PDA

View Full Version : advies bij keuze bij leeg combo voor ceriatone dc30



music-maker
23 februari 2008, 10:37
Hallo beste mensen,

Ik ben van plan om een ceriatone dc30 aan te schaffen, maar dan niet de top versie maar de combo (zonder speakers), Nu kon je op de ceriatone site tot voor kort geen plaatje bekijken van dit combo. Maar heb vandaag een mailtje van nick gehad (goeie gozer overigens) dat hij afgebeeld staat op de site, en inderdaad! http://www.ceriatone.com/productSubPages/Muchle$$DC30/Muchle$$DC30Cabinet.htm Ik vind het zelf moeilijk te bepalen of deze kast wel degelijk genoeg is..ik hoor graag jullie mening/advies hierover..of moet ik toch maar een top kastje aanschaffen..

groeten,

Ramon

bluegate
23 februari 2008, 11:42
Ik verwacht binnenkort de Ceriaton Overtone, ook alleen chassis dus moet een behuizing voor komen.

Op de site van Ceriatone staat een verwijzing naar TubeTown, kijk daar even.
Je kunt allerlei soorten behuizingen op maat laten maken en kost niet eens zo
onwijs veel.

Puerco
23 februari 2008, 11:46
Ik kan je alleen mijn mening geven, wat beter is zul je uiteindelijk zelf moeten bepalen.
Ik zou persoonlijk voor de top gaan, je hebt wat meer flexibiliteit want je plugt makkelijker even een ander cabinet in dan dat je even snel je speakers verwisselt. Verder kun je met een los cabinet ook kiezen of je liever een closed of open back wilt terwijl een combo altijd open back heeft omdat anders de warmte van de buizen niet weg kan.
Ik vind een top er ook stoerder uitzien, meer profi zeg maar, maar dat is natuurlijk een heel slap argument :hippie:
Als je zeker weet welke speakers je wilt en dat je een open back wilt kan een combo echter heel handig zijn.
Ik heb een JTM45 van Nik gekocht met head en hoewel ik het niet van plan was om te testen ziet het eruit alsof het wel een paar beuken kan hebben, stevig multiplex in ieder geval en netjes verwerkt.
Houd er ook rekening mee dat een combo een flink stuk zwaarder is en verzendkosten vanuit Kuala Lumpur nogal zullen schelen voor een top of een combo. Daar een kleine constructie ook sterker is dan een grote en verzending door de lucht erg ruw is heb je ook iets meer kans dat alles heel aankomt.
Als jij echter graag die combo wilt hebben moet je dat gewoon doen, Nik levert goede spullen dus geen reden om aan te nemen dat deze combo minder zou zijn.
Hoop dat je er wat aan hebt, moeilijk he? Heb je ook dat gevoel als een kind in een snoepwinkel? Dat had ik wel heel erg toen ik wou bestellen, Nik maakt een heel rijtje droomamps voor prijzen waar je bij kan blijven lachen, veel sterkte :D

music-maker
24 februari 2008, 14:28
Ik zou persoonlijk voor de top gaan, je hebt wat meer flexibiliteit want je plugt makkelijker even een ander cabinet in dan dat je even snel je speakers verwisselt. Verder kun je met een los cabinet ook kiezen of je liever een closed of open back wilt terwijl een combo altijd open back heeft omdat anders de warmte van de buizen niet weg kan.
Ik vind een top er ook stoerder uitzien, meer profi zeg maar, maar dat is natuurlijk een heel slap argument :hippie:


Thanks, ok maar ik heb zelf geen ervaring met "tops" ik was altijd huiverig over de straling qua geluid. Ik heb een versterker standaard, waar ik dus effectief kan richten naar mij toe, zodat het podium geluid ook daarmee beperkt kan worden. Hoe zit het hiermee? Of maakt het niet zoveel uit? geef je bevindingen..

Alvast bedankt!

Puerco
24 februari 2008, 15:17
Je kunt je losse speaker cabinet (212) toch ook gewoon op zo een standaard zetten als je dat beter vind, alleen even je versterker eraf halen anders lazert ie op de grond.
Als je een 412 angled cab neemt staan de bovenste twee al schuin, geluid komt recht in je gezicht...
Het klinkt alsof je je zinnen op de combo gezet hebt; gewoon doen, uiteindelijk gaat het erom waar jij de voorkeur aan geeft. Er is geen beter of slechter hier, op een combo kun je ook gewoon een extra cabinet aansluiten.
Informeer wel even naar het verschil in verzendkosten..

music-maker
25 februari 2008, 00:36
Ja dat is zo, maar dan moet die versterker top er dus naast..Ik heb zelf nooit geweten dat er schuine cab bestaan (!) dankje hiervoor, dat zal de oplossing voor het prob moeten zijn..Ja idd of het mijn voorkeur is een combo?..ik ben er nog niet uit...maar een combo met 1 Celestion blue alcnico (voor het sprankelend mid/hoog en een Celestion G12H30 voor het laag is een droom combinatie, ten minste dat lijkt me zo..

