PDA

View Full Version : Over opsturen



Mitch
10 februari 2003, 21:19
Laatst een knakker gemaild die een pedaal te koop had: mailtje terug, hij ging akkoord. Toen ik mailde dat ik 'm op wilde halen en hij niet hoefde te versturen kreeg ik ineens geen teken van leven meer . . . . .
Daar zit een luchtje aan.
Zelf nog nooit belazerd met versturen, maar hoe zijn jullie ervaringen ?

andy
11 februari 2003, 01:13
Goed gedaan. Dit is wel een aardig forum, maar op internet kom je veel klootzakken tegen. Heb nog nooit wat on line besteld, want ik wil altijd eerst horen wat ik koop.
Heb hier trouwens al wat verhalen gelezen van mensen die genaaid zijn en bv kapotte effectjes kregen opgestuurd.
Liever een paar euro extra betalen voor de zekerheid denk ik dan.
En nog een gratis tip, speel nooit zonder een contract, want je leert je beste vrienden kennen als het om poen gaat. En die ervaring heb ik gelukkig nog niet. Heb zelfs een keer per express een contract laten overkomen, maar dat was voor de electrische snelweg tijd.

Mitch
16 februari 2003, 11:34
Ah ! Onze Rotterdamse vriend probeert het nu via Marktplaats !
Als iemand nog denkt een tremolo aan te schaffen: kijk verder dan deze Rocktron....

vinni
17 februari 2003, 22:49
Maar ondersom komt ook voor....
Ik verkoop veel via internet. HEt komt wel eens voor dat de verkoop rond is en dat de persoon achteraf er toch vanaf ziet....in de tussentijd heb ik wel andere teleur moeten stellen en moet ik opnieuw dat hele verkoopproces in....da's ook heel "fijn"

Vinni

Dirk_Hendrik
18 februari 2003, 10:11
Of nog irritanter,

Eerst bieden en het hoogstbiedend zijn en vervolgens willen gaan onderhandelen....


Aan de andere kant.. Ik hield aan zo'n giftige verkoper een mooie Ibanez PT1000 (Zeldzaam) over waar ie nou wel es zonder gezeiK vanaf wou.

Mitch
23 maart 2003, 21:59
Niet te volgen. Die gozer heeft het pas weer een tijdje op zowel Marktplaats als Gitaarmarkt geprobeerd met zijn Surftrem voor 50E (wat ik ook had geboden), staat -ie nou ineens weer op Marktplaats voor 100E !!!

Overigens een goed ding qua tremolo, de compressor is waardeloos. Via internet alsnog één voor 50E op de kop getikt. HA!

michielv
24 maart 2003, 08:35
Zelf heb ik een aantal pedalen via internet verkocht en alleen nog maar positieve reacties gekregen.

Wat wel helpt is wanneer je mensen over de telefoon spreekt. Dan heb je al vrij snel door of alles serieus is of niet.

Sommige mensen geven er de voorkeur aan om iets onder rembours op te laten sturen, anderen nemen de gok en betalen vooruit (scheelt toch een paar euro).

Wat op zich wel helpt is wanneer mensen redelijk onafhankelijke bronnen zoals de feedback bij e-bay aan kunnen wijzen.