PDA

View Full Version : verhouding vermogen speaker t.o.v. amp.



pasqual
23 februari 2008, 20:59
ik heb mijn speaker gemold van mijn fender performer. niet eens met te hard spelen maar door 'm uit mijn handen te laten glippen :chicken:
op de speaker staat geen info over hoeveel watts hij eigenlijk is. is er een simpele stelregel die zegt wat voor een speaker qua vermogen in een versterker hoort? dus: vermogen amp. volgens boekje: power output: 69 watts into 8 ohm at 5% THD, 94 watts into 4 ohm at 5% THD ( THD? )
speaker: 8 ohm 12 inch, fender special design. ( P/N 040598 ).
moet hier een speaker in van min. 100 watt? of kan dit ook minder zijn?

bedankt en groeten Pasqual.

Little Jay
23 februari 2008, 21:43
Een speaker die minimaal het vermogen van de versterker heeft is het meest veilig, las ik ooit in een gitaarblad toen ik de speaker in mijn versterker verving. Minder vermogen is volgens mij niet aan te raden, dan loop je het risico 'm op te blazen.

pasqual
23 februari 2008, 21:43
dus: vermogen amp. volgens boekje: power output: 69 watts into 8 ohm at 5% THD, 94 watts into 4 ohm at 5% THD ( THD? )

om me zelf ff te quoten: de versterker is ingesteld op 8 ohm en de speaker is ook 8 ohm. volgens fender ( als ik het goed begrijp ) heeft deze amp dus een uitgangsvermogen van 69 watt. kan ik hier uit concluderen dat ik aan een 75 watt 8 ohm speaker voldoende heb?

groeten Pasqual.

Rude Perception
23 februari 2008, 21:48
om me zelf ff te quoten: de versterker is ingesteld op 8 ohm en de speaker is ook 8 ohm. volgens fender ( als ik het goed begrijp ) heeft deze amp dus een uitgangsvermogen van 69 watt. kan ik hier uit concluderen dat ik aan een 75 watt 8 ohm speaker voldoende heb?

groeten Pasqual.

ja, en tien...

pasqual
23 februari 2008, 22:01
ja, en tien...

eh,wattuh???
ik begrijp ff niet wat je bedoelt.

groeten Pasqual.

bass blom
23 februari 2008, 22:25
je moet minimaal 10 tekens posten..

pasqual
24 februari 2008, 20:40
ik moet minimaal 10 tekens posten? ik snap niet wat jullie bedoelen en ik ben niet eens blond :sssh:

groeten Pasqual.

bass blom
24 februari 2008, 20:49
probeer dan maar eens gewoon: ja
te plakken, dan zie je wat er gebeurt :D