PDA

View Full Version : Officieel: Mijn Fender is kloten!!!



MichaelSS
19 februari 2008, 19:32
Ok hier het probleem (de problemen).

Ik speel sinds een jaar of 2 op mijn Fender. Destijds 2ehands gekocht. Het is een Fender Anniversary 40th ('94) Echt een Top gitaar, altans dat was ooit zo.

1: De Actie van de gitaar is veel te hoog. Ik heb hem een maand of 3 geleden laten afstellen bij de Gitaarbox in Meppel. Volgens mij zijn toen alleen maar de zadeltjes omhoog gezet. Hiervoor moest ik nog wel even 40 euro neerleggen. Dom van mij > gitaarwinkel niks te verwijten, had het zelf moeten zien.
Als de zadeltjes te laag staan loopt hij aan op de Fretten (na de 12e). Zwaar irritant > duidelijk kenmerk van afstellen. Goed afstellen.

2: Gitaar kraakt ongeloofelijk erg als de versterker op het "lead" kanaal staat. Niet op alle posities van de "switch" maar alleen op het brugelement, op de midelste positie van de switch en op de "zwaarste" positie van de switch. Te irritant!

3: Ik hoef maar aan de Tremelo te komen en hij is vals. Ik blijf aan het stemmen. DAMN!

Heb ook nog een chinese Legend gitaar staan. Daar speel ik momenteel vaker op dan die Fender. Echt niks meer aan om op die gitaar te spelen op deze manier.

Iemand tips? Weet iemand een goede afsteller omg. Drenthe (Meppel) voor niet al te veel geld maar die hem dan ook volledig na kijkt?

Verkopen doe ik hem niet. Je hebt er van die "stukken" bij die je gewoon echt niet kwijt wilt er moet echter wel wat aan gedaan worden. En snel.

Jaffster
19 februari 2008, 19:43
Als ie zo klote is, dan kom ik hem wel ophalen voor 10 pleuro......
stuur me maar een PM :)


succes !

MichaelSS
19 februari 2008, 19:45
:stop: :stop:

Dark_Tranquillity
19 februari 2008, 19:49
Nu kan ik wel zeggen dat Fender kloten is, maarja, Jackson is dezer dagen ook van Fender. Aan de andere kant, Fender verneukt Jackson alleen maar. Dus ja Fender is kloten!


Ontopic: gewoon lekker echt laten afstellen, veertjes van de trem vervangen, nut vervangen misschien, en voila?

bass blom
19 februari 2008, 19:49
mijn zwager, niet echt heel erg dichtbij meppel, spanga, net in friesland, half uurtje auto? kan er vast wel wat mee.

Tupelo
19 februari 2008, 19:50
Kan heel goed.
Was destijds ook niet erg tevreden over mijn Strat Plus.
Nogsteeds van mening dat mijn budget made in Korea Blade die gitaar er zo uitgespeeld had.

Conclusie.
Je hep een lemon.
Marktplaats dat ding, snel!

d'oh
19 februari 2008, 19:51
Ik heb me gitaar ook eens laten afstellen bij Guitarbox in Meppel. Aardige kerel en goed gebeurd.

Ik zou gewoon terug gaan en aan hem vragen of hij hem niet nog eens kan afstellen en €40 voor een afstelbeurt is echt belachelijk, ik betaalde destijds €20 (vorig jaar april)

Orpheo
19 februari 2008, 19:51
Ok hier het probleem (de problemen).

Ik speel sinds een jaar of 2 op mijn Fender. Destijds 2ehands gekocht. Het is een Fender Anniversary 40th ('94) Echt een Top gitaar, altans dat was ooit zo.

1: De Actie van de gitaar is veel te hoog. Ik heb hem een maand of 3 geleden laten afstellen bij de Gitaarbox in Meppel. Volgens mij zijn toen alleen maar de zadeltjes omhoog gezet. Hiervoor moest ik nog wel even 40 euro neerleggen. Dom van mij > gitaarwinkel niks te verwijten, had het zelf moeten zien.
Als de zadeltjes te laag staan loopt hij aan op de Fretten (na de 12e). Zwaar irritant > duidelijk kenmerk van afstellen. Goed afstellen.

2: Gitaar kraakt ongeloofelijk erg als de versterker op het "lead" kanaal staat. Niet op alle posities van de "switch" maar alleen op het brugelement, op de midelste positie van de switch en op de "zwaarste" positie van de switch. Te irritant!

