PDA

View Full Version : Yamaha EG012



frankiiee
19 februari 2008, 03:22
hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een extra gitaar. Ik speel normaal akoestisch en dacht dat het misschien wel eens leuk zou zijn om eens een elektrische te proberen. Nu wees iemand mij erop dat er in de lidl een Yamaha EG012 elektrische gitaar te koop zal staan voor 230 euro. Het is een starterspakket dus met versterker enzo bij voor 230 euro. Ik ken dus niets van elektrische gitaren en uit de specificaties leer ik niets bij. daarom is mijn vraag dus of jullie even je mening zouden willen geven over deze gitaar. ik heb al wat op internet gezocht maar vind alleen maar reviews over de EG112. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Elektrische gitaar met toebehoren

* ideaal voor beginnelingen!
* elektrische gitaar Yamaha EG012:
o kast: elzenhout
o hals: ahorn/palissander
* 2 gitaarelementen (1 x humbucker, 2 x single coil), volle, professionele sound
* vintage tremolo
* gitaarversterker Yamaha GA15:
o vermogen: 15 W
* 2 kanalen: clean & vervormd
* geluidssterkte voor ieder kanaal apart regelbaar, hoge, middelhoge & bastonen regelbaar
* hoogwaardige Chickenhead-knoppen
* 1 x 6,5" luidspreker
* koptelefoonaansluiting
* stemapparaat YT100
* volledige set bestaande uit elektrische gitaar met draagtas, versterker met kabel, Yamaha stemapparaat, riem, plectrum, reservesnaren en snaarwinder!
* gitaar: 99 x 33 x 6 cm
* versterker: 29,5 x 30 x 19 cm
* 3 jaar garantie
* incl. 0,5 euro recyclagebijdrage
* per set

groetjes

Orgasmocaster
19 februari 2008, 03:30
Hoogwaardige Kippekop knoppen! :chicken:

yalexw
19 februari 2008, 07:09
Ik denk over dit soort dingen altijd ga naar een muziekwinkel bij je in de buurt en zeg dat je beginnen wil met elektrisch gitaar zeg wat je wilt spelen en laat hun je adviseren ga als het kan ook nog naar een andere winkel om prijzen te vergelijken werkte bij mij heel goed :D . Ik ben aardig tevreden over wat ik nu heb staan en kosten me onder de 300 euro.

rocker_71
19 februari 2008, 10:16
is dat DEZE (http://www.musiciansfriend.com/product/Yamaha-GigMaker-EG-ElectricGuitar-Pack?sku=516049)set?

Dat is zeker een leuk starters setje. De Pacifica schijnt een goede gitaar te zijn voor zijn geld.
ik zou wel wat van de prijs proberen af te lullen, want een nieuwe set is 250 dollar en met de huidige (lage) koers is dat ook zo'n 250 euro. Dan moet het 2e hands iets van 175-200 gaan kosten, lijkt me.

frankiiee
19 februari 2008, 11:38
ik denk niet dat het deze set is, het is geen pacifica maar een uit de EG series. en de versterker is een andere en maar 15W

bedankt voor de reacties

wikwakka
19 februari 2008, 16:28
Volgens mij maakt Yamaha eigenlijk altijd degelijke producten, dus ik zou er gewoon voor gaan. Als starterskit zeker niet slecht!

gerritje tralalalala
19 februari 2008, 17:10
Bedenk wel dat je de gitaar niet kan testen.

Voor zoiets zou ik iig naar een knappe muziekwinkel gaan.

boyb
31 oktober 2008, 12:22
hey, ze hebben hem nu weer in de aanbieding voor 200 euro, heb em gister gekocht en ik moet zeggen hij speel fantastisch,
de versterker die er bij zit is ook goed, je ziet vaak een 10 watt versterker bij startpakketten zitten, maar deze 15 watt heeft net even wat meer pitt, ook zit er een handige schakelaar op voor clean/drive. :strat:

EDIT:
oja er zit 2 jaar garantie op, en als ie je niet bevalt kan je hem zonder reden binnen een maand terug brengen (in orginele verpakking)

episua
31 oktober 2008, 12:56
Beter dan een Ibanez RG en Vai Jem, wow! Volgens mij advies wat iedereen gewoon klakkeloos moet aannemen, kopen die shit!
Je hebt me i.i.g. een mooie sig. kunnen geven!

M Kactus
31 oktober 2008, 13:57
Beter dan een Ibanez RG en Vai Jem, wow! Volgens mij advies wat iedereen gewoon klakkeloos moet aannemen, kopen die shit!
Je hebt me i.i.g. een mooie sig. kunnen geven!

Je kunt ook wat aardiger doen.
Zeg dan gewoon dat iemand met weinig ervaring er weinig verschil in zal merken, maar dat de kwaliteit echt niet zó goed is. Na een tijdje rammelt de ene uit elkaar en de andere niet.

