PDA

View Full Version : squier strat, tele of epi les paul special 2



frankiiee
20 februari 2008, 18:32
hallo,

ik speel al een klein jaar akoestisch en zou nu graag ook eens electrisch proberen. ik ga muziek proberen spelen van rhcp, dire straits, oasis, muse, reggae.

Ik ben vandaag even naar de muziekwinkel geweest en heb daar drie gitaren gezien en 2 ervan geprobeerd die me wel aanstonden en die binnen mijn prijsklasse waren:

epiphone les paul special 2 189 euro
squier stratocaster affinity series 195 euro
squier telecaster affinity series 215 euro

en daarbij zou ik dan een roland cube 15w kopen.

wat zouden jullie mij aanraden. Persoonlijk vond ik die epiphone wel goed spelen maar hij weegt wel zeer zwaar. die stratocaster speelde ook wel goed en was minder zwaar. De telecaster heb ik nog niet geprobeerd maar die vind ik wel de mooiste. De verkoper zei dat een telecaster ook wel goed was maar dat ik voor mijn soort muziek toch iets beter af was met een stratocaster of een epiphone maar dat dat persoonlijke smaak is. Is het slim om ook wat op de schoonheid van een instrument af te gaan en kan je op een telecaster ook mijn soort muziek spelen? ik denk morgen toch eens die telecaster te gaan proberen ook. wat zouden jullie doen?

groetjes

Jellyfish00
20 februari 2008, 18:41
Je moet niet luisteren naar wat een verkoper zegt. (luister naar wat wij zeggen!). Nee nu serieus, je moet nemen wat jij het beste vindt spelen en klinken. en ligt het aan mij of spelen veel van die bands op strats...?

Gewoonik
20 februari 2008, 19:22
tja, mijn bandgitarist speelt ook op een strat, maare, zn eerste gitaar was een epiphone dan wel een ander type, maar t beviel hem goed

Tupelo
20 februari 2008, 19:25
Aha een nieuwe London City comet kandidaat. :D

Tupelo
20 februari 2008, 19:26
Oh ja & in dat sigment (of wanneer niet); doe je beter 2e hands.

Tin
20 februari 2008, 19:27
Ik zou die epiphone nemen die squier affinity's zijn nou niet de beste squiers vindt ik.

De epiphone is imo beter.

En ze zijn nog eens way overpriced bij die winkel waar jij ze hebt gezien.

Bij thomann betaal je 155 euro (ex 8 euro verzenden) voor zo'n affinity.

frankiiee
20 februari 2008, 19:39
mja, maar ik krijg er wel 2 jaar garantie op als ik een van die gitaren koop. En die strat zou ik ook in een pakket kunnen kopen voor 300 euro met die versterker, gitaarzak, gitaarriem, kabel, plectra, gitaarstand.

als ik die epiphone neem dan wil hij hem gratis afstellen voor me want nu vond ik de actie iets te hoog.

en ik vind precies nergens een winkel in de buurt van gent of brugge in vlaanderen waar london city gitaren te koop zijn. en ik kan er ook moeilijk op vertrouwen om die met de post te bestellen en te laten leveren, ofwel?

groetjes

Arne
20 februari 2008, 19:46
mijn eerste gitaar was ook een telecaster (en heb nu nog altijd alleen maar deze) en ben er zeer tevreden mee! je kan er echt veel kanten mee uit. gewoon uitproberen die handel !

Spitfire
20 februari 2008, 19:51
Is het slim om ook wat op de schoonheid van een instrument af te gaan en kan je op een telecaster ook mijn soort muziek spelen?

Ik vind dat het uiterlijk van het gitaar behoorlijk ondergewaardeerd is, een mooi instrument nodigt namelijk echt uit om te bespelen.

