PDA

View Full Version : Andere aanwinst: 1962 was een goed jaar...



Badman
21 februari 2008, 13:32
M'n auto ingeruild voor een buspasje, maar man: wat een sound ik nu heb! ;)

Meer info volgt :)

http://img184.imageshack.us/img184/1417/dscn0523jh8.jpg

http://img184.imageshack.us/img184/7323/dscn0525ox8.jpg

Badman
21 februari 2008, 13:33
http://img184.imageshack.us/img184/7079/dscn0526sr7.jpg

http://img184.imageshack.us/img184/9668/dscn0527lo1.jpg

drap
21 februari 2008, 13:34
Ik is jaloers... :chicken: En da's geen gerelicte reissue? Ik is nog meer jaloers... :chicken: Wat kostte dat geintje nou?

edit: De mooiste gitaar hier op Gitaarnet gezien, serieus.

Badman
21 februari 2008, 13:34
http://img184.imageshack.us/img184/8072/dscn0528wq9.jpg

http://img184.imageshack.us/img184/1143/dscn0530yj0.jpg

bass blom
21 februari 2008, 13:34
fokking hell :o

Badman
21 februari 2008, 13:36
http://img184.imageshack.us/img184/878/dscn0532kh2.jpg

http://img184.imageshack.us/img184/8508/dscn0534hg8.jpg

rhcp_schipper
21 februari 2008, 13:36
Ooh my god, dat is echt de gitaar die ik ook ooit hoop te kunne en mogen bezitten. Kwijl kwijl. Dit is echt de John Frusciante Gitaar! Super gaaf, echt waar, gefeliciteerd!

Badman
21 februari 2008, 13:37
http://img184.imageshack.us/img184/9998/dscn0533ut8.jpg

zeppo
21 februari 2008, 13:40
Wow! Wat een gave gitaar! Welke auto heb je verkocht? Je Porsche?
ben wel benieuwd waar je deze gitaar vandaan hebt, eigenlijk.

Hoe klinkt 'ie, en waarover speel je (toch geen pocketpod hoop ik)

wietse
21 februari 2008, 13:43
zo die mag wel eens een likje verf hebben :D
mooie plank!!

minoin
21 februari 2008, 13:46
zo die mag wel eens een likje verf hebben :D
mooie plank!!

Hahahaha, cultuurbarbaar!
Damn, ben inderdaad benieuwd wat dat grapje mag kosten! Ik zou er trouwens ook niet live mee op willen treden... als ie nou gejat wordt...

zeppo
21 februari 2008, 13:52
Ik zou er trouwens ook niet live mee op willen treden... als ie nou gejat wordt...

Simpele oplossing:

http://shop.battery.co.uk/battery/images/items/kensington-lock.jpg

(maar dan 20 kilo zwaarder)

hesse
21 februari 2008, 13:54
jawadde :eek: Aan zoiets kan een saai gerelicte echt niet tippen. Deze strat vind ik zelfs mooi...

(en geef idd de kostprijs es, en van waar je zo'n dingetje haalt)

Badman
21 februari 2008, 13:56
-handwound alnico 5 magnet pickups, met originele (oude) wikkeldraad en flatworks,volgens 1962's specificaties...
-NOS 1960 's vintage capacitor, 250 k pots
-tremelo bridge met fender-pat pend saddles
-3 ply aged pickguard, met aluminium "under pickguard" zoals origineel
-kluson aged tuners.
-volledig relic... gemaakt.

Dit is vrij 'echt'... het is vergeleken met de 'real thing': zelfs de sound klinkt vrijwel indentiek aan een echte 1962. Misschien dat een echte kenner het er zo uit kan halen, geen idee. Maar ik vermoed dat je er toch eerst eens 3 keer moet naar kijken :). De nek is afgestempeld, en onder de pickguard ziet het er ook allemaal authentiek uit...

Geen zorgen: ik verkoop deze nooit, dit is echt veruit de beste Stratocaster die ik heb. Zelfs de Custom Shop varianten vind ik niet zo lekker spelen als deze...

De prijs viel goed mee... het is nog altijd een bedrag met 3 nulletjes, maar een auto heb ik er niet voor moeten verkopen :)

vulvasonic
21 februari 2008, 14:00
Komt nu een beetje flauw over, maar ik zie dit topic net en het eerste wat ik dacht was 'dit zijn geen echte slijtageplekken'.

Ik heb zat afgekaaide oude strats gezien en die zien er doorgaans toch even iets anders uit. Subtieler.

Desalniettemin, je hebt je droomgitaar gevonden. En daarmee wens ik je van harte te feliciteren! :cooler:

Orpheo
21 februari 2008, 14:00
maar het is dus een gerelicte fender, een nieuwe. dus niet een echt oudje? jammer :P ons zo op zitten geilen hiermee, haha

Badman
21 februari 2008, 14:02
LOL, wou jullie niet te lang voor de gek houden :).

Is er iemand die me de verschillen kan laten zien met een echte 1962? Ben er wel benieuwd naar :)

bass blom
21 februari 2008, 14:09
ja, hee, wat een nep zeg.
en dan nog niet eens je auto verkocht :sneaky:

ik zeg:

http://www.hetgelegevaar.nl/slotjegraag.jpg

Mr.Fingers
21 februari 2008, 14:13
LOL, wou jullie niet te lang voor de gek houden :).

Is er iemand die me de verschillen kan laten zien met een echte 1962? Ben er wel benieuwd naar :)


De roest ziet er nogal "opgeschilderd met bruine verf uit"... maar verder...


GEILE PLANK!!!

guvnor
21 februari 2008, 14:29
De neck vindt ik er toch iets te "geschuurd" uitzien en de slijtplek boven de slagplaat loopt onder de slagplaat door... Ik heb een aantal authentieke relics gezien waar die plek op een millimeter van de plaat stopt en er dus niet onderdoor loopt.

