PDA

View Full Version : My First Warmoth



artnaz
23 februari 2008, 01:59
Eindelijk heb ik genoeg geld bij elkaar geraapt, en mijn bestelling bij Warmoth geplaatst! Het duurt nog wel een aantal weken voor ik de onderdelen in huis heb, maar ik ben zo opgewonden dat ik het wel moet mededelen! :)

Dit wordt hem:

Warmoth Strat "Rebecca"
- Extra light Black Korina Body with contoured heel
- Satine Neck with Macassar Ebony Fingerboard (large CBS headstock)
- Donkerrode burst
- Kinman Woodstock Plus Pickups (neck & bridge, middle = dummy)
- Sperzel Locking tuners (black)
- Tremking brug (chrome)
- Stainless Steel Medium Jumbo frets
- No face dots
- Flush Mount Straplocks
- GraphTech Nut
- White Pearl Pickguard
- Black Accessories (Knobs, Pickups, Tremolo Tip, Switch Tip)
- Misschien dat ik nog een RBTC (http://www.mijfenders.com/RBTC.htm) ga kopen voor deze.
- Het fingerboard ga ik asymmetrisch scallopen. Zoals die van Blackmore, maar de diepte doe ik gewoon op gevoel wat mij het fijnste lijkt. Heb ook nooit een Blackmore-Strat bespeeld...
- Ze heet "Rebecca". Het is naar Rebecca Holden: rood, lieflijk, lust voor het oog, en mooie naam... :D
- Custom neckplate, custom decal, custom tremolo-cover

I think that's it!

De nieuwste foto's post ik hier, de rest moet je maar verderop zoeken...

http://i266.photobucket.com/albums/ii261/artnaz/DSC00598.jpg

http://i266.photobucket.com/albums/ii261/artnaz/DSC00599.jpg

artnaz
23 februari 2008, 02:00
En ik heb zoveel gedroomd dat ik zelfs mijn toekomstige plannen al uitgestippeld heb! :p
Uiteraard indien de Warmoth goed bevalt, maar ik heb hoge verwachtingen.

Alles trouwens met een CBS headstock en zwarte accessoires.

W. Strat 2:
- Walnut body (quilt maple top - purple burst)
- Bubinga neck
- Kingwood fingerboard

W. Strat 3:
- Swamp Ash body (flame or quilt maple top - yellow "honey" burst)
- Canary neck
- Canary fingerboard

W. Strat 4:
- Black Korina body (tobacco burst or quilt maple in trans brown)
- Ziricote neck
- Ziricote fingerboard

W. Thinline (over deze ben ik nog niet zeker)
- Black Korina body (trans brown)
- (Flame) Koa neck (???)
- Brazilian Rosewood fingerboard (???)

Voor Strat 2 & 3 heb ik een beetje zitten foto-winkelen (de eerste moet eigenlijk met een CBS headstock):

http://i266.photobucket.com/albums/ii261/artnaz/Picture1.png

Maar de onderste moet een lichte oranje burst hebben, zoals deze LP:
http://i266.photobucket.com/albums/ii261/artnaz/LemonBurst.jpg


Hoe dan ook, dat zijn allemaal eventuele toekomstplannen, maar dromen is altijd fijn... :satisfie:

rickert
23 februari 2008, 02:26
Jochie toch!!!!!

Daemon
23 februari 2008, 11:41
Very, very nice & congrats!!!! Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat :)

Wheelie
23 februari 2008, 12:07
En dat wachten duurt lang.........:D

Orpheo
23 februari 2008, 13:26
wow, gaaf man! ben heel erg benieuwd :) het gaat je zeker niet tegenvallen.

Orgasmocaster
23 februari 2008, 22:52
gefeliciteerd! je zult er geen spijt van krijgen!
hele goede houtkeuze! :)
ook mooi dat je de inlays weg laat...
face dots are sooo overrated :)

artnaz
24 februari 2008, 00:10
gefeliciteerd! je zult er geen spijt van krijgen!
hele goede houtkeuze!
ook mooi dat je de inlays weg laat...
face dots are sooo overrated!Hahaha! Thanks iedereen! :D

Ben niet zo fan van inlays, bij mij is het fingerboard/hals een soort verbinding tussen twee delen van de gitaar: de body en de hals. en die verbinding moet zo puur mogelijk zijn, de body en de headstock doen wel het flashy gedeelte. Wat mooie flammen in het fingerboard vind ik wel prachtig, maar dat is ook gewoon puur natuur, dus dat mag... ;)

Ik heb Warmoth gisteren gebeld, want dat vind ik wat fijner, als er ergens onduidelijkheden zijn kun je het meteen oplossen, en het gaat wat sneller. Maar omdat ik via "bank wire transfer" wilde betalen was het wat handiger om mijn gegevens via de mail te geven. Rob kreeg ik aan de telefoon, aardige gast, en hem heb ik ook gemaild. Echter heb ik nog geen bevestiging of iets dergelijks gekregen. Maargoed, er is ook maar net een dag voorbij... :satisfie:

Oh, ik was trouwens vergeten te vermelden dat ik de gitaar wil scallopen. Maar eigenlijk wil ik eerst oefenen, dus als iemand een schroot-neck heeft... ;)

Orpheo
24 februari 2008, 00:17
rob heeft mijn order ook (gedeeltelijk) gedaan. JC heeft de rest gedaan, heel netjes trouwens!! hij heeft (kosteloos! :D) wat aanpassingen gemaakt. ik krijg nu 4 normale en 4 pushpull pots, en 2 maal de gold decal. past er wel mooi bij denk ik zo. ik had 't liefst nog meer, maar eerst effe wat testen. nieuwe decals komen wel.

ik ben benieuwd naar dit project :)

artnaz
24 februari 2008, 00:25
Heb je het mooi voor elkaar! Ik hoop trouwens dat mijn Macassar Ebony ongeveer dezelfde vlam heeft als jouw laatste Warmoth! :)

Ik heb verder ook een gitaarbouw-boek bij ze besteld, ik wil het wel goed doen! :p Verder nooit een neck van een gitaar gehaald, was ik altijd erg huiverig over. Wel elementen/potmeters/switches vervangen. En ik ben ook wel benieuwd of het lastig is om de brug er op te zetten. Verder heb ik begrepen dat de frets nauwelijks gevlakt hoeven te worden, en dat het met de topkam ook wel goed zit. Maar ik wil het wel perfect hebben, dus ik zoek wel iemand die zoiets vaker heeft gedaan. En dan natuurlijk wel dat ik erbij ben, dat ik volgende keer zelf de frets kan vlakken en de topkam bijvijlen.

Orpheo
24 februari 2008, 00:27
Heb je het mooi voor elkaar! Ik hoop trouwens dat mijn Macassar Ebony ongeveer dezelfde vlam heeft als jouw laatste Warmoth! :)

Ik heb verder ook een gitaarbouw-boek bij ze besteld, ik wil het wel goed doen! :p Verder nooit een neck van een gitaar gehaald, was ik altijd erg huiverig over. Wel elementen/potmeters/switches vervangen. En ik ben ook wel benieuwd of het lastig is om de brug er op te zetten. Verder heb ik begrepen dat de frets nauwelijks gevlakt hoeven te worden, en dat het met de topkam ook wel goed zit. Maar ik wil het wel perfect hebben, dus ik zoek wel iemand die zoiets vaker heeft gedaan. En dan natuurlijk wel dat ik erbij ben, dat ik volgende keer zelf de frets kan vlakken en de topkam bijvijlen.
topkam bijvijlen, dat is iets dat je moet doen door trial en error. ik heb 't ook moeten leren, zelfs op mijn warmoths, en t ging toch wel netjes. het is effe wat angstzweet, maar 't kan goed gaan zonder problemen hoor. als je bij je bestelling de 'nut-viles' besteld is er niks aan de hand.

heb je ook meegekregen wat m'n laatste bestelling was? doe halzen, toetsen en bodies zijn echt te gaaf. qua patroon in t ebben minder extreem dan m'n koa-lp, maar de bodies zijn des te gaver vind ik. zelfs Gregg vond dat ik echt een geweldige selectie heb gemaakt (met mijn 4 directe bestellingen) van het mooiste dat W. te bieden heeft, hihi.

artnaz
24 februari 2008, 00:49
Je bedoelt 2 bodies en 2 necks?

Ik weet dat je een Akkerman-LP wilde, en een nog een rode met een Padouk neck. Heb je ze al besteld?

Wel heel vet dat Gregg zoiets zegt! :)

Ik zal de vijlen ook meteen bestellen btw, als ik een reactie op mijn bestelling gekregen heb.

rickert
24 februari 2008, 00:53
zelfs Gregg vond dat ik echt een geweldige selectie heb gemaakt (met mijn 4 directe bestellingen) van het mooiste dat W. te bieden heeft, hihi.
dat zeggen ze bij alle bestellingen:p:D

artnaz
24 februari 2008, 01:34
Welke topkam-vijl(en) moet ik trouwens nemen bij Warmoth? En is het ook handig om meteen een fret-vijl aan te schaffen?

Link naar de vijlen (http://www.warmoth.com/supplies/supplies.cfm?fuseaction=files)

Orpheo
24 februari 2008, 14:18
@rick: tuurlijk zeggen ze 'gefeliciteerd met je aankoop' maar niet iets in de trant van 'your fireburst body is one smokin' axe, and all your other choices are just COOL!".

