PDA

View Full Version : Cheapocasters



no 1 hops
24 februari 2008, 12:23
omdat er vaak leuke discussie 's over cheapocasters gaande zijn even een stukje ervaring delen.

kon 4 verry verry cheapocasters kopen, splinter nieuw maar met een lak fout waardoor het wit niet egaal wit was.
eigenlijk kon je zeggen dat de body er al wat veroudert uitzag.
maar goed, zo besteld, niet gezien nog bespeeld toch wel een gok.
het is een normale strat, drie singels echt hout, geen plywood
het is van het soort waarvan je bij een fabriek op kunt geven welke naam erop moet, in dit geval vision.

alle gitaren moesten geintoneert worden, en ook de hals had afstelling nodig.

twee waren , na een setje nieuwe snaren erop en de afstelbeurt direct klaar om verkocht te worden.
tuners heb ik nog los gehad om de schroef aan de binenkant nog even aan te draaien, wat in sommige gevallen wel nodig was.
er zijn duidelijk betere tuners dan deze

de derde had een vlak beurt nodig, of anders stonden de snaren veel te hoog om lekker te kunnen spelen

de vierde ben ik nu mee bezig en is een ramp als iemand zelf niet handig is.
vlak beurt is nodig en de frets steken uit aan de zijkant.
maar erger nog was de brug.
deze heb ik compleet uitelkaar moeten halen om de snaren er uit te krijgen.
de gaten van het metaal blok zijn niet ruim genoeg en lopen blijkbaar taps toe waardoor de snaar helemaal vast komt te zitten in het toch wel zachte metaal.

dus over het algemeen kun je zeggen dat de kans 50/50 is dat je een leuke , speelbare gitaar treft voor een prijs onder de 100 euro.
wat wel opviel was dat het geluid best goed was, en volgens een forum lid die er een op oorlog sterkte gebruikt had waren de bijgeluiden te verwaarlozen.
funcky soundje dat met overdrive ook nog best klonk

iemand die handig is kan er met wat tijd een leuke en goed speelbare gitaar uit halen, mooi om mee te beginnen of als studie/backup gitaar
of zoals ik , gebruik om verschillende pickups te testen.