PDA

View Full Version : Speaker Simulator?



Nocki
20 februari 2008, 13:30
Hoi,

Aangezien ik bezig ben met een nieuw rackje komt er deze vraag omhoog:

doe bedoeling is een 2x12 cab of een 1x12 cabje te gebruiken bij mn nieuwe rackje. Aangezien het volume op het kippenpodium erg laag moet zijn dacht ik aan een loadbos op 1 van de kanalen van de poweramp die het signaal doorgeeft naar de PA van de kerk.
Volgens mij zie ik in een hoop rackjes van de goeroes hier dit soort dingen zitten maar ik ben er niet zeker van. Ook de naam palmer komt steeds weer omhoog.

Kan iemandf hier meer over vertellen?

alvast bedankt!

NOcki

interessander
20 februari 2008, 13:39
Hier las ik goede verhalen over in de gitarre und bass.

http://www.soundperformancelab.com/transducer/2601_kurz_E.html

shredneck
20 februari 2008, 13:45
Hoi,

Ik gebruik twee red boxen, zijn redelijk goed. ZIt geen load in maar wel een goede sound. Je plaatst zulke apparaten meestal tussen de amp en je speakers, dus na je poweramp.

Je kunt ook je line out erop aansluiten, dat vind ik persoonlijk minder mooi klinken.

Het werkt in ieder geval fenomenaal. Loadbox van Koch heb ik gehad, die werkt eigenlijk nog beter, maar is ook een stukkie duurder. Kun je wel weer thuis mee spelen met een koptelefoon en nog meer van die handige features.
(load, cab sim keuze, mic standkeue etc)

Palmer is de bom op dit gebied, dat zegt iedereen. Je moet dan wel de rackversie hebben en niet the junction, die klinken anders en zijn vergelijkbaar met de nieue redboxen.

Voor het geld (49 euro) is behringer serieus een goede optie. Die ultra GI is ZWAAR ok. Die heb ik ook liggen en vergeleken met de redboxen. De behringer klinkt helderder en is superdegelijk. Let wel, ook geen load natuurlijk.

Succes, een DI is de manier om constant een duidelijk signaal aan te leveren aan de geluidsman. Zij blij en jij ook!

Grts C

Nocki
20 februari 2008, 13:56
Als ik het goped begrijp wil ik een DI met load voor in mn rack.

Op die manier kan ik 1 speaker gebruiken als eigen monitor en 1 poweramp uitgang naar de DI sturen en dat weer naar de geluidsman.

Is dit er in rackformaat? en is dat wat ik welleens zie bij sommige racks?
Is dit de beste manier om op kleine podia de geluidsmens blij te maken maar ik zelf ook?

armageddon
20 februari 2008, 14:18
Ja, dat is er in rackformaat. Volgens mij is die Transducer van hierboven in rackformaat, maar ook deze:
http://www.thomann.de/nl/palmer_pdi03.htm

Nocki
20 februari 2008, 14:23
Merci.

Die gaat er dus ook bij komen... Nu eens verzinnen wat er nog meer in dat rackje moet komen...

peter_heijnen
21 februari 2008, 01:26
Die gaat er dus ook bij komen...
En daar (de palmer toch?) ga je geen spijt van krijgen!

Nocki
21 februari 2008, 08:23
laten we het hopen. tot nu toe gaat het nog niet snel....

Een groot deel van de centen heb ik al en ik ben wat aan het rondkijken naar een preamp, poweramp, 10 of 12 he rack, racklade en die palmer. 1 van de verkopers heeft een preamp en poweramp en die palmer maar reageert ontzettend traag en erg summier. Eigenlijk ad ik zn spullen al willen kopen maar ik krijg maar geen antwoorden. Ik dacht dat ie ook 2 ogner cabs te koop had dus ik stel een hele mail op met vragen over die 4 dingen die die te koop heeft en wat alles bij elkaar mag kosten en het antwoord wat ik terug krijg is:

"Ik heb geen bogner cabs"

erg grappig...Ik ben eigenlik een beetje gewend dat als ik iets wil ik het dan diezelfde avond wel al heb :)

JeroenSchaaf
21 februari 2008, 08:31
Zo ben ik ook, maar sommige mensen zijn echt traaaaaaag op marktplaats.

Kreeg laatst een mailtje terug van een advertentie waar ik 2 week geleden had op gereageerd. Of ik nog belang had..... ehmm nee.

Nocki
21 februari 2008, 08:34
hihi... inderdaad. ik kom het ook wel eens tegen... Maar dit is wel fantastisch hoor. Je ziet wel vaker mensen die alleen op het negatieve reageren maar dit is echt uniek.

Ik wil alles kopen! je gitaar, rack, cab, amps en kabels.
reactie:
ik heb geen kabels...


maar goed. we vinden wel wat...

eerst maar eens kijken voor een leuk rackje en dan langzaam schroeven...

JeroenSchaaf
21 februari 2008, 09:20
Jah ind ;)


Ik ben benieuwd hoe je rackje eruit komt te zien, en wat je nou straks echt meer gaat gebruiken, je rack of je amp.

Nocki
21 februari 2008, 09:22
Dat zal mn rackje waarschijnlijk zijn. mn amp staat thuis en ik heb geen bandje. mn rackje komt in de kerk te staan waar ikeens in de 2e weken speel :)

Iceman
21 februari 2008, 09:35
Nocki, er staat een Palmer PDI-05 op marktplaats.

Nocki
21 februari 2008, 09:42
BEdankt voor je tip. dit is inderdaad de persoon waar ik het over had... :-)

Kaboemba
21 februari 2008, 09:46
Nocki, wel even opletten de 5 en de 3 verschillen, de 1 heeft een loadbox functie erbij in de ander niet dacht ik.


Btw die op marktplaats is van mij geweest, prima ding heb toen nog een tijd getwijfeld of ik hem wel weg wilde doen.

peter_heijnen
21 februari 2008, 10:33
Idd, de 3 heeft een loadbox en is mono en de 5 heeft geen loadbox en is stereo.

Nocki
21 februari 2008, 10:56
Hoi,

Bedankt voor de tip. Hoe sluit ik m dan aan? tussen speaker en poweramp? of op een line out ofzo?

Ik wil eigenlijk deze sjaak zn traveler en zn speaker sim kopen en als het goed is heeft ie ook nog een vht 2/90/2...

in principe heb ik de centen al al wil ik wel nog even wachten tot de vetta weg is zodat ik wat meer zeker heid heb en gelijk het rack en de lade en de kabels ka kopen...

peter_heijnen
21 februari 2008, 11:35
De pdi05kan tussen speaker en eindtrap, maar dan kun je net zo goed de pdi09 oftewel de junction nemen, veel goedkopere oplossing en voor live prima. Maar je hebt dan wel altijd te maken met het volume dat nul afgezwakt uit de speaker komt waarnaar je de 05 hebt doorgelust.

Je kunt de 05 ook op een line out aansluiten, maar als dat de lineout van de poweramp is, moet je die poweramp toch op een speaker aansluiten tenzij je een al dan niet in die amp ingebouwde loadbox hebt. De lineout van de preamp kan natuurlijk ook op de 05 worden aangesloten.

Als ik jouw verhaal -van de sim out naar de pa van de kerk en dan een tweede kanaal naar jouw eigen speaker- goed begrijp, zou je mss beter af zijn met de 03: http://www.adamhall.com/de/AH_K--Palmer-Speaker-Simulator__l--en__p--project_27__b--PDI03

Je zou dan dit kunnen overwegen:
-Preamp incl fx naar een kanaal van de poweramp
-Speakerout van dat kanaal naar de 03
-Filterout van de 03 naar de pa
-Ongefilterde lineout naar het tweede -vrije- powerampkanaal en bijbehorende gitaarspeaker.

Nu kun je de poweramp vóór de 03 zo hard laten werken als nodig, en dat zo zacht afluisteren als je wil.

j.augustus
27 februari 2008, 00:29
Ik heb een Marshall SE100 . I s een speakersimulator. Met loadbox, kun je mic opstelingen switchen 45 graden, 65 graden en rechte microfoon. Is 19" en heeft een geweldige speakersimulatie. Is een echte aanrader.

peter_heijnen
27 februari 2008, 09:26
Ik heb die se100 gehad, goed ding maar de palmer is beter.

En daarbij is de marshall onnodig groot met zijn 2 hoogte eenheden, en heeft ie stroom nodig itt de palmer.

Rutger
27 februari 2008, 09:36
Ik weet niet hoever de techniek nu is, maar tot een paar jaar terug vond ik speakersimulators toch behoorlijk on-echt overkomen. Alsof je sound nog even door een tupperwearbakje was gehaald voor het in de zaal belande.

erwin_ve
27 februari 2008, 11:05
Ik heb zelf een paar jaar een Groove tubes Speaker emulator gehad.
ook met load. Er zat ook een EQ op, erg handig! Ik zie ze alleen weinig in Nederland.
Erg goed geluid, ik kan je helaas niks vertellen hoe deze zich verhoudt tot de Palmers.

Nocki
5 maart 2008, 22:55
vandaag besteld een palmer pdi-05... Ik ber erg benieuwd!