@ artnaz: ik zou gelijk die vijlen erbij nemen. je hebt n setje van 3 stuks, die zou ik doen. NFS3 en NFS8 zijn dat geloof ik.

wat ik gekocht heb, trouwens, is

1:LP body, quilt top (AAAA denk ik zo), fireburst, met padouk/ebben hals (ace frehley inspiratie) met rio grande pups (lang leve lage dollar), nickel hardware, gouden pups (ala sommige prs-en).

2: LP body, flametop (AAA), tobaccoburst, wenge neck, ebben toets, jb/jazz set. gouden hardware

beiden met MoP dots. komt mooi uit, want de toetsen zijn echt waanzinnig gaaf, en MoP is imo mooier dan pearloid. fretsize is bij beiden 6105. alle hardware is gotoh. er komen (per gitaar) 2 gewone 500k pots in, en 2 pushpulls, voor single/serie voor de pups, en een serie/parallel wanneer 2 pups tegelijk aanstaan.

de hals aanschroeven is echt supermakkelijk, net een ikea bouwpakket. de brug erop zetten is net zo eenvoudig trouwens. studs erin zetten, zelf, is makkelijk. als je 't laat doen, is 't nog makkelijker.

artnaz
24 februari 2008, 15:04
@ artnaz: ik zou gelijk die vijlen erbij nemen. je hebt n setje van 3 stuks, die zou ik doen. NFS3 en NFS8 zijn dat geloof ik.

wat ik gekocht heb, trouwens, is

1:LP body, quilt top (AAAA denk ik zo), fireburst, met padouk/ebben hals (ace frehley inspiratie) met rio grande pups (lang leve lage dollar), nickel hardware, gouden pups (ala sommige prs-en).

2: LP body, flametop (AAA), tobaccoburst, wenge neck, ebben toets, jb/jazz set. gouden hardware

beiden met MoP dots. komt mooi uit, want de toetsen zijn echt waanzinnig gaaf, en MoP is imo mooier dan pearloid. fretsize is bij beiden 6105. alle hardware is gotoh. er komen (per gitaar) 2 gewone 500k pots in, en 2 pushpulls, voor single/serie voor de pups, en een serie/parallel wanneer 2 pups tegelijk aanstaan.

de hals aanschroeven is echt supermakkelijk, net een ikea bouwpakket. de brug erop zetten is net zo eenvoudig trouwens. studs erin zetten, zelf, is makkelijk. als je 't laat doen, is 't nog makkelijker.Pfff... Ze zijn misschien iets minder bijzonder dan je Koa, maar volgens mij worden ze prachtig! Je wilde later de dots vervangen voor blocks had ik begrepen? En pearloid inlays levert Warmotht toch niet?

Nog even over de vijlen: NFS3 is een setje van 3, NFS8 een setje van 8. Die van 3 is dus voldoende? En een fretvijl is niet nodig, of zal ik die ook meteen nemen?

In mijn enthousiasme heb ik trouwens een vage droom gehad. Warmoth had een soort "open dag" (wegens een jubileum ofzo), en iedereen die recent een bestelling had geplaatst kon naar Warmoth komen. Daar werden dan wat lezingen gegeven, shop tour, tentoonstellingen etc. Ik ging in mijn eentje de trein in, dan het vliegtuig, en eenmaal van het vliegtuig uitgestapt kon ik meteen (geen luchthaven, controle, bagage, of zelfs hekken; de landingsbaan was gewoon een soort "weg" midden in de stad en verder niks) de stad (welke?) inlopen en was ik in 5 minuten bij Warmoth. Daar had een volle kale man (ik denk Rob :D) wat verteld (weet niet meer wat), en daarna was er een soort lunch. Ik een beetje praten met wat Italianen, een Afghaan, en een mooie Russische meid. Daarna met één van de staffleden gepraat over mijn bestelling, wat er allemaal mogelijk is, beetje grapjes, etc. Toen gingen we weer zitten, en was er een soort verloting. Er werden 5 namen getrokken, en die mochten dan hun hele gitaar-bouw procedure volgen, zelf hout kiezen, en dat was bovendien gratis. Als tweede werd ik getrokken, en ik schreeuwde asociaal hard "YES!!!", en schaamde me daarna direct... De 5 winnaars bleven in het gebouw, de rest ging weg. Ik moest wat papieren tekeken, en een aardige vrouw (die het hoofd bleek te zijn, ze zei ook haar naam, maar die ben ik kwijt) feliciteerde mij, vroeg naar mijn interesses, etc. Er was nog iets dat ik een verkeerd formulier kreeg, en de vrouw werd boos op Dan (die helemaal niet op Dan leek, maar ik wist wel dat hij dat was), en stuurde hem overal naartoe om het te fixen. En Dan maar vol schaamte heen en weer rennen... Dat vond ik wel grappig op dat moment... :D

Anyway, de dag was voorbij en ik ging weer terug naar mijn vliegtuig (om de volgende ochtend weer in America te zijn! :D). Onderweg werd ik achterna gezeten door een paar dikke funzige Amerikaanse vrouwen die me wilden vermoorden, maar dat ene Russische meisje nam me mee naar haar huis in de buurt (ze bleek een Amerikaanse familie daar te hebben). Maargoed, het verdere verhaal bespaar ik jullie wel, ik praat al te veel. Verder was het mijn gebruikelijke droom met allemaal slechterikken, gevechten, doolhoven, etc... :satisfie:

humbucker
24 februari 2008, 15:08
loooooooooooooooooooooooool

josszee
24 februari 2008, 15:47
gefeliciteerd man ! :hippie:

artnaz
24 februari 2008, 15:54
Thanks! :)

Nog steeds geen bevestiging van Warmoth gehad btw... :(

Orpheo
24 februari 2008, 16:50
alle inleg is pearloid ;) de kruizen,blocks etc etc, is pearloid (nep-parelmoer). ik zat te denken om er later blocks van te maken, maar ik denk niet dat ik dat doe. de toetsen zijn gewoon te mooi...

met die 3 vijlen heb je eigenlijk al wel genoeg. maar met die 8 ben je 'uberveelzijdig' zeg maar, omdat je dan bijna alle snaarmaten kan vijlen.

artnaz
24 februari 2008, 16:59
alle inleg is pearloid ;) de kruizen,blocks etc etc, is pearloid (nep-parelmoer). ik zat te denken om er later blocks van te maken, maar ik denk niet dat ik dat doe. de toetsen zijn gewoon te mooi...

met die 3 vijlen heb je eigenlijk al wel genoeg. maar met die 8 ben je 'uberveelzijdig' zeg maar, omdat je dan bijna alle snaarmaten kan vijlen.Ach, ik neem wel meteen die 8 stuks dan. Maar ook direct een fretvijl bestellen, of niet niet nodig?

Pearloid is dus een synthetische (verzamel)naam, en MoP en Abalone zijn afkomstig van schelpen? :chicken:

Orpheo
24 februari 2008, 17:01
Ach, ik neem wel meteen die 8 stuks dan. Maar ook direct een fretvijl bestellen, of niet niet nodig?

Pearloid is dus een synthetische (verzamel)naam, en MoP en Abalone zijn afkomstig van elke schelpen? :chicken:

jep, zo ongeveer. MoP (mother of pearl) en abalone zijn inderdaad natuurproducten, en komen van schelpjes, maar welke beestjes het precies zijn weet ik niet.

artnaz
24 februari 2008, 17:02
jep, zo ongeveer. MoP (mother of pearl) en abalone zijn inderdaad natuurproducten, en komen van schelpjes, maar welke beestjes het precies zijn weet ik niet.Woeps! Dat "elke" was een typfout, die moet er uit. Maargoed, je hebt de vraag alsnog beantwoord... ;)

Squier4ever
24 februari 2008, 17:25
pareloesters volgens mij.

artnaz
25 februari 2008, 00:30
Ik wordt wel een beetje nerveus nu ik Rob gebeld heb, direct daarna volgens afspraak gemaild, en nu 48h geen reactie heb gehad... :(

Nergens voor nodig natuurlijk, het komt wel goed. Maar mijn gedachten dwalen steeds af... :p

grizzly
25 februari 2008, 01:28
Die droom dude,.....thanks
mucho gracias voor de laughs. :)
Grote grijns ..Big Time

artnaz
25 februari 2008, 01:41
Die droom dude,.....thanks
mucho gracias voor de laughs. :)
Grote grijns ..Big TimeGraag gedaan! :D

Wat ik zo verteld heb is nog wel redelijk te volgen, maar meestal is het een chaos en ongelooflijke combinaties van hier tot Wellington! :D

EDIT: Om het topic niet elke dag omhoog te bumpen met mijn ongeduld:

Nu drie volle dagen geen reactie op mijn bestelling gedaan, terwijl Rob notabene zei "mail me maar" (wat ik direct gedaan heb) toen ik hem belde. Als ik morgenavond nog geen reactie heb gooi ik er nog een mailtje tegenaan. Vervelend trouwens dat het bij hun 9 uur vroeger is dan hier... Dus nu zou het daar nu net 16:00 zijn.

artnaz
27 februari 2008, 01:42
Ik word gek! Is het normaal dat ik 4 dagen niks van ze hoor?

Ik belde Rob, zei hij "stuur me me maar een mailtje", dat heb ik meteen gedaan, en nu heb ik 4 volle dagen geen bevestiging of wat gekregen... :sneaky:

Orgasmocaster
27 februari 2008, 05:13
dat is bij mij ook wel eens gebeurd..
je kunt nog altijd je email forwarden en vragen of ze je email van x/x kunnen bevestigen, en copieer sales@w..com er op.