Kim Wilson
21 februari 2008, 14:34
Bah, wat een vieze verhoerde plank! :stop:


(geintje Badman, wat een ongelofelijk mooi ding!)

Zamalan
21 februari 2008, 14:41
Nu ga ik waarschijnlijk tegen veel mensen hun schenen stampen maar:
Waarom in godsnaam zou je zo'n lelijk mormel willen kopen? Ik kan verstaan dat je een gitaar wil die gemaakt is zoals ze vroeger gemaakt is. Of dat je een gitaar wil die echt vroeger gemaakt is. Maar waarom zou je er een willen die ze in de fabriek voor jou afgesleten en verroest hebben? Veel van die speciale "sound" zit tussen je oren medunkt... een toeschouwer hoort het verschil niet hoor volgens mij.

(Die Van Halen Frankenstein replica's van 25.000 vind ik echt gortig. Koop een squier en sla er zelf op met een voorhamer als je perse een stuk rommel wil kopen)

Rutger
21 februari 2008, 14:43
Jeeej, weer een relic discussie! :cheerup: :stop:

k Vind m, in vergelijking met andere relics, erg goed gedaan :)
Proficiat, gave strat!

Luke-wannabe
21 februari 2008, 14:46
Komt nu een beetje flauw over, maar ik zie dit topic net en het eerste wat ik dacht was 'dit zijn geen echte slijtageplekken'.

Ik heb zat afgekaaide oude strats gezien en die zien er doorgaans toch even iets anders uit. Subtieler.

Desalniettemin, je hebt je droomgitaar gevonden. En daarmee wens ik je van harte te feliciteren! :cooler:
+ 1 maar erg mooie gitaar

Badman
21 februari 2008, 14:46
Dat 'relicen' hoefde nu ook niet per sé voor me... De bouwer bood ze me aan, ik speelde erop en ik stond versteld. Zo simpel was het :)

Deze gaat echt de deur niet meer uit. Ik neem ook het risico niet dat één of ander onverlaat ze op e-bay gaat zetten voor 30.000 ofzo, misschien breng ik onder de slagplaat wel één of ander kenteken aan want stelen gaat altijd natuurlijk...

Lexvandoef
21 februari 2008, 15:01
wow, gaaf ding man!

fiercevictor
21 februari 2008, 15:40
Nu ga ik waarschijnlijk tegen veel mensen hun schenen stampen maar:
Waarom in godsnaam zou je zo'n lelijk mormel willen kopen? Ik kan verstaan dat je een gitaar wil die gemaakt is zoals ze vroeger gemaakt is. Of dat je een gitaar wil die echt vroeger gemaakt is. Maar waarom zou je er een willen die ze in de fabriek voor jou afgesleten en verroest hebben? Veel van die speciale "sound" zit tussen je oren medunkt... een toeschouwer hoort het verschil niet hoor volgens mij.

(Die Van Halen Frankenstein replica's van 25.000 vind ik echt gortig. Koop een squier en sla er zelf op met een voorhamer als je perse een stuk rommel wil kopen)

Ik snap ook nooit dat mensen broeken kopen met 'stone washing' of gaten erin.. dat komt bij mij vanzelf wel
Ik vind het er zeker niet lelijk uitzien, het geeft karakter.. maar ik wil wel dat mijn gitaar zich naar mij slijt
Desondaks vind ik deze gitaar wel mooi om naar te kijken :)

barno
21 februari 2008, 16:20
fijne strat, wat ik vooral graag hoor is dat ie heel goed en vintage klinkt. enige wat me stoort is de poor relicjob. have fun with it. een goede strat vinden is toch altijd een beetje de holy grail

hesse
21 februari 2008, 16:22
Meer betalen voor dezelfde gitaar maar dan gerelict is belachelijk. Als je dan per se een relic wilt moet je maar veel spelen :)
En deze is wel degelijk netjes gedaan, en als het dan dezelfde prijs zou zijn vind ik dit toch wel zoveel mooier (wsl omdat het een strat is en anders is dat maar een doods instrumentje :) )

Quink
21 februari 2008, 16:26
En deze is wel degelijk netjes gedaan,

Nou, mooi gedaan, deze Strat ziet er uit alsof hij gebruikt is om gaten mee te graven in de tuin, mollen plat te slaan, en tussendoor in een vochtig tuinschuurtje heeft gehangen...... :stop:

Vonk
21 februari 2008, 16:40
Ik vind dat ding nou eens even helemaal niets. Net een koe met die random slijtagevlekken op de voorkant. En de brug en stemknoppen zien er ook niet meer uit... Goed dat smaken verschillen!

Johnny V
21 februari 2008, 16:43
de patend pend zadeltjes zijn ook reissue, kheb er originele liggen en daar is toch wel verschil in te zien. Verder is het redelijk gedaan. decal klopt... Neckplate zou eerder wijzen op een 64/65 strat wegens het 'L' nummer. Ook zie ik geen clay dots en de burst wijkt beetje af van een echte 62' burst. Toch goed geprobeerd hoor! :)

hesse
21 februari 2008, 16:43
Nou, mooi gedaan, deze Strat ziet er uit alsof hij gebruikt is om gaten mee te graven in de tuin, mollen plat te slaan, en tussendoor in een vochtig tuinschuurtje heeft gehangen...... :stop:
precies waar zo'n stratje voor dient

(op Gallaghers stratje na)

Johnny V
21 februari 2008, 16:43
btw, heb je die stemkoppen soms bewerkt met staalborstel? :chicken:

Vonk
21 februari 2008, 16:45
btw, heb je die stemkoppen soms bewerkt met staalborstel? :chicken:

Ruwe vingers? HELE ruwe vingers? :chicken:

Badman
21 februari 2008, 16:55
de patend pend zadeltjes zijn ook reissue, kheb er originele liggen en daar is toch wel verschil in te zien. Verder is het redelijk gedaan. decal klopt... Neckplate zou eerder wijzen op een 64/65 strat wegens het 'L' nummer. Ook zie ik geen clay dots en de burst wijkt beetje af van een echte 62' burst. Toch goed geprobeerd hoor! :)

Over het L-plaatje:

''L-Series (1963 to late 1965)
Serial number on neckplate preceded with an "L". Considered Pre-CBS (even though CBS bought Fender in January 1965). Sometimes an "L" serial number can be seen on a late 1962 model.
L00001 to L20000 = 1963
L20000 to L55000 = 1964
L55000 to L99999 = 1965''

guvnor
21 februari 2008, 17:11
Ik lees nu steeds meer posts waar mensen beweren dat die relic job goed gedaan is. Heb dus de foto's nogmaals bekeken maar ik kan het nog steeds niet eens zijn met die mening...

