PDA

View Full Version : Yasi,de nieuwe vrouwlijke Vai!



JamoZ
19 februari 2008, 23:34
Ik weet nie meer hoe ik bij haar terecht ben gekomen,maar het is zeer indrukwekkend om te zien hoe deze jonge meid bezig is om een echte virtuoos te worden. :rockon:

Ze heet Yasi is 15 jaar en speelt vanaf haar 12e,ik ben echt een fan van haar aan het worden,puur omdat ze er zoveel moeite in steekt en zoveel liefde voor de gitaar heeft op n leeftijd waar meisjes normaal met hele andere dingen bezig zijn...

en ze heeft de aandacht van Mr.Vai himself getrokken,ze heeft zelfs met hem samen gespeeld!

de filmpjes ;) :rockon:

For the love of god :

http://www.youtube.com/watch?v=TJrDAALG9yk

Yasi Samen met Vai,echt een must see!!

http://www.youtube.com/watch?v=o6aIyngOn5w&feature=related

en van haar Youtube pagina waar uiteraard nog meer filmpjes op staan :

http://www.youtube.com/user/yasi13

B_2_the_a
20 februari 2008, 00:46
en ze is niet lelijk (ja ik heb een pedopas)


p.s. steve moet echt die ventilator dumpen, ziet er niet uit

EricSw
20 februari 2008, 01:12
Ongeloofelijk!

Ze zal er ongetwijfeld veel tijd in hebben gestoken.

artnaz
20 februari 2008, 01:34
Shit zeg, om depressief van te worden... :confused:

paulbekkers
20 februari 2008, 08:39
Ben benieuwd hoe fucking veel tijd ze erin heeft zitten.

overigens vind ik het Vai-repertoir nog steeds ruk.

Luke-wannabe
20 februari 2008, 10:34
For the love of god :

http://www.youtube.com/watch?v=TJrDAALG9yk
Valze gitaar!
Maar ze is wel goed.

Mephistocles
20 februari 2008, 11:02
Ik ben in een klap verliefd. En dr tiet steekt door dr monky grip en over de rand vna dr gitaar als ze zit. Moet ze echt wat aan doen. Nu schaam ik me... Ik ga "for the love of God" maar ns oefenen. Ze owned me!

duckman
20 februari 2008, 11:15
ze is erg goed!! Als ze deze passie vast houdt dan kan ze over een paar jaar wel een CD uitbrengen op Vai's label!!

nu ga ik mijn dochter maar eens "her" opvoeden (hehehe) :seriousf:

Vonk
20 februari 2008, 12:03
Wat wel typisch is: 99% van alle gitaristen die Vai coveren gebruiken altijd een signature Ibanez. Waarom? Is het de onweerstaanbare drang om die kerel in alles na te doen?

Oh ja, en het is een mooie dame, dat dan weer wel!

Reel Big Fish
20 februari 2008, 12:50
Ik verplaats deze toch naar Gitaristen.

JamoZ
20 februari 2008, 13:15
Wat wel typisch is: 99% van alle gitaristen die Vai coveren gebruiken altijd een signature Ibanez. Waarom? Is het de onweerstaanbare drang om die kerel in alles na te doen?

Oh ja, en het is een mooie dame, dat dan weer wel!


Ik denk dat het toch wel iets met het geluid te maken zal hebben? als je iets covered van vai zal je toch wel dezelfde toon eruit willen halen lijkt mij?

Das Schaap
20 februari 2008, 13:26
Wow dit is echt wel cool.

Check d'r vibrato anders, ze heeft echt heel goed naar Vai gekeken.

Ik ga d'r naam maar onthouden.

Riky
20 februari 2008, 17:24
Volgens mij is dit de eerst vrouw (meisje) dat ik zie die en mega goed kan spelen en mega knap is:P

Vonk
20 februari 2008, 18:13
Ik denk dat het toch wel iets met het geluid te maken zal hebben? als je iets covered van vai zal je toch wel dezelfde toon eruit willen halen lijkt mij?

Jaja, ik vind het nogal duur om een JEM te kopen om enkel een Vainummertje mee te spelen. Een simpel stratmodel kan zijn geluid ook wel benaderen, en daarnaast klinkt iedere gitaar hetzelfde op Youcompress...

Maarja, ik val niemand aan, dit verschijnsel viel me gewoon op. Kijk maar eens naar verwante video's rechts. Bijna iedere gast heeft een apehandvat...

humbucker
20 februari 2008, 19:00
En dr tiet steekt door dr monky grip en over de rand vna dr gitaar als ze zit.


welke tiet?? :dontgeti:

Mephistocles
23 februari 2008, 12:34
welke tiet?? :dontgeti:
Ok, veel tiet heeft ze niet nee, maar dat maakt mij niet veel uit. Hoewel, vrouwlijke bassisten zijn wel sexy'er dan vrouwelijke gitaristen, niet?