Wheelie
27 februari 2008, 08:46
Yep, deja vu......
Gewoon telefonisch bestellen.
Het moet toch een luxe positie zijn als je zoveel klandizie hebt dat je niet eens kan reageren. :D

artnaz
27 februari 2008, 09:35
Ik had Rob dus ook telefonisch gebeld, en we hadden afgesproken dat ik hem zou mailen omdat het mijn eerste keer was en we veel gegevens over moesten wisselen.

Maargoed, ik ga de mail nu nog een keer sturen.

artnaz
29 februari 2008, 19:29
Te erg voor woorden dit, nog steeds niks! :D

Ik heb Eric en "Sales" ook maar het mailtje gestuurd, Eric antwoordde altijd heel snel. Of zullen ze een defecte spam-filter hebben? :p

Orgasmocaster
29 februari 2008, 21:51
je kunt eric misschien even een pm sturen om te checken dat je niet in de spamfilter terecht bent gekomen.

als je dan niks terughoort zou ik even klagen bij Gregg

grizzly
29 februari 2008, 23:23
Misschien zijn ze allemaal een week op voorjaarsvakantie???
Hang in there friend and keep on dreaming.

artnaz
29 februari 2008, 23:37
Bedankt jongens, ik heb bijna direct een mail van Rob gehad. Hij wacht op de Custom Shop of ze mijn Tremking-routing kunnen doen...

Toch vreemd dat hij niet meteen wat van zich liet horen, zelfs niet nadat ik een tweede mail stuurde en om bevestiging vroeg.

Anyway, ik weet nu gelukkig dat ik in behandeling ben, en wacht (ongeduldig) af. Hoop dat het resultaat niet tegenvalt! :)

Morpheus
1 maart 2008, 00:47
Bedankt jongens, ik heb bijna momenteel een mail van Rob gehad. Hij wacht op de Custom Shop of ze mijn Tremking-routing kunnen doen...

Toch vreemd dat hij niet meteen wat van zich liet horen, zelfs niet nadat ik een tweede mail stuurde en om bevestiging vroeg.

Anyway, ik weet nu gelukkig dat ik in behandeling ben, en wacht (ongeduldig) af. Hoop dat het resultaat niet tegenvalt! :)
ben benieuwd over die tremking routing! als ze dat doen, is dat wellicht een leuke optie voor later.

artnaz
1 maart 2008, 13:28
Ah, heb weer bericht gehad. Geen Tremking routing "deze keer" volgens Rob. Proberen we het volgende keer weer, nemen we nu de Hipshot! :D

Morpheus
1 maart 2008, 14:17
Ah, heb weer bericht gehad. Geen Tremking routing "deze keer" volgens Rob. Proberen we het volgende keer weer, nemen we nu de Hipshot! :D

de tremking komt eraan, binnen een jaar. de hipsho is een heel, heel goed alternatief. zorg er echter wel voor dat je goeie tuners hebt, locking het liefst (sperzel is imo de beste) en een GOED gesneden topkam, graphtech heb ik 't liefst.

artnaz
1 maart 2008, 14:51
de tremking komt eraan, binnen een jaar. de hipsho is een heel, heel goed alternatief. zorg er echter wel voor dat je goeie tuners hebt, locking het liefst (sperzel is imo de beste) en een GOED gesneden topkam, graphtech heb ik 't liefst.Humor inderdaad, dat was ik PRECIES van plan! :D

Hoe weet je dat de Tremking er aan komt, heb je er naar geïnformeerd? Toen ik Tremking contacteerde hadden ze gezegd dat ze met Warmoth aan praten zijn om hun routing standaard in de opties te zetten. Maar Dan en Eric wisten er niks van. Later zei de kerel van Tremking dat hij er ook geen nieuws over heeft...

Chris Winsemius
1 maart 2008, 14:56
Ik had Rob dus ook telefonisch gebeld

beetje off topic.....
Lijkt 'n beetje op "visueel zichtbaar maken"
:D

artnaz
1 maart 2008, 15:01
beetje off topic.....
Lijkt 'n beetje op "visueel zichtbaar maken"
:DWoeps! :D

Ik zal het nooit "opnieuw herhalen" (;))!!!

dunnoaname
1 maart 2008, 16:15
jep, zo ongeveer. MoP (mother of pearl) en abalone zijn inderdaad natuurproducten, en komen van schelpjes, maar welke beestjes het precies zijn weet ik niet.

Abalone is parelmoer van een halliotes schelp, veelal illegaal geoogst in californie, nieuw zeeland en Zuid Afrika. In australie wordt de meeste abalone geoogst. Ik snap niet echt hoe het kan dat er zo vaak abalone wordt aangeboden als optie op gitaren terwijl het oogsten ervan wettelijk enrom beperkt wordt.

Mop is parelmoer in het Nederlands. Parelmoer kan uit allerlei schelpen gewonnen worden. Het is minder exclusief dan Abalone. Als de parelmoer in een schelp zich hecht aan een steentje ofzo in de schelp in plaats van aan de schelpwand kan een parel ontstaan.

artnaz
7 maart 2008, 00:23
Nou is bijna weer een week voorbij, heb ik nog steeds geen bevestiging. Rob heeft sinds 22 februari één keer gemaild over bepaalde wensen van mij die wel/niet konden. Ik vond het allemaal best, en gaf de definitieve gegevens. Heb nog speciaal voor een bevestiging gevraagd, maar nee hoor... Helemaal niks! Ze vragen mij niet eens om geld! :p

Maar is dit normaal? Of ligt het aan Rob? Eric antwoordde mijn mails altijd supersnel, maar daar kwam natuurlijk geen papierwerk bij kijken.

Hoe dan ook vind ik dit niet zo prettig. Twee weken verder en ik weet alleen dat ze hem niet in mijn kleur willen spuiten en de Tremking routing niet willen doen (wat ik eigenlijk al wist, maar toch nog maar vroeg)... :(

Lexvandoef
7 maart 2008, 00:36
hmm, ze zijn dan wel een beetje slordig/traag bij Warmoth.

Zet je het nog wel door?

Orpheo
7 maart 2008, 00:41
hmm, ze zijn dan wel een beetje slordig/traag bij Warmoth.

Zet je het nog wel door?

oh heb ik totaal geen last van gehad.

Ik vind het wel heel zuur voor artnaz. hij is nu nog steeds in onderhandeling, en ik heb al mijn gitaren al binnen en 'ready to rock'...

Orpheo
7 maart 2008, 00:44
Nou is bijna weer een week voorbij, heb ik nog steeds geen bevestiging. Rob heeft sinds 22 februari één keer gemaild over bepaalde wensen van mij die wel/niet konden. Ik vond het allemaal best, en gaf de definitieve gegevens. Heb nog speciaal voor een bevestiging gevraagd, maar nee hoor... Helemaal niks! Ze vragen mij niet eens om geld! :p

Maar is dit normaal? Of ligt het aan Rob? Eric antwoordde mijn mails altijd supersnel, maar daar kwam natuurlijk geen papierwerk bij kijken.

Hoe dan ook vind ik dit niet zo prettig. Twee weken verder en ik weet alleen dat ze hem niet in mijn kleur willen spuiten en de Tremking routing niet willen doen (wat ik eigenlijk al wist, maar toch nog maar vroeg)... :(

ik zou als ik jou was eventjes je hele waslijst nogmaals mailen naar sales@warmoth.com. ik heb geen ervaring met Rob, en helaas doet Eric niet meer de sales-afdeling. mail eric anders even je klachten, dat Rob zo traag is enzo.

artnaz
7 maart 2008, 10:47
ik zou als ik jou was eventjes je hele waslijst nogmaals mailen naar sales@warmoth.com. ik heb geen ervaring met Rob, en helaas doet Eric niet meer de sales-afdeling. mail eric anders even je klachten, dat Rob zo traag is enzo.Mja, toen ik een week niks gehoord had, had ik de hele lijst ook naar Rob, Eric en Sales gestuurd. Toen antwoordde Rob wel meteen. Maar ik zal wel een klacht naar Eric sturen. Het mag dan misschien wel heel lang duren, maar dan mogen ze me wel een beetje op de hoogte houden.

@Lex: Wat denk je zelf? Heb ik zo lang zitten piekeren, en dan kap ik er mee omdat het even tegenzit? Als ik ergens aan begin maak ik het af ook! :satisfie:

Wheelie
7 maart 2008, 13:17
Tot nu toe elke keer als ik bij Warmoth bestel heb ik dit gekloot. Of bellen, of gewoon elke dag een reminder sturen.

Orpheo
7 maart 2008, 15:48
heel zuur dat dit altijd zo gaat bij jullie. ik heb daar echt totaal geen last van gehad. Bellen kan natuurlijk, maar een email naar sales, eric en gregg kan ook vaak helpen.

en gooi 't ook op het forum daar!

artnaz
7 maart 2008, 19:39
Ironisch dit. Ik heb een mail gehad van Eric dat ik "recent correspondence" met Rob zou moeten hebben. 10 minuten later krijg ik een mailtje van Rob... Vorige was het precies zelfde, toen stuurde ik de order ook naar Eric en Sales, kreeg ik meteen een mail van Rob... :satisfie:

Vreemd...

Maar over het overmaken van geld, hij heeft me het adres van de bank gegeven, en een "routing" en "account" nummer. Maar voor een internationale overboeking heb ik een BIC (of Swift) en IBAN nummer nodig voor zover ik weet. Weten jullie misschien wat ik met dat "account" en "routing" nummer kan?

artnaz
10 maart 2008, 18:49
Overmaken is gelukt, ik heb €15,50 extra moeten betalen.

