PDA

View Full Version : telecaster nashville of london city thinline?



Kriske
24 februari 2008, 03:41
Op dit moment bezit ik enkel een stratocaster, maar ik wil nu ook een Tele-model.
Ik kan 2de hands een Telecaster Nashville kopen in amber-kleur. Ik heb er al op gespeeld en vind het een fijn instrument.
Nu heb ik ook een london city comet Thinline gezien. Ze verkopen deze gitaar niet meer nieuw omdat er maar 48 stuks van gemaakt zijn. Ik heb er dus nog niet op kunnen spelen en de verkoper woont 150 km. Op het forum lees ik dat deze gitaar niet moet onderdoen voor een MIM Tele. Maar is deze gitaar 500 euro waard? Wat is het verschil in geluid tussen een thinline met single coils en een 'gewone' tele?

Als ik mijn hart volg, zou ik de LC thinline willen kopen omdat ik hem mooier vind en het een gevoel van 'exclusiviteit' geeft vanwege de beperkte oplage. Maar ik vrees er misschien spijt van te krijgen achteraf.

Wat zouden jullie kiezen (prijzen zijn allemaal tussen 450 en 500 €)???

UPDATE 26/02/08:
Nu zie ik ook nog een mooie Telecaster '62 Reissue (crafted in Japan).
Dat maakt dus keuze uit 3!! Maar welke?

De foto's:
http://s271.photobucket.com/albums/jj123/Kris78/gitaren/?action=view&current=8449722.jpg
http://s271.photobucket.com/albums/jj123/Kris78/gitaren/?action=view&current=33945942-fender-nashville-telecaste.jpg
http://s271.photobucket.com/albums/jj123/Kris78/gitaren/?action=view&current=tele3it5.jpg

Yannicks
24 februari 2008, 10:30
Als je hét telecaster geluid zoekt kom je bij bijde gitaren bedrogen uit. Een nashvill is een strat in een telekostuum en een thinline is een telecaster met een gat er in.
Die nashvill zou ik zowiezo niet kopen want dat vind ik niets.
Die thinline daarentege vind ik zéér tof! Thinlines klinken meestal wat warmer als gewone Telecasters, maar misschien mis je wel de humbuckers in deze thinline. Ik zou die 150km er gewoon voor over hebben en een keer gaat testen.

Kriske
24 februari 2008, 20:39
Thanks Yannicks!
Nog anderen ideeën of tips?

Yannicks
24 februari 2008, 20:48
Nouja, wat is je stijl/smaak?

Ik speel zelf 2 telecasters. Een LC comet mk1 en een Squier Telecaster custom p90. Voornamelijk blues/rocknroll met me bandje en 77punk in me eentje. Vooral die Squier is echt geweldig voor de prijs en klinkt súper. Voor de LC wil ik een stel fender CS elementen kopen want ik merk dat daar niet de output in zit die ik wil.

Kriske
24 februari 2008, 21:29
Ik speel een beetje van alles. Vnl blues, funk, rock, maar geen heavy muziek.

Ik wil ook graag weten of die LC Thinline zijn waarde zal behouden of misschien ooit een collectors item wordt.

grayfink
24 februari 2008, 21:42
Een Fender of een chinese "London City". Daar moet je over nadenken? :chicken:

Die nashville klinkt op het brug en hals element gewoon als een tele overigens. Het strat geluid is een leuke bonus.

Kriske
24 februari 2008, 22:44
is het zo vreemd dat ik daaraan twijfel? Het merk maakt me eigenlijk weinig uit. Het is de gitaar die telt.

Yannicks
24 februari 2008, 22:55
Een Fender of een chinese "London City". Daar moet je over nadenken? :chicken:

Die nashville klinkt op het brug en hals element gewoon als een tele overigens. Het strat geluid is een leuke bonus.

Ooit wel eens op "en chinese London City" gespeeld? :)

En zowiezo is een merk niet bepalend voor een gitaar. Fender maakt evengoed ruk gitaren als Stagg. Daarnaast moet je een klik hebben met een gitaar, no matter the price.
Dus kom niet aan met je uit de hoogte gevallen merken-smaak, daar schiet niemand wat mee op :) .

Yannicks
24 februari 2008, 22:56
Ik speel een beetje van alles. Vnl blues, funk, rock, maar geen heavy muziek.

Ik wil ook graag weten of die LC Thinline zijn waarde zal behouden of misschien ooit een collectors item wordt.