Ik noemde eerder die plek die onder de slagplaat doorloopt, ik zie nu een neckplate die zwaar gekrast is en de body eromheen niet. Een nek die vanaf de body als nieuw is en daarna naar volledig kaal/verkleurd gaat. De headstock is vertoond geen beschadigingen, maar mist wel lak.

Sorry... ik houdt niet van afkraken, maar deze relicjob is alles behalve overtuigend gedaan.

Hendriks
21 februari 2008, 17:13
Een ieder zijn meug , ik probeer mijn gitaren altijd zo netjes mogelijk te houden. Mijn tenen gaan dan ook iedere keer weer recht omhoog staan als ik weer zo'n kunstmatig verneukte gitaar zie.

Nobler
21 februari 2008, 17:15
Wat me wel opvalt is dat vóórdat topicstarter bekend maakte dat het een gerelicte gitaar en geen origineel oudje was iedereen loeienthousiast was over de geweldige nieuwe aanschaf, en dat het daarna meteen voor iedereen een slechte relic job was, wat ze meteen al hadden opgemerkt!

Mitch
21 februari 2008, 17:22
Wat me wel opvalt is dat vóórdat topicstarter bekend maakte dat het een gerelicte gitaar en geen origineel oudje was iedereen loeienthousiast was over de geweldige nieuwe aanschaf, en dat het daarna meteen voor iedereen een slechte relic job was, wat ze meteen al hadden opgemerkt!
Een heeeeeele dikke +1 !
Massapsychologie...

Luke-wannabe
21 februari 2008, 17:22
Wat me wel opvalt is dat vóórdat topicstarter bekend maakte dat het een gerelicte gitaar en geen origineel oudje was iedereen loeienthousiast was over de geweldige nieuwe aanschaf, en dat het daarna meteen voor iedereen een slechte relic job was, wat ze meteen al hadden opgemerkt!
Haha inderdaad.

guvnor
21 februari 2008, 17:28
Helaas zag ik de post te laat en had de TS hem zelf al ontmaskerd. Ik had het leuker gevonden als ie een dag gewacht had...
Ik denk zelf dat er meer mensen commentaar geleverd zouden hebben op de relicjob.

Badman
21 februari 2008, 17:32
Betreffende de 'Pat. Pend.- zadeltjes'

Dit zijn de zadeltjes van een originele oude:

http://www.stratcollector.com/scnimages/63/63bridge.gif

Ik zie toch weinig verschil, maar m'n foto's zijn niet echt scherp. Ik zal straks nog eens nader vergelijken. :)

En ja: ik had misschien nog een dagje moeten wachten...

Acoustic
21 februari 2008, 17:35
holy crap! Das wel een erg geile plank :D

Veel plezier d'r mee

gerritje tralalalala
21 februari 2008, 17:45
Ik vind hem zeer mooi :cooler: .
en de massapsygologie komt hier inderdaad wel erg duidelijk naar voren :satisfie:

guvnor
21 februari 2008, 17:48
Ik vind hem zeer mooi :cooler: .
en de massapsygologie komt hier inderdaad wel erg duidelijk naar voren :satisfie:

dyslectie ook... ;-)

Dude
21 februari 2008, 17:54
Wat me wel opvalt is dat vóórdat topicstarter bekend maakte dat het een gerelicte gitaar en geen origineel oudje was iedereen loeienthousiast was over de geweldige nieuwe aanschaf, en dat het daarna meteen voor iedereen een slechte relic job was, wat ze meteen al hadden opgemerkt!

spijker en kop enzo...


wat een vette plank zeg, serieus jaloers, een van de mooiere sunburst stratjes waar ik op internet fotootjes van voorbij heb zien komen !

EuroCinema
21 februari 2008, 17:55
Dit noem ik eigenlijk geen relicen meer. Hij ziet er niet oud en bespeeld uit, maar doelbewust kapot gemaakt en verwaarloosd. Da's jouw keuze natuurlijk, al kan ik me er moeilijk in verplaatsen. Maar goed: jij bent er blij mee en daar gaat het om, gefeliciteerd dus!

barno
21 februari 2008, 18:13
Wat me wel opvalt is dat vóórdat topicstarter bekend maakte dat het een gerelicte gitaar en geen origineel oudje was iedereen loeienthousiast was over de geweldige nieuwe aanschaf, en dat het daarna meteen voor iedereen een slechte relic job was, wat ze meteen al hadden opgemerkt!

ahumm, ooit een echte ouwe gezien? en als het de bedoeling was van de TS om hier iedereen te foolen, is het wel beetje onnozel om daarna aan te geven dat hij ook niet zo into relic is.

Badman
21 februari 2008, 18:43
ahumm, ooit een echte ouwe gezien? en als het de bedoeling was van de TS om hier iedereen te foolen, is het wel beetje onnozel om daarna aan te geven dat hij ook niet zo into relic is.

Onnozel? Ik vind dit een gortmooie plank, anders kocht ik ze ook niet... ik ben er gigantisch trots op ook. Maar waar het vooral om gaat is dat ie verschrikkelijk goed klinkt!