Al surfend kwam ik op één van mooiste LP's, en deze kleur die donkerrode transparante kleur had ik ook voor mijn Strat in gedachten.

http://img411.imageshack.us/img411/8813/darkredtransparentla0.jpg

Die gouden hardware ziet er ook geweldig uit, maar ik denk dat het op een Strat met een witte slagplaat er wat minder uitziet. Toch heeft het mij tot twijfelen aangezet... :confused:

JeroenSchaaf
10 maart 2008, 19:22
waarom dan geen zwarte slagplaat met gouden hardware?

artnaz
10 maart 2008, 19:25
waarom dan geen zwarte slagplaat met gouden hardware?Heb ik aan gedacht, maar wil toch echt bij lichtkleurige slagplaat + zwarte pups en zwarte knopjes blijven.

Maar ik ga nog even Kisekae'en... :)

artnaz
24 maart 2008, 04:29
De Warmoth is 18 maart in productie gegaan, maar het neemt 4-6 weken in beslag. Dan nog de verzending (ongeveer een week), dan laat ik de bridge cavity bij-routen (wil toch echt die Tremking)(weekje), en dan moet het nog gespoten worden (2 weken denk ik). Al met al zijn we twee maand verder voor ik dat ding in elkaar kan zetten...

Maar ondertussen kan ik wel oefenen met het scallopen, want ik krijg die krengen niet overal gelijk. Bedoeling is om het Blackmore-style te doen, wat helemaal een drama wordt... :p

Maargoed, ander nieuws. Ik heb de RBTC gekocht, ben toch heel benieuwd wat ie met de gitaarsound doet. Zal hem eerst in mijn huidige Strat monteren (eerst nog een eigen soldeerapparaat aanschaffen), als hij echt bevalt zal ik kijken of ik hem na kan bouwen. Want voor die paar weerstandjes 120 euro betalen... :stop:

En nog wat: ik ben dus voor Kinman's te gaan, maar dat spul is nog duurder geworden! Nu is het zo dat als je ook maar iets miniscuuls wilt wat niet standaard is flink extra moet betalen: niet-witte kapjes: $15, geen "Kinman-logo": $9 euro (hoewel dit "vroeger" ook zo was), aangepast voor een gewonden G-snaar: $15, linkshandig: $10. Ook de verzendkosten zijn van $35 naar $56 gegaan...

Toevallig ben ik via een oude opgeslagen link op hun oude bestel-pagina gekomen, en heb daar de bestelling geplaatst. Later zat ik nog wat op de site te kijken en kwam op de nieuwe (overigens aardig verbeterde) pagina, en zag deze nieuwe prijzen. Ik dus mailen of mijn (veel goedkopere) bestelling via de oude pagina door kan gaan, en gezegd dat het nu allemaal een stukje duurder is geworden. Als antwoord kreeg ik dat Kinman de laatste 10 jaar dezelfde prijs heeft gehouden (zal best, maar de verzending en een de kleine opties zijn wel fiks omhooggegaan!), en ik gewoon de nieuwe prijs moet betalen (wat natuurlijk logisch is). Hij zei ook dat ze binnenkort "echt" hun prijzen gaan verhogen (dus dat de basispickups duurder worden)!

Nu betaal je dus voor een setje incl. verzending $316, als je al die "extra" opties kiest wordt het $365, en als je ook nog eens die K9-switching met Solderless gedoe neemt wordt het $484!

En dat voor wat koperdraad om een paar magneetjes gewikkeld! :D

Maargoed, ik ben voor mijn twee pickups ongeveer €180 euro kwijt, ben ik nog steeds iets goedkoper uit dan via Thomann bijv. En dan ben ik zeker dat ik geen "outdated" versie heb, zoals Chris Kinman graag vaak zegt, en zijn ze wat beter voor mijn gitaar geschikt. Want voor de compound radius (met 16" bij de body) van Warmoth zijn non-staggered polen iets beter. Ook moest ik de "magnet spread" aangeven:
http://img246.imageshack.us/img246/4124/picture1cy3.png

Wist niet dat ze hier speciale maten voor hadden (zal waarschijnlijk ook wel mierneukkerij zijn), maar ik mat 51.5mm bij de neck en 54mm bij de brug op mijn huidge Strat. Dus voor de neck heb ik de narrow-spacing gebruikt. Maar ik heb er niet aan gedacht dat mijn huidige Strat een '72-reissue is, en dat de maten bij de moderne Warmoths anders kunnen zijn... Ik weet niet, kan misschien iemand de afstand tussen de twee E-snaren bij de neck (en eventueel bridge) van een moderne Strat opmeten?

P.S.@Joene20: Chrome hardware is het toch gebleven!

Maniaaaak!!
24 maart 2008, 10:12
vraag het aan chris zelf, hij heeft al die maten van standaard maar ook flink afwijkende stratocasters gewoon liggen. Heeft ie bij mij ook gedaan voor mijn '57 vintage Reissue MIJ.

artnaz
24 maart 2008, 13:02
vraag het aan chris zelf, hij heeft al die maten van standaard maar ook flink afwijkende stratocasters gewoon liggen. Heeft ie bij mij ook gedaan voor mijn '57 vintage Reissue MIJ.Heb ik gedaan, maar als je een wijziging in je bestelling wilt wijzigen moet dat binnen 3 dagen dacht ik, dus vandaar. Maargoed, moet vast wel goed komen... :)

artnaz
18 april 2008, 19:51
Vandaag precies een maand geleden dat Warmoth officieel aan de bouw van mijn spulletjes is begonnen, dus het moet niet al te lang meer duren als het goed is... :)

Maar ik heb een klein probleempje/vraagje:
Mijn Kinman's zijn binnen (erg nette en complete set), maar de zwarte covers die ik gekocht had passen niet helemaal (ik weiger gewoon om bij Kinman 9 dollar extra te betalen voor een zwarte cover, en ook nog eens 9 dollar extra om hun naam er niet op te hebben staan). Ten eerste omdat de neck pickup die afweikende 49.5mm spreiding heeft. En ten tweede lijkt me dit niet helemaal de bedoeling:

http://img241.imageshack.us/img241/6287/dsc00493sm4.jpg
http://img355.imageshack.us/img355/3870/dsc00494kh9.jpg

Iemand een idee waar ik die 49.5mm spreiding kan vinden, en dat hij diep genoeg is om de hele spoel te dichten? Deze covers heb ik bij Banzai gekocht.

Orpheo
18 april 2008, 19:59
tja...das het probleem van die kinmans. die bobbins passen gewoon net niet helemaal in normale kapjes. je moet ook nog onder de kapjes waxpotten...

drap
18 april 2008, 20:05
Vreemd, past prima bij mij... Zonder aanpassen en zonder waxpotten. Waar dat waxpotten ook op slaat, ik kan het niet bedenken.

artnaz
18 april 2008, 20:23
Waar heb je je covers gehaald dan Drap?

Dat waxpotten lijkt me niet echt nodig, anders doe ik het later wel als er duidelijk iets niet goed is.

drap
18 april 2008, 20:44
Gewoon van Fender zelf. En dat waxpotten is echt niet nodig. Die Kinmans zijn nog stiller dan humbuckers.

Orgasmocaster
18 april 2008, 21:35
Vandaag precies een maand geleden dat Warmoth officieel aan de bouw van mijn spulletjes is begonnen, dus het moet niet al te lang meer duren als het goed is... :)


Ha! Ik heb precies een maand geleden besteld, en heb vandaag mijn body en neck gekregen! :)

artnaz
18 april 2008, 23:39
Gewoon van Fender zelf. En dat waxpotten is echt niet nodig. Die Kinmans zijn nog stiller dan humbuckers.Ok, bedankt. Nu
nog die kortere spacing zien te vinden...
Ha! Ik heb precies een maand geleden besteld, en heb vandaag mijn body en neck gekregen! :)Wat een vieze vriendjespolitiek! :sneaky:

:D

Squier4ever
18 april 2008, 23:42
minder gekut met verzending/douane zal vast ook een rol spelen :D

Orgasmocaster
19 april 2008, 01:02
Hehehehe,..
maar vergeet niet dat Artnaz zijn body laat finishen door Warmoth...
die van mij is (nog) ongelakt.. dat scheelt minstens 2-3 week :)

artnaz
19 april 2008, 11:40
Nee hoor, de mijne wordt in Nederland gefinished. 4-6 weken zou het duren voor hij verstuurd werd, en a.s. dinsdag wordt het 5 weken... :)

artnaz
25 april 2008, 22:23
De pickups ga ik proberen om zelf te verven, als dat niet lukt zal ik denk ik Kinman om een nieuw setje vragen (wat vast een hele dure grap zal worden), aangezien ik nog niks heb gevonden.

Maar, nog meer slecht nieuws:


I regret to write that due to a filing error we are just now getting to work on your order.

I will put your order on a rush as best I can. I hope to have your items ready to ship in about 3 weeks.En dat een paar dagen voor de "deadline" van 6 weken! :( Als het tegenzit, zit het ook echt goed tegen... Maar niet leuk voor een eerste enthousiaste klant...

nevyn292
26 april 2008, 10:23
Nee hoor, de mijne wordt in Nederland gefinished. 4-6 weken zou het duren voor hij verstuurd werd, en a.s. dinsdag wordt het 5 weken... :)

je hebt je body van warmoth naar een ander bedrijf gestuurd om te laten finishen, waar heb je dat dan laten doen?

ben zelf toch ook even stiekem overal aan het spieken voor een warmoth gitaar

artnaz
26 april 2008, 12:59
Ik heb je een PM verstuurd Nevyn.

wikwakka
26 april 2008, 15:35
Finishen doen ze toch gewoon bij Warmoth? Of wil je iets echt speciaals gaan doen?

