PDA

View Full Version : Roland Cube 20X met pedalen



Chief
21 februari 2008, 13:12
Ik sta op het punt om een Roland Cube 20X aan te schaffen, omdat ik deze aardig betaalbaar vind voor een net beginnende gitarist en ik gehoord heb dat deze goed klinken. Verder gebruik ik hem alleen maar in huis.

Nou zitten er al standaard een aantal effecten op, maar ik wilde weten of het mogelijk is hier in de toekomst pedalen bij te gebruiken? Ik heb namelijk wel eens gehoord dat pedalen in samenwerking met een modeling versterker niet helemaal lekker gaan.

Greetz

Izegrim
21 februari 2008, 13:25
Ik gebruik er wel eens een modelling effect voor (Zoom G2 / Line 6 PODxt) of een wah en dat gaat prima. Echter, als je aan andere effecten toe bent bij dit ding dan ben je ook wel aan een andere versterker toe hoor. Het is een uitermate compleet apparaat. Jammer dat er geen metronoom op zit ha ha!

iWishmaster
21 februari 2008, 15:55
Ik gebruik een wahwah op mn micro cube, maar vind het eigenlijk gewoon bagger ... Maar het kan wel natuurlijk.

Izegrim heeft wel gelijk hier, tegen de tijd dat je echt serieus met effecten bezig wilt gaan, ben je toch aan een nieuwe versterker toe, want met een cube 20 wil je niet in een kroeg gaan optreden als t even kan.

Mitch
21 februari 2008, 16:28
Ik weet het niet hoor, ons aller David 1223 heeft er een paar topics aan gewijd maar de korte versie daarvan is dat -ie eignelijk zijn sound te dun vindt met die 20x. De iets grotere Cubes klinken naar mijn idee toch een eind beter...