Volgens mij kun je dan wel weer heerlijk funken op een nashville, het midden element zal wel lekker wollig klinken, maar dat weet ik niet zeker.

Ik denk dat die LC wel een collectros item wordt als 'ie dat al niet is, maar dat moet niet bepalend zijn in je keuze.

Maar me blues funk en rock kun je toch evengoed voor een strat gaan, of wil je graag een tele?

Kriske
24 februari 2008, 23:41
Ik heb al een strat. Bij een vriend al een paar keer op een tele gespeeld, en voor de afwisseling wil ik dus graag een tele.

Om nog eens terug te komen op mijn vraag:
Merk maakt niks uit, ben geen snob of zoiets.
Maar ik kan niet kiezen tussen de nashville (veelzijdige tele met goed klinkende pups) of een LC Thinline (vidn ik de mooiste gitaar, maar weet niet of zo'n LC welk ok is in vgl met Nassville en of die zijn waarde blijft behouden)

grayfink
25 februari 2008, 00:20
Ooit wel eens op "en chinese London City" gespeeld? :)

Ja. Prima gitaar was dat!

Fender maakt evengoed ruk gitaren als Stagg.
Dat lijkt mij sterk overdreven!

Dus kom niet aan met je uit de hoogte gevallen merken-smaak, daar schiet niemand wat mee op :) .
Ik ben helemaal niet uit de hoogte, maar de Fender is waardevaster, er komen miljoenen crap tot redelijke gitaren uit china. Die goed uitgevallen serie wordt daarom nog geen collectorsitem. Mijn duurste gitaar kostte mij 700€ trouwens, zo'n dure smaak heb ik niet eens.
Komt bij dat een nashville een hoop bruikbare geluiden aan boord heeft. Voor mij is deze keuze dus een no-brainer. Het staat iedereen vrij om daar anders over te denken, ik geef gewoon mijn mening.

vulvasonic
25 februari 2008, 00:39
Ik ken ze beide. De Nashville is een goede en aantrekkelijk tele. De LC deed me echter wederom van verbazing de bek open vallen. Een echt geweldige gitaar!
Ik heb geen flauw idee wat dat ding destijds nieuw gekost heeft en wat je ervoor moet betalen, maar afgaande op de prijzen zoals LC die hanteert op hun standaard productiemodellen, zul je je daar geen buil aan vallen.

Nu ben ik behoorlijk merkengeil en het feit dat er Fender op de headstock staat is ook voor mij een bonus. Maar ik denk dat ik in dit geval zomaar eens voor de LC zou kunnen gaan. En eigenlijk zegt dat al voldoende....

RolandT
25 februari 2008, 00:42
of zo'n LC welk ok is in vgl met Nassville en of die zijn waarde blijft behouden)Ik denk dat die LC zijn waarde veel minder gaat behouden dan Fender. Dus als dat een probleem voor je is kies dan Fender.

Luke-wannabe
25 februari 2008, 00:45
Ik denk alleen niet dat de Nashville een strat in een tele jasje is. Volgens mij is dit gewoon een tele met een extra pu waardoor er ook strat achtige geluiden te genereren zijn.

Kriske
25 februari 2008, 01:51
Foto's van de betrokken gitaren:

http://s271.photobucket.com/albums/jj123/Kris78/gitaren/?action=view&current=tele3it5.jpg
http://s271.photobucket.com/albums/jj123/Kris78/gitaren/?action=view&current=33945942-fender-nashville-telecaste.jpg

Luke-wannabe
25 februari 2008, 02:01
Die Thinline vind ik echt 80.000 keer cooler! Daar zou ik voor gaan..

Kriske
25 februari 2008, 23:43
Wow Luke dat is duidelijk!

Luke-wannabe
25 februari 2008, 23:53
Jatog ;) (+10)

Kriske
26 februari 2008, 21:18
nog iemand ervaringen of advies?

grayfink
27 februari 2008, 00:00
nog iemand ervaringen of advies?Probeer ze allebeide en volg je gevoel?:chicken:

hezz
27 februari 2008, 00:30
Ervaringen? Ik zag afgelopen weekend een tof optreden waarbij een van de gitaristen een mooie Thinline in handen had (wel Fender, maar zo bepalend is dat ook weer niet) en met een flinke dosis overdrive/fuzz/distortion speelde. Klonk goed!

