PDA

View Full Version : Vraagjes aan pedaltone users



DaTa
22 februari 2008, 14:08
In de eeuwige zoektocht naar 'het' geluid, ben ik me maar 's gaan verdiepen inm'n ouwe trouwe pedaltone. Ik wil 'm een beetje 'modden' eigenlijk. Nu heb ik een aantal vraagjes:

1.Kan ik in mijn pedaltone zomaar (zonder te biassen of andere aanpassingen) andere buizen er in stoppen? Ik wil nl ipv de standaard 12ax7 een 12at7 proberen.
2. De tweede buis in de pedaltone is zgn microfonisch. In de handleiding staat dat bij verwisselen van de buizen deze tweede buis ook weer een microfonische moet zijn. Welke buis kan ik daarvoor gebruiken, en wat is eigenlijk het nut van een microfonische buis?

vinni
22 februari 2008, 18:24
Hoi,

Een AX7 en AT7 kun je inderdaad uitwisselen zonder biassen of.
Weet je heel zeker dat in de handleiding staat dat de buis microfonisch moet zijn.......Dat kan haast niet.

1 van de redenen om buizen te vervangen is juist het feit dat ze microfonisch zijn/worden.

Groet,
Vinni

ketja
22 februari 2008, 19:53
In de manual staat dat hij LOW MICROPHONIC moet zijn.
In principe is elke buis "microfonisch", wat wil zeggen dat een preampbuis gevoelig is voor extern geluid. Als een preampbuisje splinternieuw is, zal hij daar veel ongevoeliger voor zijn. Tikken tegen een buisje met een potlood is dan niet hoorbaar via de versterker, tenzij je 'm asociaal hard zet.
Er zijn buizen in de handel die dat nog minder hebben, en die worden aangeduid met Low Microphonic.

Erikt
22 februari 2008, 19:54
Ik ben ook een tevreden Pedaltone gebruiker. Heel soms ben ik ook niet helemaal tevreden met het resultaat van het geluid, waar ik nu aan zit te denken is om een klein equaliser pedaaltje in zn effectsloop te zetten. Zat te denken aan een MXR-m109 (6bands eq), deze kan dan altijd aan staan en kun je toch ietsje meer je geluid "shapen"!

DaTa
23 februari 2008, 12:21
Hee bedankt voor de reacties mannen,

Het moet idd een Low Microfonic buis zijn, ipv microfonisch.

Ik ga er dit weekend wat nieuwe buizen inzetten.
Zat zelf te denken aan de Philips AT7 buisjes. Iemand ervaring met deze buisjes?


@ Erikt: Hoe gebruik jij de Pedaltone? Gebruik je nog andere boost/overdrive pedalen erbij?


Groet,
Daniël

Erikt
23 februari 2008, 12:53
@ Erikt: Hoe gebruik jij de Pedaltone? Gebruik je nog andere boost/overdrive pedalen erbij?


Ik loop altijd te klooien om een perfect geluid te creeeren. Voor vanavond (optreden) heb ik het nu als volgt: Gitaar -> Pedaltone (met in zn effectsloop een TS9) -> amp -> effectsloop met zooi effecten -> eindtrap

Dat klinkt nu wel heel lekker, ik heb de Pedaltone ook in een loopje gezet zodat ik snel naar men clean van men fender kan (wat vandaag toch weer wat beter klinkt dan dat van de pedaltone). Ik denk dat het tijd word voor mij om een EQ te bestellen!

Zit zelf ook te denken aan een andere versterker. Ik heb nu de Hotrod Deluxe, die ik clean afstel en er dan met de pedaltone overheen blaas.. maar ik ben toch nog niet helemaal tevreden. Misschien een oude twin/concert oid..

En jij dan? 8-)

DaTa
25 februari 2008, 09:10
Ik gebruik mijn pedaltone altijd recht in de ingang van de versterker.
Kleine (kerk) setup = gitaar-->buffer-->Vox Wha-->Bad Monkey-->pedaltone, met in de loop een Boss Volumepedaal, een arion chorus, Boss TR2, Boss Gigadelay, --> in Fender Studio Lead (transistor bakje..)

Grote setup = gitaar-->buffer-->Vox Wha-->Bad Monkey-->pedaltone, met in de loop een Boss Volumepedaal, een arion chorus, Boss TR2, Boss Gigadelay, --> Londoncity DEA70 Mark V, met als cab een Brunetti dual cab met vintage 30's.


Maar hoezo gebruik jij ee ts 9 in de loop van de Pedaltone?

Erikt
25 februari 2008, 10:44
Maar hoezo gebruik jij ee ts 9 in de loop van de Pedaltone?

Daar ben ik ook nog niet helemaal achter :hippie:

Voor men Pedaltone klinkt ie ruk, na men Pedaltone klinkt ie ruk en in de loop eigelijk ook.. :satisfie:

Waarschijnlijk gaat ie ook van men pedalboard af!

Wat doe jij precies met die BadMonkey? Dat is toch ook een TS9 variant? Hoe stel je em in? En wat voorn geluid krijg je dan icm de Pedaltone?

DaTa
25 februari 2008, 11:30
Wat doe jij precies met die BadMonkey? Dat is toch ook een TS9 variant? Hoe stel je em in? En wat voorn geluid krijg je dan icm de Pedaltone?

Ik gebruik de Bad Monkey eigenlijk als 3e kanaal. Ik vind de boost op het tweede kanaal net iets te. De Bad Monkey geeft me net dat geluid dat ik wil. Niet teveel laag en een lekker zingend hoog. HEt geeft dus net iets extra ballen. Ik gebruik overigens vaak mijn volumepot om het geheel wat cleaner te krijgen. Zo heb ik bij bepaalde nummers de BM constant aan staan, maar breng ik nuance aan met mijn volumepot op de gitaar.