PDA

View Full Version : Di-rect Theater concert



Riky
21 februari 2008, 18:17
Ik ga vanavond naar het Theater Tour concert van Di-rect.
Ik zag ze vorig jaar op de Zwarte Cross en ze verbaasde mij totaal!
Ze zijn echt goed live! Goede sound, klinken strak en niet te vergeten lekkere sfeer!

Zijn er nog meer mensen op forum die ook naar concert heen zijn geweest of gaan? Wat vonde jullie er van?

FNaRK
21 februari 2008, 18:25
tsja
de meningen over Direkt zijn nogal verdeeld hier...

denk dat je weinig medestanders vindt

arjanb01
21 februari 2008, 20:25
Heb ze gehoord vorig jaar bij me in de buurt. Tim Akkerman is de meest getalenteerde van het stel. Maar het viel me op dat Spike te stoned was om een gitaar vast te houden en hij slordig speelde... maar ja, meningen....

drap
22 februari 2008, 13:46
Di-rect is wel cabaresk genoeg om het in een theater uit te houden, dat moet ik ze nageven.

Joey Handsome
22 februari 2008, 14:55
Ik heb al hun cd's en ze al zo'n 14 keer live gezien. Echt kwaliteit van de bovenste plank, ongeacht wat anderen er hier ook van mogen zeggen. Ik hoop dat je een top avond gehad hebt!

Raffel
22 februari 2008, 15:00
volgens mij vindt iedereen die Spike vooral vervelend haha. Ze spelen goed en strak dat staat als een paal boven water.

Alleen heel jammer dat ze de punk-wateren hebben verlaten. Nummers als adrenaline en dat eerste singletje van ze waren toch echt wel wat beter dan die zielige kutballads. (pardon my french)

Die theater tour is toch gewoon een vertolking van Tommy van The Who?

drap
22 februari 2008, 15:02
Di-rect en punk :seriousf:

hugo123
22 februari 2008, 15:48
Ik ben er ook geweest! Ik vond het wel gaaf eigenlijk!
Alleen waar ik me aan stoorde was spike, hij begon midden onder het concert te roken, in een rookvrij theater!
Toen begon hij een verhaaltje te houden terwijl hij stoned was ongelofelijk!
En op het laatste nummer begon de drummer hoe heet hij ook al weer ook nog te paffen,. stonden spike en die drummer daar met een peuk in de bek te spelen, ik ergerde me er echt aan, ook omdat het zo lijkt dat tim wel serieus is en het zo goed mogelijk doet, en dan verneuken je bandleden het zo!

Riky
22 februari 2008, 16:01
Ik heb zeker een top avond gehad...!! helemaal voor 19 euro..

Ze hebben mij wederom verbaasd met hun starkke spel en het sfeertje dat ze kunnen creeëren...
Hun muziek is dan wel niet ingewikkeld, maar het hele plaatje maakt hun wel compleet.
Leuke covers ook tussendoor van The police en radar love - Golden earring.
Ook werd er best veel gejammed.
Geluid was ook lekker. Niet te hard niet te zacht. Lekkere drums, mooi gitaar geluid.
Spike speelde met tele, gretsh en strat over een vox ac30 (klink altijd goed:))

Ook accoustische gitaren klonken erg lekker!

Kortom: Het was het geld dubbel en dwars waard. Ze stonden er echt om goede muziek te maken en dat is ze best goed gelukt.


Helaas waren er wel mensen die 100.000 foto's willen hebben en die ook allemaal maakte met een flits die nog in china te zien was.
En er waren natuurlijk de hysterische Jamie fans ook aanwezig, maar daar stak Spike een stokje voor:

citaat: "Ik weet dat de drummer Jamie heet, ik ken hem al een tijdje dus willen jullie ff ophouden met dat gemekker er doorheen? Dankjewel"




:sssh: die jamie is trouwens nog een betere drummer dan ik had gedacht

Orgasmocaster
22 februari 2008, 18:13
is dat niet een boy band? zoals take that? of spelen ze toch echt instrumenten... in dat geval heb ik nog nooit van ze gehoord..
en spelen ze echt Tommy in zijn geheel???

Pete Townshend
22 februari 2008, 18:57
"Tommy" gaan ze pas in het najaar doen.

Powerchordschuiver
22 februari 2008, 18:59
Zou er al niet heen willen omwille van het hysterische gekrijs van een stelletje 15-jarige visbakwijven, piep in je oren!

tidalwave_sideburns
22 februari 2008, 19:02
Als ik die meuk van Di-rect hoor, dan schaam ik me soms een beetje dat ik een Nederlander ben.
Van die dertien in dozijn liedjes, dat jankerige vals-Amerikaanse stemmetje die die zanger opzet, slechte ontzettende cliché teksten (omdat het niet in het Nederlands is valt niemand erover , dat dan weer wel) , totaal geen sprankje identiteit, veel te gemaakt, gelikt en gestijlt (zo komt het over althans). Wel goede opnames, maar net als met Korn heb je daarmee nog geen goede muziek.

Maar goed, is mijn mening, als ik Di-rect was zou ik er ook knetterhard schijt aan hebben wat ik er van vind, (weet ook wel zeker dat ze dat zullen doen) en mij zul je dan ook zeker niet tegenkomen op zo'n di-rect concert, maar ik vind het erg jammer dat zo'n kutband bestaat, en kennelijk nog succes heeft ook.
Erg jammer.

arjanb01
23 februari 2008, 09:50
Ben het gedeeltelijk met je eens. Maar Tim Akkerman (die zanger met dat Amerikaanse stemmetje :hippie: ) is echt wel getalenteerd, speelt ook goed gitaar. Heb laatst een clipje van hem alleen in de studio een nummer van Andre Hazes met alleen akoestische gitaar zien doen. Speelde en zong erg goed moet ik eerlijk zeggen...
En wat ik ook wel een pluspuntje vind is dat ze niet via een tv programma als Idols gehyped zijn, dus dan spreekt ook wel weer voor ze. Want DAT vind ik dus echt valse kutmuziek.

cosmos
23 februari 2008, 13:31
Smaken verschillen inderdaad. Hoe gelikt het ook kan zijn, Blof is ook gelikt, Kane is ook gelikt, etc. Altijd weer apart om te lezen dat commerciële muziek ook meteen "gelikt" is, terwijl er hier geen muzikant rondloopt die geen grote hit zou willen scoren met een nummer wat hij in een oefenhok geschreven heeft. Di-Rect is voor mijn gevoel wel een van de weinige jonge bands in Nederland die daadwerkelijk weten wat ze met hun instrument doen en daar de afgelopen jaren ook beter in zijn geworden. Je kunt zeggen wat je wilt over de muziek, maar goede muzikanten zijn het zeker. Dat kunnen we van bands als Silkstone en The Sheer vooralsnog nog niet zeggen.

Orgasmocaster
27 februari 2008, 16:31
ok, ik heb ze dan toch eindelijk even opgezocht op you tube...
en inderdaad, wat tidalwave zegt: dit is echt zo'n plaatsvervangende schaamte band!
on-orginele en supervoorspelbare 3-akkoorden popmuziek met gitaartjes, met duidelijke invloeden van amerikaanse nu (nep) punk van een paar jaar geleden! de zang is inderdaad het meest irritante... walgelijk accent, en het klinkt erg gejat en is op alle liedjes vrijwel hetzelfde.
hun doelgroep is duidelijk jongere tienermeisjes met een onderontwikkelde muziekkennis...(en smaak)
echt erg trouwens dat ze een poging gaan doen om Tommy te coveren.. blasphemy! ;)

Tho
27 februari 2008, 17:22
ach jongens, kan mij dat di-rect verrotten, ze kunnen me toch niet dwingen er naar te luisteren! :angry:

Riky
27 februari 2008, 17:59
ok, ik heb ze dan toch eindelijk even opgezocht op you tube...
en inderdaad, wat tidalwave zegt: dit is echt zo'n plaatsvervangende schaamte band!
on-orginele en supervoorspelbare 3-akkoorden popmuziek met gitaartjes, met duidelijke invloeden van amerikaanse nu (nep) punk van een paar jaar geleden! de zang is inderdaad het meest irritante... walgelijk accent, en het klinkt erg gejat en is op alle liedjes vrijwel hetzelfde.
hun doelgroep is duidelijk jongere tienermeisjes met een onderontwikkelde muziekkennis...(en smaak)
echt erg trouwens dat ze een poging gaan doen om Tommy te coveren.. blasphemy! ;)

ja hallooooo... als je bands gaat beoordelen op filmpjes van youtube, dan ga ik jou beoordeling niet serieus nemen...


:hippie:

Orgasmocaster
27 februari 2008, 19:04
ach jongens, kan mij dat di-rect verrotten, ze kunnen me toch niet dwingen er naar te luisteren! :angry:

hee, ik probeer 'up to date' te blijven met de nederlandse muziekwereld.. het had toch ook een heel geweldige band kunnen zijn... toch?? ik heb al jaren geen nederlandse radio gehoord, dus vandaar.

Orgasmocaster
27 februari 2008, 19:08
ja hallooooo... als je bands gaat beoordelen op filmpjes van youtube, dan ga ik jou beoordeling niet serieus nemen...


:hippie:

hoeft ook helemaal niet.. als jij maar blij bent..:)

maar ik heb toch zeker minstens 3 video clips gezien, 3 live nummers en minstens 3 theater toer clipjes... ok, ik geef toe, ik heb niet alles afgezien en/of alleen fragmenten omdat het zo pijnlijk was.. en vooral booooooring!

ps. ben jij een tienermeisje? en heb je ook gegild naar de stoere drummer?

Tho
28 februari 2008, 01:09
hee, ik probeer 'up to date' te blijven met de nederlandse muziekwereld.. het had toch ook een heel geweldige band kunnen zijn... toch?? ik heb al jaren geen nederlandse radio gehoord, dus vandaar.

ow ik had je posts helemaal niet gelezen, ik val je niet aan hoor :)


di-rect is gewoon behoorlijk gay

TimmU
28 februari 2008, 02:09
Ik heb al hun cd's en ze al zo'n 14 keer live gezien. Echt kwaliteit van de bovenste plank, ongeacht wat anderen er hier ook van mogen zeggen. Ik hoop dat je een top avond gehad hebt!
Toch wel gillen bij die concerten hé!

Joey Handsome
28 februari 2008, 09:05
Toch wel gillen bij die concerten hé!

Serieus, ik heb al een x aantal keren oogcontact met Jamie gehad. Dan niet zo in de trant van dat we elkaar leuk vinden ofzo, want ik ben geen homo als je dat soms dacht. Gewoon, hij vindt het leuk wat ie doet en ik geniet ervan en hij ziet dat snap je wel.

Luke-wannabe
28 februari 2008, 10:55
Ik heb al hun cd's en ze al zo'n 14 keer live gezien. Echt kwaliteit van de bovenste plank, ongeacht wat anderen er hier ook van mogen zeggen. Ik hoop dat je een top avond gehad hebt!
Mee eens. Had nooit verwacht dat jij dat zou zeggen.

axis303
28 februari 2008, 12:19
Bagger, net zoals Kane.

De enige bekende Nederlandse bands die een greintje kwaliteit bezitten waren Cuby & The Blizzards, Golden Earring en Focus.

Kim Wilson
28 februari 2008, 12:21
Bullshit! Di-rect kan echt wel spelen. Het is jammer dat die Spike niet helemaal een allemansvriend is, maar ze hebben een prima band.

Riky
28 februari 2008, 12:27
hoeft ook helemaal niet.. als jij maar blij bent..:)

maar ik heb toch zeker minstens 3 video clips gezien, 3 live nummers en minstens 3 theater toer clipjes... ok, ik geef toe, ik heb niet alles afgezien en/of alleen fragmenten omdat het zo pijnlijk was.. en vooral booooooring!

ps. ben jij een tienermeisje? en heb je ook gegild naar de stoere drummer?

haha nee ben geen tienermeisje.. ik hou niet van nederlandse pop muziek en probeer je ook helemaal niet op andere gedachten te brengen hoor...

maar ik had een jaar geleden de zelfde ideeën over di-rect als jij nu hebt.
nadat ik ze nu een paar keer (vrij perongeluk) live heb gezien ben ik ze niet meer gaan zien als redelijk volwassen band dan als tiener bandje...

Spike is niet de beste gitarist, bas helemaal niet de beste bassist en tim kan goed zingen maar zit er ook nog wel eens naast...De enige die wel over een best hoog niveau beschikt is Jamie, maar hij drumt ook niet elk nummer op zijn beste en doet te vaak het zelfde truckje, Maar toch hebbe ze mij elke keer weer kunnen overtuigen met de strakheid die ze live hebben en met hun energieke optredens... Het is geen wereld band, maar ze zijn imo VEEEEELLL beter dan een Blof of een kane...

Kim Wilson
28 februari 2008, 12:28
Nou, beter dan Blof... Heb je die ook al eens live gezien?

Riky
28 februari 2008, 12:31
Nou, beter dan Blof... Heb je die ook al eens live gezien?


ja maar ik vind dat hun nieuwere platen (en dan heb ik het over de platen die gemaakt zijn na dat hun drummer verongelijkt is) nix. Ze kunnen mij op de een of andere manier niet meer boeien.. Het is altijd zo... hoe zeg je dat... Blof? Je houd ervan of je houd er niet van..


:sssh: ik mag de zanger niet

Kim Wilson
28 februari 2008, 12:32
Nou, dat kan. Maar smaak zegt niks over de kwaliteit of muzikaliteit van de band. ;)

Riky
28 februari 2008, 12:57
Nou, dat kan. Maar smaak zegt niks over de kwaliteit of muzikaliteit van de band. ;)


ja dat is waar... laat ik het dan zo zeggen:) de beheersing van het instrument is bij de bandleden van blof beter dan van di rect, maar het sfeertje dat ze creeeren vind ik minder:)

drap
28 februari 2008, 16:17
Bagger, net zoals Kane.

De enige bekende Nederlandse bands die een greintje kwaliteit bezitten waren Cuby & The Blizzards, Golden Earring en Focus.

Hoe loopt dat met zijwind, die oogkleppen? Heb ik me altijd al afgevraagd.

Orgasmocaster
28 februari 2008, 16:47
Crap! nu moet ik Kane en Blof weer gaan opzoeken op youtube.. is het de moeite waard van mijn tijd??

hugo123
28 februari 2008, 17:08
Kane; nee
Blof; soms, misschien.

Joey Handsome
28 februari 2008, 18:01
Hoe loopt dat met zijwind, die oogkleppen? Heb ik me altijd al afgevraagd.

Ja wat een gelul, d'r komen ook nog wel andere goede acts uit Nederland hoor. Niet veel, maar ze zijn er. Het is ook allemaal zo smaak afhankelijk. Ik vind Golden Earring maar ruk...

drap
28 februari 2008, 19:44
Urban Dance Squad! :cheerup: Maar hoeveel mensen kennen een band als Gotcha! bijvoorbeeld. De goeie Nederlandse bands waren en zijn er echt wel hoor. Het is natuurlijk allemaal een kwestie van smaak, maar een band als Di-rect is echt een kinderbandje in mijn ogen als je dat vergelijkt met een Urban Dance Squad. Die Spike geval mocht willen dat ie ook maar dat beetje talent heeft wat een René van Barneveld alleen nog maar in z'n pink heeft.

Denken dat Golden Earing de cream of the crop is, tja...

Joey Handsome
28 februari 2008, 20:06
Gotcha! ken ik wel, kom al jaren bij de sax speler over de vloer. Zat bij z'n dochter op school. Aardige vent.

Kim Wilson
29 februari 2008, 08:32
Urban Dance Squad! :cheerup: Maar hoeveel mensen kennen een band als Gotcha! bijvoorbeeld. De goeie Nederlandse bands waren en zijn er echt wel hoor. Het is natuurlijk allemaal een kwestie van smaak, maar een band als Di-rect is echt een kinderbandje in mijn ogen als je dat vergelijkt met een Urban Dance Squad. Die Spike geval mocht willen dat ie ook maar dat beetje talent heeft wat een René van Barneveld alleen nog maar in z'n pink heeft.

Denken dat Golden Earing de cream of the crop is, tja...
Met alle respect, maar ik vind het niet helemaal eerlijk om Di-rect af te rekenen op het talent van Spike. Di-rect is meer dan Spike alleen. Jamie kan echt wel een heel behoorlijk potje drummen, om maar even een voorbeeld te noemen. Ik ben ook geen fan van ze, maar wat ik van ze gezien heb, zat toch wel lekker in elkaar. Ook bij de Vrienden van Amstel Live, dat was best goed. Vond ik dan, hè...

drap
29 februari 2008, 09:09
Daarom is muzikaal gezien Di-rect nog wel een kinderbandje vergeleken bij Urban Dance Squad. En die René van Barneveld van Urban Dance Squad is gewoon een hele goeie gitarist, wat ik niet kan zeggen van de beide heren van Di-rect.

Kim Wilson
29 februari 2008, 09:11
Ja natuurlijk, er is altijd baas boven baas. Dat er bands zijn die nog veel beter spelen, wil niet zeggen dat Di-rect een kloteband is. Dat wou ik er eigenlijk mee zeggen. :)

Neals
7 maart 2008, 20:07
Heb ze ook recentelijk 1 of 2 keer ezien, en hoewel het een band is waar ik niet snel een cd van zal kopen kan ik niet zeggen dat ik het verschrikkelijk vind. Alleen, hoop dat ze snel die Spike er eens uitkicken. Zal ze hopen fans opleveren.