Zelf heb ik geen Thinline's vast gehad (wat jammer is, want is was vorige week nog bij de Feedback waar er vast wel één hing), maar ze zien er leuk uit. Allen de F-hole vind ik niet origineel vormgegeven en geplaatst, had Fender naar mijn mening wel echt iets toffer kunnen maken. Slagplaat vind ik trouwens wel echt een prachtige vorm hebben (ook deluxe's hebben deze, mijn volgende aankoop wanneer het op een Tele aankomt), kleuren samenstelling ook.

Kriske
27 februari 2008, 02:18
Nu zie ik ook nog een mooie Telecaster '62 Reissue (crafted in Japan).
Dat maakt dus keuze uit 3!! Maar welke?

De foto's: http://s271.photobucket.com/albums/jj123/Kris78/gitaren/?action=view&current=33945942-fender-nashville-telecaste.jpg http://s271.photobucket.com/albums/jj123/Kris78/gitaren/?action=view&current=8449722.jpg
http://s271.photobucket.com/albums/jj123/Kris78/gitaren/?action=view&current=tele3it5.jpg

hesse
27 februari 2008, 09:51
Als die jap goed klinkt zou ik naar die neigen, volgens mij heeft die het meeste het 'telegeluid'. Maar ja, bij een thinline heb je sowieso een ander geluid en voor hetzelfde geld houd je daar zoveel meer van...

Yannicks
27 februari 2008, 11:26
Dat lijkt mij sterk overdreven!



Denk je dat alle gitaren die uit de Fender fabrieken komen allemaal even perfect zijn? :) Fabriek werk is fabriek werk, of dat nou uit een Stagg of Fender fabriek komt. Alleen zul je de klote Fenders niet in de winkel tegen komen omdat ze nog een bepaalde waarden moeten hebben.


Is de TS al uit zijn keuze?

grayfink
27 februari 2008, 11:50
Denk je dat alle gitaren die uit de Fender fabrieken komen allemaal even perfect zijn? :) Fabriek werk is fabriek werk, of dat nou uit een Stagg of Fender fabriek komt. Alleen zul je de klote Fenders niet in de winkel tegen komen omdat ze nog een bepaalde waarden moeten hebben.


Tja, zoveel logica, daar kan ik niet tegen op. Dan zul je wel gelijk hebben. Stagg is even goed als Fender. Bij deze.

Yannicks
27 februari 2008, 12:18
Tja, zoveel logica, daar kan ik niet tegen op. Dan zul je wel gelijk hebben. Stagg is even goed als Fender. Bij deze.

Snap je nou werkelijk niet wat ik zeg? Fender worden net zo goed als Stagg in fabrieken gebouwd. Alles wat in fabrieken in elkaar gezet wordt heeft de mogelijkheid om niet goed gefabriceerd te worden. De kwaliteits richtlijn van Stagg is heel laag. Daardoor komt het dat Stagg's over het algemeen kut gitaren zijn maar dat er ook hele fijne gitaren tussen zitten, wat er exemplarisch is. Bij Fender is de kwaliteit richtlijn heel hoog. Er komen evengoed gitaren uit die fabrieken die niet goed zijn, maar die worden er uit gehaald.
Dit alles neemt niet weg dat er ook Fender gitaren zijn die gewoon niet fijne zijn als gitaar. Ik heb zelf een Squier telecaster met p90 elementen die niets onderdoet aan de gemiddelde Fender gitaren. Er zijn zelfs Fender gitaren die ik gewoon véél slechter vind als mijn Squiertje.
Dus de conclusie is dat een Fender embleem niet garand staat voor een hele goede gitaar.

Snap je het nu wel of wil je dat ik het uit teken?

Kim Wilson
27 februari 2008, 12:22
Nee, de kwaliteit van Stagg ligt niet aan de quality-check. Het zijn door de regel gewoon bagger-gitaren, met misschien een keer een positieve uitschieter (ik moet die uitschieter trouwens nog tegenkomen). Fender besteedt waarschijnlijk meer aandacht aan het productieproces en houtkeuze en kiest voor betere pickups en hardware. Daardoor is de algehele kwaliteit gemiddeld ver boven die van Stagg verheven. En dat heeft dus geen hol met de QC te maken.