Op een Tele kan je prima de muziek spelen die jij wilt, luister niet naar anderen :satisfie:
En als ik jou was zou ik (mocht de Tele je bevallen) echt op zoek gaan naar een (tweedehands) London City Comet, want dat zijn echt ge-wel-dig-e gitaren voor het geld.

frankiiee
20 februari 2008, 20:02
ja heb hier inderdaad al heel wat goede dingen over london city comet gehoord, maar ik vind er maar een tweedehands en dat is op zich al 300 euro. Dus dat is toch wel iets boven mijn budget. Kzal zeker eens die squier telecaster gaan proberen want die vind ik echt mooi en als hij nou nog goed speelt ook dan zal het wss wel die worden maar dat zal ik toch nog even afwachten.

groetjes

Yannicks
20 februari 2008, 20:29
ja heb hier inderdaad al heel wat goede dingen over london city comet gehoord, maar ik vind er maar een tweedehands en dat is op zich al 300 euro. Dus dat is toch wel iets boven mijn budget. Kzal zeker eens die squier telecaster gaan proberen want die vind ik echt mooi en als hij nou nog goed speelt ook dan zal het wss wel die worden maar dat zal ik toch nog even afwachten.

groetjes

Als je er 150-200 euro voor bied zit je goed. Ze zijn nieuw 250.

Spitfire
20 februari 2008, 20:48
Als je er 150-200 euro voor bied zit je goed. Ze zijn nieuw 250.

Als je goed zoekt vind je ze nieuw voor 220 euro.

frankiiee
20 februari 2008, 20:51
mja, die london city lijkt me wel iets maar ik vind geen winkel in de buurt die ze verkoopt, dan zou ik ze eignelijk moeten bestellen zonder dat ik ze eens geprobeerd heb en dat vertrouw ik eigenlijk niet.

epivince
20 februari 2008, 21:08
Ik heb gisteren nog even gespeeld op een london city tele en hij klonk zeker goed! Als mijn budget lager was had ik hem zeker gekocht en later mischien de pickups vervangen.

keessie
20 februari 2008, 21:17
mja, maar ik krijg er wel 2 jaar garantie op als ik een van die gitaren koop. En die strat zou ik ook in een pakket kunnen kopen voor 300 euro met die versterker, gitaarzak, gitaarriem, kabel, plectra, gitaarstand.

als ik die epiphone neem dan wil hij hem gratis afstellen voor me want nu vond ik de actie iets te hoog.

en ik vind precies nergens een winkel in de buurt van gent of brugge in vlaanderen waar london city gitaren te koop zijn. en ik kan er ook moeilijk op vertrouwen om die met de post te bestellen en te laten leveren, ofwel?

groetjes hey frankiee ik heb laatst een london city gekocht na dat ik zo veel goede berichten over had gelezen . had nog nooit een londen city geprobeert . heb hem roosendaal gekocht via de post laten bezorgen en hij is gewoon top beter dan mij squier telecaster ben er eruuug blij mee gr kees

Kim Wilson
20 februari 2008, 21:21
Ik zou die epiphone nemen die squier affinity's zijn nou niet de beste squiers vindt ik.

De epiphone is imo beter.

En ze zijn nog eens way overpriced bij die winkel waar jij ze hebt gezien.

Bij thomann betaal je 155 euro (ex 8 euro verzenden) voor zo'n affinity.
Ik zou de gitaar kiezen die je het mooist vind klinken en die het beste bij je past. Die gitaren liggen qua geluid zo ver uit elkaar, dat je niet op kwaliteit moet afgaan. Voor dat geld kun je ook een prima strat of tele kopen. Ik ben het er wel mee eens dat die Squiers niet helemaal top zijn, maar er zijn voor dat geld wel goeie tele's en strats. London City bijvoorbeeld.

Wizz
20 februari 2008, 21:36
Bij thomann betaal je 155 euro (ex 8 euro verzenden) voor zo'n affinity.

Tuurlijk, en als je dan wat hulp bij de afstelling nodig hebt, doet de muziekwinkel om de hoek dat zonder meer van harte en kosteloos...

