PDA

View Full Version : net mijn eerste western gekocht



Roosje_Katoen
19 februari 2008, 22:58
Een epiphone DR - 200s. Ik heb hem gekocht voor 99 euro. Omdat ze een keer gebruikt waren ergens voor en dus niet voor de nieuwprijs verkocht konden worden. Maar is dus zo goed als nieuw, mankeert niks aan. Afgezien van dat er USED op de hals staat.

In ieder geval, ik ben er heel erg blij mee, hij klinkt mooi helder. Heb verder niet veel verstand nog van western gitaren (speel eigenlijk elektrisch, maar begon steeds meer akoestische dingetjes te pingelen, dus wou wel heel graag ook een goede akoestische gitaar)

Is er verder iemand die ervaring heeft met deze gitaar?
Mocht er nog iemand geinteresseerd zijn trouwens, er staat nog een hele partij in de winkel, in Hilversum (Robberts guitars). Allemaal dezelfde voor 99 euro. :)

Hoop dat dit geen nutteloos topic is maar ik wou het toch even mededelen. :)

http://i176.photobucket.com/albums/w189/DiepPaars/DSCF3223.jpg

foto is een beetje groot...

bass blom
19 februari 2008, 23:44
used? hoe staat dat er dan op?

nix mis mee verder lijkt me, groot ding :D

dadgad
20 februari 2008, 00:36
Hallo,

Nee, dat zie je verkeerd - de gitaar is normaal, maar het
meisje is wat klein. Die moet nog een beetje groeien, denk
ik, om op een volwassen gitaar te spelen :)

[Hoop wel dat ze tegen een geintje kan....]

Hele nette gitaar trouwens, en een net prijsje ook - daar koop
je normaal niet veel voor !

Greetz,

Han.

Berti
20 februari 2008, 06:25
wat leuk voor je joh! wat zul je trots zijn op jezelf dat je daarvoor gespaard hebt! en nu maar lekker spelen!

greetz

Rinze
20 februari 2008, 08:33
Mooie gitaar, zeker voor die prijs! Ongelofelijk wat je tegenwoordig voor 100 euri kunt kopen... Gefeliciteerd!


Je houdt zeker van Tolkien, of niet?:satisfie:

--=HANS=--
20 februari 2008, 08:34
Hey Roosje,

Mooie gitaar! En dat voor € 99,- Zo op het oog ziet hij er keurig uit. Ik denk dat ik ook maar eens even bij Robberts ga kijken.
Ik heb in het verleden een paar keer een Epiphone dreadnought in een of andere sunburst uitvoering in m`n handen gehad. De hals was nogal dik en het ding speelde zwaar maar het geluid was prima.

Veel plezier ermee.

Groet, Hans

Roosje_Katoen
20 februari 2008, 08:54
haha, ik ben inderdaad gewoon nogal klein. :p 1.55 meter...
Had ook niet gedacht dat ik met die 100 euro die ik net gespaard had alweer een hele gitaar kon kopen!
Dat 'used' staat op de achterkant tussen de mechanieken, in het hout gegraveerd. Maargoed, het stoort verder niet.

Toen ik hier lid werd van het forum was ik 11 en inderdaad nogal tolkien fan. Ik had net alle boeken gelezen enzo. En omdat ik zelf Roos heet... Tja, nu vindt ik het wat te schattig klinken eigenlijk, maar ik zal het er mee moeten doen. :p

Pais
20 februari 2008, 09:27
Dat 'used' staat op de achterkant tussen de mechanieken, in het hout gegraveerd.

Dat is een bijzondere manier om de klant te laten weten dat het om een gebruikte gitaar gaat :eek:

bass blom
20 februari 2008, 10:30
grappig, had ik nog nooit van gehoord, second wel, dan is er een klein cosmetisch probleem met de gitaar.

deze is dus kennelijk naar een beurs meegeweest ofzo, van fabriek/importeur uit.

freekick
20 februari 2008, 11:01
Hoop dat dit geen nutteloos topic is maar ik wou het toch even mededelen. :)



Nee hoor dit zijn de leukste topics!
Veel lol met je gitaar .
En ... groetjes aan Sam.



.

Roosje_Katoen
20 februari 2008, 11:11
Dat is een bijzondere manier om de klant te laten weten dat het om een gebruikte gitaar gaat :eek:

Ja idd... ik vond het ook al interessant. Maarja, misschien moet ik er maar eens nog wat bij krassen, '..by Steve Morse' ofzoiets.. :D

martelino
23 februari 2008, 19:45
Waarom niet "used by permission"?
Een gitaar gaat pas klinken trouwens als hij wordt gebruikt.
Hoewel, er zijn ook veel gitaren die vooral lijken gemaakt om naar te kijken, maar dit ziet eruit als een prima werkpaard.
Veel speelplezier!

wietse
23 februari 2008, 20:42
Dat 'used' staat op de achterkant tussen de mechanieken, in het hout gegraveerd. Maargoed, het stoort verder niet.



wat een mongolen!!!
zouden ze dat ook doen met een 50's gibson?
slaat nergens op om een gitaar zo te verminken.
maar goed zolang jij er maar blij mee bent.

ACSlater
23 februari 2008, 21:28
wat een mongolen!!!
zouden ze dat ook doen met een 50's gibson?

Ja, tenzij die nog ongebruikt is :)
Leuke gitaar Roos! Dat "used" zou mij niet zoveel kunnen schelen. Ik bedoel, het staat niet in mijn gitaren gekrast maar iedereen kan zien dat mijn gitaren "used" zijn.

Berti
24 februari 2008, 07:53
terwijl ik deze post las moest ik aan het volgende denken.

er is een tijd geweest dat LP's (je weet wel, die grote zwarte dingen van VOOR het cd tijdperk...) ingevoerd werden met een klein gleufje gemaakt in de hoes.....dan konden ze die namelijk extra goedkoop aanbieden.
dus zonet ging het door me heen, of dit ook bij die gitaren gedaan zou kunnen zijn, ook al ZIJN ze helemaal niet gebruikt.
feit is wel dat voor NIEUW spul veel meer moet worden betaald bij de invoer.....
of klets ik nou uit mijn nek.

greetz

Otje
24 februari 2008, 10:28
Ik heb ook zo'n Epi met USED erop, zie deze discussie (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=100755&highlight=epiphone). Ben er erg blij mee en mijn elektrische gitaren verzamelen vooral stof sinds ik de Epi heb (sinds november). Het is verslavend om hierop te spelen.

Veel plezier met de jouwe!

bass blom
24 februari 2008, 10:55
terwijl ik deze post las moest ik aan het volgende denken.

er is een tijd geweest dat LP's (je weet wel, die grote zwarte dingen van VOOR het cd tijdperk...) ingevoerd werden met een klein gleufje gemaakt in de hoes.....dan konden ze die namelijk extra goedkoop aanbieden.
dus zonet ging het door me heen, of dit ook bij die gitaren gedaan zou kunnen zijn, ook al ZIJN ze helemaal niet gebruikt.
feit is wel dat voor NIEUW spul veel meer moet worden betaald bij de invoer.....
of klets ik nou uit mijn nek.

greetz

cutouts heetten die dingen, sleufje, gaatje.. die werden gedumpt door de platenmaatschappij.
reden divers en dat gaatje dan om te voorkomen dat ze als gewoon nieuw werden verkocht.
leuk verhaal een keer een gast die een LP in kleine oplage had, bij dureco geloof ik.
ze hebben daar een soort supermarkt, voor inkopers.. daar liep hij te snuffelen en toen zag hij zijn eigen plaat voor 2 gulden ofzo, dus hij neemt de hele partij, 2 a 300 mee..
wordt hij een paar dagen later gebeld, dureco, hee, die LP van jou, heb jij er toevallig nog een paar?
jahoor! en dus verkocht hij ze weer terug aan dureco voor 6 gulden ofzo :D