Luke-wannabe
27 februari 2008, 12:25
Kriske, ik zou voor de Jap gaan. Supermooie gitaar met dito sound en afwerking!

grayfink
27 februari 2008, 12:29
En zo is dat. Ik snap wel wat Yannicks wil zeggen, maar in een fabriek waar ze dure spullen maken werken ze nu eenmaal met betere materialen en kleinere fouttoleranties dan in een fabriek wwaar ze goedkope spullen maken. Of het nou om broodroosters of muziekinstrumenten gaat. In Yannicks laatste post klonkt het al wat genuanceerder, maar daarvoor was het meer: Een Lada wordt in een fabriek gemaakt, en een Lexus ook. Dus heb je van beide merken goede en slechte exemplaren, en ik heb liever een goede Lada dan een maandagmorgen Lexus. Onzinniger kan het niet.:p

Hendriks
27 februari 2008, 13:18
Ga voor de Jap , heeft volgens mij ook Texas Special elementen , ben ook nog nooit een slechte jap tegen gekomen .

Kriske
27 februari 2008, 13:38
Ik beslis eind deze week: ik was bijna overtuigd voor de Comet Thinline, maar nu krijgt de Jap weer de voorkeur!

Yannicks
27 februari 2008, 14:18
En zo is dat. Ik snap wel wat Yannicks wil zeggen, maar in een fabriek waar ze dure spullen maken werken ze nu eenmaal met betere materialen en kleinere fouttoleranties dan in een fabriek wwaar ze goedkope spullen maken. Of het nou om broodroosters of muziekinstrumenten gaat. In Yannicks laatste post klonkt het al wat genuanceerder, maar daarvoor was het meer: Een Lada wordt in een fabriek gemaakt, en een Lexus ook. Dus heb je van beide merken goede en slechte exemplaren, en ik heb liever een goede Lada dan een maandagmorgen Lexus. Onzinniger kan het niet.:p

haha, doe mij de lada maar hoor :cooler: .

Al met al maakt het niet zo veel uit welke gitaar de TS neemt, het zijn alle 3 prachtige gitaren die hoogst waarschijnlijk van hoge kwaliteit zijn, het ligt er maar net aan welke hem het meeste ligt.

Maar toch had ik ietsjes meer gelijk ;) .

Kriske
28 februari 2008, 00:02
Thanks for the votes!

Blend
28 februari 2008, 12:59
Op dit moment bezit ik enkel een stratocaster, maar ik wil nu ook een Tele-model.
Ik kan 2de hands een Telecaster Nashville kopen in amber-kleur. Ik heb er al op gespeeld en vind het een fijn instrument.
Nu heb ik ook een london city comet Thinline gezien. Ze verkopen deze gitaar niet meer nieuw omdat er maar 48 stuks van gemaakt zijn. Ik heb er dus nog niet op kunnen spelen en de verkoper woont 150 km. Op het forum lees ik dat deze gitaar niet moet onderdoen voor een MIM Tele. Maar is deze gitaar 500 euro waard? Wat is het verschil in geluid tussen een thinline met single coils en een 'gewone' tele?

Als ik mijn hart volg, zou ik de LC thinline willen kopen omdat ik hem mooier vind en het een gevoel van 'exclusiviteit' geeft vanwege de beperkte oplage. Maar ik vrees er misschien spijt van te krijgen achteraf.

Wat zouden jullie kiezen (prijzen zijn allemaal tussen 450 en 500 €)???

UPDATE 26/02/08:
Nu zie ik ook nog een mooie Telecaster '62 Reissue (crafted in Japan).
Dat maakt dus keuze uit 3!! Maar welke?

De foto's:
http://s271.photobucket.com/albums/jj123/Kris78/gitaren/?action=view&current=8449722.jpg
http://s271.photobucket.com/albums/jj123/Kris78/gitaren/?action=view&current=33945942-fender-nashville-telecaste.jpg
http://s271.photobucket.com/albums/jj123/Kris78/gitaren/?action=view&current=tele3it5.jpg


een vriend van mij heeft de LC tele thinline, zeker de moeite waard! Alleen, het echte typische tele-geluid miste ik wel 'n beetje, daar doet de Comet het wel beter in... Maar het zijn héle fijne gitaren, die thinline's..

Kriske
3 maart 2008, 02:57
Ik kon uiteindelijk niet kiezen en heb er twee gekocht:
- De London City thinline
- Fender 60's Reissue Telecaster Custom

Hierbij de foto's:
http://s271.photobucket.com/albums/jj123/Kris78/gitaren/?action=view&current=STP61774.jpg

Luke-wannabe
3 maart 2008, 09:27
Da's natuurlijk nog beter!
De Thinline is erg apart, maar de Fender vind ik heel sexy zo zwart met binding en een zwarte slagplaat.

humbucker
3 maart 2008, 09:57
IS NAAICE :blast:

vooral die kleurencombinatie van die zwarte, hmmmmmmmmm