Ik zit nu ook te twijfelen tussen een Warmoth of een Duesenberg 49er....

nevyn292
26 april 2008, 15:53
wat ik wilde deden ze niet bij warmoth, dus moet elders een alternatief vinden :hippie:

artnaz
26 april 2008, 16:23
Wat ik wil is niet super-speciaal, maar in ieder geval niet iets wat ze bij Warmoth wilden doen: Donkerrode burst.

nevyn292
26 april 2008, 16:31
wel jammer eigenlijk dat warmoth toch 'redelijk' beperkt is in zijn afwerkingen, terwijl ze voor de rest er echt super uitzien voor mijn idee.

ze bieden veel soorten hout aan tegen voor mijn idee toch wel schappelijke prijzen, ook de site is toch heel erg overzichtelijk en gebruikersvriendelijk.

ik had iets in gedachten van een zwart-roze bullseye motief, net als Eddie Ojeda van Twisted Sister. doen ze daar ook niet.


wat is nou trouwens het grote voordeel van die tremking? de stemvastheid? en welke van de drie heb je? neem aan de TK1?

artnaz
26 april 2008, 16:42
wat is nou trouwens het grote voordeel van die tremking? de stemvastheid? en welke van de drie heb je? neem aan de TK1?Kijk maar op de filmpjes op hun site of JijBuis. Hij is stemvast doordat alleen het "blok" beweegt, en de zadeltjes en de brug zelf vast zijn. En hij kan behoorlijk ver beide kanten op duiken. Inderdaad de TK-1 (hij is besteld).

Orgasmocaster
26 april 2008, 17:46
OMG Jij hebt wel heel veel pech :)
de goden willen gewoon niet dat jij je Warmoth krijgt!!

artnaz
26 april 2008, 18:10
Dat denk ik ook...

Omdat ze bang zijn dat ik ze van hun troon stoot eenmaal een Warmoth hebbende! :D

artnaz
26 mei 2008, 12:19
Oh jongens, jongens... HIJ IS ER!!! :cheerup:

Het heeft meer dan 10 weken geduurd, maar ik ben verre van ontevreden. De neck is prachtig! Satine is supermooi rood met mooie nerven, en de macassar ebony heeft prachtige subtiele strepen!!! De body is mooi licht (wat ik besteld had), ruikt heerlijk en heeft een aardig figuurtje (was in mijn dromen mooier, maar dat is natuurlijk nooit haalbaar).

Ik ben zo warm dat ik met een dikke grijns de gitaar op de bank had gelegd, en mijn ontbijt er naast heb gehouden - stilletjes genietend... :D

Anyway, genoeg geklets dacht ik.

http://i266.photobucket.com/albums/ii261/artnaz/DSC00598.jpg

bass blom
26 mei 2008, 12:20
wat is dat? die schroef? in de hals??

artnaz
26 mei 2008, 12:22
http://i266.photobucket.com/albums/ii261/artnaz/DSC00591.jpg

http://i266.photobucket.com/albums/ii261/artnaz/DSC00599.jpg

http://i266.photobucket.com/albums/ii261/artnaz/DSC00596.jpg

Is dat niet een verschrikkelijk geil stuk hout?!

Trouwens, wat Orpheo ook al zei over de neckfit, ik kan de body via de neck ook gewoon optillen (zonder schroeven)! En dit heb ik vaker gezien (dat het fretboard boven de body uitkomt), alleen vind ik dat niet zo mooi. http://i266.photobucket.com/albums/ii261/artnaz/DSC00593.jpgMaargoed, op zich valt het niet heel veel op...

artnaz
26 mei 2008, 12:24
To Do lijstje van vandaag:

- Body bij laten routen voor de Tremking
- Dremel regelen voor het scallopen
- Neckplate laten graveren
- Tremolo cover laten graveren
- Decal-papier kopen voor de headstock
- Verf kopen om de pickupcovers zwart te maken

Verder moet ik de neck gaan scallopen (eerst oefenen op "goedkoper" hout:D), body laten spuiten, decal maken, en het spul in elkaar zetten! :rockon:

Orpheo
26 mei 2008, 12:46
artnaz, die gleuf bij 't fretboard is express :D voor je slagplaat he :)

@bass: die schroef is de trussrodschroef. werkt echt ongelooflijk prettig. lijkt gevoeliger dan de schroef op de kop (gevoeliger qua feel, niet qua constructie).

@artnaz: mooi hout man! die toets is echt schitterend, de hals idem dito. je gaat denk ik megaveel plezier hebben van deze axe! ik zou zelf een tobaccoburst doen, geen slagplaat en prails, maar voor de rest zou mijn stratje er net zo uit zien als deze denk ik! gefeliciteerd.

JeroenSchaaf
26 mei 2008, 12:49
Prachtig ding!

artnaz
26 mei 2008, 12:59
Thanks guys! Ik zal er vast en zeker veel plezier aan beleven. Het glunderen wat ik nou doe is al mooi.
artnaz, die gleuf bij 't fretboard is express. voor je slagplaat heOh my god... :chicken: Dat krijg je als je zo enthousiast bent! :p

Maar aan tobacco burst heb ik ook gedacht, maar een rode burst is denk ik mooier met het bloodwood (ik ben sowieso dol op zo'n rode transparante kleur). En Strat's zonder slagplaat vind ik geen echte Strat's. Wel mooi, maar op een andere manier... Rear routing bewaar ik wel voor volgend project... ;)

Orpheo
26 mei 2008, 13:08
maar goed, over redburst, is dit niet iets:

http://www.warmoth.com/paint/images/bodies/dye/red.jpg

die wilde je toch?

http://www.warmoth.com/showcase/bodies/PS2116a.jpg

http://www.warmoth.com/showcase/bodies/PS2604a.jpg

http://www.warmoth.com/showcase/bodies/PS2448a.jpg

Fender75
26 mei 2008, 13:09
Wow! Het hout voor de toets is echt geweldig! Subtiele mooie strepen erin, Love It!

Ga je de nek nog lakken of gaat ie in de olie?

Orpheo
26 mei 2008, 13:10
Wow! Het hout voor de toets is echt geweldig! Subtiele mooie strepen erin, Love It!

Ga je de nek nog lakken of gaat ie in de olie?
oh is niet nodig bij satine/bloodwood. gewoon raw spelen is het beste. misschien even inwrijven met een drupje lemoil/parafine, meer niet. geen truoil of danish oil. is dood en doodzonde.

Riky
26 mei 2008, 13:11
Wow! Ik weet zeker dat het prachtig word!!!

Fender75
26 mei 2008, 13:14
oh is niet nodig bij satine/bloodwood. gewoon raw spelen is het beste. misschien even inwrijven met een drupje lemoil/parafine, meer niet. geen truoil of danish oil. is dood en doodzonde.

Speelt dat lekkerder als een satin gelakte hals, en kun je dit ook bv. met een Maple hals doen?

Orpheo
26 mei 2008, 13:17
Speelt dat lekkerder als een satin gelakte hals, en kun je dit ook bv. met een Maple hals doen?

veel en veel lekkerder. ik heb 5 ongelakte halzen vs 5 gelakte halzen, en ik kan je echt zeggen: eenmaal ongelakte hals gehad te hebben wil ik echt geen hals met lak meer. orgasmocaster zal dit denk ik bevestigen, artnaz straks ook, fred dons wellicht ook.

en maple MOET je lakken (bij warmoth in ieder geval, anders verlies je je garantie) of olien, omdat het anders groen uit gaat slaan enzo. je kan 't wel olieen met alleen parafine, dus geen dichtende finish, om het rauwe houtgevoel te behouden, maar dan moet je redelijk vaak die olie erop smeren.

artnaz
26 mei 2008, 13:19
Maple moet je wel lakken. Maar dat Satine voelt echt heerlijk aan! De fingerboard ook, al is dat niet belangrijk in mijn geval... :p

@Orpheo: Dat redburst is inderdaad mooi, maar ik wil hem donkerder, maar bordeaux achtig. Nou zal de Korina het vast al iets verdonkeren, maar ik wil het meer... :p

Fender75
26 mei 2008, 13:19
Sorry voor de off topic conversatie, maar toch: Welke houtsoorten kun je wel ongelakt gebruiken?

artnaz
26 mei 2008, 13:21
Kijk anders hier (http://www.warmoth.com/guitar/necks/necks.cfm?fuseaction=guitar_neckwoods) in de tabel bij "finished required"

Fender75
26 mei 2008, 13:22
Thanx..en wannneer is ie helemaal klaar? :)

artnaz
26 mei 2008, 13:24
Thanx..en wannneer is ie helemaal klaar? :)Duurt nog wel even denk ik. American Guitar Store zal hem wel een weekje frezen, en dan moet hij nog gespoten worden. Verder moet ik de hals scallopen, en dat ga ik wel rustig en goed doen.

Ook al wil ik hem zo snel mogelijk af hebben, kwaliteit staat voorop! :D

Fender75
26 mei 2008, 13:28
Kan ik me voorstellen! Ben benieuwd!

