PDA

View Full Version : Engl thunder vs. flextone II



mayly
10 februari 2003, 23:01
ik denk dat ik al wel weet wat jullie gaan antwoorden, toch maar even...

Ibanez RuleZ
10 februari 2003, 23:28
waarom vraag je het dan? iedereen weet toch dat die flextone de Engl finaal wegblaast?

Harrald

mayly
11 februari 2003, 18:00
nou dacht ik toch wel even dat jullie voor de Engl gingen kiezen!!

ik dacht dat jullie allemaal buizenfrieks waren,niet?

maar ja, dat was ook nog maar 1 mening, zijn er nog?

of andere mega versterkers voor een prijs van 900 eur te krijgen? liefst nieuw

mayly

Jeee
11 februari 2003, 18:06
En je hebt juist een nieuwe Flextone?
Ben je hem al beu?

mayly
11 februari 2003, 18:14
het zit zo, momenteel heb ik te weinig watt zodat ik hem op repetie op 7 of 8 moet zetten waardoor hij niet echt goed klinkt.

nu vroeg ik mij af of dat het de moeite is om de extra cab te kopen waardoor hij 2x50W wordt.
en ik hem zo dus minder hard moet zetten. maar omdat dit toch maar weer extra kosten meebrengt, kon ik maar beter eerst rondvragen over eventuele andere versterker, die zoizo al veel watt heeft en minder kost in totaal en waar ik dan gewoon wat losse effecten bijkoop zoals een chorus of een wahwah.

greetz

Swan
11 februari 2003, 18:19
als je een echt goede toon wilt koop je de ENGL
als je 10000 redelijk tot slechte synthetische tonen wilt koop je de flextone

ReinoutV
11 februari 2003, 18:37
Op 2003-02-11 18:19, schreef Swan:
als je een echt goede toon wilt koop je de ENGL
als je 10000 redelijk tot slechte synthetische tonen wilt koop je de flextone


Al dat gezeur tegen digitale versterkers... Ik weet bijna zeker dat je zelf de nieuwe Flextone (III dus, niet II, die ken ik zelf ook niet) nog niet hebt gehoord. Iedereen gebruikt de Pod in de studio (zelfde modellen) en nog maar zeuren over die buizen. Wanneer geven jullie buizen-addicts eens toe dat de digitale versterkers van tegenwoordig ook heel goed klinken (want dat doen ze)?

Ibanez RuleZ
11 februari 2003, 19:01
hehe, jammer dat er niet eerder op gereageerd is :grin: ik had gehoopt de knuppel een beetje in het hoenderhok te gooien :grin:

maar nu ff serieus. Die Engl is buizen en die flextone is gewoon een goedkoop model van line6, ik zou m nooit kopen. Ga voor buizen. (en engl maakt mooie buizenamps!)

Harrald

tri-sonic
11 februari 2003, 19:13
Ik vind die digitale amps niet echt slecht. Alleen ze hebben geen eigen "sound". Geen geluid waar je van zegt: "aha, dat is dat type versterker".
Een mesa, een plexi, een ac30, en elke andere goeie buizenamp heeft een eigen geluid en wat voor een!
Dat zou ik missen bij een digitaal ding.

Jeee
11 februari 2003, 20:11
Op 2003-02-11 18:14, schreef mayly:
nu vroeg ik mij af of dat het de moeite is om de extra cab te kopen waardoor hij 2x50W wordt.


Dan wordt je versterker echt geen 2x50W hoor.

ReinoutV
11 februari 2003, 21:14
Op 2003-02-11 19:13, schreef tri-sonic:
Ik vind die digitale amps niet echt slecht. Alleen ze hebben geen eigen "sound". Geen geluid waar je van zegt: "aha, dat is dat type versterker".
Een mesa, een plexi, een ac30, en elke andere goeie buizenamp heeft een eigen geluid en wat voor een!
Dat zou ik missen bij een digitaal ding.


Dat is juist de bedoeling van die modelling amps. Ze hebben al deze karakteristieken. Als ik een Marshall heb (wat op het moment toevallig het geval is) mis ik het Fender geluid en vice versa.

mayly
11 februari 2003, 21:14
met de flextone II PLUS wel he :wink:

Jeee
11 februari 2003, 22:17
Op 2003-02-11 21:14, schreef mayly:
met de flextone II PLUS wel he :wink:


I see ...

Leuke marketing-truuk van Line6, mag je nog eens 300 Euro neertellen voor een 1*12 cab.

Op hun site staat dat je versterker meer dan dubbel zo luid wordt. Daarmee zou het wel moeten lukken.

Maar da's nu net de reden waarom ik destijds mijn Flextone II XL verkocht heb. Goed op lage volumes, maar als ie luider stond kreeg ik er geen deftig geluid meer uit.