PDA

View Full Version : 12 Trafo in 9 volt voedingbak inbouwen. Mogelijk?



Realeigo
21 februari 2008, 21:53
Ik ben bezig met een handige pedalenplank te bouwen. Nu heb ik een voedingsbak voor alle 9v pedaaltjes, maar mn H&K tubeman vraagt 12v. Nu heb ik het trafotje opengeschroeft en kwam op de gedachten om hem gewoon in mn 9v bak te bouwen.
Door een van de pluggen los te halen van de print (op de print doorsnijden en dan vast solderen)

Maar de hamvraag is dan.. Voorziet iemand problemen? Extra brom of weet ik veel. En waarom is mijn voeding trouwens geaard? Ik kan me herinneren dat one spots etc dat niet eens nodig hebben.

FOto: http://img.photobucket.com/albums/v472/Arathion/P2210129.jpg

Jedeel
21 februari 2008, 23:08
Ik ben bezig met een handige pedalenplank te bouwen. Nu heb ik een voedingsbak voor alle 9v pedaaltjes, maar mn H&K tubeman vraagt 12v.

Misschien dat jij nog geen reactie hebt gekregen, omdat jou vragen niet te begrijpen zijn? Althans... ik begrijp je niet.

Even samenvatten;
Je hebt een voeding die 9 v afgeeft?
Maar er is één effect die 12 v vraagt.

Mijn botte verstand zegt dan; dat gaat niet lukken.

En dan heb je het over iets aan de voeding losmaken, maar ook weer vast maken.
Misschien dat je jouw probleem iets beter kan verduidelijken?

bert k
21 februari 2008, 23:30
Hij wil een extra trafo in die 9 voltbak bouwen, dat staat er toch duidelijk?

Frits van Mourik
21 februari 2008, 23:56
Als het H&K trafo'tje ergens past, zie ik geen bezwaar, als je de 12 V maar nergens in contact laat komen met het 9V-gebeuren.
Die 12V is zo te zien wisselspanning, waarmee de tubeman z'n eigen dingen doet.
Als je kastje toch openligt, is het raadzaam, om die losgeschoten netkabel weer in de trekontlasting (wat een woord, toch...) te monteren.
Ben je dan toch bezig, dan zou je ook de reservoir-elko kunnen vervangen door een forser type.
Zo te zien zit er iets van 1000µ in; kun je makkelijk vervangen door 4700µ. Meer stroom"reserve", dus stabieler.
Waarom geaard? Stalen kastje, dus verplicht.
Niets houd je tegen, om er een groundlift-schakelaartje bij te bakken...

sebastiaan88
22 februari 2008, 00:14
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt:
Het is hetvolgende Je heb een voeding met zeg 8 aansluiting met 9v.
Maar je tubegeval heb 12v nodig. Uit de adapter van dat tubegeval heb je de trafo gesloopt.
Als je die trafo dus in de behuizing van die 9V met 8aansluiting installeerd op de manier die jij zegt dan gaat het prima.
Maar zorg wel dat je duidelijk hebt wat de 12v aansluiting is en wat de 9v.

Een tekening: http://img2.putfile.com/main/2/5118043274.jpg

Jedeel
22 februari 2008, 10:26
Hij wil een extra trafo in die 9 voltbak bouwen, dat staat er toch duidelijk?
Jíí hebt het inderdaad duidelijk samengevat :-)
(Zal wel aan mij hebben gelegen.)