PDA

View Full Version : Iemand ervaring met GFS humbuckers



rupke
23 februari 2008, 23:09
Hoi,

Heef tiemand ervaring met GFS humbuckers. Ik heb er al goede dingen over gelezen en zit er nu over te denken om mijn standaard humbuckers uit mijn epiphone les paul Custom te vervangen met of de vintage 59 of Fat PAt.

ik wil zo dicht mogleijk in de buurt komen bij het geluid van mijn gibson gary moor met burstbucker I elementen

Greetz Rupke

Vonk
23 februari 2008, 23:38
Er is al een kilometerslang topic over geweest, maar die is zeker niet te vinden door de 3 letters. Iedereen die GFS heeft zal zeggen: perfecte kwaliteit voor het geld. De Epiphone gaat er zeker op vooruit.

En dat "ik wil dit geluid benaderen"-stellinkje vind ik altijd nietszeggend: als je Bareknuckles koopt heb je ook kans dat ze teleurstellen omdat het geluid niet is wat je zoekt. Mail de eigenaar van GFS gewoon even, die kan helpt altijd en geeft goed advies.

rupke
24 februari 2008, 10:51
Nou Nou zeg een beetje minder cynisch kan ook wel zeg.

Ik kan me niet voorstellen dat er kilometerlange tipocs al geweest zijn over gitaristen die het geluid van hun Gibson Gary moore willen benaderen met GFS pickups. En als je goed gelzen hebt kom ik zelf met twee voorstellen van GFS modellen (uiteraard na navraag bij GFS).

Nu is het advies altijd anders van een verkopende partij dan die van een gebruikende partij (andere belangen).

Dus vandaar hier de vraag of iemand er ervaring mee heeft. Als je dat niet hebt hoef je voor mij niet perse te reageren hoor ;-)

Misschien vinden sommige mensen de stelling "ik wil dit geluid benaderen" altijd niets zeggen. Voor mij is het veelszeggend. De busrstbuckers vna gibson hebben een bepaalde karakteristieke geluid en dat hebben de verschillend emodellen van GFS uiteraard ook. Nu is alleen de vraag welke komen nu technisch het meeste overeen.

Ik weet ook dat elctronica en hout (wat bij beide gitaren overigens hetzelfde is, alleen is de body iets dikker van de gibson Gary Moore) e.d. ook allemaal meespeeld in hoe het geluid gaat worden.

Let wel

Het gaat mij om een benadering.

Hopelijk zijn er mensen die als spelen met GFS humbuckers in hun Epiphones en kunnen er wat over vertellen.

Greetz Rupke

rupke
24 februari 2008, 10:52
PS

Uiteraard heb ik van de voren op GFS gezocht in dit forum, maar niet die specifieke info gevonden die ik zocht.

Greetz Rupke

bass blom
24 februari 2008, 12:08
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=86855&page=1&pp=10

rupke
24 februari 2008, 13:02
He die Bass blom,

Bedantk voor de link. Ik had deze al doorgenomen en op basis van deze threat een nieuwe opgestart voor GFS pickups omda tik er niet uitkom met die informatie van welk type GFS humbucker nu in basis het dichtst uikomt qua specs en sound bij een gibson burstbucker.

Tot nu toe he bik langs zien komen:

Fat Paf, crunchy rails, vintage 59,

Maar welke moe tik nu nemen. is altijd lastig he ;-)

Greetz Rupke

Vonk
24 februari 2008, 13:05
Het was niet mijn bedoeling om cynisch te reageren. Ik had er misschien meer smilies bij moeten zetten ;)

Ikzelf heb de Fat Paf en ben er meer dan tevreden over, een hele vooruitgang tov van de oude cheapo's. Ik weet alleen niet of het is wat je zoekt...

Squier4ever
24 februari 2008, 13:07
Ik heb de Fat Paf in de nek van mijn (goedkope) LP. erg fijn element, klinkt lekker vol en helder, niet modderig. zeker goed voor Moore achtige dingen.

crapton
24 februari 2008, 17:39
Ik heb ook ervaring met GFS PU's. Echt...

Maar dan met de Bigmouth en Loudmouth. Kan mn de laatste aanraden. Goede felle leadsound, maar niet dun.

VanBiLL.com
24 februari 2008, 17:49
Maar dan met de Bigmouth en Loudmouth
Waarom vind ik deze pick-ups nou zo goed bij jou passen?????? :chicken:

guvnor
25 februari 2008, 09:37
Hier ook een setje Fat PAF's in een Cheapo LP (Richwood). Gary Moore lukt er inderdaad redelijk mee, maar vindt ze toch iets meer naar het Slash geluid klinken. Voor GM vindt ik eigenlijk iets teveel laag in zitten.

En sinds kort kan ik ze vergelijken met Gibsons en GFS komt er nog steeds niet slecht vanaf.... voor het geld.

rupke
25 februari 2008, 21:20
Hoi Allemaal,

bedankt voor de reacties, jij ook vonk ;-) ;-) ;-) ;-) .

Ik zie veel de Fat paf voorbij komen. Nu heb ik een winkel ondertussen gevonden die de vintage 59, de fat paf en de crunchy rail in gitaren heeft zitten die kan ik dus mooi beluisteren. helaas zijn het wel allemaal verschillende gitaren en geen epiphone's LP. Dus ik moet ook wel goed de houtsoort in de gaten houden. mahonie klinkt van nature al wat donkerder dan Elzen als ik het goed heb.

zit er nog wat verschil in klankkleur tussen een vintage 59 en de fat paf of is het alleen dat de fat paf meer output heeft.

Greetz Rupke

guvnor
26 februari 2008, 09:58
Zoals de naam al aangeeft is de FAT PAF een stukkie vetter dan de '59. Meer bas... Output is ook wat meer maar dat heeft inderdaad niets met de klankkleur te maken.