PDA

View Full Version : jmp-1 icm 9100 eindtrap stereo?



tyl
10 februari 2003, 22:59
Het volgende,
Ik heb hier een jmp-1 icm een 9100 eindversterker (2 x 50 watt buizen) en een 1960 cabinet.

zie plaatje, als ik het zo aansluit met standaard gitaar snoer, dan komt er maar langs 1 kant (2 boxen) geluid.
is dit normaal

http://coffinkids.nl/pics/barry/stack.gif

bedankt, barry


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: tyl op 2003-02-10 23:01 ]</font>

srv-man
10 februari 2003, 23:17
Niet normaal zeg! Lijkt mij goed aangesloten, heb je wellicht nog iets in de effectloop van de jmp1 zitten dat mono is aangesloten. Zo niet, dan is er iets niet in orde. Ik zou dan eerst de bekabeling maar eens checken (door systematisch links en rechts te wisselen). Check vooral de speakerkabels, als die niet goed zijn blaas je je eindtrap mogelijk ook nog op.

tyl
10 februari 2003, 23:23
Maar als ik je dus goed begrijp moet er gewoon een signaal uit allebei de uitgangen van de jmp-1 komen als ik m'n gitaar met een mono snoer (normaal) aansluit?

Rectifier
11 februari 2003, 10:33
Probeer eerst eens om de 1960 mono aan te sluiten.

Dus 1 uitgang van de JMP1 naar de eindtrap en die weer naar de mono aansluiting van de 1960. En dat met beide JMP1 uitgangen en ook met beide kanten van de poweramp.

Waarom sluit je hem trouwens zo aan, heeft geen nut als je geen FX processor (stereo) gebruikt. Kan je hem net zo goed mono aansluiten.

tyl
11 februari 2003, 10:42
maar hoe kan ik dan optimaal gebruik maken van allebei de kanalen??? met mono gebruik je toch maar 1 kant?

ReinoutV
11 februari 2003, 11:00
Op 2003-02-11 10:42, schreef tyl:
maar hoe kan ik dan optimaal gebruik maken van allebei de kanalen??? met mono gebruik je toch maar 1 kant?


Die beide kanalen heb je alleen maar nodig als je stereo effecten gebruikt (chorus, flanger, delay). Bij mono worden, neem ik aan, beide kanalen gecombineerd. Als je er maar een gebruikt, maakt dat denk ik niet zo heel veel uit.

tyl
11 februari 2003, 11:22
hmm hoe bedoel je gecombineerd? het zijn 2 aparte kanalen. Je kan ze ook apart aan/uit schakelen, maar wat ik zoek is dat ik gewoon mono me volle 100 watt kan benutten.

FragDaddy
11 februari 2003, 12:01
je kunt als het goed is je eindversterker (9100) in bridge mode schakelen, waardoor je je 2 kanalen brugt naar 1 100watt kanaal. hoe je dat precies moet doen bij die eindtrap weet ik niet, maar dat staat wel in de handleiding.

als je toch stereo wilt blijven spelen, denk ik dat er een instelling mis zit in je JMP-1, ik denk dat je die kunt instellen voor mono of stereo. kijk ook hiervoor in de handleiding.

Rectifier
11 februari 2003, 12:47
Je kunt de handleidingen downloaden op de Marshall site:
http://www.marshallamps.com/images/handbooks/handbooks.html
Ik kan niets vinden bij de 9100/9200 over Bridgen van beide kanten. Hij heeft 2 compleet seperate eindtrappen. Je kan de ene helft aan doen en de andere helft uitlaten.

tyl
11 februari 2003, 13:01
inderdaad...ik zie ook geen oplossing om het te bridgen.

btw: moet er uit de jmp-1 uit beide uitgangen een signaal komen als ik mijn gitaar aansluit zonder enige stereo effecten?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: tyl op 2003-02-11 13:03 ]</font>

habberdoedas
11 februari 2003, 14:30
Tyl,

Ja er moet zowel uit de linker als de rechter uitgang van je jmp-1 signaal komen. Zo niet kijk dan eens naar de instellingen van de jmp-1 of daar iets anders staat ingesteld. Kijk ook of alle signaalkabels en speakerkabels goed zijn. (TIP bezuinig nooit op je kabels en pluggen) gebruik bv. Neutrix jackpluggen, Klotz snoeren en 2 dikke speakerkabels met Neutrixpluggen. Oja staat de swicth achter op de 4 x 12" wel goed?
Succes ermee.

kokeleko
11 februari 2003, 19:52
Volgens mij als je de linker uitgang gebruikt van de JMP-1 is ie mono dacht, of je zet een kant van je poweramp uit en je kast op mono heb je ook nog een reserve amp bij de hand , zie daar.

PluueeR
12 februari 2003, 10:00
En alsof stereo zin heeft als je speakers zo dicht bij elkaar staan.