Orpheo
26 mei 2008, 13:28
Maple moet je wel lakken. Maar dat Satine voelt echt heerlijk aan! De fingerboard ook, al is dat niet belangrijk in mijn geval... :p

@Orpheo: Dat redburst is inderdaad mooi, maar ik wil hem donkerder, maar bordeaux achtig. Nou zal de Korina het vast al iets verdonkeren, maar ik wil het meer... :p

donkerder dan die LPS?! damn...


@fender75:

rosewood, bloodwood, wenge, bubinga, ebben, pau ferro, ziricote, bocote, goncalo alves, canary, cocobolo, padouk en purperhart. dit zijn in ieder geval de meest gangbare houtsoorten. Je moet dus gewoon hout hebben dat redelijk vettig is en hard.

@artnaz: en dit dan:

http://www.warmoth.com/showcase/bodies/large/PS2562A.jpg

edit: laat maar hangen:D ik kan de kleur niet meer vinden...

artnaz
26 mei 2008, 13:40
Meer zoals deze http://img411.imageshack.us/img411/8813/darkredtransparentla0.jpg

Trouwens, deze LP moet je ook maken (al dan niet met exotischere houtsoorten:p), anders doe ik het als ik genoeg Strats heb en geldoverschot! :D

Orpheo
26 mei 2008, 13:43
Meer zoals deze http://img411.imageshack.us/img411/8813/darkredtransparentla0.jpg

Trouwens, deze LP moet je ook maken (al dan niet met exotischere houtsoorten:p), anders doe ik het als ik genoeg Strats heb en geldoverschot! :D

haha ik heb er al zoeen:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG_0451.jpg

en een rooie custom heb ik ook al gehad, maar geruild voor m'n zwarte.

artnaz
26 mei 2008, 13:49
Klopt, die van jou is ook bloedmooi! Maar een Custom is nog net ietje meer... :)

Orpheo
26 mei 2008, 14:01
Klopt, die van jou is ook bloedmooi! Maar een Custom is nog net ietje meer... :)


bedoel je dit:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/382183400decuho_fs.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/382185205fcykTv_fs.jpg

is mijn ouwe ;)

Orpheo
26 mei 2008, 14:02
oh ja, artaz, welk profiel heb je gekozen voor je hals? de standard thin?

artnaz
26 mei 2008, 14:16
bedoel je dit:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/382183400decuho_fs.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/382185205fcykTv_fs.jpg

is mijn ouweDamn, die had ik persoonlijk als laatste weggedaan! :D

Hals is Standard Thin ja, en hij is wel heel dun... Ik had er niet bij stilgestaan dat mijn huidige '72-reissue niet de "standaard" Fender halsprofiel heeft, maar waarschijnlijk iets dikker is dan de nieuwe Fenders. Maargoed, misschien valt het nog wel mee als er snaren op zitten...

EDIT: Shit, AGS en mijn juwelier zijn dicht vandaag... :sneaky:

Orpheo
26 mei 2008, 14:30
Damn, die had ik persoonlijk als laatste weggedaan! :D

Hals is Standard Thin ja, en hij is wel heel dun... Ik had er niet bij stilgestaan dat mijn huidige '72-reissue niet de "standaard" Fender halsprofiel heeft, maar waarschijnlijk iets dikker is dan de nieuwe Fenders. Maargoed, misschien valt het nog wel mee als er snaren op zitten...

EDIT: Shit, AGS en mijn juwelier zijn dicht vandaag... :sneaky:

tja, das balen he, dat 'ie net iets te dun is :) bij mij was 't wel wennen, maar niet lang, omdat de standard thin even dun is als de hals op mijn zwarte custom. en warmoth heeft altijd al gezegd dat hun standard thin iets dunner is dan de standaard fender hals.

Ik heb 'm weg gedaan omdat ik gek werd van die kleur. niet als mainaxe, maar als 2e of 3e. Ik heb 'm ingeruild op m'n zwarte, samen met een fender-strat en een amp. beste ruil in m'n leven. Geen spijt ervan. WEL spijt van 't feit dat ik NET te laat kwam, 2 maanden later in die winkel, om m'n rooie LP op te halen. Ik had n meevaller van werk enzo, dus genoeg geld voor die gitaar, maar ik kwam NET te laat... was net voor m'n neus verkocht...

Bart_Blueprint
26 mei 2008, 17:48
EDIT: Shit, AGS en mijn juwelier zijn dicht vandaag... :sneaky:

Ja vervelend is dat :P Ik had anders ook gedacht vandaag AGS met een bezoekje te vereren, maar toen bedacht ik: shit het is maandag....

Orgasmocaster
26 mei 2008, 17:54
De body is mooi licht (wat ik besteld had), ruikt heerlijk en heeft een aardig figuurtje (was in mijn dromen mooier, maar dat is natuurlijk nooit haalbaar).



EINDELIJK!!! Gefeliciteerd! about fuckin time :)

over het figuur.... als je er grain filler op hebt en daarna lak, dan zal je nog meer figuring zien... ik ben zojuist begonnen met het tung olieen van mijn korina thinline, en die vond ik erg saai... nu blijkt ie toch veel meer figuur te hebben dan het ongelakt leek.. dusss.... gebruik niet te donker rode lak!

Orgasmocaster
26 mei 2008, 17:59
Oh, vergeet nog te zeggen dat Korina/Satine mijn favoriete tonewood combo is!!! :)

http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/korinastrat014.jpg

http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/korinastrat017.jpg

http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/korinastrat015.jpg

Orpheo
26 mei 2008, 18:05
orgasmocaster, die strat is en blijft om van te kwijlen :) ik heb een padouk hals, en dat lijkt ook verdomd veel op satine. ik kan begrijpen dat je dus bloodwood superlekker vindt!

artnaz
26 mei 2008, 21:20
Ja Orgasmo, grote schande van die verkoop... :D

Maar mijn body zal ongetwijfeld mooier worden na de finish! (Nee, ik ga mezelf niet oliën en daarna laten fotograferen...)

De hals zal ik vast wel aan wennen (hij is trouwens volgens mijn zwaarder dan de body :p)

Morgen dan maar naar AGS en juwelier, als ik er tijd voor heb.

Orpheo
26 mei 2008, 21:22
Ja Orgasmo, grote schande van die verkoop... :D

Maar mijn body zal ongetwijfeld mooier worden na de finish! (Nee, ik ga mezelf niet oliën en daarna laten fotograferen...)

De hals zal ik vast wel aan wennen (hij is trouwens volgens mijn zwaarder dan de body :p)

Morgen dan maar naar AGS en juwelier, als ik er tijd voor heb.

lijkt me niet, dat je hals zwaarder is, maar ok...


waarom moet je eigenlijk naar de juwelier? ook voor dit project, of iets anders?

G.G.
26 mei 2008, 21:24
Nekplaatje graferen natuurlijk.

artnaz
26 mei 2008, 21:31
Nekplaatje graferen natuurlijk.En iets met de back plate! :D

Maar tuurlijk is de neck niet zwaarder, maar de body is echt heerlijk licht! 3 lbs, 7 oz. (nog geen 1.6kg)!

Harald
21 augustus 2008, 10:31
Vraagje voor Artnaz, heb je de gitaar inmiddels klaar? Hoe bevalt de Tremking? Wat is het bereik als je omhoog bend met de tremelo?

artnaz
21 augustus 2008, 12:20
Nee, zo ver ben ik nog niet. Ben bijna 6 weken op vakantie geweest, en American Guitar Store had de body veel te lang vastgehouden...

Dat is trouwens een heel gedoe. Ik heb de body (met de tekeningen en de Tremking) dus afgegeven om hem iets bij te frezen. Ze wisten niet hoe veel het zou kosten, maar het zou niet veel zijn. En het zou ongeveer een weekje duren. Dat was belangrijk, want ik ging op vakantie en dan kon ik hem voor die tijd sturen om gespoten te worden...

Maar ik kreeg na twee weken nog geen bericht, dus ik bel hun op, blijkt dat de "frezers" op vakantie zijn. En daar moet ik voor bellen dus. Een kennis had de body opgehaald toen ik er niet was, en het heeft 70 euro gekost! En dat terwijl die man mij toen nog had gebeld met een vraag, 10 minuten later had ik hem nog een keer teruggebeld met een vraag van mijn kant, en hij zei dat het al af was. Dus 10 minuten werk met zulke belabberde service en 70 euro! En dan hadden ze ook nog eens "extra ruimte nodig voor de frees", en dus is het gat nog iets grote geworden, en er past geen normale cover meer op (die ik al gekocht had)... :sneaky:

Wat nog erger is waar ik gisteren achter kwam en mijn hart ervan bijna stil ging staan:

http://img383.imageshack.us/img383/7209/photo6kh7.jpg

http://img131.imageshack.us/img131/2458/photo7ot1.jpg

Er zit dus een enorm gat aan de bovenkant op de top! :o En zoals ik het zie zal dat niet goed gaan... Alleen, ik ben bang dat ik dat zelf over het hoofd heb gezien, want volgens mij heeft TAGS hier niks aan gedaan. Wel is het zo dat zij natuurlijk ermee bezig gingen en moesten kijken of het werkelijk allemaal goed past, want daarvoor had ik de brug zelf ook gegeven. Maar volgens mij past die Recessed Willkinson Routing er gewoon niet bij... Ik had de mensen van Tremking gevraagd welke routing het handigste was om als basis te nemen, het antwoord was "maakt niet zo veel uit". Van een paar mensen hier had ik het idee gekregen dat de Recessed Wilkinson routing het handigste is voor een Hipshot of Wilkinson, dus heb ik die voor de zekerheid genomen...

