PDA

View Full Version : zwakke nagels



fransoos
21 februari 2008, 09:13
Ik speel veel met mijn nagels; fingerpicking maar ook slag en solo.
Gebruik daarnaast ook een plectrum.
Nu scheuren en slijten mijn nagels daardoor nogal snel.
Ik ben dus al een tijdje op zoek naar een middel om je nagels te verstevigen
en ben uiteindelijk uitgekomen bij kunststofnagels aangebracht
door de de lokale beautysalon. :chicken:
Ik heb ook o.a. zijde met een hars gebruikt en diverse nagelverharders
Erg benieuwd hoe lang deze kunststofnagels meegaan.

Hoe gaan jullie hiermee om.

Makor1966
21 februari 2008, 09:17
Even de zoekfunctie gebruiken in forum 'akoestische gitaren', op "nagels" of "nagelverharder".
Is al een paar keer langsgekomen.

bassej
21 februari 2008, 09:36
mmmm lukt het niet gewoon met van die leuke vingerhoedjes :hippie:
P.S. heb je ook mooie bloemetjes op die nagels :satisfie:

freekick
21 februari 2008, 10:46
zoek op; Herome Urticalcin en karnemelk!

Pais
21 februari 2008, 11:09
Ik heb er de laatste tijd ook last van. Ik gebruik nagellijm (zelfde als 1 secondelijm/cyanoacrylaat lijm) wat een hard en glad laagje op de oppervlak van je nagels geeft. Dit werkt perfect. Als ik het bijhoud, hoef ik geen dun gesleten nagels meer te hebben.

Maar mijn nagels slijten ook voornamelijk door rasgueados waarbij de nagels van bovenaf slijten en dus steeds dunner worden. Bij fingerpicking heb je heel andere slijtage lijkt me.

Ik heb ook wel eens een kunstnageltje gebruikt maar dit maakte mn nagel te dik. Hierdoor klaterde de achterkant van de nagel nog wel eens onbedoeld tegen de snaar bij appegios bijvoorbeeld. Maar afgezien daarvan vind ik het een prima oplossing.


(PS je kunt karnemelk zuipen wat je wilt, maar ik kan me niet voorstellen dat je daar ineens nagels als beton van overhoudt. Gitaarspelen is nou niet iets waarvoor de evolutie heeft gezorgt dat je daar standaard de goede gereedschappen voor hebt.)

Harald
24 februari 2008, 14:28
Als je alleen 6 snarig steelstring speelt zou je kunnen overwegen zonder nagels te spelen. Voor klassiek, flamenco en 12 string heb je toch wel nagels nodig. Voor slag op elektrisch is het toch wel fijn om in ieder geval een duimnagel te hebben, en voor fingerstyle a la tuck andress ook.

Jedeel
24 februari 2008, 15:18
Ik heb er de laatste tijd ook last van. Ik gebruik nagellijm (zelfde als 1 secondelijm/cyanoacrylaat lijm) wat een hard en glad laagje op de oppervlak van je nagels geeft. Dit werkt perfect. Als ik het bijhoud, hoef ik geen dun gesleten nagels meer te hebben.
Ik heb wel eens een beginnende scheur in een nagel enigzins gerepareerd met zo'n tubetje 1-2-3(?)secondenlijm.
Maar dat tubetje (het mondje) is niet geschikt om een nagel netjes te coaten.
Welk soort gebruik jij Pais, of gebruik je er een kwastje bij of zo?
Ben benieuwd :confused:

Jedeel
24 februari 2008, 15:19
Harald, je hebt een pm :-)
(Beetje OT nu)

Pais
24 februari 2008, 15:49
Ik heb wel eens een beginnende scheur in een nagel enigzins gerepareerd met zo'n tubetje 1-2-3(?)secondenlijm.
Maar dat tubetje (het mondje) is niet geschikt om een nagel netjes te coaten.
Welk soort gebruik jij Pais, of gebruik je er een kwastje bij of zo?
Ben benieuwd :confused:

