PDA

View Full Version : italiaanse les paul.



wietse
21 februari 2008, 12:54
net opgehaald, nou ja net, net schoongemaakt en van nieuwe snaren voorzien.

als je dit ziet dan verwacht je een setneck toch?
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars/godwinjoint.jpg

mis dus, echt een pracht van een neckjoint voor een geschroefde hals, heb dit 1 keer eerder gezien en dat was bij een oude framus.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars/godwinback2.jpg

het is een godwin, leeftijd onbekend maar dit kleine italiaanse merk bestaat al lang niet meer, en ze zijn schaars ze waren voor de export naar de usa bedoeld, dit staat ook op de neckplate.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars/godwin.jpg
een mooie en ongewone lp kopie, in pracht staat, ook nog eens een lichtgewicht vergeleken bij enkele van mijn andere lp's, maar geen multiplex body, lijkt me elzen.
hij wijkt op verschillende punten af van de standaard lp kopieen, neckjoint, het staartstuk zit met bouten dwars door de body heen vast, bronzen topkam, slagplaat zit plat op de body geschroefd, rollerbrug en de top is ongewoon gesneden, godwin heeft er dus echt een eigen draai aan gegeven.
speelt echt als een tiet, fretwerk is perfect, alleen door de jaren heen is het fretboard wat gekrompen(uitgedroogd dus) waardoor de hals nu aan de zijkant bobbelig is, je kan dus voelen waar je zit op de hals.
moet weer effe goed geolied worden dan trekt dat vaak wel weer bij.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars/godwinmercy.jpg
dit is een blijvertje, en dat voor 9 tientjes compleet met park versterkertje en standaard.
en dat voor iets wat op fetishguitars onder rarities staat.

[edit] verdomme ging iets mis, klikte op de plaatsen knop voordat ik klaar was.

yalexw
21 februari 2008, 13:38
serieus 90 euries :eek: lijkt mij ook wel wat ziet er mooi uit.

bert k
21 februari 2008, 13:52
Man! Een Godwin, dat was mijn eerste electrische, toen was ik vijftien. Goeie gerinneringen aan het ding, al had ik er toen nog geen bal verstand van.

Maar in mijn herinnering zitten geen schroeven, die van mij had een set neck. Bij zo'n neckjoint snap ik die schroeven ook niet echt, je hoeft hem alleen maar vol te laten lopen met lijm. Zou het geen achteraf reparatie zijn?

wietse
21 februari 2008, 13:58
Man! Een Godwin, dat was mijn eerste electrische, toen was ik vijftien. Goeie gerinneringen aan het ding, al had ik er toen nog geen bal verstand van.

Maar in mijn herinnering zitten geen schroeven, die van mij had een set neck. Bij zo'n neckjoint snap ik die schroeven ook niet echt, je hoeft hem alleen maar vol te laten lopen met lijm. Zou het geen achteraf reparatie zijn?

nee geen achteraf reparatie of die op fetishguitars is hetzelfde mee gebeurd, vind het op zich een voordeel bolt on bij oude gitaartjes, dan kan je nog wat met de halshoek doen om de boel goed bespeelbaar te krijgen.
de man van wie ik hem kocht had hem een 20 jaar geleden nieuw gekocht in de winkel, lijkt mij wat vreemd want toen bestond godwin volgens mij allang niet meer.
maar kan natuurlijk een winkeldochter zijn geweest die eindelijk uit huis ging.

bert k
21 februari 2008, 14:45
Nee, Godwin was echt jaren 70 spul. Ze maakten ook orgeltjes. Het werd hier verkocht door Thijs Brandenburg. Die winkel bestaat nog steeds, mocht je nog wat meer willen weten.

Ik had een fluoriscerend oranje, dat was toen erg cool...

wietse
21 februari 2008, 15:08
Ik had een fluoriscerend oranje, dat was toen erg cool...

zoeen dus
http://www.fetishguitars.com/img/crucianelli/lespaul/godwin_ussr/godwin01.jpg

die had ik denk ik laten liggen, heb nu eenmaal een hekel aan oranje.

bert k
21 februari 2008, 15:14
Ik nu ook, maar wat wil je, ik was 15, jaren 70...

Kaboemba
21 februari 2008, 15:19
He Wietse, eindelijk weer is een mooi gitaartje.

Ziet er goed uit en dat voor 9 tientjes, ik zou hem ook houden.

MarkS
21 februari 2008, 15:53
Heb 'em vorige week/2 weken terug op MP zien staan. Ben toen een beetje op Godwin gaan googelen. Ze schijnen ook een gitaar met complete orgel-electronica te hebben gemaakt.

wietse
21 februari 2008, 16:00
Heb 'em vorige week/2 weken terug op MP zien staan. Ben toen een beetje op Godwin gaan googelen. Ze schijnen ook een gitaar met complete orgel-electronica te hebben gemaakt.

klopt loodzwaar en levensgevaarlijk, ding moest namelijk ook netspanning krijgen en dan is een sluitinkje wel erg riskant.
ze waren van oorsprong ook orgelbouwers.

Valentijn
21 februari 2008, 16:20
erg mooi gitaartje...

Keesz
21 februari 2008, 16:32
Hey had die DIA les paul van die gozer een paar weken terug ook niet zo'n ''smalle'' neck plate? en een doorgeboorde tailpiece ipv een klemmende?

mystery solved?

wietse
21 februari 2008, 16:47
Hey had die DIA les paul van die gozer een paar weken terug ook niet zo'n ''smalle'' neck plate? en een doorgeboorde tailpiece ipv een klemmende?

mystery solved?

ja en nee, dat was een japanner en verder toch heel anders.

TimmU
21 februari 2008, 19:22
Hey had die DIA les paul van die gozer een paar weken terug ook niet zo'n ''smalle'' neck plate? en een doorgeboorde tailpiece ipv een klemmende?

mystery solved?
Die behoort binnenkort tot mijn eigendom:D

Saf
22 februari 2008, 17:33
dat zou gaaf zijn timmu.

He wietse had er ook al oren na maar probeerde me af te remmen. Had die week al zes of zeven gitaren aangeschaft. Nu ik hem zo zie denk ik misschien toch moeten doen. Ach je kunt niet alles hebben.

Erg mooie plank en zeker die neck joint vind ik erg mooi inderdaad.

Riky
22 februari 2008, 17:55
Mooi gitaartje!
Hoe je er altijd aankomt weet ik niet, maar het is de moeite elke wel weer waard:)

wietse
22 februari 2008, 22:37
Mooi gitaartje!
Hoe je er altijd aankomt weet ik niet, maar het is de moeite elke wel weer waard:)

deze via marktplaats, niet bieden maar mailen, en vragen wat ze er voor willen hebben kom je het verst mee, en niet lullig gaan doen om 5 euro meer of minder.
kocht bij dezelfde man ook nog een craftsman western voor 20 euro met hoes.
leuk voor de handel.

zeppo
22 februari 2008, 23:03
deze via marktplaats, niet bieden maar mailen, en vragen wat ze er voor willen hebben kom je het verst mee, en niet lullig gaan doen om 5 euro meer of minder.
Je vergeet bellen, mijn favoriet...