PDA

View Full Version : speaker gescheurd



Sloe Gin
24 februari 2008, 16:12
ik heb vanmiddag mijn celestion G12H50 speaker gescheurd. ik ben uitgeschoten met een moersleutel.. :angry:

nu is mijn vraag of het zin heeft om deze te repareren of dat beter een nieuwe speaker kan kopen? volgens mij zijn ze niet echt aan te komen..
het zijn 2 kasten van 2x12", ik heb nu dus nog 3 goede speakers over..

kan ik misschien beter speakers combineren? 1 G12H50 + iets anders in dezelfde kast bijvoorbeeld.

alvast bedankt!

guitarnijboer
24 februari 2008, 18:08
Ik zag er toevalling vandaag eentje op MP staan met een zelfbouw kastje er omheen. impedantie weet ik niet. Stond er volgens mij al een tijdje op, dus wie weet is ie niet te duur.....

bert k
24 februari 2008, 20:19
Als de scheur midden in de conus zit en niet tot de rand doorloopt: aan de achterkant netjes plakken met papier afplakband, van die schilderstape, en dan aan de voorkant voorzichtig secondenlijm erop smeren.

drap
24 februari 2008, 20:29
Blijft dat echt zitten Bert? Dat papiertape? Ik geloof je echt meteen hoor als het zo is, maar ik kan me dat haast niet voorstellen met een beetje behoorlijk volume zo'n drie kwartier lang ofzo. Mocht het wel zo zijn, nda moet ik dat ook eens proberen. Ik heb hier nog twee ouwe speakers liggen die nog steeds gemaakt moeten worden.

Sloe Gin
24 februari 2008, 20:59
jongens, bedankt voor het reageren!
ik ga morgen is proberen om hem te repareren met schilderstape en lijm.
als het niet lukt toch maar zoeken naar de missende speaker.

weet iemand of je speakers met een verschillend aantal watts mag koppelen?

Sloe Gin
24 februari 2008, 21:03
Ik zag er toevalling vandaag eentje op MP staan met een zelfbouw kastje er omheen. impedantie weet ik niet. Stond er volgens mij al een tijdje op, dus wie weet is ie niet te duur.....

guitarnijboer, kun je mij een link pm-en? ik kan hem niet vinden :confused:
danku!

Rude Perception
24 februari 2008, 21:27
weet iemand of je speakers met een verschillend aantal watts mag koppelen?

Ja dat kan, je moet alleen op de impedanties letten.