Badman
21 februari 2008, 18:46
Ik zal er morgen trouwens eens een mooiere overzichtsfoto van nemen zonder flits, in het 'echt' lijkt hij er toch net wat knapper uit :)

Badman
21 februari 2008, 18:54
Die ander stukken plakken waarschijnlijk nog aan die stadsbus inderdaad...:)

Spitfire
21 februari 2008, 19:34
Grappig om te zien dat iedereen denkt dat het een natuurlijke relic is om vervolgens te zeggen dat 'de hals er wel erg geschuurd uit ziet' en 'de roest er wel erg opgeschilderd uit ziet' :)

Tot zover de experts van GN...

pannekoek
21 februari 2008, 19:55
Grappig om te zien dat iedereen denkt dat het een natuurlijke relic is om vervolgens te zeggen dat 'de hals er wel erg geschuurd uit ziet' en 'de roest er wel erg opgeschilderd uit ziet' :)

Tot zover de experts van GN...


prachtige plank toch? ;)

guvnor
21 februari 2008, 21:10
Grappig om te zien dat iedereen denkt dat het een natuurlijke relic is om vervolgens te zeggen dat 'de hals er wel erg geschuurd uit ziet' en 'de roest er wel erg opgeschilderd uit ziet' :)

Tot zover de experts van GN...

Grappig om te zien hoe mensen posts door elkaar halen om een punt te maken....

Harm
21 februari 2008, 21:22
Ik vind 'm mooi! Ik houd niet echt van relics maar toch... Hij is mooi! Sterker: toen ik hem zag dacht ik: Foei, daar heb je nog even werk aan om alles weer een beetej mooi te krijgen!! Even de roest weghalen etc :D
Dus erg mooi gedaan (ben geen kenner van fenders en ik heb slechts 1 keer op een 63-er gespeeld... overgespoten...)...

Mooi!!!! (had ik al gezegd dat ik het een mooie vindt?)

Harm

Nino1110
21 februari 2008, 21:32
Vind hem zelf niet echt mooi , maar smaken verschillen.

Veel plezier ermee! ;)

iWishmaster
21 februari 2008, 21:35
Mooie gitaar!

Alleen even de hardware vervangen want zo'n doorgeroest ding kun je niet mee aankomen op t podium he ... Maar het gaat om de sound natuurlijk!

(ik weet dat t zo hoort, maar ik vind die worn look maar niks, of t nou relicced of versleten is ...)

Mitch
21 februari 2008, 21:44
Ik zal er morgen trouwens eens een mooiere overzichtsfoto van nemen zonder flits, in het 'echt' lijkt hij er toch net wat knapper uit :)
Probeer ze vooral ook even te verkleinen voordat je ze host...

Saf
21 februari 2008, 21:56
mijn stratje heeft een vee lslechtere relic job ondergaan, vin ddeze nog neit zo slecht en is eigenlijk niet goed te beoordelen door de flits denk ik.

Die roest, het relief/diepte van de krassen op diverse metalen onderdelen en het zwartsig op de tuenrs etc alsmede de kale vlekken in de lak o pde headstock komen denk ik door de flits just vee lharder in contrast naar boven als in eht echt.

Ben dan ook echt benieuwd naar wat foto's in daglicht. Heb ook echte relics/oude afgeragde gitaren gezien waarbij op de foto diezelfde voor sommige erg overdreven relic vlekken stonden en daar kwam het door het flitslicht.

Dark_Tranquillity
21 februari 2008, 22:49
Ongetwijfeld een droom gitaar, maar damn, wat lelijk. Affijn persoonlijke mening telt niet, op de jouwe na. gefeliciteerd!

Onmeunig Hans
21 februari 2008, 22:57
Man wat een gedoe hier. Ik vind het gaaf om te lezen dat je je droomgitaar hebt gekocht. Wat iedereen vindt over relicen en of ze hem mooi vinden of niet maakt toch geen bal uit.
Heel veel speelplezier!

Hans

schizo910
22 februari 2008, 02:11
Wat me wel opvalt is dat vóórdat topicstarter bekend maakte dat het een gerelicte gitaar en geen origineel oudje was iedereen loeienthousiast was over de geweldige nieuwe aanschaf, en dat het daarna meteen voor iedereen een slechte relic job was, wat ze meteen al hadden opgemerkt!


En dat is precies de reden waarom ik eigenlijk nie meer wilde reageren... Ik ben net thuis en lees het topic net pas, ik dacht meteen dat het om een gerelicte ging, maar na de poststarter zijn bekentenis wilde ik vanwege wat jij nu zegt eigenlijk niet meer reageren otdat ik jouw post las... (volgen jullie me nog) Vooral de stemmechanieken aan de onderkant :stop: en wat Vulvie zegt: de slijtage plekken zitten op vreemde plekken. Anyways, best een mooie plank als hij niet zo was gerelict...

sugarfish
22 februari 2008, 08:36
dat is inderdaad spijker op zijn kop, eerst reageren en dan nadenken!


Hee Badman, proficiat met je gitaar! Ik hoop dat je er nog veel plezier van mag hebben!

Badman
22 februari 2008, 10:13
Dankje, en toch had ik misschien een dagje moeten wachten voor m'n 'bekentenis', vraag me af wie dan als eerste met zekerheid de 'fake '62 Strat' er van tussen zou halen :)

Straks neem ik nog een paar foto's, ga er iets moois proberen van maken. Vooral de schijn op de body, en de nitrolak wil ik proberen vatten op een kiekje. Ik heb ook een RI '57 MIA met nitro, maar deze heeft op die krasvrije plaatsen toch een heel andere, mattere, oudere schijn. Zal met de relicjob te maken hebben zeker :)

Rinze
22 februari 2008, 10:15
Wat een gezeik allemaal... Badman, gefeliciteerd met je gitaar, door wie heb je hem laten bouwen?

paulbekkers
22 februari 2008, 10:43
Wat me wel opvalt is dat vóórdat topicstarter bekend maakte dat het een gerelicte gitaar en geen origineel oudje was iedereen loeienthousiast was over de geweldige nieuwe aanschaf, en dat het daarna meteen voor iedereen een slechte relic job was, wat ze meteen al hadden opgemerkt!

