PDA

View Full Version : Gibson LP Faded of een Godin LGXT



Mark_M
21 februari 2008, 10:53
Zie titel

Ik twijfel dus tussen een Gibson LP Faded of een Godin LGXT
Waar zou jij voor gaan en waarom?
De Godin is trouwen 2e hands en de gibson nieuw
Ik heb de Gibson getest en het is echt een top gitaar een echte player
De Godin heb ik nog niet getest maar ik ben erg geinteresseerd in Godin
gitaren vanwege de extra's die op de gitaar zitten zoals Synth Output en de keuze tot een akoestisch geluid

Blokkie
21 februari 2008, 11:22
Die Godin ken ik niet. de LP faded is een top gitaar. Je moet wel snel zijn als je deze nieuw wilt kopen. Gibson maakt ze inmiddels niet meer.

Veekeren
21 februari 2008, 11:27
Moeilijke keuze... Waar ik voor zou gaan is waarschijnlijk de LP, maar ik hecht dan ook weinig waarde aan de extra opties van die Godin en ik ben een LP-man. Ik hou van dat dikke geluid en vind de vorm fantastisch.

Echter, als je daar wél waarde aan hecht, altijd de Godin. Ik heb een LG Signature gehad, speelde fantastisch, sublieme afwerking. Enorm veelzijdig qua geluid, zelfs zonder piezo enz, kan je eigenlijk van een LP niet zeggen. Mijn Godin was qua klank niet zo dik als een Les Paul, maar kon wel aardig fel en agressief zijn. Verder vond ik de coil split standjes behoorlijk bruikbaar, beter dan bij PRS. Het enige nadeel vind ik dat Godin er niet altijd even mooi uit ziet, maar dat is ook weer persoonlijk.

Qua waardebehoud zou ik overigens moeilijk een keuze kunnen maken. Een LP is altijd populairder, maar aangezien die nieuw is gaat er bij het uitlopen van de winkel al een klap van de waarde af. Dat zal bij de Godin minder zijn, maar zorg wel dat je niet teveel betaalt - je komt er over het algemeen niet zo makkelijk van af...

hesse
21 februari 2008, 13:00
Ik denk ook dat een godin clean een lekkerder geluidje heeft en je beter kan kijken naar wat je wilt spelen. Op die godin zou ik nooit dikke metal spelen (iets dat op een lp nog zeer leuk is), maar als je een zwaar geluid wilt is de lp wsl idd een betere keus.
(en ik vind de lgxt wel een mooi type, andere godins zijn idd minder, maar het zijn wel modellen die je mooier en mooier gaat vinden in tegenstelling tot vele gitararen die eerst sjiek ogen en waar je achteraf een degout van krijgt)

Mark_M
22 februari 2008, 01:03
Zijn er hier verder nog mensen die een Godin LGXT
hebben of er een hebben uitgeprobeerd?

jimihattricks
22 februari 2008, 10:09
alleen onversterkt geprobeerd, het lijken me fantastische allrounders (alhoewel ik hem niet heb ingeplugd).. als ik in een coverbandje zou zitten, zou ik wsl zoiets kopen.. de afwerking is echt top, alleen ben ik niet zo'n fan van het design