3: Ik hoef maar aan de Tremelo te komen en hij is vals. Ik blijf aan het stemmen. DAMN!

Heb ook nog een chinese Legend gitaar staan. Daar speel ik momenteel vaker op dan die Fender. Echt niks meer aan om op die gitaar te spelen op deze manier.

Iemand tips? Weet iemand een goede afsteller omg. Drenthe (Meppel) voor niet al te veel geld maar die hem dan ook volledig na kijkt?

Verkopen doe ik hem niet. Je hebt er van die "stukken" bij die je gewoon echt niet kwijt wilt er moet echter wel wat aan gedaan worden. En snel.

pff dit kan je zelf doen. even een slagje aan de trussrod, brug wat lager, even opnieuw de jack solderen, nutslots verbreden (kan gewoon met een nagelvijl), en klaar. echt, eitje!!

Rinze
19 februari 2008, 19:54
Stel hem zelf af, klik hier (http://www.rinzesgitaarweb.nl/afstellen.pdf) voor de handleiding. Je leert een hoop over je instrument en het scheelt geld.

Het aanlopen hoog op de hals zou weg moeten zijn als de gitaar goed afgesteld wordt, anders is er iets mis met de hals.

De bijgeluiden in de drie posities die je noemt komen gewoon van de elementen. Het zijn enkelspoelers, dan heb je dat. Dat het in de beide tussenstandjes niet optreedt komt omdat het middelste element andersom gewikkeld is, de combi van twee elementen levert dan een humbucker op: geen bijgeluiden. Misschien moet je een noise gate gebruiken, of ermee leren leven.

De trem: met een goede afstelling en een goede topkam moet het te doen zijn. Wanneer de gleuven in de topkam te smal zijn voor de snaren die je gebruikt blijven de snaren bij tremgebruik en opdrukken hangen in de gleuf, waardoor de boel ontstemt. Oplossing: uitvijlen van de topkam, eventuel wat grafiet erin. Zie ook mijn site.
Succes!

MichaelSS
19 februari 2008, 19:55
Kan heel goed.
Was destijds ook niet erg tevreden over mijn Strat Plus.
Nogsteeds van mening dat mijn budget made in Korea Blade die gitaar er zo uitgespeeld had.

Conclusie.
Je hep een lemon.
Marktplaats dat ding, snel!

:o nooit... :stop:

MichaelSS
19 februari 2008, 19:58
Stel hem zelf af, klik hier (http://www.rinzesgitaarweb.nl/afstellen.pdf) voor de handleiding. Je leert een hoop over je instrument en het scheelt geld.

Het aanlopen hoog op de hals zou weg moeten zijn als de gitaar goed afgesteld wordt, anders is er iets mis met de hals.

De bijgeluiden in de drie posities die je noemt komen gewoon van de elementen. Het zijn enkelspoelers, dan heb je dat. Dat het in de beide tussenstandjes niet optreedt komt omdat het middelste element andersom gewikkeld is, de combi van twee elementen levert dan een humbucker op: geen bijgeluiden. Misschien moet je een noise gate gebruiken, of ermee leren leven.

De trem: met een goede afstelling en een goede topkam moet het te doen zijn. Wanneer de gleuven in de topkam te smal zijn voor de snaren die je gebruikt blijven de snaren bij tremgebruik en opdrukken hangen in de gleuf, waardoor de boel ontstemt. Oplossing: uitvijlen van de topkam, eventuel wat grafiet erin. Zie ook mijn site.
Succes!

Ziet er goed uit. Ik ga eerst hier mee bezig.

drap
19 februari 2008, 19:59
Ik lees ook niet echt dingen waarom dat je 'm weg zou moeten doen. Allemaal dingetjes die voor kunnen komen. Je hebt alleen de pech dat het een beetje tegelijk komt, meer niet. Die brug, extra veertje erbij, misschien wel nieuwe veren, big deal. Beetje grafiet of witte zeep door de gleuven van het topkammetje, de actie ff afstellen en klaar. Als de actie afstellen je zelf niet lukt, ga dan naar een GOEIE reparateur. Groningen is niet zo ver van Meppel, net zo min als Zwolle. Bij Westerhaven of Big One kunnen ze je vast helpen. Scheelt je een beste som geld bij doorverkoop.

