PDA

View Full Version : Demo van mijn band Playyard



armageddon
20 februari 2008, 10:06
De afgelopen maand zijn we bezig geweest met een demo opnemen voor onze band Playyard, welke nu 2,5 maand bestaat. En nu hebben we het eerste resultaat. Graag zou ik jullie kritiek erop willen hebben :)

Alles behalve de vocal is opgenomen in Cubase SX2 en de vocals zijn opgenomen in Logic (had toen pas een Macbook Pro). Het geheel is gemixt in Logic 8 met alleen de plugins die in Logic zelf zitten. Voor opnames is een Projectmix I/O gebruikt en wat 57's, 58's een Studio Projects B1, een stel AKG condensators (geen idee welke), Shure Kick Mic en een cheap ass tom-mic setje.

Gitaar was in ieder geval een LTD EC-1000 met JB/59 set erin door een Koch Powertone II + 4x12. De bass ging door een oude bass buizenamp...geen idee welk merk ;). Drums heb ik ook geen idee ;)

Zelf ben ik redelijk tevreden met het resultaat, maar andere oren horen altijd meer. Het is de eerste keer dat ik echt met zoveel tracks gewerkt heb en ik moet zeggen dat Logic dan wel 100x beter is dan Cubase SX.

Anyhow, hier zijn de nummers :) :
Nothing To Gain (http://arjan.wieringen.dyndns.org/demo/Nothing%20To%20Gain%201.0.mp3) - redelijk simpel en to the point
Someday I'll Show (http://arjan.wieringen.dyndns.org/demo/Someday%20I%27ll%20Show%201.0.mp3) - vind ik het minste tot nu toe
A Cold Fire (http://arjan.wieringen.dyndns.org/demo/A%20Cold%20Fire%201.0.mp3) - wat rustiger
Like A Circle (http://arjan.wieringen.dyndns.org/demo/Like%20A%20Circle%201.0.mp3) - tyfushard en vind ik het vetst

hendrix2
20 februari 2008, 11:23
Ik vind de drum nogal 'dof' klinken. Kan ook aan mijn crappy laptop speakers liggen. Sowieso ben ik niet de juiste persoon om een oordeel over sound te vellen, want ik ben daar niet echt bedreven in :)

Wel erg goede muziek.

Nothing to gain kan ik erg smaken. Wat ik altijd erg cool vind is een volledige 'stop' van de muziek (op 1.33) en dan lekker verder gaan. Kan het dat de stem me wat aan Lost Prophets doet denken? Of zit ik helemaal fout? Ik vind de stem in ieder geval erg vet!!!

Someday I'll Show heeft een erg strakke openingsriff! :rockon:
Hier lijkt de stem me wel wat minder in het geheel verwerkt. Net alsof de zang er voor staat ofzo (kan me niet goed uitdrukken op dit gebied). Wederom niet afgaan op mijn beoordeling!!!

A cold Fire. Ik vind dit muzikaal erg mooi, maar vind het hier en daar wat zagerig. Ik vind dit eigenlijk het minste van de 4 nummertjes.

Like a circle vind ik erg goed. Lekker harde opening!

Goed bezig hoor! Nothing to gain vind ik persoonlijk het beste. Maar de andere nummers mogen er zeker ook zijn! Na 2,5 maand vind ik dit sowieso al een erg goede prestatie! Blijven doorgaan! :rockon:

bass blom
20 februari 2008, 11:29
Nothing To Gain - redelijk simpel en to the point
begint goed, lekker dikke bass, dan komt er gitaar bij, klinkt goed, dan drums.. hmm, wat muffig.
snare geluid er droog en gecompressed..


Someday I'll Show - vind ik het minste tot nu toe
ja, lekker sfeertje!


A Cold Fire - wat rustiger
Like A Circle - tyfushard en vind ik het vetst

andere twee ga ik later luisteren.

algemene indruk, een wat dichtgepompte mix, het ietwat benauwende alsof je oordoppen in hebt gevoel, snappu?

armageddon
20 februari 2008, 11:44
Bedankt voor de kritiek!
Muffige mix...tja, dat is een beetje mijn trademark denk ik ;) Ik schuw plugins als reverb nogal. Moet ik toch wat meer experimenteel mee omgaan. Er zit wel reverb op hoor, maar ik voeg altijd zoveel toe dat je het net niet hoort :)

Zal nog wel een iteratieronde overheen moeten gaan kwa levels etc. Er zit nu een compressor over de complete mix in met een threshold van -1.5dB puur als limiter functie als het ware. Uiteindelijk zal ik alles zonder compressor op de 0dB afmixen en dan daarna alles masteren.

Azrael
20 februari 2008, 12:23
Yupz, zoals ik ook al zei. Het is wat dof, saai qua mix nog. Het moet meer spetteren! Gelukkig zit Logic 8 propvol met plugins! 8-)

mrkoetje
20 februari 2008, 20:52
klinkt leuk allemaal! en dat na 2,5 maand!?

moe van de dag, alleen ff Nothing to gain:

intro: panning van de gitaren te extreem, ik wil hem links voor horen, niet naast me!(pak eens ene koptelefoon!)

erg droog, hou de basis (drums en bas) droog, dan heb je wat ruimte voor (vooral) de zang en gitaren qua ruimtelijkheid, zonder je strakheid te verliezen denk ik. (andersom miischien ook ok, dat moet je uitproberen)
het "sprankelt" niet! teveel compressie? hoor aan het eind ook een aardige ruis, totaalvolume kan ook iets harder, alles maximaal opgenomen? of staan er "slechte" zachte tracks in?

leuk gedaan, en ik ga binnenkort denk ik ook maar eens upgraden vanuit logic express. lijkt me fijn programma die logic 8.

HvV
21 februari 2008, 19:57
Te gek hoor, na 2.5 maand... Strakke mix ook maar die snare..daar zit geen leven meer in. Wat Koetje zegt, kan niet wachten tot er wat meer sprankeling in komt. Voor de rest echt top!

TimoSomers
21 februari 2008, 20:45
Shiiiiiiiiiiiiiiit!!
Erg gave nummers man!
Nothing to gain is lekker verteerbaar en gave riffs.
Someday I'll show had een heerlijke openingsriff, kon misschien alleen iets meer variatie in het nummer.
A Cold fire was prachtig, ook de gitaar harmonies vondk erg gaaf!
Like a Circle is ook kicke, lekkere riffs en lekkere sound.
Ik vind trouwens de zanger ook erg gaaf zingen! Hele aparte stem.
Gave shit =].

armageddon
22 februari 2008, 12:14
Bedankt voor de reacties mensen!
Ik zal proberen wat meer leven in de snare en het geheel te krijgen, maar geen idee nu hoe.