PDA

View Full Version : Brom met Boss GE-7



ben vanhoof
21 februari 2008, 16:08
Ik gebruik al lange tijd een boss ge-7 in de loop van de andere gitarist zijn versterker om zn solo's te boosten. Nu zou hij graag meer gain in zn distortiongeluid hebben omdat dit makkelijker speelt bij solo's. Ik heb nog een andere GE-7 liggen en heb deze dus tussen de gitaar en de input vd versterker gehangen. Nu levert dat een ongelooflijke brom op, en ik begrijp totaal niet hoe het komt. Koppel ik de adaptor af dan is er geen brom, steek ik de adaptor terug in dan begint de miserie opnieuw.

Heeft iemand hier een verklaring voor? Of is dit normaal bij dit pedaaltje...
Het heeft al zeker niets met de amp te maken (LC Bulldog) want mn Marshall JVM heeft het ook.

Nils47
21 februari 2008, 16:51
Ik heb wel ruis maar dat is normaal geloof ik... :satisfie:

-Heineken-
21 februari 2008, 17:07
Heb je 'm ook al 's met een batterijtje geprobeerd in plek van adapter? Goeiekopere adapters, ongeaard stopcontact en daisy-chains vanuit een adapter kunnen allemaal enorm veel brom opleveren. Probeer dit eerst eens, weet je in ieder geval of het aan je pedaal ligt.

ben vanhoof
21 februari 2008, 18:07
Hmm ja wrsch is het omdat de boel niet goed geaard is en allemaal met kattekoppen aan hetzelfde stopcontact zit... Met batterijen geeft het een beter resultaat maar dan nog