no 1 hops
19 februari 2008, 20:13
en wat dat gekraak betreft denk ik eerder aan corrosie van de 5 standen switch.
die kosten ook niet zoveel tegenwoordig

eigenlijk zoals rinze al aangeeft, niet veel dingen waar je met wat tijd en inzet zelf verandering in kan brengen.
je verdiepen in hoe je een gitaar afsteld bespaard je op de lange duur geld.
leer solderen en krakende potmeters en schakelaar verhelp je zelf.
bekijk de nek eens vanaf de kop en vanaf de body bij de nek langs of de nek niet net te recht staat en en beetje relief nodig heeft.
als je engels machtig bent koop dan een boek als van dan erlewine.
die gaat het hele afstel proces met je door.

d'oh
19 februari 2008, 20:54
Ik lees ook niet echt dingen waarom dat je 'm weg zou moeten doen. Allemaal dingetjes die voor kunnen komen. Je hebt alleen de pech dat het een beetje tegelijk komt, meer niet. Die brug, extra veertje erbij, misschien wel nieuwe veren, big deal. Beetje grafiet of witte zeep door de gleuven van het topkammetje, de actie ff afstellen en klaar. Als de actie afstellen je zelf niet lukt, ga dan naar een GOEIE reparateur. Groningen is niet zo ver van Meppel, net zo min als Zwolle. Bij Westerhaven of Big One kunnen ze je vast helpen. Scheelt je een beste som geld bij doorverkoop.

Als we dan toch reparateurs gaan rondstrooien dan mag deze niet missen in het rijtje van Noordoost Nederland:
't Speeltuygh in Zwolle, deze lui zijn erg professioneel, en hun reparateur is echt vakkundig

Mephistocles
19 februari 2008, 21:46
Mensen, mensen. Moeten we fender nu ZO afkraken? Als je niet met een fender uit de voeten kan, hoeft het toch geen klotegitaar te zijn?

Toegegeven, je krijgt geen waar voor je geld, en je betaalt een veel te hoog bedrag voor het "Fender" logo, en wat dat ontstemmen betreft van de tremolo, heb ik ook, en dat is "vitage". In dit geval kut dus. Probeer ns wat tips van de zoekfunctie, zoals potlood in de topkam, potlood in je zadels, dat scheelt al, je kunt ook je tremolo er af halen, en het mechaniek blokeren met een stukkie hout. Klinkt allemaal erg drastisch, dat is het niet, gewoon lekker zelf doen.

Qua geluid zijn fenders gewoon goed, alleen zijn het single coil elementen. Dat betekend dus dat ze elke bron van electromagnetische straling opvangen, zoals oude tv's, oude pc's, harde schijven, mobieltjes, tl verlichting, soms zelfs versterkers, etc. Dat is bij elke single coil gitaar zo. Gewoon vermeiden die handel.

Stel je gitaar gewoon lekker zelf af, vraag maar raak hier op het forum over hoe en wat. Koop om te beginnen de goede inbussleutel, waarmee je de actie kunt verhogen/verlagen. Ook elementhoogte geeft verschil in geluid etc.

Maar ik hoor over een 5standenswitch, allemaal onzin. Ik zeg net dat het onmogelijk is, maar niet echt een plausibele oorzaak. Ik ga er vanuit dat je gitaar 100% in orde is op afstellen na.

En niet verkopen. Daar krijg je spijt van. Als je m verkoopt, verkoop m aan mij, ik ben fenders inmiddels wel een beetje gewend en als je er mee om kunt gaan spelen ze de sterren van de hemel. Maar los je fenderprobleempjes stap voor stap op. Doe een dag over een probleem. Ik heb een maand elke dag zitten schroeven met mn inbussleuteltjes voor ik wist hoe de actie voor mij lekker stond. Te hoog is heerlijk bij akkoorden, maar zwaar, te laag is lekker als je van tappen houd, maar dan gaat ie gegarandeerd stringpullen en fretbuzen bij akkoorden.

Veel sterkte en speelplezier,

MacPhistocles

fransoos
19 februari 2008, 22:08
Kan heel goed.
Was destijds ook niet erg tevreden over mijn Strat Plus.
Nogsteeds van mening dat mijn budget made in Korea Blade die gitaar er zo uitgespeeld had.

