PDA

View Full Version : Clean uit Matamp minimat



stratestic
22 februari 2008, 17:08
Gewoon een hele korte vraag. Hoe is het clean uit een Matamp minimat.
Ik vraag het me af omdat ze in Nederland vrijwel nergens te testen zijn en ik
sinds gisteren zit te GASSEN op een Minimat met 6L6 eindbuis.
Nu weet ik alleen niet hoe het clean zal zijn omdat het maar 4 watt (weliswaar buizen) is. Zal dat niet te snel gaan oversturen, ookal op huiskamer volume?

Squier4ever
22 februari 2008, 17:25
BasHermus heeft er geloof ik eentje, hij heeft iig een Matamp.

skabouter
22 februari 2008, 17:28
ik ken de amp niet, maar 4 watt op huiskamer volume lijkt me genoeg voor kleine sounds! zeker met 6l6buizen, die oversturen minder snel dan EL34

bart_g
22 februari 2008, 18:37
Gewoon een hele korte vraag. Hoe is het clean uit een Matamp minimat.
Ik vraag het me af omdat ze in Nederland vrijwel nergens te testen zijn en ik
sinds gisteren zit te GASSEN op een Minimat met 6L6 eindbuis.
Nu weet ik alleen niet hoe het clean zal zijn omdat het maar 4 watt (weliswaar buizen) is. Zal dat niet te snel gaan oversturen, ookal op huiskamer volume?

Daar zit toch standaard een 6V6 in? Wissel je die buis zelf of laat je hem custom maken?

Ik vind het zelf ook wel een erg interessant ding. Lijkt me ook hard genoeg voor thuis.

Kun je trouwens geen samples vinden met clean geluid?

stratestic
22 februari 2008, 19:23
Je kan dacht ik kiezen als je ze besteld wat voor eindbuis je wilt hebben. Ik kijk nu op de site van Matamp maar zie het alleen niet meer.

Er zijn wel ergens op het internet samples te vinden maar je weet dan niet hoe hard of dat het in werkelijkheid is. Er zit een regelaar op waardoor hij in iedergeval overstuurd op elk geluidsniveau. Ik had een tijd terug een valve junior getest en die klonk goed maar overstuurde net iets te snel vond ik. Hij klonk iets te compressed zeg maar. Bovendien was hij boven 2 uur eigenlijk niet meer bruikbaar. Dat was een 5 watt met andere buizen en andere onderdelen van waarschijnlijk mindere kwaliteit. Daarom zat ik naar de Matamp minimat te kijken.

Ik wilde hem aansluiten op een Bogner Cube 1x12 of misschien een 2x12.
Ze maken ook mooie cabs die buikkast in een 1x12 uitvoering vind ik ook een tof idee. Dan heb ik een matching setje. Dat vind ik ook wel wat moet ik zeggen...

bart_g
22 februari 2008, 21:17
Ik ben zelf ook nog op zoek naar een buizenamp. Heb al veel getest, maar eigenlijk allemaal van 15 tot 50 watt en dat is eigenlijk te hard voor thuis. Vandaar dat ik die minimat met zo'n 1*12 buikkast wel erg interessant vind.

Misschien dat je met bepaalde buizen (ook 6v6) toch voor wat meer headroom kunt zorgen. Wat zeggen de experts hiervan???

Volgens mij is die minimat ook nergens te testen. Ik heb inmiddels al een mail gestuurd of hij ergens in NL te testen is. Als ik daar iets van hoor dan laat ik het je zeker weten.

stratestic
23 februari 2008, 09:14
Erik van de Haar (www.haarguitars.nl) heeft ze op zijn site staan.
Bij de specials staat een minimat. Daar staat ook bij dat je uit verschillende eindbuizen kunt kiezen een EL84 of de 6V6. De prijs van €400,- valt mee.

Je kan natuurlijk ook voor de Matamp first lady van 7 watt kiezen die heeft als voordeel dat je ook meer opties hebt zoals reverb.