Beetje mosterd na de maaltijd, maar ik vond ook zonder de opmerking van topicstarter bijvoorbeeld de hardware al niet overtuigend.

Het neemt niet weg dat ik het een geil gitaartje vind.

JvD.
22 februari 2008, 10:49
recht toe recht aan strat, maar dan kapot. enjoy?

Badman
22 februari 2008, 11:43
Om even de discussie te openen over de relicjob en het doorlopen van de kras onder de slagplaat... Hier heb je Frusciante z'n afgeramde 1962 Stratocaster. Daar heb je precies net zo'n schram die eronder doorloopt...

http://img120.imageshack.us/img120/1917/42290135mz2.jpg

http://i142.photobucket.com/albums/r91/jammers22/jofru/POSTED/z38.jpg

Badman
22 februari 2008, 11:48
Hij/haar is gebouwd bij een gitaarbouwer in Belgie... die werkt daar samen met heel wat bekende groepen naar schijnt. Jasper van Arid heeft er ook onlangs nog op gespeeld en was er helemaal wild van. Net als ik dus :)

guvnor
22 februari 2008, 12:02
Inderdaad loopt hier die plek ook onder de slagplaat... maar ik schaar dit niet onder playwear. Of iemand moet mij overtuigen dat de diepe krassen op een normale manier ontstaan zijn.

Frusciante of niet... ik geloof dat dit niet door normaal spelen ontstaan is. Hoe kom je anders onder die plaat?

Ik wil hier NIET als één of andere azijnpisser overkomen. Als iemand mij kan overtuigen dat dit wel normaal is zal ik onmiddellijk mijn ongelijk toegeven...

Kim Wilson
22 februari 2008, 12:04
...
Ik wil hier als één of andere azijnpisser overkomen. ...
Nou, dat lukt aardig. :D



Geintje, Guvnor, maar het is een leuke sig. Bedankt. :)

drap
22 februari 2008, 12:09
Ik kan niet uit die foto's van Frusciante opmaken dat de krassen tot onder de slagplaat doorlopen, of ben ik nu gek? Daar zit een slagplaat voor volgens mij.

De strat van Frusciante is overigens een hele echte '62 strat, geen reissue.

guvnor
22 februari 2008, 12:12
Nou, dat lukt aardig. :D



Geintje, Guvnor, maar het is een leuke sig. Bedankt. :)

ik lees nog wel altijd mijn posts door vóórdat ik ze plaats...
volgens mij is het vrijdag

Badman
22 februari 2008, 12:29
Hier heb je nog zo'n aftands oud model van 1962 met die diepe krassen...

http://www.scottmckeon.com/blog/images/my_18th_095.jpeg

http://www.scottmckeon.com/blog/images/picture-23.jpg

http://www.scottmckeon.com/blog/images/my_18th_101.jpeg

Jeses... dan heb ik nog een 'goed onderhouden model' aangeschaft :)

Vooral bij die bovenste foto zie je toch weer dat die krasplek als het ware onder de slagplaat verdwijnt.

guvnor
22 februari 2008, 12:34
ik zie het...
snap alleen nog steeds niet hoe ze dat voor elkaar krijgen

Orpheo
22 februari 2008, 12:37
ik zie het...
snap alleen nog steeds niet hoe ze dat voor elkaar krijgen

toen ik mijn stratjes nog had, stopte ik altijd mijn plectra daar. en soms propte ik de plectrum er iets te grof in, en brak de lak (ik heb heel dikke plectra, 2mm). zo flik je dat dus.

guvnor
22 februari 2008, 12:50
toen ik mijn stratjes nog had, stopte ik altijd mijn plectra daar. en soms propte ik de plectrum er iets te grof in, en brak de lak (ik heb heel dikke plectra, 2mm). zo flik je dat dus.

ook ter hoogte van die schroef?

tomcat
22 februari 2008, 12:56
Ik ga misschien wat mensen boos maken, maar ik heb toch behoorlijk wat vragen bij deze relic-gitaren. Al doet iedereen maar wat ie wil en smaken verschillen, vandaar enkel mijn mening.

Een goed onderhouden instrument, zeker een strat, al is die van 63 ziet er niet zo uit. Ik heb een originele strat 1968, in de originele koffer en heb het altijd normaal gevonden om na repeteren of optreden een doek over de onderdelen te halen. Dat doe je (en ik reeds 30 jaar)bij een dure gitaar, oud of nieuw. Wel, alle metalen onderdelen van mijn strat zien er perfect uit, behalve de zadeltjes, die hebben nu eenmaal wat oxidatie van het zweten en de stemsleutels die ik heb vervangen omdat ze niet goed werkten, niet omdat ze verroest waren). Hoe je er dan in slaagt om alle metalen deeltjes, ja zelfs de plug te laten roesten, daar heb je een shop voor nodig zeker ? Als ik zo'n gitaar zie dan denk ik niet: wat een prachtige gitaar, maar wel: wat een oen die z'n gitaar zo behandelt (of verneukt heeft).

Wel veel respect voor de 'vakmensen' die erin slagen om een 'oude' gitaar ineen te knutselen en er nog goed hun brood mee verdienen.

Het is niet leuk om op slechte frets te spelen of op een vuile toets, dus hoeft de rest ook niet echt verroest of afgebladerd te zijn.

Voor een bedrag met drie nullen koop je een nieuwe strat, die zeker zo goed klinkt, maar er niet uitziet als een wrak.