Conclusie.
Je hep een lemon.
Marktplaats dat ding, snel!

offtopic
jammer voor jouw tupelo, maar jouw Blade speelt er mijn strat plus toch niet uit denk ik. die klinkt nl wel super.

ontopic
toch even opnieuw (laten) afstellen, daar zit meestal 90% vd ergenis.

happynjitram
19 februari 2008, 22:39
Ik heb me ook een hele niet blij geweest met mijn iceman, had hem laten afstellen bij feedback maar was toen nog niet tevreden. Heb toen de gitaar voor een halve afstelbeurt naar De Gier gebracht in R'dam.(35 euro) Perfect afgesteld teruggekregen. Hij speelt beter dan ooit tevoren.

Misschien moet jij het ook door een bouwer laten doen oid.

panicchain
19 februari 2008, 23:25
Contactspray al geprobeerd?


die tremelo's zijn idd een drama..

jerome
19 februari 2008, 23:36
Zelfs de duurste Custom Shop Fender of Gibson speelt klote als ie niet goed afgesteld is!
Ik heb niet zo lang geleden een USA Strat gekocht die ook klote speelde en vreselijk onstemde. 2 avondjes afstellen en experimenteren en hij speelt nu heerlijk en onstemd ook niet meer.
Zelf afstellen is best wel redelijk te doen en bijv. Rinze's gitaarpagina is idd een goede handleiding/hulpmiddel.
Belangrijk is dat je het juiste gereedschap hebt zoals een paar goede imbussleuteltjes van de juiste maat en een paar voelermaatjes die je bij een goede gereedschaphandel of autoshop voor niet al te veel geld kan kopen.

grayfink
20 februari 2008, 00:42
Ik lees ook niet echt dingen waarom dat je 'm weg zou moeten doen. Allemaal dingetjes die voor kunnen komen. Je hebt alleen de pech dat het een beetje tegelijk komt, meer niet. Die brug, extra veertje erbij, misschien wel nieuwe veren, big deal. Beetje grafiet of witte zeep door de gleuven van het topkammetje, de actie ff afstellen en klaar. Als de actie afstellen je zelf niet lukt, ga dan naar een GOEIE reparateur. Groningen is niet zo ver van Meppel, net zo min als Zwolle. Bij Westerhaven of Big One kunnen ze je vast helpen. Scheelt je een beste som geld bij doorverkoop.

Ga toch weg met je Westerhaven, vorig jaar daar een gitaar ingeleverd, en nooit weer gezien! :angry:

drap
20 februari 2008, 00:48
Ga toch weg met je Westerhaven, vorig jaar daar een gitaar ingeleverd, en nooit weer gezien! :angry:

Ik kan me dat helemaal niet voorstellen van Don, serieus. Dit is in ieder geval geen reclame voor hem. Maar een goeie reparateur is het wel hoor. Persoonlijk had ik allang m'n gitaar weer opgehaald en was ik naar een ander gegaan, dat is zeker.

Kim Wilson
20 februari 2008, 07:12
+1 voor Het Speeltuygh in Zwolle. Die lui weten echt van wanten.

Verder lijken me de problemen niet onoplosbaar. Die gitaar moet gewoon als een zonnetje kunnen spelen. Kwestie van goed afstellen. Gekraak in de elektronica is bij een Fender ook niet zo'n groot probleem. Gewoon effe naar de Vechtstraat in Zwolle, je verhaal uitleggen, weekje later gitaar weer ophalen en klaar ben je. :)


Suc6!

barno
20 februari 2008, 07:14
Jouw fender is klote, voorlopig dan toch: gewoon goed laten afstellen of, en doe dit vooral, het zelf proberen. Volgens mij behoort het afstellen van een gitaar eigenlijk bij het leren spelen van gitaar. En het is echt geen rocketscience hoor: hier wat rondsurfen (kgeloof dat rinze iets over afstellen op zijn site heeft) en uitproberen. Eens je dat afstellen wat onder de knie hebt, voel je je ook niet meer afhankelijk van bekwame of klotereperateurs.

Rinze
20 februari 2008, 08:28
Ga toch weg met je Westerhaven, vorig jaar daar een gitaar ingeleverd, en nooit weer gezien! :angry:

Dr stond laatst nog een mooie Ibanez Les Paul te koop, iets voor jou?

bass blom
20 februari 2008, 10:27
inderdaad, hoogte afstellen en trussrod bijdraaien is iets wat je zelf moet kunnen.
een topkammetje verwisselen laat ik toch liever doen, maar heb ik toch ook al eens in een heel grijs verleden zelf gedaan op de custom nog wel, van messing, wat toen mode was :D

grayfink
20 februari 2008, 18:11
Dr stond laatst nog een mooie Ibanez Les Paul te koop, iets voor jou?

