PDA

View Full Version : Stereo setup



WillemdaGuide
22 februari 2008, 14:11
Via de zoekfunctie kon ik hier niet echt wat over vinden.
Het volgende:
Ik heb thuis 2 amps en ben er gek op om via een stereo setup te spelen.
Nou is het zo dat de meeste pedaaltjes slecht één input hebben en je dus eigenlijk alleen een stereopedaaltje aan het eind van je keten kunt gebruiken.
Nu zit ik na te denken over mogelijkheden om meerdere stereo pedalen aan te sluiten en ook volledig te gebruiken.
Nu had ik gedacht aan een kastje met een stuk of wat jackinputs en één output. Ik wil dan van mijn pedalen alle stereo uitgangen naar dat kastje sturen en de mono output naar de gewone ingang van het volgende pedaal.
De ene uitgang van het kastje gaat dan naar een amp en de gewone output van het laatste pedaaltje naar de anderen.
Wat denken jullie? gaat dit werken? heb nog niet zo'n kastje dus jullie mening is welkom!
Ook heb ik nog een 19"line mixer liggen, zou ik deze hier ook voor kunnen gebruiken? Alvast bedankt!!

Nitefly7
24 februari 2008, 14:48
Via de zoekfunctie kon ik hier niet echt wat over vinden.
Het volgende:
Ik heb thuis 2 amps en ben er gek op om via een stereo setup te spelen.
Nou is het zo dat de meeste pedaaltjes slecht één input hebben en je dus eigenlijk alleen een stereopedaaltje aan het eind van je keten kunt gebruiken.
Nu zit ik na te denken over mogelijkheden om meerdere stereo pedalen aan te sluiten en ook volledig te gebruiken.
Nu had ik gedacht aan een kastje met een stuk of wat jackinputs en één output. Ik wil dan van mijn pedalen alle stereo uitgangen naar dat kastje sturen en de mono output naar de gewone ingang van het volgende pedaal.
De ene uitgang van het kastje gaat dan naar een amp en de gewone output van het laatste pedaaltje naar de anderen.
Wat denken jullie? gaat dit werken? heb nog niet zo'n kastje dus jullie mening is welkom!
Ook heb ik nog een 19"line mixer liggen, zou ik deze hier ook voor kunnen gebruiken? Alvast bedankt!!

ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld...
want het kastje voegt in jouw scenario niks toe, het ligt er ook aan welke pedalen je gebruikt

zelf doe/deed ik 't zo:
alles via 1 kabeltje doorverbinden en dan bij 't laatste (stereo) pedaal, 2 kabels leggen..

dat is toch ook goed?

een rack mixer kun je ook gebruiken, maar voegt voor jou niet zo veel toe; je hebt maar 1 input/bron (gitaar) en 2 output bestemmingen (amps)..

je kan beter even aangeven welke pedalen je gebruikt, dan weten we/ik meer..

WillemdaGuide
25 februari 2008, 08:33
bedankt voor je reactie,
Wat jij stelt, alles met 1 kabeltje doorverbinden en als laatste twee voor de stereo outputs werkt natuurlijk harstikke mooi maar slechts wanneer je 1 stereo pedaal op het eind hebt.
Ik heb meerdere pedalen met 1 input (mono) maar stereo out, denk hierbij aan verschillende boss pedalen met stereo output. Om al deze pedalen in stereo te gebruiken zoek ik een oplossing om ze dus in stereo door te lussen.
hoop dat dit eea wat verduidelijkt!

Nitefly7
25 februari 2008, 11:14
je zult ieder effect dan wel parallel hebben aangesloten en niet serieel, qua stereo
een stereo-chorus -> stereo delay krijgt dat 'n delay op 't chorus signaal
de (stereo)/rechter-kant van de chorus gaat dan naar een mixer o.i.d

een rack mixer heeft geen zgn. insert-loops, misschien eentje..
wat je nodig zou kunnen hebben is dit :

optie 1:
gitaar -> mono-pedalen -> mono-ingangen stereo pedalen -> amp 1
stereo-uitgangen van pedalen -> inputs rack mixer (allemaal apart !)
op die manier is amp 1 'mono'/links
en de stereo uitgangen van de pedalen gaan via de (rack) mixer naar amp 2, alleen is ieder effect dan wel 'apart' te regelen en zul je dus 'n delay EN een chorus horen, en geen vertraagde/ge'delay'de chorus...
kwestie van smaak..

optie 2:
een Voodoo Lab GCX switcher die je in stereo gebruikt, dus ieder pedaal zet je in 2 loops: input loop -> send naar input pedaal -> outputs van pedaal naar 2 returns..
met 1 GCX kun je dan via 2 outputs aan 't eind van die GCX-lijn naar je versterkers ..

dit laatste is 'n beetje jouw 'kastje-idee' , maar dan wat makkelijker draagbaar

je kastje-idee moet ook kunnen, alleen moet je dan rekening houden met 't feit dat je eigenlijk een mini-mixer aan't maken bent (simpelweg doorverbinden van x-aantal inputs met 1 output lijkt me niet altijd even verstandig, als 't überhaupt al werkt..)

optie 3:
een simpel klein mixertje kopen waar je genoeg inputs hebt om je stereo-signalen te faciliteren..

WillemdaGuide
25 februari 2008, 12:38
ok, is dus nog niet echt eenvoudig begrijp ik.
Zal binnenkort eens met een mixertje experimenteren......
Jammer dat bijna alle pedalen maar één input hebben....