Zoals ik zei: enkel een mening..http://i174.photobucket.com/albums/w106/tomcatluc/th_strat.jpg

Orpheo
22 februari 2008, 13:08
ook ter hoogte van die schroef?

tuurlijk. als je 'm effe te hard erin ramt, of eruit trekt, en je let niet goed op, of t schiet uit.

wil je gewoon perse aantonen dat die relic gewoon slecht is, of dat het zinloos is etc etc etc? laat die mensen toch lekker. een relic-gitaar, vooral fender relics, geven juist iets extra's. raar, maar ik vind de relic '56 reissue lekkerder klinken en spelen dan de closet-versie.

Orpheo
22 februari 2008, 13:10
Ik ga misschien wat mensen boos maken, maar ik heb toch behoorlijk wat vragen bij deze relic-gitaren. Al doet iedereen maar wat ie wil en smaken verschillen, vandaar enkel mijn mening.

Een goed onderhouden instrument, zeker een strat, al is die van 63 ziet er niet zo uit. Ik heb een originele strat 1968, in de originele koffer en heb het altijd normaal gevonden om na repeteren of optreden een doek over de onderdelen te halen. Dat doe je (en ik reeds 30 jaar)bij een dure gitaar, oud of nieuw. Wel, alle metalen onderdelen van mijn strat zien er perfect uit, behalve de zadeltjes, die hebben nu eenmaal wat oxidatie van het zweten en de stemsleutels die ik heb vervangen omdat ze niet goed werkten, niet omdat ze verroest waren). Hoe je er dan in slaagt om alle metalen deeltjes, ja zelfs de plug te laten roesten, daar heb je een shop voor nodig zeker ? Als ik zo'n gitaar zie dan denk ik niet: wat een prachtige gitaar, maar wel: wat een oen die z'n gitaar zo behandelt (of verneukt heeft).

Wel veel respect voor de 'vakmensen' die erin slagen om een 'oude' gitaar ineen te knutselen en er nog goed hun brood mee verdienen.

Het is niet leuk om op slechte frets te spelen of op een vuile toets, dus hoeft de rest ook niet echt verroest of afgebladerd te zijn.

Voor een bedrag met drie nullen koop je een nieuwe strat, die zeker zo goed klinkt, maar er niet uitziet als een wrak.

Zoals ik zei: enkel een mening..http://i174.photobucket.com/albums/w106/tomcatluc/th_strat.jpg

als je gitaar in een vochtige omgeving staat, dan gaat alles roesten. ik woon dicht bij zee, met de zoute (zilte) lucht, en m'n fiets, die gelakt en gegalvaniseerd is her en der, roest onder m'n reet vandaan. zo kan dat dus ook met je output en andere metalen onderdelen gebeuren.

ook wil 't wel eens gebeuren dat er met bier gegooid word. als dat in die holte komt van de output bij een strat, gaat 't roesten. logisch toch.



oha je, en zo standaard is't niet om je gitaar 'af te vegen'. kom op, het is een gitaar, een apparaat, een middel om iets mee te doen. als ik iedere keer als ik gespeeld heb mn gitaar moet afnemen, ben ik meer tijd kwijt aan afnemen en schoonbaggeren dan spelen.

drap
22 februari 2008, 13:13
Ik ga misschien wat mensen boos maken, maar ik heb toch behoorlijk wat vragen bij deze relic-gitaren. Al doet iedereen maar wat ie wil en smaken verschillen, vandaar enkel mijn mening.

Een goed onderhouden instrument, zeker een strat, al is die van 63 ziet er niet zo uit. Ik heb een originele strat 1968, in de originele koffer en heb het altijd normaal gevonden om na repeteren of optreden een doek over de onderdelen te halen. Dat doe je (en ik reeds 30 jaar)bij een dure gitaar, oud of nieuw. Wel, alle metalen onderdelen van mijn strat zien er perfect uit, behalve de zadeltjes, die hebben nu eenmaal wat oxidatie van het zweten en de stemsleutels die ik heb vervangen omdat ze niet goed werkten, niet omdat ze verroest waren). Hoe je er dan in slaagt om alle metalen deeltjes, ja zelfs de plug te laten roesten, daar heb je een shop voor nodig zeker ? Als ik zo'n gitaar zie dan denk ik niet: wat een prachtige gitaar, maar wel: wat een oen die z'n gitaar zo behandelt (of verneukt heeft).

Wel veel respect voor de 'vakmensen' die erin slagen om een 'oude' gitaar ineen te knutselen en er nog goed hun brood mee verdienen.

Het is niet leuk om op slechte frets te spelen of op een vuile toets, dus hoeft de rest ook niet echt verroest of afgebladerd te zijn.

Voor een bedrag met drie nullen koop je een nieuwe strat, die zeker zo goed klinkt, maar er niet uitziet als een wrak.

Zoals ik zei: enkel een mening..http://i174.photobucket.com/albums/w106/tomcatluc/th_strat.jpg


Ik zie een gitaar als een gebruiksvoorwerp. Pas als ik niet meer los kom van de gitaar door de plakkerij zal ik er eens een keer een doekje overheen halen. Als ie verder maar functioneert, dan interesseert een krasje meer of minder mij echt helemaal niks. En het scheelt ook nogal als je je gitaar overaal mee naar toe sleept en waar ook vooral.

guvnor
22 februari 2008, 13:41
tuurlijk. als je 'm effe te hard erin ramt, of eruit trekt, en je let niet goed op, of t schiet uit.

wil je gewoon perse aantonen dat die relic gewoon slecht is, of dat het zinloos is etc etc etc? laat die mensen toch lekker. een relic-gitaar, vooral fender relics, geven juist iets extra's. raar, maar ik vind de relic '56 reissue lekkerder klinken en spelen dan de closet-versie.

Dit was een eerlijke vraag. Ik probeerde me echt voor te stellen hoe dergelijke plekken ontstaan was serieus op zoek naar een antwoord.

