PDA

View Full Version : volgende vraag :)



Paradoxia
10 februari 2003, 20:27
ben er dus achter gekomen dat de jcm800 niet echt míjn versterker is;

http://www.gitaarforum.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=11762&forum=4&5

maar welke wél?

Clean moet echt 100% clean zijn. Superwarm geluid. Voor genuanceerd spel.
Overdrive moet van blues-achtig (klein randje), naar lekker hard (qotsa, jimi, misschien wel nirvana?), gaan. Er moet enen reverb unit op zitten (niet digitaal), geen ingebouwde kut effecten, en geen andere onzin. (heb ik allemaal op de grond staan :smile: ).

Weet iemand raad met mijn stijl / smaak? :smile:

FragDaddy
10 februari 2003, 21:06
Rivera KR-55 of KR-100 ?

kanaal 1 is gevoiced als een fender
kanaal 2 is gevoiced als een marshall

en met reverb.

Paradoxia
10 februari 2003, 21:11
Dit is wel buizen hoop ik :?

Ibanez RuleZ
10 februari 2003, 21:29
tuurlijk

Harrald

Paradoxia
10 februari 2003, 21:40
heeft iemand nog meer versterkers in gedachten :? ?

Trouwens wel combo's :smile: Hou niet van slepen...
Iemand een mening over Mesa/Boogie??

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Paradoxia op 2003-02-10 21:41 ]</font>

ReinoutV
10 februari 2003, 21:47
Fender (Twin) met een overdrive pedaal? Fender schijnen er bekend om te staan dat ze een mooi clean hebben. Kijk (gewaagde opmerking voor een buizenfreak) ook eens naar Line 6.

Paradoxia
10 februari 2003, 21:56
Op 2003-02-10 21:47, schreef ReinoutV:
Fender (Twin) met een overdrive pedaal? Fender schijnen er bekend om te staan dat ze een mooi clean hebben. Kijk (gewaagde opmerking voor een buizenfreak) ook eens naar Line 6.


Heb al een Fender gehad (deluxe 85) :smile: Ben niet weg van het geluid. Misschien erg tegenstrijdig allemaal, maar het geluid was me iets te schel, en de overdrive was poep.
Kijk nu ff op de site van Line6... &lt; 0% ervaring mee btw

Paradoxia
10 februari 2003, 21:59
Line6 valt af, in die hele fabriek geen buis te bekennen :sad:
ideetjes iemand?

ReinoutV
10 februari 2003, 22:20
Op 2003-02-10 21:56, schreef Paradoxia:

Heb al een Fender gehad (deluxe 85) :smile: Ben niet weg van het geluid. Misschien erg tegenstrijdig allemaal, maar het geluid was me iets te schel, en de overdrive was poep.
Kijk nu ff op de site van Line6... &lt; 0% ervaring mee btw


De Deluze 85 is een transistor versterker. De Twin is een buizen. Dit lijkt me echt een perfecte versterker voor jouw eisen. Dat Line6 geen buizen heeft (ja, PVC misschien) wist ik wel, vandaar de toevoeging "gewaagde opmerking". :wink:

Paradoxia
10 februari 2003, 22:25
kijk net de specs op fender.com.....
wat een immens grote bak &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">

Weet iemand een adresje waar ik hem uit kan proberen???

(wel duur zeg)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Paradoxia op 2003-02-10 22:27 ]</font>

Paradoxia
10 februari 2003, 22:33
hehe,

zie net dat er geen overdrive op zit :smile: jammer...

Ibanez RuleZ
10 februari 2003, 22:43
ik heb wel een mening over mesa boogie. MESA ROCKS! bijna alle versterkers hebben een goede clean. Ik heb het dan wel over versterkers uit de mark serie, de recto's hebben dat niet. Daarnaast hebben zowel de marks als de recto's als de nomads erg goede lead kanalen.

Ibanez RuleZ
10 februari 2003, 22:43
ik heb wel een mening over mesa boogie. MESA ROCKS! bijna alle versterkers hebben een goede clean. Ik heb het dan wel over versterkers uit de mark serie, de recto's hebben dat niet. Daarnaast hebben zowel de marks als de recto's als de nomads erg goede lead kanalen.

sash
10 februari 2003, 22:44
Ik zou zelf idd voor een Fender buizenbak gaan met een pedaaltje ervoor. Persoonlijk zou ik NIET voor een Twin gaan. Die dingen gaan ontieglijk hard (te hard) en ze oversturen totaal niet. Als je een andere Fender amp neemt met lager wattage (super reverb, vibrolux, pro etc.) kunnen ze ook lekker oversturen, maar blijven ze het lekkere warme Fender clean behouden.

andy
11 februari 2003, 00:31
Probeer eens een oude 2e hands London, Power of Sound City top. Of een Ardsley.
Is allemaal buizen spul uit de jaren 60.
Ik heb een JCM 800 50 watt en twee Power City"s en een Ardsley. Een van die Power City's en de Ardsley klinken behoorlijk clean voor een lampenbak, maar als je er een vervormer op gooit, worden ze vetter en smeriger, maar ook mooier vervormd dan de JCM 800. Het maakt ook geen fuck uit of ik de Boss metal zone of de Boss Distortion Feedbacker gebruik.
Probleem met die oude bakken is wel dat je er een reperateur bij moet adopteren. Of een keer goed laten reviseren als je zo"n amp tegen komt.

Wat doe je dan met die JCM 800 denk je dan. Nou die is voor in de repetitie ruimte. De Power City en Ardsley mogen op het podium het werk doen, maar de JCM 8oo gaat wel altijd mee, want die trilt niet kapot in het busje. Ha Ha.

Paradoxia
11 februari 2003, 00:55
heb net een mail gekregen van een gast die H&amp;K een aanrader vond... Enige waarheid hieraan verbonden? :smile:

Harry
11 februari 2003, 10:41
bij Waveworld in Culemborg staat een mooie Bedrock 600 series. Zowel clean als distorted geluid is prima. Het is een klasse A versterker, geen combo, maar een smalle top met een 12" speaker. Ik heb er zelf ook een en ben er razend tevreden over.

Ibanez RuleZ
11 februari 2003, 11:03
ja, en ik heb m weggedaan, k vond het een onding. Het clean vond ik mooi, maar de drive is echt beroerd! is ie trouwens wel klasse A? ik dacht namelijk dat er maar 4 EL84 buizen in zaten, en dat ding is 50 watt: volgens mij is dat niet te rijmen, omdat je de helft aan vermogen verliest met klasse A.

Harrald

Harry
11 februari 2003, 12:12
Op 2003-02-11 11:03, schreef Ibanez RuleZ:
ja, en ik heb m weggedaan, k vond het een onding. Het clean vond ik mooi, maar de drive is echt beroerd! is ie trouwens wel klasse A? ik dacht namelijk dat er maar 4 EL84 buizen in zaten, en dat ding is 50 watt: volgens mij is dat niet te rijmen, omdat je de helft aan vermogen verliest met klasse A.

Harrald


kun je nagaan hoe krachtig ie is :smile:

maar die van jou hebben ze helemaal gereviseerd, omdat ie inderdaad niet goed klonk. De mijne klinkt geweldig.
(maar ik speel geen metal enzo, misschien ligt het daaraan?)

Paradoxia
11 februari 2003, 13:57
is Bogner ook in NL te verkrijgen. Weleens gehoord van Carvin? Iemand eraring hiermee?? :smile:

/sorry dat ik zo doorvraag, maar ik ben echt een nieuwe amp nodig :smile:

Ibanez RuleZ
11 februari 2003, 14:22
kun je nagaan hoe krachtig ie is &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">

maar die van jou hebben ze helemaal gereviseerd, omdat ie inderdaad niet goed klonk. De mijne klinkt geweldig.
(maar ik speel geen metal enzo, misschien ligt het daaraan?)


hoe the fuck weet je dat nou? waar heb je m gekocht? ik heb m toen ter tijd bij feedback achter gelaten (was alleen een top)

enne ik speel inderdaad rock en metal. daarvoor is ie inderdaad niet helemaal OK :razz:

Harrald

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez RuleZ op 2003-02-11 14:23 ]</font>

Harry
11 februari 2003, 14:58
ik weet natuurlijk niet of de versterker die bij Waveworld staat van jou is geweest, dat zei je zelf. Maar hoe dan ook, die bij Waveworld staat was helemaal ruk toen ze 'm binnenkregen, en toen hebben ze 'm daar opgeknapt.
En die van mij klinkt gewoon goed, ook voor rock (maar voor de 'echte' rock, zoals die 'vroeger' gespeeld werd)

Ibanez RuleZ
11 februari 2003, 15:12
ok, dat begreep ik van jou, maar goed whatever. Ik heb die van mij verkocht aan feedback (ergens begin juli), en was m liever kwijt dan rijk (in dit geval letterlijk :sad:)

ieder zijn smaak zullen we maar zeggen.

Harrald

Tjhungwell
6 maart 2003, 02:22
Voor clean een Ampeg VT-22 of VT-40 en distortion een JCM 800 of Sunn Model-T. Dat is ook de set-up die ik zoek: clean warm en definitie en overdrive bluesy/Qotsa achtig. Je tilt je wel een ongeluk... :smile:

marc_o
6 maart 2003, 12:11
Fender Prosonic!
Clean is waanzinnig, en de overdrive, daar kunnen veel merken nog een puntje aan zuigen en zeker de jcm 800, is een vrij onbekende bak, gedeeltelijk uit de customshop, heeft een prijskaartje, maar dan heb je ook wat...

Droffie
6 maart 2003, 12:38
Fender Twin Reverb.

PeteRS
6 maart 2003, 12:40
Hm,Hendrix, Nirvana, klinkt toch als Marshall. Heb je de nieuwe TSL geprobeerd (wel 100 W natuurlijk voor strak clean)Voldoet verder aan al jouw eisen.

Candyman
6 maart 2003, 12:49
Bogner Shiva of Metropolis

zie http://www.haarguitars.nl

PeeVee
6 maart 2003, 13:43
Hmmmm.... Een blackface Fender Super Reverb of Twin Reverb én een ouwe JTM45 met daarvoor een Fender reverb tank?!...