PDA

View Full Version : PRS SE Custom Gray Black met Locking Trem?



TheGoliath
21 februari 2008, 13:44
Hey,

Ik heb laatst een PRS gitaar gekocht, er zit een zwevende brug op, maar omdat er geen locking nut of locking mechanieken op gemonteerd zitten, ontstemd de gitaar heel erg (als ik de tremolo gebruik). M'n vraag is of locking mechanieken een goeie oplossing zijn om te gebruiken, of dat ik er gewoon een hele nieuwe tremolo op zou moeten zetten. Ik maak nogal hevig gebruik van de tremolo...

Hopelijk weten jullie een goed oplossing.

TheGoliath

Quadrifoglio
21 februari 2008, 13:45
Bij hevig gebruik van de tremolo-arm begin ik toch sterk te denken aan een gitaar met Floyd ipv vintage tremolo's

TheGoliath
21 februari 2008, 13:47
mn probleem is dan, dat ik waarschijnlijk gaatjes zal moeten bijboren, daar heb ik geen zin in...

bert k
21 februari 2008, 13:50
Je kan er ook een Graphtech topkam opzetten, dat loopt veel soepeler en is niet duur. Als dat niet voldoende is kan je de stemmechanieken vervangen door locking mechanieken, dan wordt ie nog stemvaster. Ik heb dat op mijn strat zitten, en ik heb geen stemproblemen, ook niet bij heftige tremolomishandeling.

Quadrifoglio
21 februari 2008, 13:50
Wanneer je voor een Floyd op de PRS kiest, blijft het niet bij een paar extra gaatjes. Je zult hiervoor eea moeten frezen, ben ik bang. Is een extra gitaar met Floyd geen idee? Anders zou ik de PRS denk ik inruilen voor iets anders

TheGoliath
21 februari 2008, 13:53
en die graphtech topkam, welke maatvoeringen heeft deze? anders moet ik alsnog gaan vijlen etc.

EDIT:
Hoe heet deze topkam, kan m niet vinden op de site van graphtech.

bert k
21 februari 2008, 14:48
Je kan ze krijgen bij Vox Humana, zie link (http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/index.php?cPath=64_76&sort=2a), effe bellen over de juiste maat.