Wizz

Squier4ever
20 februari 2008, 21:59
Ik zou de gitaar kiezen die je het mooist vind klinken en die het beste bij je past. Die gitaren liggen qua geluid zo ver uit elkaar, dat je niet op kwaliteit moet afgaan. Voor dat geld kun je ook een prima strat of tele kopen. Ik ben het er wel mee eens dat die Squiers niet helemaal top zijn, maar er zijn voor dat geld wel goeie tele's en strats. London City bijvoorbeeld.

agreed, maar de oudere squiers zijn ook zeker geen slechte gitaren.

Kim Wilson
20 februari 2008, 22:00
Nee, maar het ging ook om de Affinity's.

frankiiee
20 februari 2008, 22:27
en wat is er dan kwalitatief beter, die epiphone les paul special 2 of die london city comet. als je rekening houd met de muziek die ik wil spelen?

Kim Wilson
20 februari 2008, 22:28
Welke vond je het mooiste klinken? De Epi of de Squier? Kijk daar eerst eens naar. Die gitaren zijn zó verschillend.

Mike999999999
20 februari 2008, 22:36
als je 2 jaar garantie hebt op zo'n Affinity dan is dat ook best een goede deal. Die dingen spelen en klinken helemaal niet gek, het probleem is alleen dat ze nogal snel kapot gaan.

frankiiee
20 februari 2008, 23:31
ah oke dus qua geluid en bespeelbaarheid is het geen slechte kwaliteit. in de winkel vond ik ze leuk en goed klinken en ook vlot bespeelbaar maar ik ken daar nog niet zo veel van.

LP_CL
21 februari 2008, 00:51
Moet het echt een nieuwe zijn? Zoniet, dan zou ik je aanraden van eens een maandje rond te neuzen op marktplaats.nl of 2dehands.be en daar een leuk gitaartje kopen voor 250€. Daar heb je tweedehands imo al VEEL leukere gitaartjes dan deze 3 gitaren.

frankiiee
21 februari 2008, 00:57
ik vond persoonlijk de squier mooier klinken, maar ik heb ze vooral onversterkt bespeeld en heel eventjes versterkt. ja ik heb wel al wat rondgekeken op kapaza en marktplaats enzo maar in de winkel kopen is toch iets veiliger.

groetjes

Kim Wilson
21 februari 2008, 08:15
Meer testen dus. Gewoon even serieus ervoor gaan zitten en kijken welke gitaar het beste bij je past.

frankiiee
27 februari 2008, 00:06
hello,

de gitaar is ondertussen gekocht met versterker, ik heb er toch voor gekozen om in de muziekwinkel te kopen omdat je daar 2 jaar garantie krijgt en de gitaar mij helemaal niet slecht lijkt.

Het is een squier stratocaster affinity series geworden in sunburst, samen met een roland cube 15W. ik vond de stratocaster uiteindelijk toch mooist klinken voor de muziek die ik speel. Telecasters zijn net dat tikkeltje mooier maar ben toch ook zeer blij met mijn stratocaster.

De gitaar is zeker nog niet de beste. Maar ik vind hem wel al heel mooi klinken en hij speelt ook zeer vlot. Ik kan er niet vanblijven.

Ik zou jullie dus nog es willen bedanken voor jullie tips en ik ben er heel blij mee.

groetjes

Blend
27 februari 2008, 19:27
ja heb hier inderdaad al heel wat goede dingen over london city comet gehoord, maar ik vind er maar een tweedehands en dat is op zich al 300 euro. Dus dat is toch wel iets boven mijn budget. Kzal zeker eens die squier telecaster gaan proberen want die vind ik echt mooi en als hij nou nog goed speelt ook dan zal het wss wel die worden maar dat zal ik toch nog even afwachten.

groetjes

comet is nieuwprijs nog geen 250 euro, dus 300 euro voor een 2ehandse???

Tho, wil je die verkoper even verbouwen alsjeblieft?