Jeroen_TRC
23 februari 2008, 12:37
Dude...ieuw... ze is 15!!!

Azrael
23 februari 2008, 12:42
Jaja, ik vind het nogal duur om een JEM te kopen om enkel een Vainummertje mee te spelen. Een simpel stratmodel kan zijn geluid ook wel benaderen, en daarnaast klinkt iedere gitaar hetzelfde op Youcompress...

Maarja, ik val niemand aan, dit verschijnsel viel me gewoon op. Kijk maar eens naar verwante video's rechts. Bijna iedere gast heeft een apehandvat...

Onzin. Die JEM heeft echt wel een specifieke sound die je niet uit een strat haalt. Als ik hoor hoe dicht dat meisje bij de sound van Vai komt....erg knap!

artnaz
23 februari 2008, 13:03
Onzin. Die JEM heeft echt wel een specifieke sound die je niet uit een strat haalt. Als ik hoor hoe dicht dat meisje bij de sound van Vai komt....erg knap!Klopt, maar Vonk merkt wel terecht op dat alle "Vai-spelers" een JEM hebben. Je hoeft toch niet altijd dezelfde sound te hebben als degene die je covert?

Azrael
23 februari 2008, 13:13
Klopt, maar Vonk merkt wel terecht op dat alle "Vai-spelers" een JEM hebben. Je hoeft toch niet altijd dezelfde sound te hebben als degene die je covert?

Ja, maar op dat stuk reageerde ik niet omdat ik vind dat ze dat lekker zelf moeten weten. Als ze er maar lol in hebben.

VanBiLL.com
24 februari 2008, 15:28
Super hoor, ik heb net met mijn mond wagenwijd open naar deze jonge mejufvrouw zitten luisteren.

Ik hoop dat we in de nabije toekomst nog meer van haar gaan horen!

Misschien een beetje off-topic maar zo zijn er meer:

Misschien wel eens van Nori Bucci gehoord? Zonee kijk maar eens wat deze jonge mejufvrouw met een StratoCrapper voor elkaar krijgt:
http://www.youtube.com/watch?v=o2RPPzGJcdA&NR=1

Nog een goed voorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=RXUxplb7kcw&feature=related


http://www.geocities.com/noribuccimusic/

Ik vind het machtig om het horen wat dit soort jonge mensen voor elkaar krijgen! Geweldig! :rockon:

artnaz
24 februari 2008, 15:37
Misschien wel eens van Nori Bucci gehoord? Zonee kijk maar eens wat deze jonge mejufvrouw met een StratoCrapper voor elkaar krijgt:
http://www.youtube.com/watch?v=o2RPPzGJcdA&NR=1Pff... Dit vind ik nog veel indrukwekkender dan Yasi die technische hoogstandjes van Vai naspeelt. Dit komt echt uit het ziel. Ze is wel wat ouder trouwens.

Beetje nog meer offtopic, kan iemand mij een richting opduwen om die funky akkoordjes te leren die Nori Bucci hierboven in het begin van het filmpje doet? Ik wil ook wel af en toe zoiets erin gooien... :satisfie:

Oh, dit blijf ik nog het meest indrukwekkend vinden btw: 8-jarig bluestalent (http://www.youtube.com/watch?v=UGTfDf4b5oE)

VanBiLL.com
24 februari 2008, 15:42
Ze is wel wat ouder trouwens.

Ik wou dat ik nog zo oud was...een avond optreden en ik heb twee weken jetlag... :chicken:

Maar ze is bijzonder gaaf...alleen maar eigenwerk...

'K kan je btw helaas niet op weg helpen met je vraag, sorrie, ik zou hetzelfde willen!

Sami
24 februari 2008, 15:47
Fuck!!!!!!!!!!!!!!!!! Deze chick is goed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

artnaz
24 februari 2008, 16:01
Fuck......... deze chick......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ja, dat wil ik ook wel... :p

VanBiLL.com
24 februari 2008, 16:52
Nou nou jongens toch....het gaat hier om het prachtige gitaarspel van de (te) jonge vrouwelijke gitaristen op deze aardkloot...