Maar dat spul past dus niet! Dat ik dat niet meteen heb gezien! Maar jongens, wat moet ik nu? Tremking heeft me eigenlijk de verkeerde weg opgestuurd, maar TAGS had het ook moeten zien voordat ze gingen vrezen!

Zoals ik het nu zie:
1) Wilkinson met een te groot gat aan de achterkant
2) Tremking met een gat aan de voorkant

En dat wil ik allebei niet!!! Graag jullie hulp...

Harald
21 augustus 2008, 13:43
Wat je noemt BUMMER! :chicken: Balen, zo blijf je bezig.

ALs je de gitaar dekkend laat lakken zou je de Tremking erin kunnen laten zetten met een houten plaatje om het te grote deel van het gat te bedekken. Bij doorzichtige lak wordt dat net iets minder mooi. Of een aangepaste slagplaat, maar dat zijn natuurlijk ook niet echt toffe oplossingen. De enige manier om het zonder lapmiddel op te lossen lijkt me een nieuwe body, maar daar wordt je natuurlijk ook niet blij van...

Mocht je voor de Wilkinson gaan, en van de Tremking af willen, pm me dan even.

PS zijn de foto's gespiegeld, of ben je linkshandig?

artnaz
21 augustus 2008, 14:12
Ik ga sowieso langs bij TAGS, want het is belachelijk dat ze wel 70 euro afgetroggeld hebben en dit niet gemeld hebben... Wat ik doe weet ik niet, ik heb geen zin in compromissen eigenlijk. Anders "geef" ik de body wel aan TAGS, bestel ik een nieuwe.

Maargoed, ik weet het nog niet.

De foto is van de webcam (lekker snel), dus vandaar gespiegeld.

Orpheo
21 augustus 2008, 15:59
ik zou er gewoon een hipshot of wilkie in zetten. belachelijk, dat van TAGS. en ik ga 't toch zeggen: told you so ;) die tremking is een en al problemen.

artnaz
21 augustus 2008, 16:02
ik zou er gewoon een hipshot of wilkie in zetten. belachelijk, dat van TAGS. en ik ga 't toch zeggen: told you so ;) die tremking is een en al problemen.Je had het over het systeem van de Tremking, dit ligt aan het feit dat het gewoon "anders is". ;)

Orpheo, zou je voor mij alsjeblieft kunnen nagaan of de Hipshot ZEKER in een Wilkinson RECESSED routing past? Want die Wilkinsons vind ik maar lelijk, de Tremking gebruik ik later dan wel een keer... Maar eerst kijken wat morgen TAGS te zeggen heeft...

Orpheo
21 augustus 2008, 17:11
Je had het over het systeem van de Tremking, dit ligt aan het feit dat het gewoon "anders is". ;)

Orpheo, zou je voor mij alsjeblieft kunnen nagaan of de Hipshot ZEKER in een Wilkinson RECESSED routing past? Want die Wilkinsons vind ik maar lelijk, de Tremking gebruik ik later dan wel een keer... Maar eerst kijken wat morgen TAGS te zeggen heeft...

absoluut. vraag 't anders na op t warmoth forum. Ik vind 't ehct superlullig voor je. Ik hoo dat 't wel goed komt...

artnaz
21 augustus 2008, 17:12
absoluut. vraag 't anders na op t warmoth forum. Ik vind 't ehct superlullig voor je. Ik hoo dat 't wel goed komt...Ok, thanks!

Morgen breng ik verslag uit.

Orpheo
21 augustus 2008, 17:22
Ok, thanks!

Morgen breng ik verslag uit.

ok, ben benieuwd.

vraagje, je hebt die tremking nu, zou je daar wellicht grote foto's van kunnen maken? hoe dat ding er dus uitziet van 'dichtbij'. de foto's op de site zijn niet echt goed. vooral de zadels, hoe die eruit zien (roller saddles?) en hoe hij draait enzo.

robostrat
21 augustus 2008, 17:58
@ artnaz, als de afstand niet uit maakt wil ik er wel naar kijken.....

artnaz
21 augustus 2008, 18:02
Hartstikke bedankt, maar waar wil je naar kijken dan? Oftewel, wat zijn de mogelijkheden? En waar ligt Head Village? :p

@Orph: Komt er zo aan. Ik moet toch mijn Nikon F50 en een HP Printer fotograferen voor de verkoop...

G.G.
21 augustus 2008, 18:16
Artnaz, dat is mooi kut. Wat een prutswerk voor dat geld. Ik zou het probleem lekker bij TAGS neerleggen. Laat hen het maar oplossen. Neem aan dat je hem niet dekkend wilt lakken met zo'n mooie top. Ik zie eigenlijk maar 1 mooie oplossing en da's een laag fineer (eventueel eerst een paar mm afschaven/frezen).

Orpheo
21 augustus 2008, 18:43
@ artnaz, als de afstand niet uit maakt wil ik er wel naar kijken.....

artnaz, ik zou hier zeker 'gebruik' van maken. Rob maakt verdomd mooie dingen, en is heel erg precies in dit soort zaken.

artnaz
21 augustus 2008, 18:55
Orpheo, maakt dit het duidelijk?

http://img183.imageshack.us/img183/2051/cimg1240jt9.jpg

http://img183.imageshack.us/img183/6561/cimg1243jg1.jpg

http://img293.imageshack.us/img293/2978/cimg1244lw2.jpg

Nogmaals, ik kijk even wat American Guitar Store morgen te zeggen heeft... Bedankt voor de hulp! :)

Orpheo
21 augustus 2008, 19:52
ja, maakt een hoop duidelijk, dank je! bevestigd mijn ideeen her en der zeker. roller-saddles (hoewel dat oplosbaar is). geen fulcrum maar soort-van camshaft operation. mooi ontwerp,alleen: onhandig dat t niet past in n normale LP...

robostrat
21 augustus 2008, 19:54
Hartstikke bedankt, maar waar wil je naar kijken dan? Oftewel, wat zijn de mogelijkheden? En waar ligt Head Village?

als je de body met tekening en trem hebt ingeleverd lijkt het mij dat hun inderdaad het probleem op moeten lossen !!! ( financieel )
maar voor mij is het vertrouwen in hun kunde gereduceerd in - 10
na zo'n actie!!

kom je er niet uit en wil je toch de trem king erop dan zit er niets anders op dan het gat deels op te vullen met een stukje vh zelfde soort hout.
(dit zou mijn keuze zijn ) wilkinson brug vind ik visueel ook minder.
uiteraard voor een goede/ juiste beoordeling moet ik het spul gezien hebben....
oja head village = hoofd dorp ;)

Orpheo
21 augustus 2008, 19:55
ik vind de tremking een mooi ontwerp, beetje vintage retro, mar het niet passen in een normale routing vind ik echt een minpunt (en hij kan niet op een carved top gitaar vanwege de gebogen bodemplaat).

artnaz
21 augustus 2008, 19:59
kom je er niet uit en wil je toch de trem king erop dan zit er niets anders op dan het gat deels op te vullen met een stukje vh zelfde soort hout.
(dit zou mijn keuze zijn ) wilkinson brug vind ik visueel ook minder.
uiteraard voor een goede/ juiste beoordeling moet ik het spul gezien hebben....
oja head village = hoofd dorp ;)Dankjewel! :) Voor Head Village ben ik wel een hele dag kwijt met het openbaar vervoer (auto wordt lastig in mijn situatie), maar dat heb ik er wel voor over mocht het nodig zijn! Eventueel neem ik iemand mee en gaan we in na het hoofddorp in de hoofdstad nog wat wandelen... :)

artnaz
21 augustus 2008, 20:01
ik vind de tremking een mooi ontwerp, beetje vintage retro, mar het niet passen in een normale routing vind ik echt een minpunt (en hij kan niet op een carved top gitaar vanwege de gebogen bodemplaat).Ja, dat is inderdaad jammer. Helemaal als je er 70 euro voor niks kwijt aan bent! :sneaky:

Ik kan trouwens de bon van TAGS niet meer vinden, hopelijk is dat geen groot probleem... :(

G.G.
21 augustus 2008, 20:08
Ik zit nu naar de foto's te kijken en snap het niet. Dat ding past toch prima aan de voorzijde? Hij dekt het gat netjes af (op een heel klein randje waar normaal de tremeloarm in gaat (1e foto, en dat lijkt zelfs gezichtsbedrog)).

artnaz
21 augustus 2008, 20:14
Ik zit nu naar de foto's te kijken en snap het niet. Dat ding past toch prima aan de voorzijde? Hij dekt het gat netjes af (op een heel klein randje waar normaal de tremeloarm in gaat (1e foto, en dat lijkt zelfs gezichtsbedrog)).Als je nou kijkt waar de twee gaten zitten voor de schroeven aan de bovenkant, zie je dat hij een stuk lager hoort te zitten... ;)

G.G.
21 augustus 2008, 20:39
Ja, nu zie ik het. opvullen lijkt me de enige optie.

artnaz
22 augustus 2008, 18:24
Nou, de jongens bij TAGS vonden het ook belachelijk. Ze hebben hem weer ingenomen, en zullen mij bellen wat ze gaan doen. Hoop dat ze me een bevredigend resultaat gaan geven, ben dat gedoe (en geld uitgeven) wel zat...

