG75 >75Watt
>365 Euro
>tweedehands
>Inc. 4 knop footswitch

Marshall Mg 100 Head \
4x12 kast / 675 euro
---------------------------------------------------

Ik vond ze allebei wel ongeveer hetzelfde klinken, maar die marshall is wel veel duurder en groter! Het voordeel van die marshall is wel dat hij wat effecten heeft. Randall heeft dan weer een footswitch met 4 knoppen. En jullie waren niet echt tevreden over de marshall en ik geloof wel dat jullie uit ervaring spreken.


Dus wat zeggen jullie ervan? (Over de randall dus)

Jellyfish00
27 februari 2008, 16:53
Dat is een goed dingetje hoor.. Maar als je ze hebt getest, en je hoort geen verschil dan moet je het eens met andere versterkers gaan vergelijken, je gehoor uitbreiden, want het zijn wel andere bakken hoor.

rudolfb
27 februari 2008, 17:36
Ja, natuurlijk hoor ik verschil. maar ik wil jullie oordeel ook horen!

In verband met de prijs ga ik denk ik toch voor de randall, maar is dat wel een goed dingetje? Ik dacht het wel.. mara dat dacht ik ook van de mg

pannekoek
27 februari 2008, 18:54
heb je ook al ns gekeken naar vox?

de vox ac15 is ook een zeer mooie versterker.

of wat dacht je van de fender ultimate chorus????

rudolfb
27 februari 2008, 19:03
Ik ben nooit zo kapot geweest van fender amps. Hej maar heeft iemand al ervaring met die randall? :hippie:

pannekoek
27 februari 2008, 19:07
Ik ben nooit zo kapot geweest van fender amps. Hej maar heeft iemand al ervaring met die randall? :hippie:

ik ben ook geen fan van fender, maar heb je wel ns op een fender ultimate chorus gespeelt???? die dingen zijn relatief geodkoop 400 euro 2de hands, het is een transistor versterker die klinkt als een buizenversterker!!!, je krijgt alle geluiden eruit, van het prachtige fender clean tot metal!!!

2x12 inch speakers dus die bak gaat hard(lees heel hard) maar ook op lage slaapkamervolumes speelt ie uitmuntend! :rockon:

ik zou zeggen: zeker proberen!!!!