Ik ben ook niet echt tegenstander van relicen. Ik vindt wel dat men daar soms te ver in doorschiet en de boel meer beschadigd dan relict.
Ik vindt relics mooi als er op een goede manier playwear nagebootst wordt en hier en daar stootschade. Zodra het opvalt dat iets echt opgeschuurd is dan vindt het echt lelijk.

Met jouw uitleg, waarvoor dank, kan ik me nu inderdaad voorstellen dat die slijtplek boven de slagplaat onstaat. Ik had er zelf nog bij stilgestaan.

Badman
22 februari 2008, 13:53
Ik heb er even nieuwe fotootjes van genomen...

http://img184.imageshack.us/img184/5118/dscn0546wv1.th.jpg

http://img184.imageshack.us/img184/8346/dscn0549un4.jpg

Orpheo
22 februari 2008, 13:53
Dit was een eerlijke vraag. Ik probeerde me echt voor te stellen hoe dergelijke plekken ontstaan was serieus op zoek naar een antwoord.

Ik ben ook niet echt tegenstander van relicen. Ik vindt wel dat men daar soms te ver in doorschiet en de boel meer beschadigd dan relict.
Ik vindt relics mooi als er op een goede manier playwear nagebootst wordt en hier en daar stootschade. Zodra het opvalt dat iets echt opgeschuurd is dan vindt het echt lelijk.

Met jouw uitleg, waarvoor dank, kan ik me nu inderdaad voorstellen dat die slijtplek boven de slagplaat onstaat. Ik had er zelf nog bij stilgestaan.

okay :) dan is dat ook opgehelderd :D




lang leve frusciante. als er iemand met afgetrapte strats speelt, is hij t wel.

http://img.letssingit.com/artists/dghc3/fru1.jpg

zie hier, daar heeft ie ook die rare slijtplek bij de schroef ;)

Badman
22 februari 2008, 13:55
http://img184.imageshack.us/img184/5118/dscn0546wv1.jpg

Badman
22 februari 2008, 15:33
Nog een leuk weetje: de pick-ups in m'n Fender zijn handgewonden, volgens de bouwer op Abigail's manier. Hij heeft nog oude metaaldraad gevonden ergens in een fabriek in Wallonie en dat verklaart ook wel ergens dat hij heel apart, super klinkt! :)

Orpheo
22 februari 2008, 15:35
wat voor strat is t nou eignelijk? een echte relic fender? is het uberhaupt een fender?

bass blom
22 februari 2008, 15:47
oei, draad uit wallonie, een ghitaar met eenen zachte gheesnaar :D

Kim Wilson
22 februari 2008, 15:51
Nog een leuk weetje: de pick-ups in m'n Fender zijn handgewonden, volgens de bouwer op Abigail's manier. Hij heeft nog oude metaaldraad gevonden ergens in een fabriek in Wallonie en dat verklaart ook wel ergens dat hij heel apart, super klinkt! :)
Ja, het is bekend dat oud koperdraad een speciale manier van geleiding heeft, waardoor je die extra twist in je signaal krijgt waar elke strat-liefhebber van houdt.



:roll:

Badman
22 februari 2008, 15:54
Helemaal niet... ik heb me misschien ergens verkeerd uitgedrukt: ik wil zeggen dat je dit geluid niet standaard bij Fender zal krijgen. Ik heb al wel enkele stratjes in m'n handen gehad en alleen bij de echt duurdere Custom Shop elementen heb je wel iets dat er ongeveer op trekt. De gitaar is trouwens mooi afgewerkt met alu onder de cover, wat de helderheid alleen maar ten goede komt.

Alle onderdelen zijn trouwens Fender USA, of licensed Fender.

Orpheo
22 februari 2008, 15:58
Helemaal niet... ik heb me misschien ergens verkeerd uitgedrukt: ik wil zeggen dat je dit geluid niet standaard bij Fender zal krijgen. Ik heb al wel enkele stratjes in m'n handen gehad en alleen bij de echt duurdere Custom Shop elementen heb je wel iets dat er ongeveer op trekt. De gitaar is trouwens mooi afgewerkt met alu onder de cover, wat de helderheid alleen maar ten goede komt.

niet echt. aluminium 'attenueert' hoog. zit aan de aarde vast, en dat (onder andere) haalt t hoog weg. het werkt ook mee met wat ze in het engels 'eddy currents' noemen. hoog weg dus.

@kim: blijkbaar heeft die draad dezelfde dikte als de draad van toen, zelfde kristalrooster, zelfde fysische eigenschappen. hoef je niet zo sarcastisch te doen.

Kim Wilson
22 februari 2008, 16:01
Ja, en uit een magnetron komt gammastraling... Ik weet niet hoor, maar volgens mij is een koperdraadje gewoon een koperdraadje.

Orpheo
22 februari 2008, 16:05
Ja, en uit een magnetron komt gammastraling... Ik weet niet hoor, maar volgens mij is een koperdraadje gewoon een koperdraadje.

ja je weet het inderdaad niet. je hebt bljkbar geen idee hoe een koperdraad word gemaakt. het kan koud getrokken worden, warm getrokken worden, er kan onzuiverheid inzitten, etc etc etc.

over die magnetron: dat apparaat, daar zit een electrodebuis in, die jaagt straling door je vreten, en doordat het reageert met de watermolekulen in je eten, word het warm. en die straling blijft in je eten zitten. ga je daarvan dood? welnee. ja uiteindelijk ga je aan alles dood. Ik word zo schijtziek van die stelling 'alles wegflikkeren, omdat je er dood aan kan gaan'. koffiebonen worden gebrand, en bij het branden komt er een stof in de boon, die schadelijk is voor het lijf, en daar kan je ook dood aan gaan. Als je amandelen niet goed brand, kan er een goedje in blijven, en daar kan je ook dood aan gaan. je kan dood gaan aan slecht gestookte, maar goed smakende wodka. see if I care! FUCK IT! gewoon, live and let live. stom spruitjesland, stom spruitjescontinent. alles moet beregeld en geregeld worden.