Fender75
22 augustus 2008, 19:29
Kan het me goed voorstellen, zou er ook ziek van zijn. Ben benieuwd naar hun oplossing!

artnaz
12 september 2008, 21:23
Vandaag langsgeweest bij TAGS, een vriend van mij zoekt een electro-akoestische gitaar. Heb gevraagd of ze nieuws hadden van mijn body... "Oh ja, die hebben we begin deze week ontvangen". En dan bellen ze ook niet even... :sneaky:

Maargoed, ze hebben het op zich goed gedaan. Stukje hout tussen de pickup-holtes weggehaalt, en het betreffende gat opgevuld. Na het spuiten zie je er denk ik niks meer van! :)

http://img54.imageshack.us/img54/7485/dsc00007gg0.jpg

Maar, ik moet de twee gaten voor de studs opvullen (ik heb namelijk geen studs, ik moet de brug er gewoon vast op schroeven).

Wat in me opkomt: naar de bouwmarkt gaan en kijken of ze wat "stokjes" hebben die ik wat bij kan vijlen, om het daarna met lijm vast te zetten? Is dat een idee, of heeft iemand wat anders? Tips kan ik wel gebruiken... :)

Orgasmocaster
12 september 2008, 22:41
wat duurt dat toch fecking lang!!!
had je nou maar nooit voor die weirdo trem gekozen.. veroorzaakt alleen maar ellende!

barno
12 september 2008, 22:51
ik zou de twee studgaten opvullen met houten plug die je bijsnijdt tot hij perfect past. Dan een liefst chromen rond plaatje doorsnede iets groter als het gat: verzinken over het gevulde gat. Daarin schroefdraad draaien voor je brugschroeven.

Als je meer dan twee schroeven hebt, kan je een plaatje nemen dat van gat tot gat loopt, ook mooi verzinken.

artnaz
12 september 2008, 23:53
@Orgasmo: Ja, het duurt ook verschrikkelijk lang. Pech, pech, en nog eens pecht... Maar hopelijk zal het resultaat er wel wezen... :)
ik zou de twee studgaten opvullen met houten plug die je bijsnijdt tot hij perfect past. Dan een liefst chromen rond plaatje doorsnede iets groter als het gat: verzinken over het gevulde gat. Daarin schroefdraad draaien voor je brugschroeven.Dat met die ronde plaatjes is inderdaad een goed idee! Maar wat bedoel je precies met een houten "plug"?

Orpheo
13 september 2008, 00:10
wat duurt dat toch fecking lang!!!
had je nou maar nooit voor die weirdo trem gekozen.. veroorzaakt alleen maar ellende!

helemaal mee eens. en anders gewoon zelf doen, is mijn idee...

barno
13 september 2008, 00:12
@Orgasmo: Ja, het duurt ook verschrikkelijk lang. Pech, pech, en nog eens pecht... Maar hopelijk zal het resultaat er wel wezen... :)Dat met die ronde plaatjes is inderdaad een goed idee! Maar wat bedoel je precies met een houten "plug"?

een houten cylindertje dat je bijvoorbeeld ook gebruikt om ikea rotzooi in mekaar te zetten (om een houtverbinding stabiliteit te geven), ik zou in dit geval gewoon een stuk hardhout, es, esdoorn oid nemen en met een mesje zo'n plug vormgeven. Iets hoger als de diepte, met houtlijm erin lijmen, dan bovenaan mooi gelijkschuren.

artnaz
13 september 2008, 00:17
helemaal mee eens. en anders gewoon zelf doen, is mijn idee...Ik had het ook veel liever zelf gedaan, maar ik heb zelf helaas geen frees... ;)

een houten cylindertje dat je bijvoorbeeld ook gebruikt om ikea rotzooi in mekaar te zetten (om een houtverbinding stabiliteit te geven), ik zou in dit geval gewoon een stuk hardhout, es, esdoorn oid nemen en met een mesje zo'n plug vormgeven. Iets hoger als de diepte, met houtlijm erin lijmen, dan bovenaan mooi gelijkschuren.Got it! Thanks! :)

Morgen ga ik ermee aan de slag, kan hij eindelijk gespoten worden.

Orpheo
13 september 2008, 13:29
dan doe je 't met een beitel en een boor...of gewoon een gitaarbouwer kiezen, of garanties eisen... je zit nu al bijna een half jaar te wachten op een sleufje van een paar centimeters. niet eens een heel body,nee, een sleufje!

artnaz
14 september 2008, 14:30
Ja, die gitaarbouwer van mij gebruikt zijn hersenen dus niet zo goed... En verder weet ik niemand in de buurt waar ik de body kwijt kan.

Heb net de gaten opgevuld:
http://img391.imageshack.us/img391/7936/cimg1304xp6.jpg

Maar de gaten voor de brugschoeven... Ik moet de neck plaatsen, goed centreren in de breedte, en dan de goede lengte bepalen (648mm). Toch?

G.G.
14 september 2008, 14:37
Maar de gaten voor de brugschoeven... Ik moet de neck plaatsen, goed centreren in de breedte, en dan de goede lengte bepalen (648mm). Toch?

Kijk ff op www.stewmac.com (http://www.stewmac.com) daar kan je precies vinden bij welk type brug op welke plek de schroefgaten moeten komen.

artnaz
15 september 2008, 15:56
Kijk ff op www.stewmac.com (http://www.stewmac.com) daar kan je precies vinden bij welk type brug op welke plek de schroefgaten moeten komen.Thanks! :)

EDIT: Het ligt vast aan mij, maar ik kan daar niks over vinden? Heb hier zowat alles afgezocht: http://www.stewmac.com/freeinfo/instrument/Electric_guitar.html

Daar hoort het toch ergens te staan?

artnaz
15 september 2008, 17:57
Ah, ik heb al wat! :)

For the length, I put all the saddles at their furthest forward. The length of the high E should be just a bit more than 25 1/2" - sometimes they intonate at 1/16" more, usually it's just a hair more, like 1/32". On a six-string, I've never seen a low E string where the saddle had to be more than 1/4" further back, hopefully the TremKing has adequate adjustment room for that. You could screw the low E saddle all the way back, and if it's at 25 3/4" you'll be fine (obviously, make sure you're holding the bridge at the angle and height it's going to be at, see next->)->

By far the easiest way to get the side to-side spacing right is to hook up the high E and low E tuners, and run a couple of actual strings through the tuners and the outside bridge saddles. The tuners don't have to be installed with the little screws, just tightened enough so that you can pull the strings straight. Sacrificing a couple of strings now is a whole lot cheaper & easier than any other alternative, like getting it wrong.... I like to have a bit more clearance on the high E side if it's at all possible, but most people just center them. I tend to pull high E's off the top edge, other people push Low E's off the bottom.

zeiler
16 september 2008, 18:20
hmm :)

interessant, zit ook aan warmoth te denken!!!

dit ga ik eens volgen!!!

succes met je gitaar!

Orgasmocaster
16 september 2008, 19:00
hmm :)

interessant, zit ook aan warmoth te denken!!!

dit ga ik eens volgen!!!

succes met je gitaar!

Ha! misschien mag je wel aan Artnaz zijn nek voelen!
bloodwood heeft niet zo'n diepe grain als Indian RW (wat jij niet leuk vindt)
Brazillian RW, Ebony en Goncalo zijn ook superglad zonder diepe groeven

Orpheo
16 september 2008, 19:13
Ha! misschien mag je wel aan Artnaz zijn nek voelen!
bloodwood heeft niet zo'n diepe grain als Indian RW (wat jij niet leuk vindt)
Brazillian RW, Ebony en Goncalo zijn ook superglad zonder diepe groeven

brazilian RW mag je niet naar NL verzenden. ziricote, padouk (iets minder) en ik geloof bubinga, en pau ferro en bocote hebben ook een strakke nerf.

Orgasmocaster
16 september 2008, 19:21
brazilian RW mag je niet naar NL verzenden. ziricote, padouk (iets minder) en ik geloof bubinga, en pau ferro en bocote hebben ook een strakke nerf.

Ah, dat vergeet ik steeds weer (haha suckerrrrs!)
en wil je het tegenovergestelde, neem dan wenge! super veel, diepe en lange nerven! en voelt fantasties!

Orpheo
16 september 2008, 20:08
Ah, dat vergeet ik steeds weer (haha suckerrrrs!)
en wil je het tegenovergestelde, neem dan wenge! super veel, diepe en lange nerven! en voelt fantasties!

en t voelt supersupersupersupersupersnel aan....

zeiler
16 september 2008, 22:43
en t voelt supersupersupersupersupersnel aan....

maar wel diepe en lange nerven? krijg ik meer rw ideeen bij? :)

Orpheo
17 september 2008, 00:25
maar wel diepe en lange nerven? krijg ik meer rw ideeen bij? :)

nee, RW heeft 'diepe' nerven, maar niet lang. heel fijnmazig, maar wenge heeft langere nerven, maar al met al; tis echt niet zo dat je je hand gaat snijden eraan ofzo :S beiden speelt superlekker, supersnel, en klinkt fantastisch. het zit 'm in nuances.


oh ja; laat je keuze voor halshout niet afhangen van je ervaringen met een houtsoort als toets. dat is zo volkomen verschillend van elkaar...

Orgasmocaster
11 maart 2009, 18:35
Artnaz!! Update please :d :d

artnaz
11 maart 2009, 18:51
Ja sorry, heb er weinig aan gedaan... :( Geef me nog even tijd!

Muzieknono
12 maart 2009, 08:45
Jammer dat een droom op zo'n manier naar de kl. wordt geholpen, succes.
Mvgr. Dirk Jan :metal: