PDA

View Full Version : Minder jonge nieuweling



Triffid
19 februari 2008, 22:07
Allen,

Heb de laatste dagen nogal veel tijd gespendeerd op dit forum, en ik kan niet anders dan complimenten geven. Bijzonder nuttige site met een schat aan informatie/meningen van ervaren gitaristen.

Ik zal me ook maar even voorstellen :
Ik ben Gert, word morgen 39 jaar en kom uit de Belgische Kempen. Ik heb, in de tijd dat ik nog haar had 8-) , 5 jaar notenleer gevolgd, en was toen al van plan om gitaar te leren spelen (rond mijn 12e). Helaas werden de lessen in de lokale muziekschool opgeschort, en wegens andere drukke activiteiten kwam er niets meer van in huis (heb ik al heel veel spijt van gehad).

Na de studies als bediende in de transportsector gaan werken, en die sector staat natuurlijk niet bekend als een 9 to 5 job. Ik werkte ook nogal ver van huis (oa ook 6 jaar in Eindhoven), waardoor ik 's avonds bij wijze van spreken geen seconde vrij had voor een hobby.

Een tweetal jaar geleden ben ik dichter bij huis gaan werken en op regelmatige uren (weliswaar nog steeds in dezelfde sector), en toen begon het toch weer te kriebelen om gitaar te leren spelen. Sinds anderhalf jaar volg ik les. Geen prive-les, maar in groepjes van 5 a 10 mensen. Het leuke aan deze lessen is dat het heel praktijkgericht is, waardoor je na enkele maanden al nummers begint te spelen (repertoire heel uitgebreid en gevarieerd, van Eric Clapton naar REM, van Nirvana naar Metallica, van Enrique Iglesias naar Clouseau, Neil Young, the Animals en noem maar op).

Qua materiaal heb ik een Ibanez (electrisch) en een Takamine (akoestisch).

Om even te refereren naar een van de vele topics :
neen, je bent nooit te oud om te leren 8-)

JohnLord
19 februari 2008, 22:11
Inderdaad. Zelf raak ik steeds meer gemotiveerd naarmate ik ouder word (41)!

repelsteeltje
20 februari 2008, 08:21
welkom hier, je bent nooit te oud om te leren, trouwensook ik ben 39 en vindt dat niet oud hoor.

TomSpeet
20 februari 2008, 08:36
gefeliciteerd met je 39ste verjaardag!

en welkom

freekick
20 februari 2008, 11:33
Hi Triffid en gefeliciteerd.
Vanwaar ik sta is 39 nog jong.

Heb je iets met John (triffid) Wyndham??



.

Triffid
20 februari 2008, 12:56
Hi Triffid en gefeliciteerd.
Vanwaar ik sta is 39 nog jong.

Heb je iets met John (triffid) Wyndham??



.

Nope, ik was en ben nog steeds grote fan van de geweldige Triffids, beste groep ever. Helaas niet bekend bij het grote publiek, geheel onterecht natuurlijk :-)

Hendriks
20 februari 2008, 13:58
Nog een broekie . (bijna 50)

artnaz
20 februari 2008, 15:39
Ik ben nu ook veel gemotiveerder dan vroeger. Ja, ik baal er best wel van dat ik lange tijd geleden niet meer tijd in gitaarspelen had gestoken. En nu ben ik al twintig...

(grapje natuurlijk, doch waarheid)

wrc_46
20 februari 2008, 23:04
Van waar in de Kempen ben je ergens?

Proficiat met je 39ste verjaardag.

Rockmo(ther)
20 februari 2008, 23:12
Welkom!
Ook ik ben niet meer een van de jongsten hier..

Triffid
21 februari 2008, 07:43
Van waar in de Kempen ben je ergens?

Proficiat met je 39ste verjaardag.

Thenx.

Afkomstig uit Herenthout, nu wonende in Meerhout, niet zo ver van Lommel dus (ik ga trouwens om de paar maanden eten in Lommel met een aantal ex-collega's, in iets dat Tuin-en nog iets heet, kan effe niet op de naam komen).