PDA

View Full Version : Goeie speakers voor Overall Sound



Agonistes
23 februari 2008, 18:00
Heyyy
Ik ben in het bezit van een Keyboard, een Studiomic, een Electrische Gitaar en Electrische Basgitaar.
Ik wil m'n nieuwe kamer graag zo inrichten dat ik alle instrumenten altijd netjes aangesloten kan hebben, zonder dat ik overal kabels en versterkers heb staan.
Ik wil ze dus allemaal op een setje speakers aansluiten.

Nou ten eerste heb ik lijkt me een mengpaneeltje nodig, maar daar gaat het niet om.
Ik vraag me af, wat voor een soort speakers ik hiervoor kan gebruiken?
Wat belangrijk is, ik wil mijn instrumenten spelen maar ik wil eigenlijk ook muziek erop kunnen luisteren.
Wat eigenlijk belangrijk is zijn deze twee dingen.
Speakers met laag genoeg geluid om basgitaar erover te spelen.
Speakers warm genoeg geluid om muziek mee af te draaien.

Ik heb een paar monitoren beluisterd, omdat me dit het beste leek voor alle instrumenten maar gewoon liedjes klinken niet zo super.
Ik hoorde dat de Alesis 620 monitoren beetje hifi klinken, maar ze waren wel uitverkocht in de winkel. Ik durf het eigenlijk niet aan om ze zonder te luisteren van internet te bestellen.

Is het ook goed mogelijk om via de versterker instrumenten op hifi speakers te spelen? En is een boekenplank speaker dan goed genoeg om ook de bas weer te geven?
Dat vraag ik me af.
Hoop dat er iemand is, die er een beetje ervaring mee heeft :P
Bedankt

DBD
23 februari 2008, 19:32
zit ook al enkele maanden met dit probleem en ben er ook nog niet uit. Bij mij gaat het enkel over gitaar en HIFI muziek die ik graag door dezelfde monitors wil laten spelen.
MVG DBD