Nienn
21 oktober 2009, 20:41
hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een extra gitaar. Ik speel normaal akoestisch en dacht dat het misschien wel eens leuk zou zijn om eens een elektrische te proberen. Nu wees iemand mij erop dat er in de lidl een Yamaha EG012 elektrische gitaar te koop zal staan voor 230 euro. Het is een starterspakket dus met versterker enzo bij voor 230 euro. Ik ken dus niets van elektrische gitaren en uit de specificaties leer ik niets bij. daarom is mijn vraag dus of jullie even je mening zouden willen geven over deze gitaar. ik heb al wat op internet gezocht maar vind alleen maar reviews over de EG112. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Elektrische gitaar met toebehoren

* ideaal voor beginnelingen!
* elektrische gitaar Yamaha EG012:
o kast: elzenhout
o hals: ahorn/palissander
* 2 gitaarelementen (1 x humbucker, 2 x single coil), volle, professionele sound
* vintage tremolo
* gitaarversterker Yamaha GA15:
o vermogen: 15 W
* 2 kanalen: clean & vervormd
* geluidssterkte voor ieder kanaal apart regelbaar, hoge, middelhoge & bastonen regelbaar
* hoogwaardige Chickenhead-knoppen
* 1 x 6,5" luidspreker
* koptelefoonaansluiting
* stemapparaat YT100
* volledige set bestaande uit elektrische gitaar met draagtas, versterker met kabel, Yamaha stemapparaat, riem, plectrum, reservesnaren en snaarwinder!
* gitaar: 99 x 33 x 6 cm
* versterker: 29,5 x 30 x 19 cm
* 3 jaar garantie
* incl. 0,5 euro recyclagebijdrage
* per set

groetjes
Nu ik zit met hetzelfde probleem,
ik ben ook van plan die gitaar te kopen.
Maar ik ken zelf niets van Elecktrische gitaren;
Ik weet alleen dat YAMAHA een goed merk is maar meer ook niet ....
weet iemand iets meer ?

Groetjss Nienn

Nienn
21 oktober 2009, 20:50
hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een extra gitaar. Ik speel normaal akoestisch en dacht dat het misschien wel eens leuk zou zijn om eens een elektrische te proberen. Nu wees iemand mij erop dat er in de lidl een Yamaha EG012 elektrische gitaar te koop zal staan voor 230 euro. Het is een starterspakket dus met versterker enzo bij voor 230 euro. Ik ken dus niets van elektrische gitaren en uit de specificaties leer ik niets bij. daarom is mijn vraag dus of jullie even je mening zouden willen geven over deze gitaar. ik heb al wat op internet gezocht maar vind alleen maar reviews over de EG112. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Elektrische gitaar met toebehoren

* ideaal voor beginnelingen!
* elektrische gitaar Yamaha EG012:
o kast: elzenhout
o hals: ahorn/palissander
* 2 gitaarelementen (1 x humbucker, 2 x single coil), volle, professionele sound
* vintage tremolo
* gitaarversterker Yamaha GA15:
o vermogen: 15 W
* 2 kanalen: clean & vervormd
* geluidssterkte voor ieder kanaal apart regelbaar, hoge, middelhoge & bastonen regelbaar
* hoogwaardige Chickenhead-knoppen
* 1 x 6,5" luidspreker
* koptelefoonaansluiting
* stemapparaat YT100
* volledige set bestaande uit elektrische gitaar met draagtas, versterker met kabel, Yamaha stemapparaat, riem, plectrum, reservesnaren en snaarwinder!
* gitaar: 99 x 33 x 6 cm
* versterker: 29,5 x 30 x 19 cm
* 3 jaar garantie
* incl. 0,5 euro recyclagebijdrage
* per set

groetjes In Maastrichtse Lidl In Daalhof Staat dezelfde gitarenset van yamaha voor 30 euro minder voor 200 euro dus ...

wietse
21 oktober 2009, 21:24
In Maastrichtse Lidl In Daalhof Staat dezelfde gitarenset van yamaha voor 30 euro minder voor 200 euro dus ...

kijk eens naar de datum van de originele post?
vorig jaar waren ze duurder.

Git Aar
31 oktober 2009, 13:10
Inderdaad 200 euro nu. Leuk setje. Niet gekocht.

Heb er wel een muziekstandaard gekocht. Tientje maar, en echt een zeer stevige standaard.

PeterWeetHetBeter
31 maart 2010, 11:19
ik heb deze gitaar ok gekocht 2 jaar geleden, toen was hij 150 euries bij de lidl. hij speelt heerlijk en er zit een prima versterkertje bij. wat ook een goede optie is is om de quier strat starters pack te kopen, heerlijke gitaar.

Juuleman
15 juli 2010, 18:24
Ik weet dat dit een oud topic is maar ik wil hier toch iets bij zeggen.

Dit beginnerssetje is echt prima, ik ben hier namelijk ook mee begonnen. De Yamaha EG012 speelt zelfs voor een beginners gitaar heel goed.

Ik heb nu ook een Ibanez ICT700 maar ik speel nog vaak genoeg op de Yamaha.

LesPaul1612
15 juli 2010, 18:50
Als ik die beschrijving mag geloven is deze starter gemaakt van prima hout:strat:

D-string
16 juli 2010, 12:02
Voor mij was dit ook een prima set om te starten met elektrisch spelen. Ik heb de set 2e hands overgenomen voor €100,- van iemand met snel vervlogen ambities. De gitaar zat mooi in de tas en alle extra's nog in plastic, ik moest zelfs nog plastic onder de randen van de slagplaat verwijderen.

Er zit echter wel wat speling op de stemmechanieken, maar toch merk ik dat hij niet ontstemt zolang ik de snaren op stemming breng door omhoog te stemmen (dus als de snaar te hoog klinkt een stevige slag omlaag draaien en dan weer langzaam omhoog tot je goed zit).

Daarnaast zou er nog wel wat aan de afstelling kunnen gebeuren. De intonatie is bijna helemaal goed. De hals zou wel een beetje boller kunnen, maar is goed bespeelbaar. Ik vind dit eigenlijk een heel mooi resultaat omdat de gitaar out of the box acceptabel bespeelbaar was.

Het stemapparaat heb ik nooit wat aan gehad. Ik was zelf al in het bezit van een goede en met deze kon ik eigenlijk niet zoveel.