Maar ff onder ons...Nori Bucci, ik zou er liever mee in bed liggen dan met 40° koorts :sssh:

Mephistocles
24 februari 2008, 16:58
Dude...ieuw... ze is 15!!!
Dude! Wat ieuw? Ik ben niet zo'n ouwe knar als jullie! Ik scheel maar 2, 2eneenhalf misschien 3 jaar met haar, dus wat ieuw? En ze ziet er niet eens slecht uit ook!

VanBiLL.com
24 februari 2008, 17:49
Nou geniet er dan maar van...voor je het weet bereik je een leeftijd dat je voor dit soort meisjes moet betalen in een of ander discutabel obseen land met palmbomen... :chicken:

Maar het gaat hier om de kunsten van de jufmevrouw in kwestie en die mogen er echt zijn (en mogelijk de dame zelf ook over een jaar of 10), nu is ze oud genoeg om mijn dochter te zijn...(wtf, dan nog steeds nu ik er over nadenk, arrch...)

artnaz
24 februari 2008, 17:52
Nu is ze oud genoeg om mijn dochter te zijn...(wtf, dan nog steeds nu ik er over nadenk, arrch...)Sick minded bastard! :D

JamoZ
24 februari 2008, 22:15
Er zijn genoeg jonge talentjes,ik wou dat ik zo vroeg mee begonnen was,dan had t een heel ander verhaal geweest!

hier nog n filmpje van wat jong talent :)

http://www.youtube.com/watch?v=4FU0tq30uW4

peter_heijnen
25 februari 2008, 11:21
Nou geniet er dan maar van...voor je het weet bereik je een leeftijd dat je voor dit soort meisjes moet betalen in een of ander discutabel obseen land met palmbomen... :chicken:
Discutabel land? Ik denk dan eerder aan de vele bezoekers die de 'kinderabeid' met veel plezier in stand houden.

Wat betreft de accoorden van mevr Bucci (al dan niet meerderjarig): Omkeringen en voorhoudingen van mineur7 icm met pentatoniek.
Neem bijv als uitgangspunt Amin7 (xx5555) en begin gewoon met pielen. Je komt dan vanzelf wel op nieuwe paden.

artnaz
25 februari 2008, 11:40
Wat betreft de accoorden van mevr Bucci (al dan niet meerderjarig): Omkeringen en voorhoudingen van mineur7 icm met pentatoniek.
Neem bijv als uitgangspunt Amin7 (xx5555) en begin gewoon met pielen. Je komt dan vanzelf wel op nieuwe paden.Gewoon een barré'tje pakken en met de andere vingers wat gaan soleren dus? Klinkt easy... :)

peter_heijnen
25 februari 2008, 11:46
Is het ook..... uiteindelijk. :)

NightFox
16 maart 2008, 21:21
Ik vind haar wel goed met name met For the love of God....

Maar eigelijk slaat ze de moeilijke stukken wel over.....ze maakt er gwoon haar eigen iets van omdat het anders te moelijk is......

Maar ze blijft natuurlijk harstikke goed!

artnaz
16 maart 2008, 21:24
Ik vind haar wel goed met name met For the love of God....

Maar eigelijk slaat ze de moeilijke stukken wel over.....ze maakt er gwoon haar eigen iets van omdat het anders te moelijk is......

Maar ze blijft natuurlijk harstikke goed!Ja, het zou verboden moeten worden dat gitaristen een "eigen iets" van muziek maken! :D

NightFox
16 maart 2008, 21:30
nee zo bedoel ik het niet :)

Ik bedoel dat ze het moeilijke zeg maar overslaat en er iets makkelijkers voor in de plaats maakt. :)

artnaz
16 maart 2008, 21:41
Weet ik, weet ik... :satisfie:

Mephistocles
17 maart 2008, 18:47
Ja, het zou verboden moeten worden dat gitaristen een "eigen iets" van muziek maken! :D
Nee. Het tegenovergestelde zou verboden moeten worden. Waarom zou je Steve Vai na-apen als je het beter kan? (hetgeen in dit geval helaas nog niet het geval is. Komt vast nog wel.)

belfrink
29 maart 2008, 19:27
Die tone is gewoon spot on !

Tupelo
29 maart 2008, 20:11
en ze is niet lelijk (ja ik heb een pedopas)Ik ben niet van de shred, maar om die reden ga ik 'm kijken. :)

Om te beginnen moet ze meer de camera inkijken. :D

Gaaf zeg idd. :p

Undertaker-120306
11 april 2008, 11:43
Shit zeg, om depressief van te worden... :confused:

Valt toch wel mee (vind ik dan).

Undertaker-120306
11 april 2008, 11:48
Ik ben in een klap verliefd. En dr tiet steekt door dr monky grip en over de rand vna dr gitaar als ze zit. Moet ze echt wat aan doen. Nu schaam ik me... Ik ga "for the love of God" maar ns oefenen. Ze owned me!
Haha vette ownage, ik heb vandaag niet zon zin om me te laten ownen door een meisje whahaha. Ik ben wel jaloers op de gitaar though. Ik heb zelf ook een Ibanez maar een JEM wil ik ook nog altijd wel hebben (maar eerst een 7 snaar maar dat is offtopic)

TimoSomers
11 april 2008, 20:27
Ik vind het eigenlijk wel heel erg meevallen?
Er zijn zat mensen van die leeftijd die het beter doen dan haar, maar die dan toevallig mannelijk zijn of toevallig niet zo 'knap' waardoor ze niet overhyped worden.

Undertaker-120306
11 april 2008, 23:17
Ik vind het eigenlijk wel heel erg meevallen?
Er zijn zat mensen van die leeftijd die het beter doen dan haar, maar die dan toevallig mannelijk zijn of toevallig niet zo 'knap' waardoor ze niet overhyped worden.

Mee eens ja. Ik bedoel ik kan die nummertjes van Steve Vai ook spelen Progressive metal is veel moeilijker

Bernd Veenema
12 april 2008, 00:44
Ik vind het inderdaad ook wel een beetje meevallen ja. Met de sound komt ze aardig in de buurt, maar technisch mankeert er nog wel het een en ander aan. Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat ik beter ben.
Ik vind die Nori Bucci wel vreselijk goed trouwens.

Mephistocles
12 april 2008, 15:08
Ja, maar ja, voor iemand die net een paar jaar speelt en vrouwelijk is... daar ging het om.

Dark_Tranquillity
12 april 2008, 20:18
Ik zie haar niet met 15 bier achter de kiezen een half uur lang death-metallen.

Luke-wannabe
12 april 2008, 21:29
Ik zie haar niet met 15 bier achter de kiezen een half uur lang death-metallen.
Nou nou een half uur!

Undertaker-120306
13 april 2008, 22:41
Ja, maar ja, voor iemand die net een paar jaar speelt en vrouwelijk is... daar ging het om.

Ja okay maar ik speel ook nogmaar 4 jaar en ik kan Dream Theater nummertjes spelen.

Wiellem
14 april 2008, 10:17
Ja okay maar ik speel ook nogmaar 4 jaar en ik kan Dream Theater nummertjes spelen.

Welke nummers, en ken je ze helemaal incl solos etc?

hendrix2
14 april 2008, 14:17
Ik speel al 14 jaar en kan geen dream theater nummer spelen :(
Man man, wat moet ik sucken :(

Maiden Michiel
14 april 2008, 15:21
Best vet, maar bij die snelle stukken gaat ze toch wel aardig de mist in.
Maar goed, tegen de tijd dat ze 20 is zal dat ook wel anders zijn.

Undertaker-120306
14 april 2008, 19:00
Welke nummers, en ken je ze helemaal incl solos etc?

As I Am kan ik Honor Thy Father, Pull Me Under, eehm Learning To Live (niet helemaal ) Metropolis op een paar kleine stukjes na maar daar ging het niet over het ging over ''de vrouwelijke steve vai'' anders krijgen we dalijk een heel andere onderwerp

Wiellem
14 april 2008, 19:04
As I Am kan ik Honor Thy Father, Pull Me Under, eehm Learning To Live (niet helemaal ) Metropolis op een paar kleine stukjes na maar daar ging het niet over het ging over ''de vrouwelijke steve vai'' anders krijgen we dalijk een heel andere onderwerp

Ok respect dan :rockon:

Undertaker-120306
14 april 2008, 19:07
Ok respect dan :rockon:

Danku, ik ga Progmetal met mn nieuwe bandje spelen (als we dus een toetsenist vinden en zanger) dus moet ik wel een beetje goede gitarist zijn dus ik oefen veel whaha.

koentjo
13 mei 2008, 10:27
heel knap hoor, beide het spelen en uiterlijk.

maar ik prefereer toch het zoeken naar een eigen sound dan simpelweg (niet geheel eenvoudig, maar dat woord staat er nu toch al) copieren van wat iemand anders doet.

hopelijk zal ze zich nog wat verder ontwikkelen en een echt eigen sound krijgen.

laten we tot het zover is dit topic openhouden :cooler:

The Lo Lands
14 mei 2008, 20:13
Ik begrijp het wel...

... ik vind Vai zoiezo altijd al iets vrouwlijks hebben, wiegen met z'n heupen, en altijd z'n haartjes in de lick enzo.

Voor vrouwen (meisjes) en echte roll model.

:stop: