PDA

View Full Version : Enough = Enough



jimihattricks
21 februari 2008, 11:09
Ik weet niet of iedereen zo'n moment kent, maar voor mij is het nu echt tijd om alle overbodige effecten van m'n board te gooien (mijn drummer noemt mijn pedalenplank "het surfboard"), en me te focusen op een klein aantal pedalen waar ik echt blij mee ben.. less is more zullen we maar zeggen

nu wil ik terug naar 8 pedalen (nog beetje veel misschien :satisfie:)..

wat er sowieso op komt te staan:
- digitech digidelay (heb ook een H2O hier staan, maar die kan me toch niet helemaal bekoren, in dat opzicht vind ik de tape-sim van de digitech lekkerder)
- boss NS-2 (prima noise-suppressor, hoewel niet intelligent, maar kan niet meer zonder)
- KORG tuner (DT-10)
- Toadworks Meat (ook een pedaal dat ik niet meer kan missen)
- Ibanez FL-99 (geweldig pedaal, hoop alleen dattie het nog even uithoudt)
- MXR EvH Phase90 (vanwege de kleurtjes :))

Ik heb dus nog twee plaatsen over, daar moeten resp. een overdrive en een distortion of fuzz komen te staan

Voor de overdrive heb ik hier al enkele opties staan: een MI Audio Blues Pro, een Ibanez TS-9, en een Boss SD-1 => van die drie kan de TS-9 mij het meest bekoren (ik speel voornamelijk op strats), maar ik ga deze toch wsl vervangen voor een Maxon OD-9.

De enige plek in de chain waar ik mijn hoofd over blijf breken is die van de dist/fuzz. Ik wil er graag mijn Fuzzwork Orange zetten, maar overweeg ook andere opties => wat zouden jullie daar neerzetten als je met een strat speelt en van vintage-geluiden houdt a la hendrix, led zep, maar ook af en toe een uitstapje maakt naar QOTSA of EvH..? suggesties? kan ik t beste de FWO laten staan?

het wordt dus:

DT-10 > (NS-2loop) Maxon OD-9 > ? > TW Meat > MXR EvH Phase90 > Ibanez FL-99 (NS-2loop) > amp > Digidelay in de loop

dml
21 februari 2008, 11:39
Voor de overdrive kun je de MI Audio TubeZone ook overwegen, m.i. het meest flexibele pedaal van MI Audio. Zowel het geluid van de Blue Boy (deluxe) als de Blues Pro als de CrunchBox en nog veel meer zitten erin.

drap
21 februari 2008, 11:47
Pro Co Rat.

Kim Wilson
21 februari 2008, 11:50
De Boss Bluesdriver is ook een mooi overdrive pedaal. Een soort OD-3, maar dan met minder laag, en minder kleurend dan een TS-achtige zoals de MI-Audio Blues Pro.

PS. terug naar 8 pedalen? :o :nervous:

Nielsje
21 februari 2008, 11:52
Ik zou die ns-2 sowieso droppen. Als je een beetje puike effecten d'r opzet, heb je die helemaal niet nodig. Scheelt er weer in.

Trouwens, ik verbaasde me er onlangs ook over dat ik 9 pedalen gebruik.. (dat is wel inclusief stempedaal..)

jimihattricks
21 februari 2008, 13:37
Ik zou die ns-2 sowieso droppen. Als je een beetje puike effecten d'r opzet, heb je die helemaal niet nodig. Scheelt er weer in.

Trouwens, ik verbaasde me er onlangs ook over dat ik 9 pedalen gebruik.. (dat is wel inclusief stempedaal..)

mee eens, ik gebruik m eigenlijk ook niet alleen vanwege de noise-reduction, ik speel immers niet over behringerpedaaltjes en ook mijn bekabeling is dik in orde, maarrr.. hij lijkt ook wat (hoog)mid toe te voegen alstie aanstaat, wat mij wel goed uitkomt

@ Kim: hehe, ja ik ben al terug gegaan van 14 naar 10.. vooral de modulatie-pedalen gebruikte ik niet veel (Ibanez RC-99 bv.), maar ook de Crybaby 535Q-wah kan er eigenlijk af, in mijn band komtie niet aan bod.. daarnaast had ik een Blues Pro voor een TS-9 staan en daarachter weer de FWO etc... ook de Boss GE-7 is inmiddels verkast naar de backup-hoek

jimihattricks
21 februari 2008, 13:45
Voor de overdrive kun je de MI Audio TubeZone ook overwegen, m.i. het meest flexibele pedaal van MI Audio. Zowel het geluid van de Blue Boy (deluxe) als de Blues Pro als de CrunchBox en nog veel meer zitten erin.

bedankt voor de tip, heb hem al eens een keer zitten beluisteren op hun site, veelzijdig lijktie iig ja..

dunnoaname
21 februari 2008, 14:04
gewoon de hele zooi verkopen en een Vox AC30 kopen, 1 treblebooster en je hebt de lekkerste strattoon ter wereld.

Punt Uit.

Rutger
21 februari 2008, 14:08
nietes....

jimihattricks
21 februari 2008, 14:10
hehe..

tja, een vox komt er (ooit) aan, maar ik ben gewoon een pedalenfreak, dus minder dan 8 wordt moeilijk.. om op mijn eerste vraag terug te komen, ik overweeg ook de diamond fireburst als DIST/FUZZ na de OD, maar ik vraag me af of die zijn 250 euro gaat opbrengen als vervanger van de FWO

Mufftin
21 februari 2008, 15:19
waarom precies 8 en niet 9 of 10?

harrie-beton
21 februari 2008, 15:29
Ik ben ook gek op effecten, ik heb hele vrachten pedalen gehad maar ben overgetapt op multieffecten, die zijn helemaal niet slechter dan losse effecten. Je hebt slechte pedalen en slechte multi-effecten, je hebt ook goede pedalen en ook goede multieffecten. Ook qua toon suck is een multieffect een verbetering.

Gezien de kwaliteit van je effecten kun je misschien "best of both worlds" doen. Dus paar niet te vervangen top effecten houden en de banale dingen zoals chorus delay phaser enzovoort oplossen met een multieffect doos.

Mitch
21 februari 2008, 16:26
Ga 's lekker vloeken in je eigen subforum :D

jimihattricks
21 februari 2008, 17:41
waarom precies 8 en niet 9 of 10?

je moet ergens een lijn trekken :hippie:

@ harrie: ik denk dat jij nog nooit een FL-99 gehoord hebt, die is zeker niet banaal, en al helemaal niet te vervangen met een multi-effectdoos :satisfie:

alleen al het simpele feit dat de interactie tussen verschillende pedalen (boost voor je dist of erna, phaser voor je od of erna etc.) niet benaderd kan worden met een multi-effect, is reden genoeg voor mij om eraf te blijven.. bovendien werkt het voor mij veel intuitiever met losse pedalen ipv presets en dat soort flauwekul :D (no offence harrie, er zijn ongetwijfeld gitaristen die een prima sound uit hun multi-effect halen)

harrie-beton
21 februari 2008, 21:21
dat is me helder. Ik zou me dan als ik jou was me alleen druk maken over je sound en niet over het aantal pedalen. Ik heb in deze rubriek uitstekende compacte pedalboards gezien(laagjes) met meer dan 8 pedalen.

jimihattricks
21 februari 2008, 22:00
dat is me helder. Ik zou me dan als ik jou was me alleen druk maken over je sound en niet over het aantal pedalen. Ik heb in deze rubriek uitstekende compacte pedalboards gezien(laagjes) met meer dan 8 pedalen.

helemaal waar harrie..