Eigenlijk is de lijm zo vloeibaar, dat het helemaal glad uitvloeid als ik een druppel laat vallen op mn nagel. Met een tandenstoker fiest ik de lijm dan rond over de plek waar ik het hebben wil en eventueel overtollige lijm tik ik af op een papiertje.
Een kwastje zou je alleen schoon kunnen maken met een geschikt oplosmiddel zoals tetrahydrofuraan maar dat koop je ook niet zomaar hier en daar :)

Butcher
28 februari 2008, 18:10
Een andere optie die je hebt, en wat ik doe, is om nep nagels te nemen. Eén keer in de twee weken effe naar de nagel salon.

joonepoon
16 mei 2008, 22:02
Daar had ik ook last van! Tot bloedens toe zelfs! Had een keer opgetreden met akoestische gitaar, en toen scheurde mijn nagel in het midden helemaal door:S Maarja, ik hou mijn nagels nu gewoon kort:) Vind ik zowiezo lekkerder spelen;-) misschien idee?

pannekoek
16 mei 2008, 23:56
wt seconde/nagelijm lijkt mij een simpele maar effectieve oplossing

Riky
17 mei 2008, 00:08
Daar had ik ook last van! Tot bloedens toe zelfs! Had een keer opgetreden met akoestische gitaar, en toen scheurde mijn nagel in het midden helemaal door:S Maarja, ik hou mijn nagels nu gewoon kort:) Vind ik zowiezo lekkerder spelen;-) misschien idee?

doe ik ook... vind het fijner spelen ook..

Like-Minded Lunacy
17 mei 2008, 00:28
Laten groeien. Ik speel nu al enkele jaren met mijn nagels (klassiek gitaar) en ik merk, dat als je ze alleen bijvijlt (niet helemaal lang, dan weer kort etc) ze daadwerkelijk harder worden. Misschien is het facking bullshit en is het alleen mijn gevoel, maar ik heb echt het idee dat mijn nagels aan mijn rechterhand harder zijn dan aan mijn linkerhand.

In een redelijk puntje vijlen helpt ook wel, worden ze ook iets steviger en solide van dan zo'n vierkant ding (scheurt sneller). Kunstnagels lijken mij niets. Heb er één keertje een gehad aangezien mijn nagel was gescheurd, maar je eigen nagels hebben is zoooo veel fijner spelen.

Het is een geduld zaakje, maar misschien werkt het :) .

koella
22 mei 2008, 21:22
Dit is al een oud topic.
Maar ala.
Zo doe ik het altijd: secondelijm op het uitgegroeide nagelgedeelte aanbrengen ( niet op het "levende"gedeelte ) Daarna een strookje vloei er op leggen ( mascotte, rizzla, allemaal goed ) Laten drogen. Nogmaals lijm en een strookje vloei. Daarna nog een laagje lijm erop. Laten drogen. De hele rotzooi mooi bijvijlen. Bovenop de nagel gladvijlen en daarna voorzichtig polijsten met met schuurpapier korrel 1200.

Blijft minstens een week of drie zitten. Daarna nog enkele weken mits goed bijgehouden dmv een druppeltje lijm op zijn tijd.
En nooit meer afwassen natuurlijk !

R.J
22 mei 2008, 22:00
Je zou ook eens calcium (kalk) tabletten kunnen proberen ;)

koella
22 mei 2008, 22:19
Ik weet dat het een grapje is maar ik moet hier toch effe serieus op reageren:)
Gezonde nagels zijn sterk en flexibel. Van kalk worden ze hard en daardoor vatbaarder voor scheurtjes of breken.
Als je toch iets in wilt nemen, probeer dan vitamine b tabletten ( biotine) of gelatine ( zit ook in wine gums e.d. )

-=JEROEN=-
22 mei 2008, 23:42
nagellak staat ook heel leuk

:cheerup: