PDA

View Full Version : squier strat, tele of epi les paul special 2



frankiiee
20 februari 2008, 18:32
hallo,

ik speel al een klein jaar akoestisch en zou nu graag ook eens electrisch proberen. ik ga muziek proberen spelen van rhcp, dire straits, oasis, muse, reggae.

Ik ben vandaag even naar de muziekwinkel geweest en heb daar drie gitaren gezien en 2 ervan geprobeerd die me wel aanstonden en die binnen mijn prijsklasse waren:

epiphone les paul special 2 189 euro
squier stratocaster affinity series 195 euro
squier telecaster affinity series 215 euro

en daarbij zou ik dan een roland cube 15w kopen.

wat zouden jullie mij aanraden. Persoonlijk vond ik die epiphone wel goed spelen maar hij weegt wel zeer zwaar. die stratocaster speelde ook wel goed en was minder zwaar. De telecaster heb ik nog niet geprobeerd maar die vind ik wel de mooiste. De verkoper zei dat een telecaster ook wel goed was maar dat ik voor mijn soort muziek toch iets beter af was met een stratocaster of een epiphone maar dat dat persoonlijke smaak is. Is het slim om ook wat op de schoonheid van een instrument af te gaan en kan je op een telecaster ook mijn soort muziek spelen? ik denk morgen toch eens die telecaster te gaan proberen ook. wat zouden jullie doen?

groetjes

Jellyfish00
20 februari 2008, 18:41
Je moet niet luisteren naar wat een verkoper zegt. (luister naar wat wij zeggen!). Nee nu serieus, je moet nemen wat jij het beste vindt spelen en klinken. en ligt het aan mij of spelen veel van die bands op strats...?

Gewoonik
20 februari 2008, 19:22
tja, mijn bandgitarist speelt ook op een strat, maare, zn eerste gitaar was een epiphone dan wel een ander type, maar t beviel hem goed

Tupelo
20 februari 2008, 19:25
Aha een nieuwe London City comet kandidaat. :D

Tupelo
20 februari 2008, 19:26
Oh ja & in dat sigment (of wanneer niet); doe je beter 2e hands.

Tin
20 februari 2008, 19:27
Ik zou die epiphone nemen die squier affinity's zijn nou niet de beste squiers vindt ik.