PDA

View Full Version : Line6 Toneport UX2 - USB-probleem



artnaz
23 februari 2008, 17:16
Ik heb het volgende probleem:

De Toneport fungeert bij mij als een externe geluidskaart, die via de coaxiale (s/pdif) uitgang naar mijn audio-versterker gaat, zodat ik en gitaar kan spelen met Gearbox, en tegelijkertijd de gewone computer geluiden in 5.1 kan beluisteren.

Maar, de laatste tijd hapert het signaal. Het geluid valt uit, en als ik de USB-kabel er opnieuw in doe, doet hij het weer eventjes. Na een stuk of 2-4 keer dit gedaan te hebben, doet ie helemaal niks meer, en krijg ik het volgende bericht:

http://img187.imageshack.us/img187/1730/picture1nu0.png

Klopt geen hol van, want hij is gewoon rechtstreeks op één van de twee USB uitgangen aangesloten van mijn MacBook Pro. Op de andere (die aan de andere kant zit: aan de linkerkant) zit een extern toetsenbord aangesloten, en deze heeft ook twee extra USB uitgangen waarvan er ééntje naar de printer gaat (die bijna altijd uitstaat). Maargoed, braaf wissel ik de USB kabel om met de toetsenbord. Maar...

1) Hij deed het altijd prima op de andere USB-uitgang (die aan de rechterkant zit, wat iets handiger is om de kabel voor mij netjes weg te werken).
2) Als ik daarna wil gitaarspelen, gaat Gearbox enorm kraken waar je gewoon niks mee kan.

Dus, links is niet handig en Gearbox werkt niet goed; rechts hapert de verbinding.

De drivers heb ik opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat. Het zou ook kunnen dat het met OSX-besturingssysteem opdate (10.5.2) dit probleem zich voordoet, maar dat weet ik niet zeker. Maar ik heb het zo al zeker een half jaar zonder problemen gebruikt.

Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen, en hoe het op te lossen is?

ACSlater
23 februari 2008, 21:00
Heb je jouw vraag ook op het officiële forum gesteld? De usb van de Toneport is mijns inziens niet erg stabiel. Als je de usb er uit trekt als de pc aan staat, dan loopt het hele spul vast. Beetje jammer! Gebeurd me nooit bij andere usb apparaten.

artnaz
24 februari 2008, 14:09
Ah, bedankt! Ga het meteen doen!

Dat het instabiel is blijkt wel, maar daarvoor heb ik er maandenlang geen problemen mee gehad. En de kabel er gewoon uittrekken heeft geen invloed op de computer, alles loopt zoals het deed. Maar dat zal wel aan de Mac liggen... :satisfie:

Ik houd jullie op de hoogte!

EDIT: Ik ben niet de enige (http://line6.com/support/thread.jspa?threadID=24628&tstart=0). Het komt dus toch door de OSX update. Nou ja, eigenlijk door de Line6 software die de update meteen niet aan kan...

Ik zal eens kijken hoe ik naar de vorige versie OSX kan gaan tot Line6 met wat nieuws komt, want nu irriteer ik me dood aan dat geluid...

rickert
29 februari 2008, 14:47
Ik krijg de toneport nieteens fatsoenlijk op mn nieuwe mac.... Gaan de clip-lampjes rood knipperen! Inderdaad wachten tot uptdates van line6, maar denk dat ik overstap op mengtafeltje ofzo.

artnaz
29 februari 2008, 14:52
Ik krijg de toneport nieteens fatsoenlijk op mn nieuwe mac.... Gaan de clip-lampjes rood knipperen! Inderdaad wachten tot uptdates van line6, maar denk dat ik overstap op mengtafeltje ofzo.Dat heb ik dus ook bij de tweede USB-poort. Heb je de andere poorten al geprobeerd?

rickert
29 februari 2008, 14:57
Nee ik heb geen firewire kabel. Maar ik vind het wel kut, ik heb de macbook voornamelijk voor recorden gekocht! Ben jij er al vanaf dan?

bass blom
29 februari 2008, 15:03
Nee ik heb geen firewire kabel. Maar ik vind het wel kut, ik heb de macbook voornamelijk voor recorden gekocht! Ben jij er al vanaf dan?

kan ie ook met FW dan? dan scoor je toch ff een kabeltje?

artnaz
29 februari 2008, 15:05
Nee, geen Firewire, gewoon een andere USB-poort (je hebt er twee, tenzij je de 17" hebt ;)). Ik ben er niet vanaf. Maar bij mij gaat bij de ene USB het overall-geluid soms weg, bij de andere doet Gearbox/gitaaringang het niet. Dus als ik gitaar wil spelen/opnemen wissel ik van USB om, dan blijf hij het wel een tijdje doen meestal...

artnaz
29 februari 2008, 15:07
kan ie ook met FW dan? dan scoor je toch ff een kabeltje?Nee, de Toneport heeft maar 1 computer-uitgang, en dat is USB. Anders was het wel handig geweest... FW800 voor mijn harde schijf, FW400 voor de Toneport, en had ik mooi genoeg USB-uitgangen over, want nu moet ik soms dingen er uit trekken... :)

rickert
29 februari 2008, 15:09
Nee, geen Firewire, gewoon een andere USB-poort (je hebt er twee, tenzij je de 17" hebt ;)). Ik ben er niet vanaf. Maar bij mij gaat bij de ene USB het overall-geluid soms weg, bij de andere doet Gearbox/gitaaringang het niet. Dus als ik gitaar wil spelen/opnemen wissel ik van USB om, dan blijf hij het wel een tijdje doen meestal...
Wat een gekut zeg. Line6 moet gewoon met een upgrade komen vindik.

artnaz
29 februari 2008, 15:12
Ja, dat vind ik ook, maar krijgen is een ander verhaal! :D Mja, ik hoop dat ze een beetje aanmaken... Het is een nadeel bij het voordeel van de vele updates van Mac... ;)

En anders kun je teruggaan naar 10.5.1 of 10.5.0, maar ik weet niet hoe dat moet.

rickert
29 februari 2008, 15:14
Jadaag, ik ga m'n nieuwe mac een beetje downgraden :stop:

http://www.line6.com/software/index.html

vanaf hier ben ik nu een of andere macbeta van gearbox aan het downloaden, es kijken of het werkt!

artnaz
29 februari 2008, 15:43
Nee, die had ik al, en ik heb hem zelfs gereïnstalled. Of je software up-to-date is kun je trouwens mooi bekijken met Line 6 Monkey.

rickert
29 februari 2008, 15:49
Hij werkt nu als een trein bij mij met die mac beta!!!

artnaz
29 februari 2008, 15:51
Hij werkt nu als een trein bij mij met die mac beta!!!Potverdomme! :angry:

Sorry, ik ben blij voor jou, maar ik vind het niet eerlijk dat hij het bij mij niet goed werkt... :( Ik ga het nog eens reinstalleren...

Heb je een gewone MacBook of een Pro?

rickert
29 februari 2008, 15:58
gewone macbook. Gewoon vanaf die site 3,51 mac beta gedownload

artnaz
29 februari 2008, 15:59
Ik heb nu de driver en de firmware opnieuw geïnstalleerd. Kijken of hij het nu wat langer volhoud! :D

rickert
29 februari 2008, 16:21
Bij mij deedie het net een halfuur prima. Even afgesloten en weer opgestart en deed t nogsteeds

artnaz
29 februari 2008, 16:55
Ik moet zeggen dat het bij mij nu ook al een uurtje zonder problemen doet! Ik snap er niks van!

Snel afkloppen! :D

EDIT: Nee hoor, weer hetzelfde liedje! :sneaky:

rickert
29 februari 2008, 17:20
Ik gebruik m niet als geluidskaart verder, alleen als ik op ga nemen sluit ik 'm aan enzo. Misschien dat dat het verschil is..

artnaz
29 februari 2008, 17:25
Ik gebruik m niet als geluidskaart verder, alleen als ik op ga nemen sluit ik 'm aan enzo. Misschien dat dat het verschil is..Zou heel goed kunnen, want ik heb hem met de gitaar zonder problemen gehad, en toen ik iTunes en Youtube ging gebruiken begon hij moeilijk te doen... Weet ik tenminste waar ik op moet letten.

Maar dan nog hoort dat niet!