PDA

View Full Version : JvD - Cliché Metal



JvD.
24 februari 2008, 23:04
Ik ben aan het oefenen met overstuurd zingen. Het is echt iets waar ik een negatief talent voor heb. Ik heb eigenlijk een veels te lieve stem voor metal. Maar soms wil je gewoon raggen.
Als oefening heb ik vanmiddag dit trackje gemaakt.
http://members.chello.nl/~h.westerik2/JvD - Cliche Metal.mp3 (http://members.chello.nl/~h.westerik2/JvD%20-%20Cliche%20Metal.mp3)

Ik ging helemaal zonder plan te werk.
Eerst een riffje bedenken. Drum er onder met de computer.
Gitaartjes inspelen. Bassgitaar inspelen(met plectrum ik kan niet bassen).
En daarna nog even een tekstje je bedenken, moest lekker metal zijn.
Daarna de solo, wat een beetje het diepte punt is, maar ach; ik ben ook nooit echt geïnteresseerd in solo’s.

Ben benieuwd hoe er gereageerd word. Ik ben niet echt creatief met drums bedenken. En het onderling volume ben ook niet echt zeker van.
Misschien nog tips voor het leren overstuurt zingen? Ik ben niet schor na vandaag, dus ik doe ‘iets’ goed. Maar ik ga wel een paar dagen niet scheeuwen omdat ik gewoon heel erg bang ben voor een Frans-bouwer-tje op mijn stembanden.

Luke-wannabe
24 februari 2008, 23:51
Ik dacht dat 'overstuurd' zingen schreeuwen was..?
Vind dit niet zo erg boeiend, klinkt inderdaad erg 'liefjes'. voor de rest zou ik de gitaar wat opschroeven. Staat erg zacht.

The Lo Lands
25 februari 2008, 21:07
Waarom naar iets op zoek gaan als je het eindresultaat al weet. Je hebt inderdaad geen metalstem dus doe hetgeen waar je wel goed in bent. Klein voorbeeld over mijzelf is dat ik in mijn eerste jaren van gitaarspelen veel nummers van Satriani en Vai speelde en mij hier best wel (te)veel op blind staarde waardoor ik mijn eigen stijl en geluid vergat. Het is soms goed een zijpad te nemen waarna je met eigen inzicht weer jouw eigen pad kiest. En pas inderdaad op dat je je stem niet verkloot want dat is het ook niet waard toch : ) Succes in iedergeval met raggen! Raggende mannen misschien iets voor je :D