Erikt
22 februari 2008, 16:08
Nog een leuk weetje: de pick-ups in m'n Fender zijn handgewonden, volgens de bouwer op Abigail's manier. Hij heeft nog oude metaaldraad gevonden ergens in een fabriek in Wallonie en dat verklaart ook wel ergens dat hij heel apart, super klinkt! :)

Dat zijn customshop Abigail Ybara elementen, die heb ik nu ook in men Fender CS zitten. De '69er editie, WAT EEN TONE! Heerlijk oniedan?

Dat vrouwtje heeft vroeger bij Fender gewerkt in de jaren 50/60 en is toen naar Seymoir Duncan gegaan. De Fender customshop heeft het 70 jaar oude vrouwtje nog eens even aan de haren getrokken om nog een paar setjes elementen te knutselen, dat zijn deze! Prachtige elementen.

Wel jammer dat word beweert dat ze handwound zijn (staat ook op de verpakking), dat geloof je natuurlijk niet.. Maar ze klinken wel geweldig

Erikt
22 februari 2008, 16:09
ja je weet het inderdaad niet. je hebt bljkbar geen idee hoe een koperdraad word gemaakt. het kan koud getrokken worden, warm getrokken worden, er kan onzuiverheid inzitten, etc etc etc.

over die magnetron: dat apparaat, daar zit een electrodebuis in, die jaagt straling door je vreten, en doordat het reageert met de watermolekulen in je eten, word het warm. en die straling blijft in je eten zitten. ga je daarvan dood? welnee. ja uiteindelijk ga je aan alles dood. Ik word zo schijtziek van die stelling 'alles wegflikkeren, omdat je er dood aan kan gaan'. koffiebonen worden gebrand, en bij het branden komt er een stof in de boon, die schadelijk is voor het lijf, en daar kan je ook dood aan gaan. Als je amandelen niet goed brand, kan er een goedje in blijven, en daar kan je ook dood aan gaan. je kan dood gaan aan slecht gestookte, maar goed smakende wodka. see if I care! FUCK IT! gewoon, live and let live. stom spruitjesland, stom spruitjescontinent. alles moet beregeld en geregeld worden.

Amen :chicken:

bass blom
22 februari 2008, 16:30
alles moet beregeld en geregeld worden.

ff diep ademhalen orph en tot tien tellen.
en dan om je heen zien hoe alles al vet aan het vastlopen is in die regels.
nog ff volhouden :satisfie:

EuroCinema
22 februari 2008, 16:31
Moet zeggen dat ik hem er op de nieuwe foto wel beter/echter uit vind zien dan cloes-up. Zo'n plek onder de slagplaat als op die van Frusciante ken ik alleen van mislukte pogingen om de lak eraf halen.

Kim Wilson
22 februari 2008, 16:34
... alles moet beregeld en geregeld worden.
Het is wel knap hoe je een topic over een relic strat om weet te buigen naar een politiek/maatschappelijk topic...

Riky
22 februari 2008, 17:47
Het is wel knap hoe je een topic over een relic strat om weet te buigen naar een politiek/maatschappelijk topic...

maar gelijk heeft hij wel:)


Ontopic:

Wat een vette gitaar man!

Dat gezeur over dat een relic job niet goed gedaan is... Wie zegt dat iedereen zijn gitaar het zelfde slijt? Er zijn mensen die hun gitaar laten vallen, of die perongelijk omvallen... of mensen die meer zweten dan andere mensen. Ook zijn er mensen die graag met hun plectrum over de body heen raggen (frusiante bijvoorbeeld) en andere stoppen hun gitaar in een kofeers en stoffen hem af... en weer andere doe hem in een bag en vervangen alleen de snaren...

Vaak is het zo da zo'n oude gitaar in vele handen is geweest, dus op vele manieren versleten...

Ik heb ook krassen op mijn gitaar waarvan ik niet weet hoe ze komen...
Kortom er zijn maar weinig relic jobs die niet overtuigend zijn..

relicen of niet; een gitaar moet goed klinken en bovendien fijn spelen. Daar gebruik je hem immers voor!

Veel plezier ermee!!!

Orpheo
22 februari 2008, 18:24
Het is wel knap hoe je een topic over een relic strat om weet te buigen naar een politiek/maatschappelijk topic...

jij kwam toch met die geweldige opmerking over de magnetron? nou ja, jij postte die reactie hier, over iets wat ik netjes in offtopic meldde.

Sonny
14 maart 2016, 23:18
Gewoon een topic van 8 jaar oud heropenen, doe ik gewoon even. Althans dat ga ik proberen.

De foto's werden niet weergegeven. En ik ben na het lezen van al deze posts zo nieuwsgierig geworden naar deze gitaar.

Ben benieuwd of Badman nog actief is op dit forum en of er een mogelijkheid is, dat ik alsnog de foto's van deze veelbelovende Relic kan zien...

MarkS
15 maart 2016, 00:19
Volgens zijn profiel nog actief, en nog in het bezit van....

arjanb01
15 maart 2016, 07:29
Of hij zit inmiddels in de schuldsanering 😂
Fuck, zo'n strat kost minimaal 30 ruggen, als ik dat thuis flik, zie ik m'n kinderen niet meer en slaap ik bij het leger des heils🙈

humbucker
15 maart 2016, 10:26
Of hij zit inmiddels in de schuldsanering ��
Fuck, zo'n strat kost minimaal 30 ruggen, als ik dat thuis flik, zie ik m'n kinderen niet meer en slaap ik bij het leger des heils��

Het is geen echte 62er maar een relic! Mag dus een nulletje af :)

Sonny
15 maart 2016, 11:19
1 ding weet ik wel.. Als hij ziet dat zijn oude topic over zijn favoriete gitaar is heropend, dan kan zijn week niet meer stuk.