PDA

View Full Version : hulp met gitaarkeuze



vpr
21 februari 2008, 15:21
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier maar ik heb jullie diskundigheid nodig.
Ik speel al een aantal jaar gitaar en dat bevalt uitstekend.
ik heb een Epiphone sg-special electrische gitaar (voor zijn geld een uitstekende gitaar naar mijn idee) en een Ibanez akoestische gitaar.

AL met al helemaal top.
Nu heb ik mijn vriendin zo gek gekregen mijn passie te delen.
En met succes, ze heeft talent! :)

Nu wil ik voor haar een low- budget akoestische gitaar kopen.
De vraag is echter: Welke?!

Er zitten een paar eisen aan de gitaar:

Hij moet vrij klein zijn. Mijn Ibanez heeft een voor haar gigantische body.
Hij moet een kleine actie hebben. De snaren moeten eigenlijk zo dicht mogelijk tegen de gitaar aan liggen vanwege haar kleine handen.

We hebben rond gekeken en ze is erg gecharmeerd van de Ovation style gitaren. kleine body, mooi uiterlijk (blijft een vrouw hé :P), en een kleine actie, pickup etc.

Een ovation zelf is te duur. Ik heb een Stagg a 2006(150 euro) gezien.. maar jullie zijn over het algemeen niet erg te spreken over een stagg.. ik heb een Harley benton HBO850BB (110 euro) gevonden op internet maar dat zegt me al helemaal niks..

conclusie: Help me aub!
Mijn budget is dus max 200 euro..

Alle hulp is welkom!!

Bedankt!

Makor1966
21 februari 2008, 15:35
Zoiets? http://link.marktplaats.nl/147071560

wel keiper ofzo...

sanderz
21 februari 2008, 15:35
Waarom low-budget als ze talent én passie heeft?!

Deskundiger kan ik het niet maken, leuker overigens ook niet. Spaar nog even door of koop een gebruikte Yamaha of, als je die kan vinden, een Blueridge.

vpr
21 februari 2008, 15:39
um naja, talent en passie zijn gratis...
een gitaar niet... met andere woorden:
Ik (wij) hebben niet veel geld op onze bankrekening.

En ze verliest de zin door mijn Ibanez.. dus wil ik nu een low-budget
gitaar voor d'r aanschaffen zodat ze even kan blijven pingelen.