PDA

View Full Version : welke apparatuur nodig voor zelfbouwkit.



diengeman
23 februari 2008, 16:41
Zoals in meerdere onderwerpen van mij staat, wil ik dus een 2061 head kopen. Maar ik zit er ook steeds meer aan te denken om een kit te kopen bij bijvoorbeeld ceriatone en deze zelf te bouwen.
Ik heb geen ervaring in het bouwen van versterkerkits en weet ook niet echt veel van electronica, e.d.

1. Is het mogelijk voor mij om deze te bouwen (ben snugger genoeg, alleen weinig kennis op dit gebied en ik leer snel ;))?

(1a) Die kits van ceriatone (390 $)hoeven dacht ik alleen de trafo's en buizen nog aangesloten te worden.

2. Hoelang gaat het ongeveer duren om deze aan te sluiten, e.d. voordat ik er op kan spelen?

(2a) Je kan deze Ceriatone-kit ook kopen die al in elkaar zit. Dan kost hij maar 70$ meer. Lijkt mij dus dat je er niet lang over doet om hem zelf in elkaar te zetten en dezelfde kwaliteit sound eruit te krijgen.

3. Welke apparatuur heb je allemaal nodig om de kit in elkaar te zetten? Is een multimeter voldoende?

4. En zit er ook een bouwersgebruiksaanwijzing bij de kit, dus welke waarden, welke manieren en welke punten je alles door moet meten, afstellen, e.d. om hem werkende te krijgen?

Groeten,
Dingeman

diengeman
23 februari 2008, 16:49
........En een soldeerbout natuurlijk.


Of is een ander type Ceriatone makkelijker om te bouwen? Of ongeveer hetzelfde?
Bijvoorbeeld de 18 watter, plexi 50 of JTM45?

chennie
24 februari 2008, 22:37
Tsja, ik denk dat de eerste reactie van de mensen hier zal zijn: als je niet weet wat je aan het doen bent, begin er niet aan. Buizen electronica werkt met hoge spanningen en stromen, die dodelijk zijn. Je geeft zelf aan weinig verstand van te hebben, maar je leert snel. Echter het kan zijn, dat je geen tweede kans krijgt bij een eventuele fout.