PDA

View Full Version : Ricardo - Ready?



Riky
19 februari 2008, 18:02
heb ook weer wat gebakken..

dat er ruis in zit weet ik... pc stoort op een of andere manier met gitaar. Heb het zo veel mogelijk weg proberen te halen...

Zou graag jullie mening horen over het concept:)

groeten

EDIT: moet ik natuurlijk wel ff de link mee posten: http://www.speedyshare.com/244183284.html

TimoSomers
19 februari 2008, 20:18
Vond het in het begin wel lekker klinken, alleen werd het na een tijdje toch wel saai.
Ik denk dat dit vooral komt omdat je steeds eigenlijk dezelfe akkoorden aanhoudt, en ze vrij simpel houd. Je zou kunnen proberen om de akkoorden een beetje uit te breiden ofzo.
Maargoed, opzich is het een aardig idee, als je er nog flink wat tijd insteekt kan het nog erg gaaf uitpakken :).

Riky
20 februari 2008, 12:01
Bedankt voor je comment Timo!

Ben het wel met je eens dat de akkoorden saai zijn.. Ik was eigenlijk begonnen met het maken van een nummer voor band... toen is er dit uitgekomen:)

Heb er al wel een stuk bij aan geplakt maar weet nog niet of ik die ga posten:)

Riky
20 februari 2008, 17:03
Nou ik heb het nummer verlengt in de hoop dat het wat interessanter werd:)

http://www.speedyshare.com/699405596.html


Ik zou echt op prijs stellen als er meer commentaar wordt gegeven:)
Zit namelijk over te denken om auditie te doen voor rockacademie ofzo... Wil weten of mijn spel niveau beetje ok is...

Groeten,

Ricardo

HvV
21 februari 2008, 19:43
Qua volume een stuk beter dan de eerste post. Dat tokkeltje is mooi in het begin maar kan wel wat strakker. Misschien een simpele drumtrack mee laten lopen en desnoods later weer weghalen. Ik vindt het akkoordenschema wat daarna komt niet echt bijster interessant maar misschien wordt het nog wat. Meestal begin ik ook met het gewoon maar wat te jammen, op een gegeven moment wordt het vanzelf een thema en misschien wel een heel nummer. Soms leg ik een idee gewoon een tijdje weg en dan pak ik het later wel weer eens op. Of je spel goed genoeg is voor de rockacademie, geen idee wat je daarvoor moet kennen of kunnen. Hoe lang speel je? Heb je les?

Riky
22 februari 2008, 16:13
Qua volume een stuk beter dan de eerste post. Dat tokkeltje is mooi in het begin maar kan wel wat strakker. Misschien een simpele drumtrack mee laten lopen en desnoods later weer weghalen. Ik vindt het akkoordenschema wat daarna komt niet echt bijster interessant maar misschien wordt het nog wat. Meestal begin ik ook met het gewoon maar wat te jammen, op een gegeven moment wordt het vanzelf een thema en misschien wel een heel nummer. Soms leg ik een idee gewoon een tijdje weg en dan pak ik het later wel weer eens op. Of je spel goed genoeg is voor de rockacademie, geen idee wat je daarvoor moet kennen of kunnen. Hoe lang speel je? Heb je les?

Hey HvV,

Bedankt voor je comment!

Ik speel nu 6 jaar... eerste 3 jaar veel tokkel werk en veel klassieke dingetjes... Toen ben ik naar een andere leraar gegaan, daar heb ik veel oude pop en rock nummers en 1 soleer schema geleerd (ben nu beetje bezig om buiten het schema te soleren). Hij stopte er mee dus ben ik nu bijna 2 jaar beetje zelf bezig. Ik speel 2.5 jaar electrisch.

Ik had idd meer tijd moeten steken in de akoorden. Een leer voor de volgende keer:D


Bedankt!

groeten

Edit: Om ff terug te komen op een drumtrack; Het idee is een vriend ff iets te laten drummen. Hij wil ook een poging wagen om zich in te schriven bij rock academie