Ik heb me op deze site laten inspireren hiervoor: http://yeomansinstruments.blogspot.com/2007/10/dc30-completed.html

Rutger
25 februari 2008, 14:50
Die pics had ie voor mij laten maken :satisfie:
Hij bouwt de combo's netjes van kwaliteits berkenmultiplex en werkt ze bovendien supernetjes af! Zelfs incl. extra verzendkosten is ie een stuk goedkoper dan wanneer je in NL een dergelijke behuizing koopt. Dus je kunt je er geen buil aan vallen.

Ik heb een TW Liverpull bij hem besteld, in de DC30-combo behuizing maar dan 1x12.

Ik voel me als een kind op pakjesavond...!

music-maker
29 februari 2008, 16:29
Thanks man!

Heb je enig idee wat dat ongeveer gaat kosten?? Ik heb de top ook nog niet weg als optie..met 25 kg ook lichter, maar dan moet ik nog een buikkast erbij hebben, wou dan een lege behuizing kopen (waar zijn goeie, voor een redelijke prijs?) en dan een schitterende combinatie van een G12 en een blue alcnico maken..

kortom ik ben er nog niet uit, het hangt af van het verschil van prijs/rendement

groeten,

Ramon

Rutger
29 februari 2008, 16:52
Totaal (amp+combokast) kom ik op E775 incl. verzendkosten. De combokast is weer een stukkie zwaarder dan de headkast, dus als je de head bestelt is het in verzendkosten wat goedkoper. Maar je bent toch al aardig wat verzendkosten kwijt voor de amp alleen, dus in verhouding vallen de extra verzendkosten voor een combo/head wel weer mee.

music-maker
29 februari 2008, 17:19
Cool,

is hij dan (zonder speakers) compleet met buizen en met soldering en afstelling (bias, mods)?

Rutger
29 februari 2008, 17:23
Zonder buizen, wel afgesoldeerd en incl. mastervolume en speciale back- en frontplate (vanwege de combo). Buizen en speaker zet ik er hier zelf in, gewoonweg omdat hij niet de buizen en speakers levert die ik erin wil hebben. Je kunt hem ook mét bestellen, kost je alleen de prijs van de buizen en speakers maar geen extra verzendkosten.

Je kunt hem overigens ook zelf mailen en hem de oren van het hoofd vragen hoor! Heb ik ook gedaan, en hij heeft een onbeperkt geduld. Hij begrijpt ook wel dat je zorgvuldig je afwegingen maakt alvorens tot een order over te gaan.

guitartheo
29 februari 2008, 19:22
Hallo ,de dc30 heeft (o.a.) een ef86 als v.versterker buis die is erg gevoelig voor trillingen en daardoor microfonie ,ik zou zo'n versterker liever als top gebruiken. dat scheelt een stuk namelijk.

music-maker
29 februari 2008, 21:51
aaahhh!! nou weet het ook niet meer :???: moeilijk keuzes maken

Chris Winsemius
29 februari 2008, 22:36
Hallo ,de dc30 heeft (o.a.) een ef86 als v.versterker buis die is erg gevoelig voor trillingen en daardoor microfonie ,ik zou zo'n versterker liever als top gebruiken. dat scheelt een stuk namelijk.

+1! Ook bij 'n echte Matchless DC/SC30 heb je dat probleem...

Daarnaast heeft 'n top het voordeel dat je makkelijk 'n ander (type) cabinet kan gebruiken indien nodig.

Qua speakers:
Heritage M20s
Vintage 30s
Alnico Blues (Golds zijn subtiel wat brighter en klinischer, 2 Blues op 30 Watt krijg je niet makkelijk kaduuk)

music-maker
18 maart 2008, 13:41
Jep, ik ben er uit.. ik ga de "top" halen, zonder buizen die zoek ik zelf uit. Voor de cab wil ik ook zelf de speakers uitzoeken. Ik had de alnico op het oog en de G12, maar wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen de G12 Century Vintage en de normale G12?

groet,

music-maker
23 maart 2008, 00:36
Weet iemand welk merk buizen ik het beste hiervoor kan gebruiken? Want Nik heeft standaard groovetubes, maar er zijn toch betere alternatieven?? alvast bedankt!