Ik heb een Ibanez pre-lawsuit strat :D. En over 2 weken is hij klaar. (Maar ja, dat zeiden ze vorig jaar ook al)

telecastermaster
20 februari 2008, 18:56
Ik speel sinds een jaar of 2 op mijn Fender. Destijds 2ehands gekocht. Het is een Fender Anniversary 40th ('94) Echt een Top gitaar, altans dat was ooit zo.


Hallo Michael,

Ik heb ook een 40th Anniversary Strat (ook uit 94), en ik ben er nog steeds erg blij mee. De problemen die je noemt komen me totaal niet bekend voor. Behalve het toevoegen van 1 tremelo veer (omdat de overige 3 wat slapper waren geworden) heb ik er eigenlijk nooit iets aan hoeven doen. (Wel heb ik de elementen vervangen door Kinmans;de orginele PU's kunnen wel beter).

De problemen die je noemt lijken mij typische problemen met de afstelling. Er zijn hier al veel tips genoemd, en een goede vakman moet het ook kunnen.
Overigens vind ik 40 euro voor een afstelbeurt wel veel.

Succes!

Tupelo
20 februari 2008, 19:03
offtopic
jammer voor jouw tupelo, maar jouw Blade speelt er mijn strat plus toch niet uit denk ik. die klinkt nl wel super.

ontopic
toch even opnieuw (laten) afstellen, daar zit meestal 90% vd ergenis.
Mijn Telesonic doet die dat ook niet, maar goed, kan & mag.
Blijft een subjectief natuurlijk, maar die van mij was zo dood als een pier.

Uiteraard ben ik een belabberde gitarist, maar zelfs in die hoedanigheid viel het te constateren. :satisfie:

Tupelo
20 februari 2008, 19:25
Eigenlijk is het nieteens verkeerd om een gitaar met ballen te hebben... of niet dan..? :confused:

Realeigo
20 februari 2008, 20:39
Ik mag wel zeggen dat fabrieks afstelling van fender klote is zeg!
Ik was dinsdag bij muziekzaak bob de jong om de beruchte JVM410 te testen.
Maar toen kwam er ook net een zending van fender binnen en toen begon Wyno de gene die alle gitaren repareert en afstelt al weer te miepen.
Dus ik vroeg ff of ik een mocht vergelijken met de mijne. Kreeg ik een fender american series stratocaster deluxe in mijn handen gedrukt. En hij had nog gelijk ook! Daar viel niet op te spelen!
Dit moest er aan gebeuren:
- Actie verlagen
- Topkam bijvijlen
- Trussrod aandraaien
- Brug afstellen op stijfheid. (Was fabrieks zwevend afgesteld, maar best wel slapjes.)

Dus voor de kijkers thuis. Ff zorgen dat je fender is afgesteld voordat je m koopt!

Edit: bij bob de jong hangen ook geen fenders, die bestellen ze alleen als je er eentje heel er graag wil..

MichaelSS
20 februari 2008, 21:33
Hallo Michael,

Ik heb ook een 40th Anniversary Strat (ook uit 94), en ik ben er nog steeds erg blij mee. De problemen die je noemt komen me totaal niet bekend voor. Behalve het toevoegen van 1 tremelo veer (omdat de overige 3 wat slapper waren geworden) heb ik er eigenlijk nooit iets aan hoeven doen. (Wel heb ik de elementen vervangen door Kinmans;de orginele PU's kunnen wel beter).

De problemen die je noemt lijken mij typische problemen met de afstelling. Er zijn hier al veel tips genoemd, en een goede vakman moet het ook kunnen.
Overigens vind ik 40 euro voor een afstelbeurt wel veel.

Succes!


Welke Standaard elementen zitten er volgens jou in dan ? Want de standaard elementen zijn toch niet zo slecht...?

Noid
20 februari 2008, 22:22
@MichaelSS: Valt me op dat je zegt dat hij ooit goed was. Was dat toen je hem 2 jaar geleden kocht zo, of vermoed je dat dat daarvoor is geweest? Als hij goed was toen je hem kocht, wat is er dan gebeurt?

Is het voor je mogelijk even terug te gaan naar Evert Jepma en de situatie met hem te bespreken? Ik ken hem vaag van vroeger en vond hem toen een sympathieke en goeie gast. Volgens mij is hij ook lekker bezig met z'n winkeltje. Jou goed helpen levert hem weer goede reclame hier op, dus ... in jouw geval ging ik met hem in gesprek.

MichaelSS
21 februari 2008, 10:27
Evert is zeker een goede aardige gast. Schappelijk met z'n prijzen en altijd kan je daar testen zo lang je wilt.

Het is mijn eigen schuld. Hij levert goed werk. Ik had toen moeten zeggen dat het mij niet aantstond, en ik vroeg hem ook alleen om het aanlopen weg te halen. Meer ook niet.

Ik ga waarschijnlijk wel even naar hem terug. Hij was inderdaad ooit goed (de fender). Daarna heb ik er zelf aan lopen draaien en is hij Klo*** geworden.

Rutger
21 februari 2008, 10:30
Oh oke, dus gewoon even goed laten afstellen en klaar :)

almarvk
21 februari 2008, 10:39
Hij was inderdaad ooit goed (de fender). Daarna heb ik er zelf aan lopen draaien en is hij Klo*** geworden.
Dus het ligt gewoon puur aan je eigen onkunde.

Kim Wilson
21 februari 2008, 10:41
Idd, zelf de boel verprutsen, en dan de gitaar de schuld geven...

Wellicht ten overvloede, maar je weet maar nooit: laten afstellen dat ding, en even de elektronica na laten kijken. En dan heb je weer een pracht van een gitaartje. :)

drap
21 februari 2008, 10:42
Whahaha, eerst een snottertopic openen dat de gitaar oh zo slecht is, blijkt dat ie er zelf aan heeft lopen kloten :seriousf:

Kaboemba
21 februari 2008, 11:51
Ik lees ook niet echt dingen waarom dat je 'm weg zou moeten doen. Allemaal dingetjes die voor kunnen komen. Je hebt alleen de pech dat het een beetje tegelijk komt, meer niet. Die brug, extra veertje erbij, misschien wel nieuwe veren, big deal. Beetje grafiet of witte zeep door de gleuven van het topkammetje, de actie ff afstellen en klaar. Als de actie afstellen je zelf niet lukt, ga dan naar een GOEIE reparateur. Groningen is niet zo ver van Meppel, net zo min als Zwolle. Bij Westerhaven of Big One kunnen ze je vast helpen. Scheelt je een beste som geld bij doorverkoop.

en denk eraan niet te hoog er overheen halen.

jplm
21 februari 2008, 19:41
@MichaelSS:
Is het voor je mogelijk even terug te gaan naar Evert Jepma en de situatie met hem te bespreken? Ik ken hem vaag van vroeger en vond hem toen een sympathieke en goeie gast.

Dit is wel effe off topic, maar, omdat ik las dat je hem vaag kende van vroeger: Ik heb ooit wel eens op zee gevaren met iemand die Evert Jepma heette, en tevens goed gitaar kon spelen, kan dat toevallig dezelfde zijn?

Groet, Jan.

Noid
21 februari 2008, 21:37
'k zou 't niet weten. Hij woonde vroeger in Beilen. Hij speelde bas in ik dacht Lords of the Stone (of was het God Dethroned (of een voorloper daar van?), weet niet of hij ook goed gitaar kan spelen, later drumde hij wel in een andere band.

telecastermaster
21 februari 2008, 22:44
Want de standaard elementen zijn toch niet zo slecht...?

Nee, maar er zijn betere vervangingsPU's. Dus je gitaar kan zelfs nog beter worden dan iet ooit was.

Eko
22 februari 2008, 10:47
Misschien ten overvloede,
Welke idioot betaald voor iets zonder dat het goed gedaan is? Zoiets probeer je uit voor je betaald. Ik ken de eigenaar goed van Guitarbox. De kerel is iemand met verstand van zaken en niet te duur.
Als je niet tevreden bent ga dan gewoon even terug. Is geen ramp, je stelt alleen iemand in staat om service te verlenen.
Er zijn tal van factoren die de afstelling van een gitaar beinvloeden. Het is wel heel simpel gesteld om daar de man de schuld van te geven.

MichaelSS
22 februari 2008, 11:53
Man ga lezen. Ik zeg toch dat het zijn schuld niet is. Lees eerst het hele topic voordat je zo'n vaag antwoord geeft.

almarvk
22 februari 2008, 11:55
Het is nu weer duidelijk. En voordat we elkaar in de haren vliegen sluit ik 'm maar.

Vragen? -> PM!