PDA

View Full Version : Buizen in mn Vox AD120VT???+Linker Speaker defect?



}{Metalmaster}{
21 februari 2008, 00:11
Heuj mensen,


Tijdens de soundcheck voor de optredens van 1 van mijn bandjes, kreeg ik problemen met mijn vox.

Mijn linker speaker van mijn Vox AD120VT is er dus meegekapt. Ik heb gechecked of er nog wel spanning op kan staan etc, en blijkt dus dat de speaker zelf oké is.

Tijdens het checken van mijn amp, kwam ik er achter dat er gewoon 2 buizen in de vox zitten :o Ik dacht toch echt dat de Vox een transistor was, is het soms Pre-amp buizen? Aangezien hij wel eventjes moet opwarmen.


He eventjes over het probleempje:

Hebben jullie misschien enig idee hoe het komt dat mijn linker speaker het niet doet, of weten jullie een oplossing of tips? De chips zitten er nog op. Wat zo vreemd is, soms slaat hij wel eventjes aan, en dan weer niet, heel vreemd. Zelf zou ik dan bijna aan een draadbreuk denken, misschien is 1 van de 2 buisjes wel kapot.



Ik hoor graag reactie:)


Groeten,
Wieger

Kim Wilson
21 februari 2008, 08:29
Het is zeker geen buisprobleem. Het lijkt gewoon op een draadbreukje.

R.W.
21 februari 2008, 21:29
buisjes zijn indd preamp,


probleem komt wel vaker voor bij deze serie van vox(heb m zelf ook),
gebruik je de headphone of recording out wel eens??? als daar een plug in gaat dempt de amp de speakers, deze input's zijn van dusdanige kwaliteit dat ze na een tijdje niet meer zo goed schakelen.....

alle jack in- en outputs even goed behandelen met contactspray en er een aantal keer een plug in en uithalen kan dit probleem oplossen

ps, je hebt niet toevallig een mono apparaat aan het eind van je effectsloop gezet ....... want dan draait deze amp dus gewoon mono......

}{Metalmaster}{
22 februari 2008, 20:54
buisjes zijn indd preamp,


probleem komt wel vaker voor bij deze serie van vox(heb m zelf ook),
gebruik je de headphone of recording out wel eens??? als daar een plug in gaat dempt de amp de speakers, deze input's zijn van dusdanige kwaliteit dat ze na een tijdje niet meer zo goed schakelen.....

alle jack in- en outputs even goed behandelen met contactspray en er een aantal keer een plug in en uithalen kan dit probleem oplossen

ps, je hebt niet toevallig een mono apparaat aan het eind van je effectsloop gezet ....... want dan draait deze amp dus gewoon mono......


Heuj,

Ja soms gebruik ik die, dan dempt hij inderdaad. Vreemd genoeg nu hij weer thuis staat, recht op zijn plek (hij stond eerst beetje scheef), doen ze het wel alle 2 weer, zeer vreemd.


Ik gebruik mijn loop niet, kon het maar, maar heb de apparatuur er niet voor ook al zitten 4 aansluitingen voor op. Bedankt voor het advies van de contactspray.



Groeten,
Wieger