PDA

View Full Version : setup vraagjes euh help ?



wanna1
10 februari 2003, 20:32
ik heb straks een week vakantie en dan ga ik mijn setup veranderen wie o wie kan mij helpen? dit ga en wil ik doen.

eerst ga ik mijn 4x12 doormidden zagen en dan de onderster helft stereo gebruiken,
daarop zet ik 2 jcm800 topjes, die dus allebei 1 speaker krijgen.

dan wil ik ze uit fase zetten of is dit niet verstandig wie heeft hier ervaring mee,

om er nou een dikke chorus of pitchshifter op te zetten lijkt me ook net iets te veel van het slechte

ook een delay van 1 tot 20 milliseconden heeft me nog niet beroerd

of zal ik ook een stukje van de achterkant van de kast open laten wie heeft hier een mening over.

ik gebruik alleen de distorion van de tops

alle meningen zijn welkom

ReinoutV
10 februari 2003, 21:51
Waarom zou je die kast stereo maken als je toch geen stereo-effecten gaat gebruiken? En misschien is het verstandiger om je kast te verkopen en een 2x12" of 2 1x12" boxen te kopen. Of je moet het leuk vinden om te zagen :smile:. Pas wel op met de impedantie van de speakers.

Negative K3 fan
11 februari 2003, 08:43
Verkoop die cab dan gewoon en koop 2 1x12" boxen.

FragDaddy
11 februari 2003, 12:03
je kunt toch gewoon je 4x12 zo laten en hem dan stereo maken (dus 2 speakers aan de ene top en 2 speakers aan de andere top) hoef je niet te zagen.

wanna1
11 februari 2003, 19:26
dat kan maar ik wil het iets compacter maken, en ik wil zo weinig mogelijk speakers per versterker (dan kan de volume knop wat meer open en alle kleine beetjes helpen.

de versterker per top is wel om het stereo te doen, maar niet zo super drastisch, ik dacht dat een beetje "fase" verschil met iets van delay al wat moois kan doen
of niet ik heb nog niets geprobeerd ??

wanna1
11 februari 2003, 19:30
wat ook een vraag is ?
als je 2 keer dezelfde partij in speelt, en daar na de panning van de ene links en van de andere rechts zet heb je een mooi stereo beeld.
speel je gewoon een gitaar en zet je dan het ene kanaal een aantal milliseconden scheef dan klinkt het eigenlijk niet
wie heeft hier meer meningen over
??

Negative K3 fan
11 februari 2003, 20:00
een tweede gitaar inhuren :smile:

ik denk dat een oplossing is om je gitaar door een stereo chorus te laten lopen die heel lichtelijk het geluid beinvloed, daardoor krijg je een iets voller geluid, daarna zet je aan elke kant een delay pedaal met iets verschillende delay tijden (maar een kleine beetje verschil is voldoende en je moet het originele singaal natuurlijk ook laten lopen) en dan heb je volgens mij een redeleijks tereo geluid.

V-Twin
12 februari 2003, 18:21
ik sluit mee aan met hierboven lijkt me een stuk makkelijker